(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Haha nee hoor zeer zeker niet 1 website van 1 persoon ;) er zijn echt heel veel websites met links naar onderzoeken. Ik heb zelf bij zo een instantie gewerkt echt al jaren geleden en toen was t ook zeker niet op orde.
    Maar goed we zijn hier niet om daarover te discussiëren. Goeie tip van happysosps, ga eens kijken. Ik heb nu 2 papieren sticks gebruikt als deo van ben en Anna en Marcel green soep maar vind het erg onhandig als deo..
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Je hebt gelijk. Die discussie is fototopic niet voor bedoeld :thumup:

    De deo van happy soaps is een crème in een blikje. Smeert wel prima. Maar de geur is vrij sterk.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  3. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    Vorige week was ik ergens voor mijn werk. Ze hadden er organische thee ... in plastic piramidezakjes. Zucht..
     
    Nummer4, Ang1987 en vlinderCN vinden dit leuk.
  4. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Ik ga alleen 's morgens heel vroeg naar het strand en draag dan ook nog eens een UV shirt met lange mouwen, zonnehoedje op ook in het water, en smeer alleen mijn gezicht in omdat
    ik daar al "vervelende" plekjes heb. Helaas verbrand ik ook in huis als ik niet oppas als er teveel reflectie is van buiten of zelfs achter de laptop.:(
     
  5. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw

    Tsja, je moet wat he... :roflmao:
    Het was in ieder geval organisch... toch?


    Ik koop vaak pukka thee maar heb me daar eerlijk gezegd ook nog niet in verdiept. ben ook fan van losse thee (papieren zakjes gebruik ik dan of een thee-ei).
    Heb ook 2 theepotten van Bodum met een theezeef er in. 1 kleintje voor 2 koppen, die is favoriet hier :)
     
  6. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    Voor bezoek vind ik theezakjes wel fijn. AH had eerst bio thee waarvan de zakjes los in het doosje zaten (en daarom heen zat dan ook geen plastic weer). Maar nu hebben ze het assortiment aangepast en zitten de zakjes toch weer in een envelopje.
     
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    Ja klopt, voor bezoek is het wel fijn, maar losse thee met papieren zakjes is eigenlijk hetzelfde toch? Je kunt het zelf kiezen, in het zakje doen en in je kopje hangen.

    Nou hebben we niet vaak bezoek, en de meesten drinken koffie haha maar thee met mijn dochter vind ik wel altijd heel gezellig.
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Met verjaardagen zet ik toch ook liever een doos met theezakjes op tafel en dat iedereen zelf kan pakken. Die zonder envelop staat dan niet duidelijk op wat t is. Tja lastig.

    Zo zat ik ook aan meeneemlunches te denken (voor grotere groep), dan is het toch al snel zo'n plastic flesje met sap of een pakje sap. Zelfs al heb je eco vriendelijke verpakkingen, het blijven veel verpakkingen die allemaal geproduceerd en afgebroken moeten worden :(
     
  9. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    Ik heb thee in zakjes waarvan de samenstelling niet op het zakje staat (alleen ' ochtend', 'rust', enz). Ik heb dat opgelost door een stukje uit het doosje te knippen waar wel die samenstelling op staat en dat bij de zakjes te leggen. Dat zou je ook met losse thee kunnen doen.

    Waarvoor is die lunch? Moet die echt onderweg meegenomen worden of is er ergens een picknick?
     
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.022
    113
    Tijdje geleden alweer :)

    W.b zonnebrand: wij gebruiken dat niet. Ik ken hier eerlijk gezegd ook niemand die het wel gebruikt. Mensen blijven gewoon uit de zon, dragen bedekkende kleding etc. Het is nu echt zomer hier (en dat betekent rond de 40 graden, in sommige steden zelfs 50), dus wel volop zon, maar de dag is gewoon totaal anders ingedeeld door vanaf 9/10 uur 's ochtends uit de hitte weg te blijven etc.

    Volgens mij wordt zonnebrandcrème hier niet eens verkocht, heb het iig nog nooit gezien.
     
    Saartje33 en TanjaK vinden dit leuk.
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Blijven kinderen ook hele dag binnen?
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Met suppen bijv is het echt onderweg meenemen
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Normale flessen en bekers meenemen?
    Of doppers.
     
  14. teenslipper

    teenslipper Bekend lid

    3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Ik ben gister voor t eerst naar een ruilochtend van 'krijg de kleertjes' geweest. Super duurzaam en heel leuk. Heb een tas vol kleding gratis geshopt. Babykleertjes waren echt gratis en grotere maten is ruilen. T was heel mooi geregeld en hele mooie kleding geshopt. Wie weet een tip voor iemand hier!
     
    Vero0504 en vlinderCN vinden dit leuk.
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wie weet een merk voor basic heren t shirts die niet na 10x wassen al uitgelubberd of kapot zijn etc.? Mijn man draagt dagelijks een wit T-shirt onder zijn overhemd en de vorige shirts waren van de Hema en gingen echt jaren mee. Nu had ik nieuwe van de Hema gekocht (organic) maar die zijn dus binnen 1-2 jaar al gelubberd bij de hals en de vhals heeft gaatjes
     
  16. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    De Hema heeft in slechte tijden bespaard op de kwaliteit. Ik merk nu dat ze overal adverteren met een verbeterde kwaliteit voor veel producten (ondergoed, handdoeken). Fijn dat ze weer voor kwaliteit gaan!

    Geeft geen antwoord op je vraag overigens :)

    Over krijg de kleertjes: dan moet je wel iets te ruilen hebben :) Mijn kinderen groeien niet zo snel en met 2 van hetzelfde geslacht schuif ik ook veel door. Het is dan op een gegeven moment echt wel versleten.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  17. teenslipper

    teenslipper Bekend lid

    3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Ik heb voor man altijd onderhemden van Beeren en die blijven heel lang mooi. Ze hebben ook shirts van hetzelfde materiaal. Ik denk wel dat ze een stukje duurder zijn dan hema.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ik had van de week streekappelsap in een super schattig glazen flesje. Etiket er af geweekt en dat wordt mn nieuwe sapfles heb ik maar besloten.

    Doe ik overigens met veel glaswerk. Ik kijk niet alleen naar t product maar ook de verpakking. Voorraden zoals bloem, gedroogde bruine bonen etc. zitten nu dus in glazen potten, voormalig appelmoes potten.

    Gebruik ze alleen niet voor wecken ofzo, dan moet ik daar eerst nieuwe deksels voor halen. (Zijn bestelbaar).
     
    vlinderCN en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. teenslipper

    teenslipper Bekend lid

    3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Hoeft niet hoor. Zolang ze onbeschadigd zijn en niet roesten o.i.d. kun je die ook hergebruiken. Doe ik al jaren.
     
    vlinderCN en Vero0504 vinden dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ah oke, nou ik heb nog een shitton aan olvarit potjes met deksels. Groente sla ik over (die bordetella (oid) is me te tricky voor een beginner en de diepvries doet t prima), maar de bramenmoes, aardbeienjam etc gaat dan vast goed komen!
     

Deel Deze Pagina