Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo; wat fijn dat je er weer een beetje vertrouwen in hebt dat het bv geven gaat lukken!
    Bij de eerste van m'n zus lukte het aan het begin ook niet. Met vinger, theelepeltje en spuitje moeten beginnen. Maar uiteindelijk toch gelukt om de borst te geven!

Sloppy, nou zeg, nog meer tegenslag met het bed voor Megan. Ik dacht dat het al wel geregeld was, maar dus nog steeds niet. Balen zeg. Hoop dat 'ie dan echt volgende week komt en dan ook compleet en snel in elkaar te zetten is.
    Joepie, 's nachts eruit om te plassen! Haha, dat je daar zo blij mee kan zijn hè?!

2. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    zeehondje, in het begin is je wereldje ind heel klein maar dat verandert wel, ik neem Lotte overal mee naar toe, we zijn al een keertje in zeeland en in duitsland geweest.
    Ik ben erg benieuwd naar je echo morgen.

Vlinder, veel sterkte met je pijnscheuten.

Josjo, mijn ervaring is ook gewoon doorzetten, de eerste 2 weken gaat echt niet zo soepel maar daarna gaat alles wel heel soepel.

Sloppy, jeetje wat balen wat het bed voor Megan, dat is wel laat ja.

Hier, Nou het paardrijden was een ramp, het rijden zelf niet dat ging heel goed. Lotte is alleen overstuur geraakt en manlief kon haar niet troosten. Ik ben gelijk van het paard naar huis gegaan en hoorde mijn telefoon niet dus ik wist van niets. Toen ik thuis kwam was manlief boos (omdat ik de telefoon niet had gehoord) en die trok het niet meer.
    Ik voel me er echt rot bij, ik weet dus niet of ik volgende week nog een keer ga.

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @kaat: tja, heb dit bij mijn vriendinnen ook gezien, maar dat je niet meer moet gaan, ik weet niet hoor... ik bedoel, als lotte overstuur is en jouw man is aan het werk, dan komt hij toch ook niet naar huis? Ik denk toch dat hij dat ook moet leren...? en wel vervelend dat lotte zo overstuur was, maar op zich wel logisch aangezien dit je eerste keer was dat je weg was? lastig maar houd je eigen ding er ook een beetje in he, dat is denk ik wel belangrijk... en over een maandje moet lotte ook zonder jou als je gaat werken toch? maar dat het niet fijn is dat het de eerste keer meteen zo ging dat snap ik wel hoor.. hopelijk is je man vandaag niet meer zo boos :)

@sloppy: bij jou gaat ook echt niks van een leien dakje he? wat een gedoe! En Megan, slaapt zij nu in het bed waar ukkie in moet liggen? Desnoods kan je misschien de eerste weken de wiegbak van de kinderwagen als bedje op jullie kamer zetten? Maar wel balen hoor!

@kraamvisite: babyknuffelen was leuk zeg! Wat een dotje. Ze was nog heel klein, echt zo cute..!

@nesteldrang of gewoon eindelijk tijd? Mijn halve huis staat op zijn kop! Ben begonnen met alles te wassen (kleertjes, lakentjes), dan moet ik het bedje en de commode nog in de blanke lak zetten dus alles van zijn plek verschoven, de bekleding voor de wieg moet nog dus die zit in een tas zodat we die zondag bij mijn schoonmoeder kunnen maken (lees door haar kunnen laten maken :D) en ineens vind ik alles vies...? Ik had vandaag zelfs bedacht dat ik het hok waar de wasmachine en droger staan maar eens goed moest schoonmaken :( daar heb ik echt nog nooit overt nagedacht behalve het gewone stofzuigen. Het is echt een hok waar alleen die apparaten in staan en een klein rekje met alle wasmiddel erop en waar de ketel hangt, maar nu moet daar ook ineens een lap overheen.....? denk wel dat als ik in dit tempo doorga, ik over een week niks meer te doen heb haha

En het regent, heeeeerlijk!! Misschien worden de varkenspootjes nu wat minder...?

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @het bed:
    Sloppyman is even heel erg boos geworden en ze hebben het bedje een uur geleden gebracht en ook in elkaar gezet :D
    Ik heb foto's in mijn album gezet. Ben echt super blij met dit bed.

5. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Josjo, Manlief is niet meer boos hij vond het eigenlijk ook stom van hem. Hij wil ook dat ik niet stop, hij moet het ind ook leren. Zo'n eerste keer is gewoon echt moeilijk voor ons alle drie blijkbaar. Dus we kijken wel hoe het volgende week gaat.

Wel handig die nesteldrang!

sloppy, Leuke foto's!! Eindelijk is het geregeld!!

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @kaat: Thanks :D En van je man, gelukkig dat hij niet boos meer is. Voor hem is ook alles nieuw. Als ik er niet ben en Megan is alleen bij haar vader dan vraagt ze ook steeds naar mij, eerst werd hij er onzeker van maar toen ik hem vertelde dat het anders om ook bijna dagelijks is accepeerde hij het. Ik heb zelfs een keer een filmpje gemaakt dat we Papa moesten gaan zoeken, echt heel grappig :D

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @sloppy mooi kamertje hoor, maar ik dacht dat ze megans bedje moesten komen brengen juist?

@kaat: hihi ach, soms zijn mensen gewoon idd boos omdat ze onzeker zijn en gelukkig vond hij het dus zelf ook stom, fijn, die zelfkennis :D. Ben benieuwd hoe Sjoerd dat gaat doen straks, misschien belt hij ook wel op omdat hij met zijn handen in het haar zit haha maar wel goed als je hierover van tevoren kan praten en afspraken kan maken over wat je dan doet als hij belt. Moet je wel opnemen natuurlijk haha

@vocht: hoef nu niet langs te komen gezien de symptomen, heb gewoon pech en het is vervelend maar zo lang ik geen hoofdpijn heb of misselijk ben is het goed :)

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hee ik ben ergens onderweg senior member geworden....?

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @josjo: We hebben voor Megan een omvormbaar bed gekocht. Dat kan met de tijd van een ledikant omgezet worden in een groot bed: 90x200
    Maar tot die tijd kan ze in haar eigenbed blijven liggen en dat bed kunnen we straks ook aan een kant open maken.
    Dus het is eigenlijk Megan haar bed..........maar we gaan het nu eerst voor de baby gebruiken.
    Anders moeten we het andere ledikant verplaatsen en omhoog doen en deze staat op de juiste plaats en is voor een pas geboren babytje. Leek me makkelijker ;)
    Wat goed! Komt miss omdat je over de 500 berichten heen bent nu :D
    Fijn dat je niet hoeft langs te komen voor je vocht. Ik hoop dat je er toch niet meer last van gaat krijgen hoor!

10. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ sloppy wat fijn dat jullie bed er eindelijk is werd wel eens tijd!

@ kaat ja voor de man is het ook even wennen hihi. denk dat die van mij ook tegen het huilen opziet. maar ik vind het zelf ook vervelend dus we zullen het samen moeten doen. gelukkig maar!

vandaag het hele huis aankant gemaakt samen met mijn mama.
    ze heeft zoveel voor me gedaan! kasten uitgeruimd en opnieuw ingedeeld. lekker alles schoongemaakt en opgeruimd.
    gister 2 kaartjes gereserveerd voor volgende week woensdag voor harry potter! hoop zo dat we van ukkie nog heenmogen.
    heb steeds harde buiken vandaag ook als ik niks doe.

morgen naar de verloskundige hoop dat alles goed is!

xx sky

11. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    .... het wordt nu wel echt aftellen, he meiden?!!

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @sky: gaaf, naar Harry Potter! Wil ik ook nog heen (en naar pirates en naar transformers whahahaha) idd hopen dat ukkie de film ook leuk vindt :D oh ja het gaat echt opschieten nu he..... whaaa en ik heb nog zooooooooooooo veel te doen...! Vandaag alles wat ik heb gewassen strijken en opvouwen, moet nog het bedje en de commode in de blanke lak zetten (is op waterbasis dus mag ik zelf :)), ben bezig met een plakboek van alle tijdschriften die ik verzameld heb de hele zwangerschap. En nu hopen dat mijn vriendinnetje gauw goed nieuws heeft (heeft 2 weken geleden haar eerste afspraak bij de ha gehad voor een doorverwijzing), dan kan ik haar het plakboek geven met alle leukste verhaaltjes, leuke websites etc. Hoop dat t mooi wordt.. Dan vanmiddag naar de pedicure en bij de buuv op de koffie haha en dat is dus wat ik alleen vandaag wil doen.....:$

Hoe is het met de nieuwe dames? Het is een beetje stil hier...? En vlinder, ook alles goed?

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik is hier :)
    Alles goed, maar druk geweest. Gisteren weer bezig geweest in de babykamer. Nog effies en dan kan ik spulletjes gaan kopen. Nu nog niet, want ik kan het niet kwijt. Eerst kamertje af.
    Ik lees echt mee hoor, ik reageer alleen niet altijd ;)

Sloppy, ik heb echt met je te doen. En ik vind dat de artsen je aan laten modderen. Wel fijn dat het bed voor Megan er nu eindelijk is!

Kaat heeft een prachtig meisje maar een slechte paardrij-ervaring. Het is ook wennen, voor alle partijen.

Josjo en N_S hebben nesteldrang ;)

Ai Vlinder, die tand...Ik moet ook tandarts bellen maar ben ook geen held...dus stel ik het uit.

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

#2014 Liesben, 7 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2011
    Goed, over idioot gedrag gesproken. Meestal voel ik "Pimmetje" smorgens al, als ik wakker word. Vanmorgen wassie heel rustig. Ach, hij slaapt nog dacht ik. Maar na een uur word ik toch onrustig (al had ik hem wel aan keer gevoel hoor). Ik plat op de bank, even de buik geschud en toen mijn handen laag op de buik gelegd. Zie (en voel) ik me toch in ene een golfbeweging. alsof ie wilde zeggen: stel je niet aan mens, ik slaap uit vandaag en draai me nog ff om! :D
    Mama weer gerustgesteld.
    Hahaha, en nu ligt ie me een partij opstandig te trappelen..ik heb hem wakker gemaakt. Achossie :)

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    ha die liesben, goed om weer wat van je te horen! Wat een ontzettend grappige ervaring met pimmie haha. Maar, wel goed hoor dat je alert bent! Soms voel je best lang niks, ik had t 2 weken terug nog een keer en vond t echt niet cool. Ik denk achteraf steeds dat ie dan aan het groeien/ontwikkelen is geweest omdat de trappen dan ineens harder zijn. Had je dat nu ook? erg leuk haha

ehm, nesteldrang, tja, misschien wel maar ook eindelijk een keer echt de tijd om dingen te doen die ik al zo lang wilde doen... het is n combi denk ik. Maar ach, ik geniet er wel van hoor :D haha

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben er zo alert op....hahaha. Tot ergernis van Pim ;)

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    of hij vind t gezellig en schopt lekker terug :D hier is dat echt zo leuk, als ik mijn hand smorgens per ongeluk op mijn buik leg (bijv vanmorgen omdat ik buikpijn had), dan reageert ie meteen! Is meteen wakker. Maar ook savonds als Sjoerd even komt knuffelen, meteen dat kontje tegen zijn hand aan, heel gezellig:) is echt genieten he!

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Meestal reageert hij bij ook meteen smorgens, maar vanmorgen hadtie duidelijk geen zin. Ik voelde wel iets frummelen en een licht schopje...maar thats it. Misschien lag ie wel anders, en schopte hij meer naar beneden/achterkant. kan ook natuurlijk :)
    Inderdaad, dat kontje tegen je hand...dat is zooo schattig!

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hier ben ik even snel meiden :)

Het gaat op zich goed, wel heel moe.
    De pijnscheuten heb ik nog steeds en ik merk dat mijn buik heel gevoelig is. Als ik in een bepaalde houding zit of lig dan doet dat flink pijn en moet ik een andere houding aannemen.
    Ik kijk het vandaag nog even aan en anders bel ik morgen toch voor de zekerheid even naar de vk. Beter te vaak bellen dan te weinig ;)
    Onze uk is iig heel druk, leven genoeg dus. :)
    De obstipatie is hier ook aangebroken sinds 3 dagen, pfoeh vervelend....

Ik kom vanmiddag/vanavond even bijlezen en reageren.:)

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh wat geweldig, ik voel ons kleintje nu ook écht goed. Wel een beetje gedempt gevoel, doordat de placenta aan de voorkant ligt. Maar ik denk omdat ik nu vakantie heb en lekker lang in bed lig of op de bank, dat ze veel beweeglijker is. Ik voel soms echt dat ze zich omdraait (?) en ook echt aan het schoppen is. Wel bijna altijd aan de linkerkant een beetje onder. Je ziet soms ook m'n buik een heel klein beetje bewegen. Echt fantastisch!
    En vanavond de 3d/4d echo, zo'n zin in. Alleen lees ik dan weer dat het moeilijk is om een mooie echo te maken met de placenta aan de voorkant. Zou wel jammer zijn. Maar we zien het wel.
    Zo, en nu ga ik eindelijk eens wat doen (in bed atwt gekeken, daarna babyboom op uitzending gemist en nu even internetten). En ik had zoveel gepland voor vandaag, haha.

Deel Deze Pagina