Aanstaande mama's omg. Arnhem

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sjalou, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi ladies
    wat leuk, een topic dichtbij :) ik sluit gezellie aan als het goed is.
    Ik heb jaren in Arnhem gewoond en woon nu sinds 2 jaar in Huissen (meer huis voor je geld hihi)
    Ik werk nog wel in Arnhem en al mijn vriendinnen wonen er. Zie dat er ook wat meer uit de omgeving komen en niet arnhem only :p
    Ben inmiddels ruim 28 wkn zwanger en we krijgen een zoon!
    Koninginnedag heb ik in Arnhem gevierd. Eerst even over de hommelsemarkt gegaan en vervolgens op het jansplein De volgende dag was ik dood haha niks meer gewend

2. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

@Noppi gezellig dat je mee komt kletsen!!
    @Eefje86 hoe was het bij de gyn??

Hier gister intake gehad en we krijgen 22 mei een echo dus nog 15 dagen wachten pffff.
    Voor de rest nog wel moe en met vlagen misselijk maar moet zeggen dat nu het een stuk mooier weer is ik er iets beter mee om kan gaan hahaha.

En hoe is het met de andere dames voor de rest???

3. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misselijk en moe.. dan weet je iig dat het nog goed zit..!
    Maar wat jammer dan je zo lang nog moet wachten! Ik kreeg mijn eerste echo bij de intake met 9.6 weken.. maar jij dus pas bij 11.. dat worden weer 2 lange weken!

Bij de gyn ging het goed.. alles uitgelegd en ik ben gerustgesteld.. en ook nog een mooie echo gekregen..! Ook hier bevestigd dat het geen kleine baby is haha.. naja..
    Maar hij lag al mooi ingedaald en vast in het bekken.. later liet hij nog even zijn gezichtje zien... zo mooi.. de lipjes..neus en kin heel goed zichtbaar..:D

@noppi ..welkom.. en jaa ook een knulletje.. tot nu toe allemaal meiden in dit topic..;)

4. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ja inderdaad is toch weer een beetje bevestiging.
    Wij waren ook best wel verbaasd en terleurgesteld dat het nog zo lang moest wachten, heb wel aangegeven dat ik geen inwendige echo wil als dit niet nodig is, komt door mijn verleden dat ik dat liever niet heb.
    Misschien dat ze daarom dacht we doen het wel later maar garanties kon ze niet geven, ze zei dat het nog erg vroeg was dan voor een echo.

Ook zullen we haar niet meer zien omdat zij in juni of juli weggaat.
    Op zich redelijke intake, vond alleen beetje ehm rommelig of ja weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar we waren er ook vanuit gegaan dat we deze of volgende week een echo zouden hebben, maar ja er is weinig aan te doen.

En wel super fijn dat jij wel een mooie echo hebt gehad en alle details al hebt kunnen zien, en dat je knulletje al goed aan het indalen is.

5. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay met deze termijn is het inderdaad moeilijk om uitwendig al wat te zien..
    Waarschijnlijk krijg je hem dan daarom wat later.. ik heb eerst inwendig gehad en paar dagen later ook uitwendig (lucky me) maar daar was niks op te zien.. lag nog veel te diep..dus toen nog een keer inwendig en kon je het prachtig zien.
    Wel jammer dat het wat rommelig ging.. dat geeft natuurlijk geen goede indruk..

6. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Nou ja we wachten het af meer kunnen we toch niet doen.
    Maar had gewoon graag het hartje zien kloppen, puur voor wat meer geruststelling.

Ja vond ik ook wel, ook omdat zij zelf dus weggaat en we haar niet meer zien.
    Maar goed misschien gaat het de volgende keer we totaal anders.

7. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohh wat duren die dagen lang dan zeg pff. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen een paar dagen heb gejokt over laatste menstruatie zodat ik nog voor de kerst een echo kreeg (met 10 wkn) was dus 9 wkn +5 dagen. Uitwendig genoeg te zien. Vind 11 wkn wel heel lang zeg :(
    welke vk praktijk zit je? Ik zit bij vk praktijk lingewaard en ben super tevreden!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    jullie hebben weer een hoop gekletst.
    wij zijn erg druk geweest met klussen in het huis.
    maar de babykamer is af en onze slaapkamer bijna.
    wat moten sommige lang wachten voor ze de eerste echo krijgen.
    de draagmoeder kreeg deze met 8 weken en toen nog een met 11 weken.
    noppi de praktijk Lingewaard gaat bij ons ook de controles doen las de kleine hier bij ons is, het gesprek dat we er hadden was er prettig.

9. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Nou dat kan je wel zeggen ja, vooral omdat we echt hoopte eerder echo te hebben, maar zoals ik zei het ligt waarschijnlijk gewoon aan mij omdat ik echt duidelijk heb aangegeven door mijn verleden liever geen inwendige echo te hebben.

En kan niet zeggen dat ik niet tevreden ben, maar vond beetje ja weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, het is denk ik ook dat we volgende keer een ander krijgen, dat we toch nog langer dan gedacht moeten wachten op de echo, en dat we allebei best zenuwachtig waren en dit natuurlijk onze eerste zwangerschap is dus denk alles bij elkaar.
    We zitten nu eenmaal echt te zenuwen tot die 12 weken grens en nu dus ook tot de echo.
    En ze waren allemaal vriendelijk hoor daar kunnen we ook echt niks van zeggen.
    Dus misschien is de volgende keer weer helemaal anders.
    Wij zitten bij vroedvrouwenpraktijk Dieren, Doesburg, Brummen.

Fijn wensdroom dat je bijna lekker klaar met klussen bent, en is de babykamer helemaal geworden zoals je wou?

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Sjalou: de babykamer is wel geworden zoals ik in gedachte had. en de personen die hem al gezien hebben vonden het ook erg mooi geworden.
    we hebben een hoop moeten doen want we hadden sinds dat we het huis kochten boven nog niks gedaan. dus alles moest nog gedaan worden.. het is een oud huis en dat geeft een hoop werk. we hebben het plafond opgehoogd en geïsoleerd, de muren eerst de pleisterlaag die losliet eraf gebikt en erna gestuucd. nieuwe stroom getrokken , zat nog het oude van heel vroeger in. muren geverfd, deuren en ramen overnieuw, de vloer gelegd enz.. kortom alles moest vernieuwd. de andere kamer boven ook en dat wordt onze slaapkamer( slapen nu nog beneden) maar ook die is bijna af.

betreft de echo en je verwachtingen snap ik dat wel. het blijft spannend en je wil gewoon op die echo zien dat alles goed is, dat er een kloppend hartje is.
    bij de draagmoeder was zelfs met 8 weken een uitwendige echo wel mogelijk. ze hebben geen enkele keer een inwendige echo gedaan.

11. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geen inwendige echo gehad hoor. Volgens mij doen ze dat bij 6-7 weken maar niet meer rond de 10. Of het moet heel moeilijk zichtbaar zijn...geen idee eigenlijk.

@ Wensdroom
    Hier ook midden in de klusperikelen. heerlijk als het af is hihi
    Fijn dat het kamertje mooi is geworden!
    Ik vroeg mij trouwens af hoe je in contact bent gekomen met een draagmoeder. Een bekende of bijv oproep? Spannend hoor allemaal!

@ Sjalou
    Misschien gewoon de stoute schoenen aantrekken en zeggen dat je zoveel spanningen hebt of het goed is en of ze niet kunnen proberen een uitwendige echo te maken. Een 'brutaal' mens heeft de halve wereld (en zo brutaal is het niet)

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Noppi wij hebben eerst een oproep op Freya gedaan voor een eiceldonor want dat was eerst het plan. alleen helaas kon ik niet tegen de hormoonmedicatie en bouwde het baarmoederslijmvlies bij mij niet op.ik kreeg problemen met de medicatie waardoor eiceldonatie geen optie meer was omdat zelf zwanger worden geen optie meer was, mijn hartprobleem stond dat in de weg. de draagmoeder is de persoon die zich eerst aanbood als eiceldonor. in eerste instantie een onbekende voor ons dus. in de tussentijd haar goed leren kennen en toen we stopte met het eiceldonatie traject bood ze aan draagmoeder te zijn.

13. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heftig dat je door je gezondheid niet zelf zwanger kunt worden maar wat geweldig dat zij zich als draagmoeder heeft aangeboden zeg! Mooiste kado wat je iemand kan geven lijkt mij. Prachtig verhaal

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dank je noppi wij zijn haar heel erg dankbaar , vanaf het begin eigenlijk, een onwijs geweldig iets een geweldig persoon is ze.
    helaas heb ik een hoop dingen al meegemaakt, maar met de gezondheid gaat het nu best goed en dat dit kleine meisje er straks komt is helemaal geweldig, ik had echt een hele grote kinderwens en dat die dan via deze persoon in vervulling mag gaan is zeer fijn. natuurlijk wil je t liefst zelf zwanger worden, en moet je het verwerken dat dat niet kan.. maar dit maakt zeker alles goed en voor mij gevoel is het ook echt mijn kindje ben nu al net zo bezorgd als ieder ander die zelf zwanger is

15. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Wat een werk heb je gehad zeg pfff, maar wel fijn dat het dan toch echt geworden is zoals je wilde en dat je lekker kan showen met de mooie kamer.
    Dus jullie mogen nog ef beneden liggen maar goed, scheelt dat die kamer ook bijna af is.

@noppi: ja vind ik ook weer zoiets, door wat ik in het verleden heb meegemaakt heb ik duidelijk aangegeven dus geen inwendige echo te willen, daarom heeft ze het ook wat later gezet dan normaal.
    Maar goed die 13 dagen overleven we ook wel, en hebben we meer kans dat er genoeg op de uitwendige echo te zien is.
    Dan ben ik ook 11 weken zwanger.

16. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben geen aanstaande mama meer want ben op 19 april mama geworden :) Maar aangezien sommigen van jullie ook bijna mama zijn mag ik misschien toch meekletsen? Ik heb een paar jaar in Arnhem gewoond maar sinds zo'n 8 maanden woon ik in Nijmegen.

Iedereen trouwens gefeliciteerd met jullie zwangerschap :)

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ti87 van mij mag je lekker mee kletsen hoor.. welkom en gezellig.
    Proficiat nog met de geboorte van jullie kindje. gaat alles goed?
    ik vind het leuk om mensen uit omg Arnhem en ook Nijmegen te leren kennen, kom vaak in Nijmegen en woon in Gendt. mijn man werkt in Nijmegen en ouders, zus en familie wonen in Wijchen.

18. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hai hai Ti87,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje.
    En bevalt het een beetje in Nijmegen???
    Dank je.

19. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Bedankt wensdroom en Sjalou! Het gaat nu weer goed hier. Met de kleine is gelukkig altijd alles goed geweest maar ik moet nog steeds herstellen van een (ongeplande) keizersnede en helaas ben ik daarna ook nog 4 dagen opgenomen geweest vanwege kraamkoorts/baarmoederontsteking. Maar nu geniet ik lekker van ons kleine mannetje.

Het bevalt me erg goed in Nijmegen aangezien ik oorspronkelijk uit Nijmegen kom en dus weer fijn bij vrienden en familie woon.

Spannend al jullie zwangerschappen, allemaal eerste kindje?

20. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom ti87! En gefeliciteerd met je zoontje...

Wie maakt er een lijstje??? :))))

Eefje86 25 mei uitgerekend van een jongetje..26 jaar en eerste kindje.

Deel Deze Pagina