(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

1. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.164
    113
    Vrouw
    Hahaha, ik ben niet per se vies van tofu maar op de BBQ:eek::D
    Maarre mocht je toch nog een idee willen:
    https://soulfood.nl/vegan-spareribs-van-tempeh/
    Die heb ik een keer in de koekenpan gemaakt, was lekker !

Nummer4 vindt dit leuk.
  2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.581
    113
    Vrouw
    Ik maak zelf wel iets vegetarisch. Ze bekijken het maar met de bbq. Krijg vanmorgen te horen dat we morgen met vrienden gaan bbqen dus dan regelt hij de boodschappen zelf maar. Ik was net naar de winkel geweest. :p

Ally2020 vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Wilde deze juist delen.
    Ik was zo blij met m'n zacht bolletjes :cry:

Nu wachten tot er verantwoord geproduceerde bamboe op de markt komt en ertussen terug naar de biokatoen en wol.

Heb nog genoeg bolletjes liggen. En bezig met een zeer kleurrijk restjes item. Wordt een tochtrolletje voor bij de tuindeuren van alle restjes katoen.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Met goed uitkoken vooraf moet een kolf best kunnen.

Heb je nog een wandelwagen nodig?
    Ik heb een maxicosy mura (3 wieler) helemaal compleet met ligbad, zitje, regenhoes voor beide en adapters voor maxicosy autostoel.

We zijn ietwat traag met marktplaats-acties. Kom er maar niet aan toe om alles uit te zoeken en foto's te maken.
    Mocht je interesse hebben dan pb me maar.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Snackpoint bij ons heeft zeewierburgers. Die zijn lekker. Maar heb ze nog nooit in de winkel gezien helaas.
    En ook geen idee hoe je die zelf zou kunnen maken.

Ik vind bbq sowieso al geen goed idee meer. Zeker als het op kolen is.

6. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    634
    820
    93
    Vrouw
    Lief, dankje! Een tweedehands wandelwagen hebben we al. Maar n.a.v. jullie berichten ga ik toch eens even kijken naar tweedehands kolven.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Die heb ik niet.
    Mijne heb ik destijds aan een vriendin gegeven.

8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.581
    113
    Vrouw
    Ik heb (geloof ik) nog een elektrische en een handkolf liggen van avent. Ga binnenkort de spullen uitzoeken en op MP zetten. Geloof ook een magnetronsterilisator, flessenwarmer en veel bekertjes met deksel. Zou er in ieder geval allemaal nog moeten zijn.
    Als je wilt kan ik het morgen wel allemaal opzoeken.

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.186
    6.587
    113
    BBQ heeft al snel de associatie met vlees-vlees-vlees. Wij kopen meestal 1 stuk vlees dat mijn man met zorg bereidt, soms ook wat vis erbij en verder vooral side dishes. Ik erger me altijd aan die massa's vlees en dan vaak ook nog van dat goedkopere (burgertje, worstje, speklapje, spiesje). Overigens bbq'en we slechts enkele keren per jaar (3-4). Er zijn buren die zo goed als elk weekend bbq'en. Dat hoeft voor mij zeker niet.

Vegaburgers hebben we ook ooit geprobeerd. Maar de suikers erin karamelliseren en dat vind ik toch minder succesvol. Het grilt niet zo mooi.

Ik lees op milieucentraal dat een gas- of elektrische bbq beter voor het milieu is dan een bbq op briketten of houtskool. Maar wat is het verschil dan met bakken op het fornuis? Dat je buiten kookt?

Het zet me nu wel aan het denken dat we volgend jaar maar moeten gaan uitzoeken waar we duurzame houtskool/briketten kunnen kopen. Ik lees nu dat veel uit Afrika komt en dat de productie totaal niet duurzaam is.

Even een bruggetje naar tuinaarde/potgrond. Daar wordt nu veel turf voor afgegraven. Bij een nieuwe zak ook maar eens kijken wat het beste is. Er zijn milieuvriendelijke alternatieven.

Saartje33 en Fruity90 vinden dit leuk.
  10. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.164
    113
    Vrouw
    Wat dat betreft @Nummer4 hoe ging de bbq?

11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.581
    113
    Vrouw

Haha, nou ik heb me er niet mee bemoeid, heb mijn vega pasta heerlijk in de eetkamer opgegeten terwijl de rest buiten zat in de rook van de BBQ. Heb niks gemist geloof ik ;)
    Vrienden hadden andere plannen dus man was met de kinderen gaan BBQen.

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Ik denk geen verschil. Koken op gas = open op gas.
    Tenzij je de gasbbq lang aan hebt staan. Dan verbruik je meer.

Duurzame houtskool? Lijkt me onmogelijk. Bij de verbranding ervan heb je uitstoot.

13. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.164
    113
    Vrouw
    citroenrasp vindt dit leuk.
  14. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Iemand een beetje verstand van pannen? Ik wil nieuwe koekenpannen, maar is hier nog iets beter/milieu vriendelijker van?

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.186
    6.587
    113
    Ja dat bedoelde ik ook: wat heeft het meerwaarde dat je dan bbq't ipv gewoon op het fornuis kookt? BBQ vind ik een beleving, daar hoort de rooksmaak ook bij.

Ik had gisteren nog wat gezocht: Europees houtskool dat gemaakt is in ovens is 3x minder slecht dat kolen uit Afrika die op open vuur zijn gemaakt.

16. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Mamafiets vindt dit leuk.
  17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.186
    6.587
    113
    Ik heb even wat op proberen te zoeken. Ik lees dat vervoer over boot milieuvriendelijker is dan met het vliegtuig, maar dat de verschillen ook weer niet immens zijn.

Wat ik me echter afvraag, is hoe lang iets langer onderweg is en of er dan koeling nodig is. Wat dat kost natuurlijk ook brandstof.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Dat zal van het product afhangen denk ik? Niet alles moet koel bewaard worden.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Wat zijn goede schoenen merken? Ik ben toe aan nieuwe. Zag tijdens de lunchwandeling wel mooie in de etalage, dus als ik "blind" ga shoppen kom ik er wel uit ws. Maar dat wil ik dus niet meer.

Ik heb nu ecco. Zit heerlijk en lekker stevig modelletje. Maar het leer begint te scheuren. Ik geloof niet dat dat gerepareerd kan worden.
    Tips zijn welkom.

20221101_141303.jpg 20221101_141257.jpg

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.186
    6.587
    113
    Ik ben ook voor ecco, omdat zij letten op het looiproces en alleen huiden gebruiken die restafval zijn van de vleessector.

Hoe lang heb je de schoenen? Ik heb per seizoen 1-2 paar schoenen en als er een na 3-4 jaar stuk begint te raken, dan kan ik dat prima accepteren. Een hakje zet ik er nog wel onder, maar een hele nieuwe zool voor schoenen die verder niet meer heel mooi zijn en elders ook beginnen te slijten, dat doe ik niet meer. Met zo'n scheur zou ik ze ook afdanken.

citroenrasp en TanjaK vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina