@ vlinder vervelend dat je buik zo pijnlijk is. hier heb ik alleen last van me bekken als ik lig. kan ook geen lekkere houding vinden snachts. dus ben best vaak wakker. maar blijf smorgen gewoon wat langer liggen zodat ik toch aan me uurtjes kom. dus let goed op jezelf en idd anders maar even aan de bel trekken! @ zeehondje spannend de echo vanavond en lekker van genieten! denk dat het zoiezo geluk hebben is of ie mooi word of niet mijn placenta ligt ook voor en dacht ook dat het niks zou worden en de echoscopiste zei het ook van te voren. maar gelukkig dacht ons meisje er anders over! @ hier vandaag weer bij de vk geweest. alles was goed en kleintje is zo goed als ingedaald. over 2 weekjes mogen we weer terugkomen xx sky
@zeehondje; gaaf he, en die bewegingen worden alleen nog maar beter . Ik heb ook gehoord dat je met je placenta aan de voorkant iets minder kan zien, maar aan de andere kant, als uk met haar hoofdje naar de zijkant ligt dan kan je misschien wel weer goed kijken? Veel plezier in elk geval, het is zooooo gaaf! @vlinder: ben benieuwd waarom het zo veel pijn doet, dat is toch niet normaal denk ik dat je dat zo veel hebt? Ik zou gewoon bellen, idd beter een keer teveel dan een keer te weinig toch @sky: fijn dat alles goed was en dat uk al is ingedaald! Had je dat zelf ook al gemerkt? Ik heb t idee dat er hier nog weinig aan het indalen is.... @hier: bedje en commode in de blanke lak gezet. Ik hoop dat dit voldoende is want ik had eigenlijk wel zo'n glanzend laklaagje verwacht maar het droogde er echt in ofzo..? misschien toch het verkeerde spul. Was ook op waterbasis (dan kon ik het mooi zelf doen) dus misschien moet het nog n keer... hoop t niet, want nu is het net of we nog lang niet klaar zijn met het kamertje, overal kranten, bedje middenin de kamer, niet opgemaakt.. nou ja, we zullen straks zien.. Heb zo een pedicure afspraak, heerlijk, zin in! Even mijn voetjes een verwenbeurtje geven
Wat onprettig dat de meiden die over een paar weken gaan bevallen zo'n last hebben van pijntjes. Dan is +/- 5 weken 'wachten' nog best lang denk ik. En Vlinder, hopelijk is het niks ergs, maar ik zou gewoon bellen hoor met de vk. En de echo, tja, hoop gewoon dat ze goed ligt. Maar het zal zoiezo wel een ervaring zijn denk ik! Nou, ik heb al wat dingetjes gedaan. Alle papieren e.d. opgeruimd, eettafel en salontafel een beetje opgeruimd en de computerkamer opgeruimd (nou ja, computerkamer. Hier staan nu dus alle dingen die we al gekregen hebben). Ook m'n nieuwe tankini's nog een keer gepast en andere bestelde dingetjes. Heb volgens mij nu al drie keer bij ikenmijnkind.nl dingen besteld, echt super goedkoop. Had nu bijvoorbeeld een jurkje voor 5,95 gekocht!
Ik ben echt heel erg benieuwd wie van jullie als eerste is, het wordt nu toch echt heel spannend de aankomende weken. Vind het ook wel leuk om ervaringen te delen met jullie als jullie kleintjes er zijn. Manlief is ind gewoon nog erg onzeker, ook wel lief eigenlijk. Hij heeft het gevoel dat Lotte alleen bij mij rustig wordt. Nu gaat hij dat wat meer 'oefenen' Oja ik heb na lang nagedacht te hebben besloten om vanaf volgende week te gaan afbouwen met de bv.
Maar Kaat, je hebt er toch best veel moeite voor gedaan om de bv te laten lukken? Of het gaat het nog steeds niet helemaal van een leien dakje, want dan kan ik het wel begrijpen ja.
In het begin ging het niet zo goed maar het gaat nu heel goed, alleen het kolfen wil niet lukken. Als ik straks weer moet werken gaat dat gewoon niet goed en je moet iets van 6 weken afbouwen. Ik ben al blij dat ze de eerste 2 maanden heeft gehad.
Oké Kaat, dan snap ik 't. Rustig afbouwen en het niet goed lukken van kolven, tja. De pretecho was echt geweldig. Ookal heb ik flink moeten springen twee keer, op beide zijden mieren draaien en is er flink geduwd in m'n buik (en ik maak me al zorgen als de poes op m'n buik springt, haha). Ze lag namelijk eerst alleen met d'r handje langs/voor haar gezicht en na het duwen dacht ze, ach, dan gooi ik m'n been er ook gewoon bij! En ze is niet meer veranderd van houding. Maar de foto's zijn toch best Gied en leuk geworden. De beelden van recht ervoor vond ik toch een beetje 'griezelig' eruit zien. Van de zijkant leuker, mooier en duidelijker. Zal morgen even foto's plaatsen. De metingen waren allemaal goed (wel 2 dagen eerder uitgerekend nu, maar dat zegt toch niks). Ze heeft lange benen, een beetje een wipneusje en bolle wangen. Zo leuk om te zien. Thuis gelijk onze babyfoto's erbij gepakt. Maar dat is nog zo moeilijk om te vergelijken. We hebben een fotomapje met 11 foto's, een kleurenfoto in lijstje, een dvd, een cd met alle 47 foto's en we mochten een knuffeltje uitzoeken! Ga morgen gelijk weer naar de dvd en foto's kijken!
@ zeehondje wat super dat het gelukt is!! meestal als iets je de echo iets later laat maken hebben ze iets meer vetjes dus dan is het van de voorkant niet zo eng meer. ben erg benieuwd naar jullie kleintje!! xx sky
@zeehondje; wat gaaf dat je toch goed hebt kunnen koekeloeren naar je kleine meissie! Ik moest ook steeds op een andere zij om te kijken of we het gezichtje beter in beeld kregen en uiteindelijk levert dat nog wel mooie beelden op.. en weet je, sommige dingen zijn ineens totaal uit verhouding, of dan lijkt het net of er een halve arm hangt enzo, kan er best raar of eng uitzien ja haha. Ben benieuwd naar je foto's! @hier: vandaag maar verder gegaan met de kabouterwasjes, oh wat leuk zeg. Wel veel werk omdat ik nu alles in 1 keer doe maar ach, het houdt me van de straat he . Kan ik straks uitzoeken wat ik voor ukkie meeneem naar het zkh, is toch wat ie het eerst gaat dragen he... en dan is dat klusje ook weer gedaan... en verder vandaag maar n beetje lanterfanten...
Sky, ik had bij hun gevraagd wanneer we het beste de echo konden doen. Zij zeiden tussen de 24 en 28 weken (was nu 25+5 weken). Als we terug zijn van vakantie ben ik 30 weken en ze zei dat het dan vaak te groot wordt om mooi in beeld te krijgen. Josje, wel leuk al die kleine dingetjes wassen lijkt me. M'n man vindt dat we veel te veel hebben en ik moet wachten met meer kopen totdat het kamertje af is, dan kan het gelijk in de kast en daar heeft hij wel gelijk in. Nou, net even een uurtje ofzo in het winkelcentrum rondgelopen (id-kaart opgehaald, korte broek teruggebracht en gekeken voor zomerschoenen). Maar ik merk dat het steeds vermoeiender wordt. Pijn in m'n buik (zijkant, banden waarschijnlijk) en tussen m'n benen (schaambeenspieren?). Maar zal straks op vakantie ook wel in de stadjes van italië rond willen lopen, dan maar wat meer rusten en telkens een ijsje eten, haha. Heb de mooiste foto's uitgezocht en in m'n album geplaatst, hieronder ook alvast eentje (links een arm en rechts een been, lenig hè?!).
Hee meiden, alles goed?? @Josjo, ooh heerlijk de pedicure....Hmmmm zou ik ook nog snel moeten doen voor onze uk er is. Hihi kabouter wasjes, leuk!! @Zeehondje, wat leuk een goede pretecho Ben erg benieuwd. @Hier, al 2 nachten redelijk geslapen. Ik begin nu wel wat last te krijgen van mijn onderrug en bekken met lopen maar zal er bijhoren. De pijn over heel mijn buik is gelukkig ook wat gezakt dus heb de vk niet meer gebeld. De 'oefenweeen' zijn nog wel aanwezig maar goed, hoort erbij. Ik heb vd week nog even snel broekjes gekocht in maatje 50, ik had er maar 2 maar omdat ons kleintje korte bovenbeentjes (lopen 3 weken achter) heeft heb ik er toch graag wat meer.
Hi meiden, ben ik weer... Wat een weekje zeg!! Die verhuizing van mijn bedrijf met alle stress eromheen had niet een maandje later moeten gebeuren!! Maar goed, 't ergste is alweer achter de rug gelukkig..... Leuk hoor Vlinder, nog effe shoppen!!! Fijn dat je beter slaapt en minder last van je buik hebt.. @ zeehondje: pfff ik hoop dat die klachten bij mij nog even wegblijven. Bandenpijn heb ik wel af en toe, en ik heb ook al wéken last van mijn ribben. Alsof ik een strakke BH aan heb gehad... Maar ik heb er ook last van als ik (om uit te proberen) even een tijdje geen BH aan heb gehad, dus zal wel tussenribspiertjes zijn of zo..? En ook al zo'n leuke pretecho, gaaf hoor!!!!! @ Josjo: klinkt alsof je lekker (en niet te veel...) bezig bent. Kabouterwasjes, leuk hoor! Vergeet niet een vrolijke foto te maken van je waslijn! @ Kaat: snap goed dat je wil afbouwen. Als kolven niet gaat, is er niet echt een andere optie natuurlijk? En Lotte heeft al een heleboel bv gehad natuurlijk, en zal de komende weken (maanden?) nog wel twee keer per dag (of zo?) borstvoeding geven. Hoe vind je het om te stoppen? Lijkt me toch een intiem moment dat je opgeeft... Maar aan de andere kant een handenbinder....! Ben ook erg benieuwd wie van de "over-vijf-weken" dames het eerst aan de beurt is!!! (zolang ik het maar niet ben hahaha! Ik wil nog effe "doorbroeden")
@ zeehondje wat een schatje @ hier.. niet zo'n lekkere nacht gehad heb sinds gister erge hoofdpijn. nu gelukkig bijna weg maar heb er vanmorgen een paracetamol voor genomen. heb ook sinds 3 dagen veel harde buiken ook als ik niks doe. ze beweegt wel heel goed dus dat is mooi. vanmorgen even de stad ingeweest moest toch nog wat dingen halen voor mezelf voor na de bevalling. maar ben nu echt uitgeput. even bijkomen en vanmiddag maar de boodschappen halen. morgen nog een verjaardag dus word ook weer drukdruk.
Goede morgen allemaal! @Zeehondje: wat een mooie foto zeg! Je hebt er wel moeite voor moeten doen maar zo te zien wat het 't meer als waard @N-sky: vermoeiend kan z'n dagje winkelen zijn hé? Heb je jezelf lekker verwend? @kaat: balen dat het kolven niet gaat. Heb je zo'n huur app. al geprobeerd......en waar kolf je nu mee? BV geven klinkt zo natuurlijk maar makkelijk is het echt niet altijd. @vlinder: fijn dat je een paar nachten beter geslapen hebt! En nog wat pakjes in mt 50 gekocht, leuk hoor! Ik heb hier best wel veel nu in mt 50.........nu maar hopen dat het geen reus word. Hier gister weer een slechte dag gehad na 2 hele goede. Waarschijnlijk gewoon veel te veel gegeten.......en dat is helaas inmiddels al heel snel. Volgens mij is mijn maag niet veel groter als die van Megan Morgen weer naar de gyn en het zal mij benieuwen. Ik ga voor de laatste wkn wel vragen of ik nu elke keer de zelfde kan krijgen omdat ik inmiddels het vertrouwen aardig kwijt ben in het ziekenhuis.
Goedemorgen. @Mir, wat fijn dat het ergste alweer achter de rug is met de verhuizing. Hoe ver ben je eigenlijk met het kamertje nu? @Sky, is je hoofdpijn inmiddels alweer helemaal weg? @Sloppy, ik zou indd ook vragen of je voor de laatste weken een vaste gyn krijgt hoor, is niet fijn iedere keer een ander. Hopelijk begrijpen ze dat daar ook. @Hier, redelijk geslapen weer vanacht maar merk toch echt dat mijn buik in de weg gaat zitten hoor Iedere keer als ik me om wil draaien wordt ik wakker. Vanacht ook wat buikpijn gehad maar is nu weer weggetrokken. Ik vind het nu wel spannend worden hoor meiden Nog even en dan kunnen een aantal van ons al heerlijk met ons wondertje knuffelen. Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe dames???? Ik zie ze hier niet meer????
Goedemorgen meisjes! Jakkes sloppy, heb je twee redelijk goede dagen, komt er weer zo'n rotdag achteraan.. Ik vind het ook wel spannend hoor, al die zwangeren die aan de laatste weken/dagen zijn begonnen. Zeehondje, wat een leuke foto's. Maar het blijft zo dat ik erg moet wennen aan die 3d echo's. Ik laat er ook geen maken. Vind ze soms een beetje scary om te zien. Gek mens dat ik ben. Hier alles goed. Voel me wel net een oud wijf. Had gisteren een feestje, en ben nu brak. Zonder alcohol Vanavond nog een avonddienst en dan ben ik drie dagen vrij. Beeb-in-buik is momenteel heel druk, ik zou wel eens om een hoekje willen kijken wattie allemaal aan het doen is...
hej meiden hier gelukkig geen hoofdpijn meer. was wel even vervelend was wel weer erg vroeg wakker vanmorgen half 5 om 7 uur me bedje weer ingedoken en tot 10 uur geslapen. dus toch wel goed uitgerust nu. ben alleen bang dat ik een blaasontsteking heb of zal het ukkie zijn die op me blaas zit te drukken. heb af en toe echt stekende pijn maar urine ziet er gewoon helder uit. straks naar een verjaardag hier een uurtje vandaan dus denk dat ik toch maar me vluchttas meeneem wat zouden jullie doen? zit in dubio maar mannetje moest eerst lachen maar zei daarna waarom niet het kan geen kwaad. xxxx sky
@ Sky: volgens mij hebben de meeste vrouwen een halve dag of langer weeën voordat de VK komt of voordat ze naar het ziekenhuis gaan. De weeën moeten dacht ik regelmatig komen met 5 minuten pauze ertussen. Dat duurt meestal wel even. Aan de andere kant is iedere bevalling anders. Ik zou, als dat je een gerust gevoel geeft, de vluchttas gewoon meenemen hoor! Desnoods in de auto laten....
@sky: dat gevoel van bo heb ik ook af en toe en ook dat ik weinig moet maar wel t gevoel heel nodig te moeten... Schijnt bij deze fase te horen en kan indaling zijn... Heb ook krampjes, soort menstruatie achtig gevoel en harde buiken een aantal keer per dag... Ja het komt dichterbij hè? wie o wie zal er eerst zijn.....? Ik hoop in elk geval nog min twee weken niks, zowel voor uk als mentaal voor mezelf hoor, heb bt gevoel dat ik nog teveel moet doen, stom hè? En dan zijn Sjoerd en ik nooit meer met zijn tweetjes, heeel gaaf en ook heel raar vind ik.. Hoe vinden jullie dat? @liesben: had precies hetzelfde idee over 3D als jij maar het was echt fantastisch! Dat 'scary' zie je echt niet bij je eigen frummeltje.. En als je ff om t hoekje wil kijken is dat natuurlijk wel de enige manier @sloppy: hoop idd dat je n vaste gyn kan krijgen! Ik duim voor je hoor.... @hier: vocht in voeten is echt niet leuk meer, doet echt zeer.. Lig nu met de pootjes omhoog, hopelijk helpt dat. Heb t steeds te druk om echt even te gaan liggen haha maar nu lig ik heerlijk, boekje erbij, helemaal prima! Fijne zondag nog meiden!