(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Zo ver zijn ze hier nog niet, maar dat komt ook wel omdat via internet bestellen nog niet echt zo'n ding is als bv in Nederland. Het gebeurt wel maar niet zo extreem dat het gemiddelde gezin 300 pakketjes per jaar ofzo ontvangt.
    Wat wel vaak is, wanneer je iets bestelt, is dat ze vragen of het bv een paar dagen/week kan wachten zodat ze meer bestellingen hebben in één bepaalde regio. Dat vind ik dan wel weer fijn, zo weet je dat zo'n busje geen 200 km voor één lullig ding rijdt.

Nummer4 vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Oh @Vogelinnetje, over die pannen. Die verwarm ik inderdaad voor, maar dat is eigenlijk in 10 minuten ofzo gebeurd. Het zijn wel pannen voor op het fornuis, om platbrood in te maken.

IMG_20241012_063026.jpg

Ik heb trouwens ook zo'n echte thawa (roti-pan), ooit gekregen van een vriendin die ze voor me had meegenomen uit India :)

Saartje33 en TanjaK vinden dit leuk.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.183
    6.580
    113
    Zucht, het bol.com sinterklaasboek valt in de bus... Het etiket zegt: aan de bewoners van <ons adres>.

Dus nu zitten alle huishoudens, ook met een nee-nee sticker (want wel geadresseerd), opgescheept met 200 pagina's ongevraagd papier.

Saartje33 en TanjaK vinden dit leuk.
  4. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Oh ja, de printers. De originele inktpatronen kosten meer dan een hele nieuwe printer met inktpatronen en als je ze laat bijvullen ongeveer hetzelfde. Onze printer begint kuren te vertonen en er staat een soortgelijk model te koop voor 22 euro, maar ik probeer het toch nog steeds te redden, met cartridge en rollen schoonmaken. Zo vaak print ik niet, alleen als ik echt een formulier met mijn persoonlijke gegevens moet invullen, of een copy van mijn ID nodig heb. Die wil ik nl niet naar de printshop mailen. En verder laat ik ook zo weinig mogelijk printen. Meestal schrijf ik gewoon wat ik moet onthouden of nodig heb in de lege gedeeltes van mijn agenda.

5. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Wij hebben geen brievenbus, alleen een postbus en daar mag geen reclame in gedaan worden. We moeten wel altijd een stukje lopen om de post op te halen, maar zoveel post komt er toch niet meer.

citroenrasp vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Bij ons komt er nooit reclame, echt heerlijk vind ik dat. Had wel een tijdje een app op m'n telefoon met daarin de aanbiedingen van de bekende supermarkten, maar daar keek ik eigenlijk nooit op. Sinds ik een nieuwe telefoon heb is die app er bewust ook niet geïnstalleerd.
    Aanbiedingen vind ik 9 van de 10 keer toch onzin: het zet vaak aan tot méér kopen dan eigenlijk nodig is (als ik maar 1 van iets nodig heb, waarom moet ik er 2 voor de prijs van 1?), en alsnog zijn ze duurder dan huismerken. Sowieso proberen wij zoveel mogelijk bij de verpakkingsvrije winkel en kleinere ondernemers te kopen.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.183
    6.580
    113
    Nou, bij ons in de stad is het beleid dat als je geen sticker op de brievenbus hebt, je geen reclame krijgt. Dus je moet juist een sticker plakken om reclame te krijgen. Alleen geldt het alleen voor ongeadresseerde reclame. 'Aan de bewoners van... + adres' is geen ongeadresseerde reclame. Gat in de APV waar rijke bedrijven misbruik van maken.

Saartje33 vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.450
    30.819
    113
    Vrouw
    En met gratis zeurende kinderen erbij :rolleyes:

Heb m hier niet gezien overigens.

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Haha, inderdaad, zoals die Intertoys catalogus vroeger.

10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.581
    113
    Vrouw

Ik heb een bloedhekel aan die dingen, het is altijd ruzie wie hem het eerst mag lezen. Hoop dat ik hem kan onderscheppen (en dan rechtstreeks de papiercontainer in). Wordt in ieder geval bij de meeste mensen wel gerecycled mag ik hopen...

Saartje33 en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.183
    6.580
    113
    Nou, bij ons is niemand er geinteresseerd meer in. Kinderen houden niet meer van spelen en zien online wel dingen die ze leuk vinden.

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Saartje33 en breister vinden dit leuk.
  13. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw

Project van een Australiër in Jordanië. Greening The dessert. Zijn vrouw komt uit Jordanië.

Ik vind het inderdaad best krom dat iemand helemaal naar Senegal reist met het vliegtuig daar naar “zijn” bomen te kijken. Aan de andere kant misschien ook nodig om te laten zien dat het geld goed terecht komt, en meer mensen zoiets doneren. Wel jammer dat die hulp nodig is. Maar ik denk dat het wel nodig is om die bomen te gaan aanplanten.

zelf heb ik 1m2 “cadeau” gekregen van voormalig landbouw grond in Nederland waar de partij voor de dieren een natuurgebied van aan het maken is. Ik zie dat niet als “van mij” hoor

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.183
    6.580
    113
    Nou, als we niet allemaal onze boom in Senegal aan opzoeken... :) Maar goed om te lezen dat het daadwerkelijk iets doet. Misschien moet ik ook elk jaar maar een x aantal bomen planten.

citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Ik vind het wel interessant dat je dit benoemt, want dat merk ik toch wel een beetje: men laat een boom planten, of een waterput bouwen ofzo, en vindt ineens dat het zijn/haar "eigendom" is geworden. Dat vind ik best krom. Als ik ergens een boom plant, dan zie ik dat meer als eigendom van de lokale bevolking aldaar - als je überhaupt al van eigendom mag spreken.
    Je hebt trouwens ook stichting Plant een olijfboom, via hen kun je een dadel- of olijfboom laten planten in Palestina. Ik vraag me alleen af hoe groot het risico is dat de kolonisten zo'n boom weer afbranden, want dat gebeurt helaas zeer regelmatig :(
    Wel een mooi initiatief natuurlijk.

Die man van het bovenstaande filmpje "ken" ik trouwens, het is één van de leraren van een oude lerares van mij die in Jemen woonde maar door de oorlog terug moest naar de VS, en daar een homestead (op permacultuur geïnspireerd) is begonnen. Ik wist alleen niet dat hij dit project in Jordanië deed, leuk!

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    Ik heb bij mn geboorte een boom in Israël gekregen. Ben benieuwd of die er nog staat na 34 jaar

17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.581
    113
    Vrouw

Ik denk dat er bij dit soort projecten "geef een boom cadeau" of een stuk regenwoud of wat dan ook, vast wel in de kleine lettertjes staat dat het niet je eigendom wordt maar dat je het schenkt aan de lokale bevolking of dat het eigendom blijft bij de huidige eigenaar. Er zal ongetwijfeld een mileuaspect aan kleven dat de grond op die manier beschermd blijft oid, maar je zal zelf toch ook wel weten dat je niks kunt claimen daar?
    Ik had het artikel ook gelezen en vind het nogal krom dat hij dan op zoek gaat naar 'zijn' bomen.

Ik heb ooit een "adopteer een kip" cadeau gekregen maar dat betekent niet dat ik voor het beestje ga zorgen. Ik kon alleen wekelijks een x aantal weken achter elkaar eieren ophalen.

Saartje33 en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    TanjaK en Mamafiets vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.450
    30.819
    113
    Vrouw
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Mijn oma had ook zo'n oude fiets. Toen het te gevaarlijk werd voor haar om te fietsen (want: slechthorend én slechtziend) kreeg ik 'm. Helaas gestolen :( Heel jammer dus, een geweldige fiets was dat.

TanjaK en Mamafiets vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina