Het een sluit het ander niet uit. Ik ben echt een enorme koukleum. En boven de 25 graden kan ik enkel nog klagen over de hitte.
In het kader van groen... Met ondertussen 40+ volken draagt vriend bij aan het tegengaan vd bijensterfte aangezien er elk jaar 10+ volken bij komen. Weet niet wat ik daar van moet vinden Maar dit is dan wel weer leuk:
Mijn optimale buitentemperatuur ligt zo rond de 26 graden. Ik voel me prima tussen 20 en 30. En in vakanties, met voldoende schaduw en geen verplichte activiteiten houd ik het tot 35 ook nog prima uit. Onder de 20 wordt ik chagrijnig. Hoe kouder hoe erger. Let wel op: Die hoge temperaturen graag wel met een lage luchtvochtigheid en een licht briesje. Dat benauwde krijg je maar koppijn van.
Haha nee, die is groot maar daar passen niet alle volkeren in. Toevallig nog discussie over gehad vorige week. Ik ben van mening dat hij moet houden wat hij kwijt kan, en niet ruimte zoeken bij boeren/vrienden om meer kasten te kunnen houden. Eindigde in: we moeten een huis vinden met veel meer grond. Tsja.......
Ja, dat vind ik het lastigste. Temperatuur maakt me minder uit, luchtvochtigheid des te meer. Ik krijg er niet zozeer hoofdpijn van maar als astmapatiënt word ik er wel snel benauwd door (en H ook) Ook een voordeel: bij een lage luchtvochtigheid ligt de gevoelstemperatuur ook veel lager. Ik vind 25 graden helemaal niet zo warm hier. Het is (bij uitzondering) wel eens 25 graden in de winter, maar dan draag ik nog echt wel een vest.
Er komt een ministerie van Klimaat en Groene Groei. Da's ook voor het eerst dat deze onderwerpen een apart ministerie krijgen. Bijzonder. 'Gelukkig' gaat deze post naar de VVD: de minst erge op klimaatgebied. Maar groene groei... ben benieuwd naar de ambities! O de uitslagen voor onze stad zijn bekend, ook per wijk. PvdA/GL by far op nr 1. Hier is de top 4 volledig links, zelfs PvdA staat hoger dan de VVD! Ik blijf hier nog wel even wonen We zeggen af en toe dat we rondom ons pensioen naar een meer bosrijk gebied willen wonen, maar dat is hier zwaar conservatief.
Geen idee hoe het hier in de stad was maar als gemeente was de SGP hier de grootste. Maar dat was geen verassing gezien de dorpen om ons heen
Ben het even gaan opzoeken. In “mijn” stembureau was PvdA/GroenLinks ook echt met een hele ruime meerderheid de grootste. Had ik niet verwacht! Komen veel ouderen omdat het naast het zorgcentrum en 55+ woningen ligt.
Tja, Limburg hè? Ik had ooit een vriendin die in Venlo woonde, die durfde op een gegeven moment niet meer alleen naar buiten te gaan, zoveel had ze meegemaakt. Dan valt Zeeland nog best mee.
Venlo is ook wel een stad apart. Hier in de buurt gebeurt nooit wat. Ik heb me in elk geval nooit onveilig gevoeld hier.
Oh, daar had ik geen idee van (sorry, ik weet niet zoveel van Limburg ). Maar deze vriendin was wel praktiserend moslima, dus dat zal natuurlijk wel een verschil maken qua hoe zij benaderd wordt versus iemand die gemakkelijker opgaat in de massa.
Snap ik heel goed. Hier in het dorp is het vooral heel dorps. Geen idee of moslims die hier wonen zich onveilig voelen of naar worden behandeld. Zijn er ook niet heel veel.