(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.275
    6.744
    113
    Ik kwam het ook tegen. Ik ken er ook genoeg die ver weg willen blijven van wat vegetarisch of duurzaam is.

Zelf vind ik het een mooie ontwikkeling en zal juist die producten wél willen kopen, net zoals een mengsel van rund en kip.

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    De plus hier heeft het een tijdje gehad. Rundergehakt deels plantaardig.
    Maar sloeg blijkbaar niet aan, want het is verdwenen. Jammer.

Die opmerking hierboven is overdreven. Maar 100% rundergehakt op een artikel zetten waar geen 100%rundergehakt in zit klopt natuurlijk niet.
    Die van de plus adverteerde juist met "deels plantaardig". Dan weet je dus wat je koopt.

citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.652
    22.094
    113
    Maar dat snap ik niet zo (niet van jou hè, maar mensen die dergelijke onzin uitkramen): zoveel dat we eten is toch gewoon al vegetarisch, of zelfs veganistisch? Tenzij je carnivoor bent ofzo (schijnt nu ook hip te zijn :rolleyes:), eet je toch voor een aanzienlijk deel vegetarische voedingsmiddelen: groenten, fruit, veel soorten brood, zuivel, sausjes enz. Of willen ze daar allemaal vleesextract in om het toch niet-vegetarisch te krijgen?
    Doet me denken aan zo'n vrouw ooit waartegen ze zeiden dat de boodschappen in haar winkelmandje halal waren. Ze raakte in paniek en wilde alles zsm terugleggen. Wat er zoal in zat: fruit, rijst, mineraalwater, een pak suiker, eieren,... Dat soort dingen.

Saartje33 vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.652
    22.094
    113
    Eens, dat is misleiding, dat mag ook niet.
    Maar als ik het goed lees (ik zie het plaatje niet zo scherp) staat er "rundvleesbereiding", waarbij bereiding in de voedingsindustrie vaak synoniem staat voor "een scala aan ingrediënten waarvan maar niet exclusief bovengenoemde bevattend". Zo heb ik ook wel eens kaas die "bereiding" wordt genoemd maar waar veel dingen behalve kaas in zitten. Er zit dan wel een klein percentage kaas in, niet vegan dus, maar ook geen echte kaas.

Ik verbaas me alleen toch wel over mensen die over troep spreken wanneer het om vleesvervangers gaat, maar geen probleem hebben met bewerkt dierenvlees, waarvan de WHO heeft gezegd dat deze kankerverwekkend zijn. Troep is troep, ongeacht de oorsprong.

Saartje33 vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Tja. Hoe het op de voorkant staat zien we niet natuurlijk.

De toon van het berichtje slaat uiteraard nergens op verder.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    892
    683
    93
    Vrouw
    :roflmao:

Deel Deze Pagina