Aanstaande mama's omg. Arnhem

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sjalou, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hallo Wensdroom gezellie dat je mee komt kletsen.
    En fijn dat je op deze manier toch je wondertje kan krijgen.

@Eefje ja inderdaad tis wel een gedoe met die kan hahaha en s'ochtends als ik dan zon fles lostrek bleghhh, dan ga ik wel half over me nek.
    Maar ja het is voor een goed doel, en gelukkig maar zon 10 weken.

Bij jullie begint het al lekker op te schieten zie ik, leuk!!:D
    Nog 11 dagen en wij mogen naar de verloskundig voor een intake, dan krijgen we ook te horen wanneer we een echo krijgen oohh ik tel echt de dagen af, hoop zo een hartje te zien.
    Dan hebben we toch iets meer zekerheid.

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    spannend hoor Sjalou kan me heel goed voorstellen dat je de dagen telt. dat had ik ook in het begin toen onze draagmoeder net zwanger was.. pas nadat we een kloppend hartje op de echo hadden gezien kon ik een beetje geloven dat er echt een kindje voor ons onderweg is.
    kan het soms nog niet helemaal bevatten dat we al bijna ons kindje krijgen.

3. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ja inderdaad het is allemaal nog zo onwerkelijk.
    En zon kloppend hartje neemt toch weer iets van de onzekerheid weg.
    Dacht ook ach de eerste paar weken gaan zo voorbij hahaha nou echt HELEMAAL verkeerd gedacht, zelfs de dagen worden geteld zoals je ziet haha

Denk dat iedereen zich altijd wel zorgen blijft maken, eerst de zwangerschap, dan bij de bevalling, dan of ze wel goed eten, goed groeien enz, als ze ouder zijn of ze het leuk hebben op school enz.

Vanaf dag 1 dat je weet dat je zwanger bent zijn er zeg maar zorgen, maar het is voor het mooiste geschenk wat je kunt krijgen dus daar hebben we het allemaal voor over.

4. Miran78

Miran78 Actief lid

4 apr 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Hoi dames,
    Mag ik hier ook meekletsen?

Kom uit Eerbeek , 34 jaar en zijn nu zwanger van ons 1e kindje.
    Inmiddels 5 wk en 1dg .
    Morgen ga ik bellen om onze poging voor icsi af te zeggen.
    We zijn net op de valreep spontaan zwanger.
    Toch allemaal heel eng gezien een eerdere mk .
    Hopelijk krijgen we snel de 1e echo.

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ooh Miran, wat een mooi verhaal!! Gefeliciteerd hoor!

MamaJulia komt ook uit Ernhem en kletst graag af en toe mee. Ik ben 29 en morgen 38 weken zwanger van m'n eerste. Bij ons was het na 15 jaar aan de pil te zijn geweest in ene raak. Het is een meisje en ik ben 14 mei uitgerekend. Hier tot op heden een zeer voorspoedige zwangerschap en ik hoop natuurlijk op een dito bevalling.. :) Vooralsnog ben ik het nog niet zat (ben volgens mij echt de enige) en dus mag ze nog wel even blijven zitten.

Gaan jullie met Koninginnenacht- en dag lekker de stad in? Zo ja, ga je dan ergens heen waar je kunt zitten, of ga je lekker rondlopen? Afhankelijk van je termijn natuurlijk, maar ben toch benieuwd :)

6. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hallo dames,

gezellig dat jullie mee komen kletsen!!

@Miran78 wat super zeg, van harte gefeliciteerd.
    En ja kan me voorstellen dat je het allemaal toch eng vind.
    Maar zal voor je duimen dat alles goed komt en gaan we natuurlijk van uit!!

@MamaJulia: fijn dat je zon voorspoedige zwangerschap hebt en hoop natuurlijk voor je dat dat ook gaat gebeuren met de bevalling.

Samen met een vriendin heb ik een eigen bedrijfje dus wij staan morgen op een markt met onze spulletjes.
    En ik neem natuurlijk een lekkere stoel mee hahahaha, want sinds week 5 ben ik wel constant erg moe.
    Hoor dat het na de 12de week minder word klopt dit??

En jullie ook koninginnenacht/dag relaxed aan doen of gewoon lekker mee hossen en doen???

7. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    Hoi Meiden!

Hier nog een zwangere uit de omgeving... kom uit Westervoort..
    Ben nu 21 weken op weg..en wij verwachten een meisje:D
    Het is ons tweede kindje. We hebben al een zoontje van bijna 1,5. :)

Waarschijnlijk gaan wij morgen nog wel even naar Arnhem..dan ga ik lekker op een muurtje zitten ofzo...en als ik er genoeg van heb dan mooi weer zu hause;)

gr. Sanne

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Miran, wat mooi dat het nog gelukt is voor de icsi poging. gefeliciteerd en kan me goed voorstellen dat je t super eng vind maar komt vast helemaal goed.

MamaJulia wat fijn dat je zwangerschap tot nu toe voorspoedig verloopt. hoop idd voor je dat ht met de bevalling ook zo gaat.

Sanne leuk een jongen en straks een meisje erbij. wij verwachten ook een meisje.

Sjalou wat voor spulletjes verkoop je? een stoel is sowieso wel prettig lijkt me ja. wij gaan denk ik alleen hier in Gendt even over de markt ( die is niet zo groot) en verder zijn we druk aan het klussen. de babykamer is af maar onze eigen slaapkamer nog niet( we slapen nu beneden maar willen naar boven verhuizen) en daar moeten we nog even mee verder en mijn man heeft vanaf morgen vakantie dus hebben we daar mooi de tijd voor.

9. Miran78

Miran78 Actief lid

4 apr 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Hoi dames,

Nou ik ga morgen eerst lekker voor de buis zitten :)
    Hoe burgerlijk hihi.
    Vandaag met gyn gebeld en was met stomheid geslagen haha.
    Ja was ze niet de enige:)
    Mogen 13 mei voor 1e echo. Spannend.
    Iedereen b
    Veel plezier morgen met wat je ook maar gaat doen.

10. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo het wordt nog druk hier.. Gezellig!!!
    Welkom allemaal en gefeliciteerd met jullie zwangerschap.. De een na 1 keer en de ander na een heel traject en dan ook nog spontaan! Super zeg!

Ik heb vanmorgen groeiecho gehad en ben er een beetje van geschrokken..!
    De kleine wordt nu al 3200 geschat! En geboortegewicht 4000..
    Dus geen kleintje.. Maargoed het waren vooral het buikje en lange benen.. Maar toch..
    Gelukkig is hij dus verder super gezond.. Maar ik hoop dat ie dan niet te lang blijft zitten hihi... ;)
    Ik blijf morgen ook lekker voor de buis zitten.. Voor het eerst in al die jaren geen koninginnedag voor mij!

11. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    @Eefje Dat zeiden ze bij onze groeiecho ook, dat ons kindje heel groot zou zijn en dat als ze zo door zou groeien, dat ze dan bij 40 weken 3700 gram zou wegen. Ik schrok daar ook van, maar inmiddels heb ik het maar een beetje los gelaten. Het is een aanname van een schatting, iets dat ze dus niet zeker weten. En ach, eruit moeten ze er toch.. 'T lukt ons vast!

@Sjalou Bij mij werd de vermoeidheid vanaf week 16 ofzo pas minder. En dat kwam mede doordat we toen een maand naar Thailand zijn gegaan om daar te backpack. Verplicht ontspannen dus :) Heeeeerlijk, en ik kan een lange vakantie tijdens je zwangerschap iedereen aanraden. De vermoeidheid kwam vanaf de 30ste week overigens weer terug, maar toen was ik er natuurlijk al een beetje aan gewend dus kon ik het beter handelen. Ach, 't blijft kut, het enige dat helpt is heel goed naar je lijf luisteren en er aan toegeven wanneer je lijf dat aangeeft. Dan hou je het het langste vol.

@Miran ik vind jouw verhaal echt heel bijzonder hoor, wat een geluk zeg! Ik ben heel benieuwd naar je echo de 13e!

@Wensdroom en ook jij hebt een prachtig verhaal! Bijzonder dat je op deze manier mama mag worden, en wat een feest toch dat er mensen zijn die dit voor een ander over hebben. Ik vind dat echt fantastisch. Is jullie draagmoeder een bekende van jullie? En hoe gaat dat dan in de praktijk, spreken jullie elkaar ook buiten de echo's en controles om? Ben heel benieuwd naar zo'n 'proces'.

Ik rol hier net weer binnen na een rondje door de stad. Even flink met de heupen geschud op zo'n Braziliaanse brassband op straat, babyJulia vond het wel leuk geloof ik :) Wij wonen echt middenin de binnenstad, dus nu zit ik lekker naar het gespuisch op straat te kijken. Zo grappig altijd, die dronken dodo's.. Morgenochtend proberen een Livestream te vinden die de abdicatie en kroning rechtstreeks uitzendt en dan stiekem via de wifi van de buren proberen te kijken, want UPC ligt er hier in de straat al sinds vorige week donderdag uit. Zwaar irritant.. Daarna lekker door de stad slenteren en bij 8Bahn achter Musis in het gras von chillenstein. Hopen dat het een beetje mooi weer wordt!

Goede nacht meiden en heel veel plezier morgen!

12. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen een beetje een leuke dag gehad gister? Het weer zat iig weer goed mee :)) ik heb heerlijk op het terasje gezeten hier in ede! De band was behoorlijk slecht en het geluid nog erger.. en dan zo zonder alcohol was het verder niet echt super..maargoed.. het zonnetje en het gezelschap maakte veel goed..

Ik heb 7 jaar in Arnhem gewoond en heb met koninginnedag idd ook vaak bij 8bahn gezeten ..lekker in het gras met een borrel en gezelligheid.. naja volgend jaar maar weer!

ik ben inmiddel iets van de schrik bekomen over dat ik een grote baby krijg.. idd misschien klopt er wel niks van.. met 31 weken hebben ze in het ziekenhuis gekeken ( ik had erg pijn in mijn rug en ze wouden mijn nieren etc checken , kreeg meteen een leuke echo en meting.. ) hier woog hij 1730.. dit vond ik niet schrikbarend..
    Ik maak me er vooral zorgen om omdat mijn moeder mij en mijn zusje er niet uit kreeg vanwege smalle bekken.. en wij waren rond de 3000 gram:) dus dit ga ik wel even aangeven de volgende keer..!

Hoe gaat het verder met iedereen?
    Is het miss handig om een lijstje te maken met namen ,hoe ver we zijn, wanneer echo's en wat we krijgen.. is wat overzichtelijker.. maar ik ben er niet zo handig in dus als iemand zich geroepen voelt:D

13. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hier nog eentje uit Ernem. Leuk dat we elkaar zo kunnen opzoeken en elkaar kunnen steunen.

Ik heb op 11 juni mijn eerst consult bij de vk, ben er nu al zenuwachtig voor. Heb namelijk geen idee wat me te wachten staat :S

14. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hai hai dames,

zie dat er gezellie bij gekletst is, voor alle nieuwe dames leuk dat jullie er zijn!!
    Iedereen koninginnedag goed doorgekomen??
    Nou ik heb dus met een vriendin op een markt gestaan wij hebben een webwinkel en geven thuisparty's en staan op markten.
    We verkopen sieraden en accessoires.
    Was erg leuk alleen moesten we een heeelll eind naar onze kraam lopen bepakt en bezakt en ook weer terug.
    Dit heb ik gister dus goed gevoelt en goed ziek er van geweest.
    Nou ja, het was gezellie hahaha.

Hmm vanaf week 16 ik heb dus nog even te gaan.
    Nou ja maandag naar de verloskundige voor de intake en dan horen we ook wanneer we een echo krijgen, zoals jullie snappen tel ik zowat de uren hahaha.

@eefje komt vast helemaal goed en inderdaad even goed doorgeven hoe het bij je mams was.
    En als iedereen even gekleurd alle informatie bij zet zoals afspraken/uitgerekende datum enz ga ik er proberen een lijstje van te maken.

groetjes

15. Miran78

Miran78 Actief lid

4 apr 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Hier gisteren mvm geweest.
    En ik mag weer meedoen :)
    Men het aftellen tot de 1e echo duurt echt lang.
    Vandaag maar even een taart maken op bestelling, dan gaat de tijd wat sneller.
    Wie weet kan ik straks mijn eigen geboorte taart maken :).

16. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Afleiding zoeken meisjes.. Je maakt jezelf namelijk gék anders. Gewoon verstand op nul, vertrouwen op je lijf en afleiding halen. En ja, da's heel moeilijk maar wel een handigheidje waar je nog wat aan gaat hebben.. Want na je intake is het aftellen naar je termijnecho, na je termijnecho is het twijfelen of alles wel goed zal zijn en je afvragen wat er in godsnaam in je buik zit (jongen of meisje) tot aan de 20 weken echo, enzovoorts enzovoorts. Zo'n zwangerschap blijft een onzeker proces waar je weinig tot geen vat op hebt.

EN IK KAN NU NIET MEER WACHTEN TOT ZE ER IS!!!! Nee hoor, geintje :) Ik stel me gewoon in op een zwangerschap van 45 weken, dan vlíégen die laatste weken voorbij ;)

17. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

@Miran78: wat voor taarten maak je??

@MamaJulia: ja dat is ook wel zo hoor, maar wat ik nu gewoon heel graag wil zien is het hartje ik denk dat ik dan echt meer rust heb.
    Maar wat je zegt afleiding is wel heel erg belangrijk.
    En ja 45 weken hahaha dan kan het altijd meevallen.

18. Miran78

Miran78 Actief lid

4 apr 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    @ Sjalou heerlijke taarten hihi. Nee zonder dollen , ik maak taarten van bisquit met fondant . En dan voor verjaardagen,geboorte, zwangerschap, jubileum, huwelijk etc.
    Kan ik straks mijn eigen geboorte taart maken misschien, ipv beschuit met muisjes doen we er dan cupcakes bij :)

Ik doe dat samen met een vriendin. We hebben wel een site maar mag hier geen reclame maken haha.
    En anders moet je maar ff kijken bij facebook op wob's bakery :)

Probeer hier ook zoveel mogelijk afleiding te zoeken, moet lukken zou je zeggen met een hond, studie, vele hobbies en huishouden, maar op een of andere manier heb ik er nu geen puf voor.

19. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

@Miran78: is dat zo??Dat moeten wij natuurlijk even komen beoordelen en proeven:D hahaha.
    Dus van die mooie taarten zeg maar leuk leuk.

En dat van geen puf ken ik, wat je zegt je hebt genoeg te doen maar je er toe zetten bleghhh.
    Normaal ben ik best iemand die veel opruimt, poetst enz maar kan me er nu ook echt gewoon niet toe zetten.
    Maar misschien komt dat snel weer, laten we het hopen haha.

20. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sjalou.. alvast heel veel succes morgen bij de vk.. hopelijk krijg je snel een echo!

Ik heb morgen mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog. . Ik ben overgedragen vanwege streptococcen b.. (heb er een topic over geplaatst bij zwangerschap)
    Heel erg jammer vind ik dat.. ik moet nu bij de eerste tekenen al naar het ziekenhuis en met een antibioticainfuus bevallen. Maarja alles voor een gezonde knul!

En die vermoeidheid gaat een keer over ja.. in het begin heb ik weken lang om 9 uur savonds knikkebollend op de bank gezeten.. maar nu is dat veel minder.. maarja ik doe ook niet zoveel meer :-D lichamelijk wel zwaarder ..

Was er nu nog iemand die morgen iets had? Eerste afspraak?

Deel Deze Pagina