@Sky, wat jij omschrijft komt me bekend voor. Een golf van pijn door heel je buik, toevallig heb ik dit vorige week aan de vk gevraagt en volgens haar zijn het de zogenaamde 'oefenweeen'. Ik heb ze vaker als ik wat drukker ben of zo. Ik heb ook stekende pijn onderin en dat is het indalen volgens de vk want ons kleintje is na de draai ook mooi in mijn bekken gaan liggen. @Sloppy, mooi buikje hoor Hoe voel je je?
nana, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Sky, ja dat kunnen ze ind wel zijn, ik heb het ook gehad. Josjo, ja de tijd gaat echt heel erg snel, ze is alweer bijna 2 maanden oud. En mijn roze wolk is echt niet weg gegaan die is alleen maar rozer geworden. Tuurlijk in het begin is het wel zwaar, je komt weinig aan slapen toe, je kind zit nog niet in jou ritme, het is allemaal wennen en vooral als je bv geeft loopt dat in het begin ook niet soepel maar als je dan naar je kind kijkt en verwondert zit te denken dat ze echt van jou is dan maakt niets meer uit, je bent helemaal in wolken Vlinder, wat fijn dat jullie kleintje goed ligt.
Heerlijk Kaat, dat alles zo goed gaat en goed voelt. Lekker genieten van jullie verlof meiden! Ik geniet van m'n vakantie (voelt ook wel een beetje als verlof eigenlijk). In het weekend met vriendin/collega naar Arnhem geweest (shirtje van Lief! voor kleine meid gekocht en bolero voor mezelf) en 's avonds daar in de buurt een bruiloft gehad. Erg gezellig, maar pas na twaalven thuis. Gister en vandaag dus heerlijk uitgeslapen. Net id-kaart aangevraagd en bloed laten prikken. Nog voor een tankini gekeken, of niet leuk of niet in mijn maat of te steak voor m'n buik. Ga nog even verder zoeken dus. Nu heerlijk buiten in de tuin met m'n lieve poesje (ze miauwt sinds woensdag wel heel veel, wil veel aandacht, maar eet en drinkt gelukkig goed. Zal voor haar ook heel erg wennen zijn dat broer niet meer terugkomt.
@ kaat heerlijk dat je zo kan genieten van je kleine meisje! vind der echt een plaatje @ zeehondje ik heb er 1tje van noppies. waas niet eens zo heel duur 25 euro en dat voor noppies. heb ik in een babyzaak gekocht. succes met verder zoeken vanmorgen me ouders op visite gehad! erg gezellig. samen met me moeder de kast een beetje opgeruimd en me vader heeft nog wat in onze tuin gedaan. heerlijk als je ouders zo behulpzaam zijn. en heb voor me kleine meid der eerste puma's gehad zo lief!! zijn roze met wit en grijs. en ook nog wat leuk kleertjes in een grotere maat. word zo verwend door me moeder. hihi ook heel leuk me vader gaat een geboortebord maken van nijntje. dus die komt dan de eerste weken bij ons in de tuin te staan tot de kleine van me broer geboren word en dan gaat ie daar weer heen. ik stelde dit vandaag voor en ze vonden het een heel leuk idee. toch bijzonder iets van je vader voor de kleine xx sky
Oh wat leuk zeg, dat je vader een geboortebord gaat maken! Uhm, misschien kan ik dat ook wel aan m'n vader vragen, haha. Schoonmoeder maakt een geboortetegel (eentje die we zelf hebben uitgekozen, van Winnie de Pooh met het alfabet rondom). Heb me net toch maar ingeschreven voor een zwangerschapscursus. Het is de gewone 'ouderwetse' zwangerschapsgym geworden. Alleen begint de volgende cursus pas op 15 augustus en stopt op 10 oktober. Dan ben ik dus 31 weken en de laatste is 5 dagen voor m'n uitgerekende datum. Ach ja, zie wel of ik die nog red. Heb ook even naar m'n zorgverzekeraar gebeld (ohra) om te vragen of cursussen vergoed worden. Ik heb extra aanvullend en pas vanaf een stapje hoger (uitgebreid) worden deze vergoed. Maar de 360 euro die je voor een ziekenhuisbevalling moet betalen wordt ook pas vergoed bij de uitgebreide versie. Ga dus denk ik maar overstappen en dan in januari weer terug. Want 360+125= 485,- en dat betaal ik echt niet meer aan premie! Zo, ook de reisverzekering aangevraagd en de postcodeloterij half opgezegd. Moeten toch een beetje extra geld krijgen. Dat kan mooi op deze manier. Ook al de gids opgezegd, Eigen Huis en de Linda!
hebben jullie dat ook weleens? Heel bericht getypt, druk je op bacspace maar zit je blijkbaar niet in het bericht zelf met de cursor en ben je alles kwijt dussss opnieuw dan maar... @vlinder: die steken herken ik inderdaad wel, maar oefenweeen volgens mij nog niet gehad. moet je die altijd op een gegeven moment krijgen? of hebben sommige vrouwen dat helemaal niet? @sky: wat gaaf dat je vader een geboortebord gaat maken! En wta gaaf dat de vrouw van je broer zo kort na jou is uitgerekend! @zeehondje: idd duur allemaal he! Maar kan je wel tussentijds je verzekering opzeggen? dat kan toch alleen maar per 1 januari? En wat goed dat je je hebt opgegeven!! @kaat: goed om te horen dat die roze wolk wel bestaat... en tuurlijk is het zwaar en de ene baby is de andere niet en iedereen reageert anders natuurlijk maar het lijkt me ook zo genieten! Oh ik kan haast niet wachten, ben zo benieuwd of ukkie een jongetje is of een meisje, hoe hij/zij er uit zal zien, hoe het zal zijn om een kleintje van jezelf in je armen te houden... zucht... nog ff geduld he @hier: ben vandaag al lekker bezig: had bedacht dat ik tijdens mijn verlof het mezelf lekker makkelijk maak met de boodschappen dus heb op albert.nl boodschappen gedaan, komen ze vd week brengen, handig! Ik vind het ook voor Sjoerd wel relaxed dat hij bijna geen boodschappen hoeft te doen voorlopig haha. Verder een keukenkastje uitgemest om ruimte te maken voor alle ukkiespulletjes, in bad gelegen en een tukkie gedaan. Ik kan hier wel aan wennen
Josjo, heerlijk dagje gehad dus. Heel soms bestellen wij ook bij Albert.nl. Maar vind de bezorgkosten best prijzig. Meestal bestellen we dan een heleboel flessen frisdrank en andere zware dingen. Hoeven we die niet te sjouwen. Ik mag trouwens 1x per jaar veranderen binnen de verzekering. En dan op 1 januari inderdaad weer terug naar wat ik nu heb.
Hoi meiden, na een druk weekend met verhuisgedoe hier even een kort berichtje van mij... Nee, ik heb niet te veel getild. Alleen echt hele lichte doosjes en af en toe een stoel. Verder heb ik vooral verteld wat waar moest... Heb waarschijnlijk een maand !!!! geen (zakelijk) internet, met dank aan XS4ALL. Is verder een heel lang saai en erg vervelend verhaal, maar gevolg is dat ik de komende tijd wat minder actief zal zijn hier en niet meer op iedereen kan reageren... Marnat: dikke KNUF... Ik hoop dat jullie vooral erg blijven genieten van elkaar en van alles wat wél meezit in jullie leven.... En heel veel sterkte de komende tijd...
@Josjo: Ik heb een periode gehad dat ik niet zo goed kon lopen en al zeker geen boodschappen kon doen en dan deed ik het vaak via albert. Echt ideaal! Het klinkt als een ideale dag voor jou @Zeehondje: Ik vond de bezorg kosten ook vaak wat aan de hoge kant hoor. Maar voor gemak moet je nou een maal betalen. Leuk zwangerschaps cursus! Ik heb deze week de laatste les voor de bevaling en dan straks met de baby's erbij. Bij mij in de groep zitten 2vrouwen met een 2ling en alle andere baby's zijn jongens, zo leuk Leuk dag gehad lees ik! @kaat: wat geweldig om te lezen dat je zo geniet! Ik heb ook zo intens, nog steeds eigenlijk, van mijn meisje genoten @N-sky: Leuk dat je vader een geboorte bord gaat maken en dat je ouders zo heerlijk geholpen hebben. hier merk ik dat onze ouders wel oud aan het worden zijn hoor, allemaal in de 70al. En ze kunnen echt niet alles meer al willen ze wel heel graag hoor. @voorweeën: Hier de afgelopen dgn een paar keer aan het ctg gelegen en daar komt echt duidelijk uit dat ik ook al aan het oefenen ben hoor. Ook denk ik dat die kleine al bijna vast licht omdat ik als ik loop heel erg druk op mn blaas heb terwijl in niet hoef te plassen. Morgen moeten we naar de tandarts en gaan we ook even de klossen voor onder ons bed op halen. Verder helaas niet zo'n hele goede dag, maar we gaan ons niet druk maken. Vrijdag een afspraak met onze HA gemaakt, dan zijn de documenten uit het VU er ook, om nog een keer te kijken naar wat er gebeurt is en waarom. Een onafhankelijk iemand die de mening van hun deeld geloof ik nu eerder als alle artsen die in het VU bij elkaar lopen
@Josjo, nee je hoeft ze niet te hebben. Althans er zijn er genoeg in mijn omgeving die ze niet hebben gehad. @Kaat, super dat het zo goed gaat! Ik kan niet wachten om het zelf mee te gaan maken Als die liefde die je aan zo'n kleintje kan geven, ooooh lijkt me zalig. @Sloppy, ook aan de oefenweeen dus? Dat rare gevoel bij het lopen heb ik ook weleens, vandaag heb ik er weer best wat last van. Komt denk ik toch echt door het indalen. Ben benieuwd wat de ha vrijdag te zeggen heeft bij je. @Hier, ik ben vamorgen naar de tandarts geweest. Vorig jaar heb ik een wortelkanaal behandeling gehad in mijn voortand maar die is nooit goed afgesloten met als gevolg dat heel mijn tand naar de Kl*** is en eruit moet. Met 17 weken zwangerschap hebben ze een noodoplossing gemaakt omdat ze tijdens mijn zwangerschap niet veel eraan willen doen ivm verdovingen en tand trekken enz enz en omdat ik ook bang voor de tandarts ben en dus heel de tijd gespannen op de stoel lig, ze hebben toen een stift in de tand gezet en opgevuld. Nu begint dus die tand los te komen en kan dus niks bijten met mijn voortanden. Ik naar de tandarts vanmorgen en ze denken dat hij afgebroken is en de stift alles aan elkaar houd maar ze kunnen er niet veel aan doen.... Ik moet nu dus voorzichtig zijn met eten en niet bijten ermee en dat betekend dus eigenlijk dat ik bijna alles moet kleinsnijden.... Ik heb dus gelijk een afspraak gemaakt voor over 10 weken zodat er snel wat aan gedaan wordt. Hij moet eruit en ik moet een plaatje of een brug, daar ben ik nog niet over uit. Pffff, ben al zo'n held bij de tandarts.... Verder gaat alles perfect hier Kleine is lekker druk en reageerd op stemmen want hij/zij wordt ineens druk als ik met iemand praat Manlief is het weekend druk geweest in de hal en trap en het is bijna klaar, nog het plafond en een behangetje bij de trap en dan is dat klaaaaaaaaaaaar!!!! Dan doen we even niks meer in huis en zullen we volgend jaar onze slaapkamer aanpakken. Zo trots op mijn vent! Ondanks de drukke weekenden en de ploegendiensten weet hij het toch af te krijgen!
Vlinder, jeetje wat naar van je voortand zeg. En dan ook nog eens daar 10 weken mee moeten doorlopen nu. Hoop niet dat het erger wordt. En wat een superman heb jij! Fijn dat er nu al zoveel af is.
@vlinder:wat ontzettend shit zeg! En ook nog je voortand, heel fijn maar niet heus! Heb ooit door n val mijn voorste vier tanden stuk gevallen, kan me wel voorstellen hoe je je moet voelen, alleen ik hoefde dus geen tien weken te wachten.. Balen meis! @zeehondje: bezorgkosten zijn nu bij boodschappen van 100 euro maar 2,50, wel ok dus voor een goede weekboodschap, moest ook wat inslaan alvast aan drinken, lekkers, wc papier e.d. Voor straks tijdens de kras tijd dus kwam op net over de 100 @miiir: jeee wat balen! Maar ze kunnen je toch niet een maand laten zitten? Echt lang! Zeker ook voor je zakelijke internet?? Nou we gaan je missen hoor....! @sloppy: ben benieuwd vrijdag wat de ha zegt... Enne, wanneer is je trouwdag ook alweer? Gaat dat allemaal wel goed lukken? En is het nog goed gekomen met je jurk?
@vlinder: wat een elende zeg met die voortand! Ik hoop dat je er niet al te veel last van krijgt. @josjo: we trouwen 23-7 en met die jurk die durf ik ff niet aan te trekken. Ik ga volgende week zaterdag naar de kleermaker hier in de buurt en dan hoop ik dat het goed gaat komen...... Verder gister dus weer slechte dag en weer verder afgevallen. Ik zit bijna op start gewicht. Ik ben ook echt de hele dag misselijk.... Als get echt weer niet gaat dan trek ik aande bel hoor. We zijn nu onderweg naar de tandarts voor controle, ben benieuwd hoe dat is. Ik kan mn tanden al bijna niet poeten zonder te kokhalzen...... Maar dan hebben we het weer vior een half jr gehad.
Sky, Wat fijn dat je ouder zo behulpzaam zijn, dat scheelt een hele hoop. Zeehondje, mooi dat je zo geniet van je vakantie, en handig dat je de verzekering tussen tijds kan veranderen dat kan bij mij niet. Ik ben benieuwd wat je van de cursus vind. Josjo, klinkt heerlijk zeg zo'n dagje wat handig van de boodschappen! Mmiirr, Jeetje wat balen meid! Sloppy, ik zou gewoon weer aan de bel trekken hoor, dit klinkt ook niet echt goed. Vlinder, Pfff ik krijg echt de kriebels als ik jou bericht lees, brrr ik ben ook geen held daarin. Hier, Ik ga vanavond voor het eerst weer paardrijden, vind het wel weer heel spannend. Maar ik moet vooral wennen om m'n kleine meid achter te laten
Aaaaahhhhh wat een schatje toch hè! En dat lijkt me inderdaad moeilijk om voor het eerst je kleine meid achter te moeten laten. Je hebt haar zolang bij je gehad. Eerst in je buik en daarna in je armen. Maar gelukkig maar voor even en dan zie je d'r weer. Je 'gewone' leventje, je eigen privé leventje weer oppakken moet ook gebeuren. Ik weet nog wel een opmerking van een collega (bewust alleenstaande moeder); ze zei dat haar leventje zo klein is geworden, zeker net na de geboorte. Je komt alleen nog maar bij het bakkertje om de hoek oid en dat was het uitje dan voor een dag. Dit zal langzamerhand wel veranderen neem ik aan, maar toch heel anders dan je altijd gewend was. Zo, net ook een afspraak gemaakt voor een 3d/4d echo. Aanstaande donderdagavond al! Ik had gemaild wat de beste tijd was. Zij zeiden tussen de 24 en 28 weken en liever niet na de 30 weken. Aangezien we na onze vakantie 30 weken zijn heb ik maar gelijk een afspraak gemaakt. Ik heb ook de afhaalbon voor de babydoos van de prenatal binnen. Ook maar even ophalen dus vandeweek. Heb het nog druk in m'n vakantie, haha!
Ooooh Kaat wat is het toch een liefje Voor de 1e keer weer paardrijden, ben benieuwd hoe het gaat meis. Ja je kleine meid achter laten voor de 1e keer lijkt me ook moeilijk hoor.... @Sloppy, jeetje ik zou gewoon weer aan de bel trekken hoor. Dit kan toch niet? Ze laten je veel te lang doorlopen en nu dacht je dat ze eindelijk wat gingen ondernemen wordt je weer naar huis gestuurd en nu ben je weer zo beroerd en afgevallen.... Ik hoop dat het goedkomt met je trouwejurk maar wat ik vooral voor je hoop is dat je wel kunt genieten van je trouwdag en die dag niet al te misselijk/ziek bent hoor. @Tand, tja ik zal wel moeten en hoop alleen dat hij er niet uit komt zetten.... Pijn zal ik er niet aan hebben want er zit geen zenuw of niks in maar dat loszitten en niet fatsoenlijk kunnen bijten is echt een drama. Dat gaat nog wat worden straks met de beschuit met muisjes haha. Vandaag een rare dag, veel harde buiken weer en ook die pijnscheuten, wat last van mijn rug en die steken onderin AUW.... Geen regelmaat erin dus wordt rustig aan doen maar vandaag. Uk is ook goed aan de beweging aan het doen vandaag Ik ga zo een bakkie doen bij mijn vriendin, (die woont hier op de hoek) en lekker in de tuin zitten daar Fijne dag lieverds.
@kaat: aah wat n dotje!! Oh wat zal jij genieten elke dag...! Hoe was t paardrijden? Voelde het ook goed met je bekken enzo? Oh wat zal jij morgen spierpijn hebben en hoe was het om Lotte achter te laten? @vlinder: ja het begint allemaal wel dichtbij te komen nu hè... Ik merk ook dat ik meer krampen en steekjes krijg.. Spannend wel hè? @zeehondje: leuk 3/4d echo! Geniet er van!! @vocht vasthouden wordt steeds erger hier het doet echt zeer en zit nu volgens mij ook onder mijn voeten.. Morgen toch maar eens de vk bellen denk ik... Sjoerd gaat me zo lekker masseren, hopelijk helpt dat iets..... Vanavond naar voorlichting bv geweest, erg interessant! Ben er nu echt van overtuigd dat het ook gaat lukken, is maar heel klein % waar bij het echt niet gaat.. Maar omdat t bij mijn moeder en mijn zus niet ging was ik bang dat het misschien bij mij ook niet lukt.. Maar heb dus weer alle vertrouwen Slaap lekker meiden!
goede morgen dames! @Josjo: Fijn dat die voorlichtingsavond je zoveel vertrouwen heeft gegeven Balen van het vocht vast houden, is verstandig om je VK even te bellen om te laten zien hoor... @Kaat: wat een moppie!! @Vlinder: ik ga vandaag kijken of ik zelf van die urine sticks kan kopen om te kijken hoe het met me gaat. Die kan je gelukkig zo bestellen als de apotheek ze niet heeft. En auu dat klinkt inderdaad pijnlijk. Je uk moet nog echt ff blijven zitten hoor maar het is al behoorlijk aan het voorrommelen. Hier behoorlijk wat problemen met het nieuwe bed voor Megan..... Eerst bestellen ze de verkeerde. Dan beloven ze dat het nieuwe bed de week erna komt (dat was vorige week) nu ben ik al 2dgn aan het bellen en weten ze het steeds niet. Krijgen we gisteravond een belletje dat ze volgende week woensdag komen!!! Ik ben dan 35wkn zwanger en dan moeten we de boel nog een keer verbouwen. We willen graag dat de kinderkamer klaar is zodat megan 'voor' dat de baby er is kan wennen aan de nieuwe kamer. Zodat we haar vast kunnen vertellen dat ze een zusje krijgt die bij haar mag slapen enzenz Als het nu dus tegen zit met inelkaar zetten of er onderdelen missen ofzo dat is de baby eral voor dat het bed staat. En hij is besteld toen ik nog geen 12wkn zwanger was! Helaas past het bed dus niet in onze seat Leon anders hadden we het zelf wel opgehaald! Wat een ellende. Vannacht moest ik er zowaar uit om te plassen Dat is een heel goed teken. Ik moet uit ruim een week zelfs 's morgens niet direct plassen. Ik heb gister ook erg mijn best gedaan met eten en drinken en hoe misselijk ik ook was alles is er ingebleven. xxx