Ja hoor, absoluut! Ik werk ook nog eens in Amsterdam, dus daar lopen daadwerkelijke hordes van die mensen rond, dat vertekent m'n beeld
Ik moest hier ook om lachen en heb precies hetzelfde idee erbij. Ik heb 1x tactisch GL gestemd en voelde me daar eigenlijk niet goed over. Ik stem PvdD (ja je verwacht het niet van me he )
Vergeet niet "boos worden als ze in het vliegtuig aan boord heen havermelkcappucino kunnen leveren Landelijk heb ik nog nooit anders dan GL gestemd. Maar ik herken me hier niet in. Maar zo zullen ze er vast ook wel rondlopen.
Oh. Maar dat is ook precies het beeld wat ik van hoger opgeleide Amsterdammers heb Hier wonen dan weer veel pvv-stemmers. Niet persé tokkie-volk. Maar mensen die geen /nauwelijks buitenlanders kennen maar wel zo xenofoob zijn dat buitenlanders beslist schuldig zijn aan alles.
Hier ook geen van die groenlinksers Volgens mij is iedereen in mijn kring van bekenden (collega’s, ouders van school, buren etc) ergs rechts. PVV, ja21, vvd en fvd… enkele D66’er en groenlinkser.
Nou ja, dat beeld klopt ook wel min of meer. En ik werk er natuurlijk niet voor niets al jaren hè, ik pas er prima bij Al ben ik iets volkser en pessimistischer, maar daarom woon ik er dan ook niet (en zelfs niet meer in Utrecht).
Mijn man noemt de PvdA trouwens 'partij van de allochtonen' (als allochtoon zijnde "mag" je zoiets wel zeggen, denk ik). Schoonvader stemde daar altijd op, omdat hem door kennissen werd gezegd dat dat de beste partij was en iedere Turk en Marokkaan die hij kende ook daarop stemde... Hij woonde trouwens in Den Haag, in de Schilderswijk ook nog eens , om een beetje een beeld te geven.
Gek eigenlijk. Als je bedenkt dat hier relatief veel minder buitenlanders (Turken, Marokanen) wonen. Maarja... ik ben hier zelf ook een soort halve buitenlander. Van helemaal boven de rivieren. Met m'n rare linkse ideeën.
Maar juist daarom misschien wel? Dat ze gewoon erg bevooroordeeld zijn, omdat ze eigenlijk gewoon geen buitenlanders kennen.
Deze Brabantse ook! Het zuiden ontvlucht... Maar de reden dat mensen in Limburg zich zo voelen komt onder meer doordat ze zich heel erg in de steek gelaten voelen door de Randstad, de mijnindustrie die gestopt is, veel armoede daardoor en ondertussen krijg je dan ook nog te horen dat je het zo goed hebt dus niet mag klagen en je moet toleranter en Hollandser zijn enzovoorts, dat sentiment. Ergens snap ik het wel. Ik denk alleen niet dat de PVV de oplossing gaat zijn. Maar meer oog voor de regio, daar ben ik wel erg voor.
https://www.themediterraneandish.com/vegan-eggplant-meatballs/ @Fruity90 ik kwam deze tegen en moest aan jou denken
https://nos.nl/artikel/2497656-unicef-een-op-de-drie-kinderen-kampt-wereldwijd-met-extreme-waterschaarste