Ik heb ze wel voor zoon, gewoon badstof handdoek en tricot (tshirt met een gaatje herbruikt ) tegen elkaar met de lockmachine.Bij een baby volstaat een flacon water met evt een paar druppeltjes etherische olie.
Dat snap ik juist weer heel goed. De lucht buiten is heerlijk fris. Daar kan geen ventilatie systeem tegenop. Bovendien is het licht buiten helderder, wat juist in de winter de winterdip kan voorkomen. Dus ergens zou ik best ook een overkapping willen. (Alleen de plek waar die dan bij ons zou kunnen komen zou binnen teveel licht wegnemen, en blijft dan ook ingeklemd tussen muren aan de noordzijde, dus voor het licht heb je er hier niks aan) En een heater, want ik ben een vreselijke koukleum. Maar die komt er zeker niet.
Ja ik snap keukenpapier ook nooit zo om mee schoon te maken, ja om paar x per jaar iets vets in te laten uitdruppen Misschien toevallig al de bekers die ik heb gezien. Ik heb het wel uitgeprobeerd met die van mn dochter heeft maar vorm is idd wel veranderd, staat niet meer stabiel. En de print gaat er af natuurlijk. Ik heb voor mijn man overigens wel een rvs broodtrommel met 2 van die klemmen erop die is perfect en kan in vaatwasser.
Ik kan me best voorstellen dat iemand geen vleesvervangers wil gebruiken, tenminste niet die kant en klaar burgers e.d. Ik ben ook niet weg van het zout, de vetten, en smaakmakers die er vaak in gebruikt worden en maak dan ook mijn eigen vleesvervangers van kikkererwten, linzen en andere peulvruchten. Bovendien denk ik dat zelfs "vega fast food" minder ongezond is dan b.v. een rookworst, dierlijk spek en ander bewerkt vlees. .
Eens. Ik weet ook niet precies wat vleesvervangers te maken hebben met groener leven? Het is m.i een aanslag op je gezondheid (zeg ik uit ervaring), en gewoon bewerkt voedsel. Het zal vast minder uitstoot geven (de vleesvervangers op basis van zuivel uitgezonderd), maar volgens mij zijn peulvruchten in pure vorm veel minder milieubelastend. Vleesvervangers zijn volgens mij gewoon een vorm van greenwashing. Als ik in die lijstjes kijk van wat het meest milieubelastend is, dan scoort Quorn bv zelfs slechter dan kip. Dus zo goed zijn die vleesvervangers echt niet, niet voor de gezondheid én het milieu. Gewoon peulvruchten koken is m.i gezonder, groener en ook nog eens veel goedkoper.
Hoe gaat het met jullie? Wat is het hier stil zeg Nog last van de hittegolf gehad? Hier staat het een beetje stil met vergroenen denk ik Hoewel ik in m'n dagelijks leven natuurlijk al best veel "groene dingen" doe die al zo vanzelfsprekend zijn. Gelukkig is het hier niet zo warm voor de tijd van het jaar, "maar" rond de 35 graden. Dus de airco staat amper aan, vorig jaar (met een hittegolf en 50 graden) draaide de airco daarentegen echt overuren. Dus dat is wel weer fijn!
Niks meegekregen van de hitte hier. Ik lag met koorts op de bank te rillen. 2 weken goed ziek geweest, ben er weer half nu. Eet weer een klein beetje, probeer het huis weer op orde te krijgen etc. Ondertussen wel een paar keer via Odin de boodschappen ontvangen. Bevalt goed.
Bij ons ook zo'n 35 graden, maar er komt weer een golfje warmer weer aan. We proberen het zonder airco te doen. Ik sleep wel de ventilator door het hele huis, want het is toch zo'n 28 graden binnen. Tot nu toe is het, met uitzondering van 3-4 dagen goed te doen. Ik denk dat alle warmte naar West Europa is gegaan.
Twee jaar geleden was het hier ook al zo'n heerlijk "koele" zomer. Nu is 35 graden voor Nederlandse begrippen alsnog erg warm maar ben de hitte denk ik gewoon gewend Wij gebruiken nu ook voornamelijk ventilators. We hebben er momenteel zelfs 3 Maar eentje is zo goed als kapot dus die tel ik even niet mee (wel geprobeerd te repareren, maar tevergeefs...). De andere ventilatoren staan op de slaapkamers. De ventilator in onze slaapkamer blijft daar meestal staan maar die van de kinderen zetten we overdag in de woonkamer. Dat is wel weer het handige als je niet zo groot woont. Maar er kan nog van alles gebeuren natuurlijk, misschien wordt het hier ook wel ineens erg heet.
Mijn groene actie is dat m'n koelkast en vriezer uit staan. Ok... heb wel een campingkoelkastje mee Verder leven we momenteel buiten en doen (bijna) alles met de fiets hier.
Hier een baby van inmiddels ruim 10 weken oud en ben niet veel bezig geweest met andere dingen en helaas al zeker niet met groen zijn (ook niet per se niet, maar de meesten van jullie kennen het wel, vrij tijdrovend zo'n kleintje). Soms kies ik even voor de makkelijke oplossing nu, en die is niet altijd het groenst. Wil over een tijdje weer meer bewust groen bezig zijn want Wil mijn kinderen echt meegeven om zuinig te zijn met de aarde en niet meer nemen dan nodig is. Heb wel toch kleertjes en spullen nodig en probeer kleren dan via Vinted oid te kopen. Maar dan denk ik weer: Hoe milieu vriendelijk is zoiets als vinted als mensen express allemaal nieuwe kleren kopen om het daarna door te verkopen. Ga daar ook maar op duurzame merken letten, ook al is het 2e hands.
Hier bezig met van het gas afkomen maar erg lastig om afspraken te krijgen en goed advies te krijgen. Verder gewoon de dingen die ik al deed, proberen zo min mogelijk te kopen en anders duurzaam maar ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan..
Terug van vakantie We zaten op een camping in Frankrijk. De camping was best groen. Ze hadden zonnepanelen, deden goed aan afvalscheiding. Maar het is nog veel vlees in de supermarkten. Grote afdelingen en net krap aan 1 meter vega. Nog even terugkomen op de vleesvervangers. Ik snap dat de 'echte' vega's hier vraagtekens bij hebben, maar het merendeel van de NL bevolking is gewend aan zijn/haar AGV'tje elke avond. Als een vleesvervanger, die lijkt op een echt stukje vlees, dan vaker als alternatief wordt gekozen, is het toch mooi meegenomen? Ik ben flexitarier, ik hoef dus niet per se veel peulvruchten te eten om aan alle voedingsstoffen te komen. Maar mocht ik volledig vega worden, dan vind ik de omschakeling naar een meer peulvruchten-gebaseerd menu ook nog wel een dingetje. @Mamafiets, lukt het jullie om voor de vakantie de koelkast én vriezer leeg te krijgen? hier hebben we veel voorraden. We zetten de koelkast wel op 8 graden ipv 5, maar er staat altijd nog veel in als we weggaan. @vlinderCN, al op de site van Vereniging Eigen Huis gekeken? Daar staat wel objectieve info op. Misschien kun je ook wel info krijgen van je gemeente.
Hebben wij ook navraag naar gedaan maar er is een wachtlijst van zeker anderhalf jaar voor vervangen CV ketel > warmtepomp of installatie zonneboiler. Dan maar verder kijken naar alternatieven regenwateropvang (ondergrondse tank) voor gebruik toilet en wasmachine bijvoorbeeld. De badkamer moet op niet al te lange termijn opnieuw betegeld worden ivm scheuren in de muren dus dan kunnen we meteen de leidingen naar het toilet doortrekken
Ik gebruik hier in ieder geval 1x per week peulvruchten in een vlees en -vervangerloze maaltijd, voor de rest vaak toch vega gehakt of vega kip-/wokstukjes. Heel soms een burgertje, en soms komt hier ook vlees op tafel wat ik dan gewoon niet eet. Ik probeer meer noten, champignons en peulvruchten in het menu te verwerken maar dat blijft best lastig inderdaad. Ik heb geen zin in elke dag bonen, linzen etc. Misschien toch wat meer inzetten op noten (?)