Zeehondje, Ik heb je foto's gezien, echt super en heel bijzonder om je ukkie nu al te zien. Vlinder, kan me wel voorstellen ja, Lotte lag voor op de groei en ze heeft nog wel 2 weken in maat 50 gezeten. Mmiirr, Fijn dat het ergste achter de rug is. Het is wennen ind om te stoppen met bv omdat je ind een heel intiem moment laat vallen. Het gaat nu goed, de avondvoeding laat ik nu weg. Pas over 6 weken stop ik er helemaal mee. Sky, ik zou het gewoon meenemen voor de zekerheid dat is waarschijnlijk voor jezelf prettig. Sloppy, Ja ik zou ook voor een vaste willen vooral in jou situatie. Ik kolf nu met een handding maar met de elektrische lukt het ook niet, het probleem is dat ik geen tsr krijg. Liesben, lekker dat je drie dagen vrij hebt dan kun je even bijkomen van het feestje Josjo, wat balen van dat vocht zeg, daar had ik ook heel erg last van. Hier, het gaat goed allemaal, Lotte heeft sinds gisteren twee flesvoedingen gehad en ze lijkt het niet minder lekker te vinden dat de bv. Stiekum vind ik dat wel een beetje jammer haha. Woensdag gaan we voor de tweede keer naar het consultatie bureau voor Lotte's eerste inenting Ben erg benieuwd hoe lang ze is en hoeveel ze weegt
@Kaat: Dat is echt mega balen zeg! Fijn om te lezen dat Lotte het goed doet op de FV hoor. Succes woendsag met de eerste prikjes.
hej meiden, thanx voor jullie reacties! vluchttas gelukkig niet nodig gehad. ben weer lekker thuis na een heerlijke gezellige middag/avond in de tuin gezeten te hebben met de fam. was super gezellig. wel appart dat als ik deze mensen weer zie we papa en mama zijn over snelheid van bevallen. mijn moeder is 1 keer en 3 uur bevallen en andere keer in 3 kwartier. en dat was ik! en als ik een uur van huis ben en heb heftige weeen dan zie ik het echt niet zitten om eerst weer een uur naar huis te rijden. dus dan waren we direct naar het ziekenhuis gereden daar in de buurt. maargoed is gelukkig niet nodig geweest. vanaf nu blijven we lekker in de buurt van huis! dikke knuffel sky
@Sky, fijn dat je je koffer niet nodig hebt gehad Raar is die gedachten he, dat je papa en mama bent de volgende keer als je bepaalde mensen ziet. Het komt nu allemaal zo dichtbij. @Josjo, het vocht iets minder geworden in je voetjes met de voetjes omhoog?? Hoop het wel voor je meid. @Kaat, achossie woendag de 1e inenting....knuffel haar dan maar lekker hoor maar dat zul je vast al wel doen @Hier, redelijk rustig weekend achter de rug. Zaterdag wat gegeten met vrienden en mijn man heeft al het schilderwerk klaar boven. Vandaag gaat hij voor vloerbedekking voor in de hal boven en dan vd week nog behang uitzoeken en dan is het helemaal klaar. Dan kunnen we nog even rustig alles opruimen en grote schoonmaak boven houden samen en dan nog even genieten van ons saampies tot onze kleine uk er is. Heb vanacht wel wat buikpijn gehad weer, ik werd dus wakker als ik me om wilde draaien, moest plassen en van de buikpijn.... Maar verder gaat het goed. Straks komt mijn tante met mijn nichtje (7 jaar) een bakkie doen. Die gaan over 2 weken op vakantie voor 5 weken dus als hun terug zijn dan zijn wij hopelijk papa en mama. Fijne dag meiden.
whaaaa nesteldrang, is dit het nou?? Heb net de tuinset helemaal afgesopt (ben kapot haha) en zo nog ontgrijzen en dan in de olie oke, had die ontgrijzer al maanden in huis en toen kon ik nog geen nesteldrang hebben maar dat ik dat om dit tijdstip sta te doen hahaha heb er n lamme arm van... @vlinder: die buikpijn, ik vrees dat het er bij hoort in deze fase. Snachts vind ik het t vervelendst omdat je toch ook al niet erg lekker ligt in welke houding ook en dan krijg je dat er ook nog bij...maar ja, nog n paar weekjes en dan denken we er allemaal niet meer aan @kaat: oei, de eerste inentingen... misschien is lotte wel superstoer en doet t haar niks... en anders idd maar lekker knuffelen! Volgens mij is het voor iedere kersverse mama echt moeilijk om dat bij je kindje te zien, aggossie.... succes woensdag!! @sky: dat zijn wel echte recordbevallingen ja! Mijn beste vriendin heeft dat ook, ze heeft 3 kids en de langste bevalling is 1,5 uur geweest. En ook echt, want ze had geen weeen, haar vliezen braken en dan vanaf dat moment geteld. Bizar! En best relaxed als het zo mag... alhoewel, dan krijg je weer forse naweeen en dat is denk ik ook geen pretje, vooral omdat je dan niet kan denken dat je het ergens voor doet omdat je ukkie al geboren is... maar ach, verstandig in jouw geval dat je de tas lekker meeneemt! Wij hebben de tas nu ook zo goed als klaar. We gaan een meisjessetje en een jongenssetje kopen als eerste kleertjes want die neutrale dingen zijn toch net niks. En ik vind het wel leuk als ukkie iets extra moois aan krijgt de eerste keer in zijn/haa leventje. haha. Net als vroeger, als je dan de eerste dag na de zomer naar school ging, dan kreeg je ook nieuwe kleren. @mmiiir: is de verhuizing nou helemaal achter de rug? Kan me voorstellen dat t zwaar is nu allemaal! En hoe gaat t met de verbouwing thuis? Muurtjes gesloopt, opnieuw gestuct (of hoe schrijf je dat?), geverft, behangenm kamertje uitzoeken, vertel vertel! En als t al opschiet, foto's?? Hoe is dat trouwens bij de rest? vind echt dat t tijd wordt voor fotootjes
Leuk om te lezen dat er hier een aantal dames beginnen aan de laatste loodjes, spannend ook!! Ik hoop dat jullie een voorspoedige bevalling gaan krijgen en ik ben benieuwd naar jullie beebjes Zoals jullie zien ben ik weer terug van vakantie. Ik heb tijdens de vakantie af en toe wel eens meegelezen, maar het gaat me nu niet lukken om overal op te reageren. Probeer ik vanaf nu wel weer te doen. Hier gaat het prima. We hebben een heerlijke vakantie gehad en ondanks dat het wat aanpassen was (qua rust nemen en met eten) hebben we genoten. Morgenmiddag de 1e echo, spannend!!! En morgenvroeg komt MvM. Ik ben wel zenuwachtig voor morgen, hoewel de kwaaltjes en testen positief zijn, duimen voor een mooie echo.
Fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad Koolmees Ik duim met je mee voor een goede echo maar dat gaat vast helemaal goed komen! @Josjo, haha dat lijkt indd nesteldrang. IK had dit afgelopen vrijdag ineens heel erg met mijn slaapkamer. Ik wilde ineens mijn bed aan de andere kant hebben en alles soppen....Dit is na een uur welles nietes met mijn eigen dan ook gebeurd Kon me niet inhouden Hier zijn ze vanmorgen de bedklossen komen brengen en die wil mijn man er vandaag dus ook onder zetten. Dus vanaf vanacht slaap ik op een hoogslaper Hoop dat ik er erg in heb als ik s'nacht moet plassen en met een slapend hoofd uit bed stap....
goede middag! @josjo: Ja die neutrale pakjes zijn ook helemaal niet leuk. Ik heb de baby spulletjes nog niet in mn tas zitten omdat ik niet weet of ik nog een keer alleen naar het ziekenhuis moet......dat hoop ik niet @Koolmees: Welkom thuis Spannend je eerste echo en dan ook nog de MvM. @Vlinder: oehh de bedverhogers Ik heb ze vandaag ook gehaald. Maar sloppyman zet ze er pas onder als ik bevallen ben hoor. Ik vond het helemaal niks zo hoog slapen. @N-sky: hier ook een moeder die heel snel bevallen is. Een keer ook binnen 3uurtjes van de eerste en mijn zus verloor ze in de hal van het ziekenhuis! Toen ik eenmaal met weeën begonnen was had ik ook binnen 3uur persweeën. Ik ben ook het meeste bang dat ik het ziekenhuis niet haal. Ze zeggen de tweede gaat altijd sneller... Bij de gyn was alles goed. Ik moet nu elke week komen en ze vond het heel goed dat ik mijn urine in de gaten hield met de stikkies. Als er maar een +1 komt moet ik bellen en gaan ze me toch weer opnemen. Een hele gerust stelling. Volgende week maandag weer een nieuwe afspraak staan ook als laatste controle voor mijn huwelijk. als ik dan namelijk ketonen heb dan moet ik 2dgn aan het infuus om zo te zorgen dat ik de bruiloft goed door kan komen. Ik had ook aangegeven dat ik het idee had dat ik vorige keer te snel naar huis gestuurd was en dat ik daardoor nog een hele week me naar gevoeld heb terwijl ze dit hadden kunnen voorkomen........daar moest ze me toch gelijk in geven. Maar helaas kunnen ze dat niet terug draaien als alleen maar beloven dat ze me op de been houden tot aan mn trouwen. Over inlijden wilde ze nog niks zeggen. Pas vanaf 38wkn gaan ze het overwegen en de grens is toch het liefste 39wkn tenzij het echt niet anders kan. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik echt de bevalling zelf wil doen en dat ik heel bang ben dat ik daar straks te zwak voor ben als ze me door laten lopen tot 39wkn. Dat begreep ze en ze gingen me nu nog scherper controleren en eventueel eerder opnemen om het tot die 39wkn te kunnen rekken. Dit heb ik nog maar niet tegen mijn man gezegd wat ik heb nu zo iets dat zien we dan wel weer.
@Vlinder3: Dankjewel ik hoop het van harte En inderdaad succes dan met uit bed stappen vannacht @Sloppyslayer: Fijn dat bij de gyn alles goed was en je daar een goed gesprek hebt gehad, spannend
Sky, Het schijnt wel zo te zijn dat je eigen bevalling veel op die van je moeder kan lijken. Mijn moeder heeft het in vier uur gedaan en bij mij ging het ook heel snel. Vlinder, Fijn dat alles bijna af is en het lijkt me voor je nichtje ook raar als zij terug is heeft ze er een klein neefje/nichtje bij. Ik vond die kossen wel fijn onder het bed. Josjo, ja dat klinkt wel als nesteldrang hahaha. Koolmees, fijn dat je van je vakantie hebt kunnen genieten, veel succes en plezier vandaag bij de echo! Sloppy, fijn dat alles goed is, het lijkt me ind wel lang als ze je door laten lopen tot 39 weken. Hier, Vanavond ga ik weer een poging doen om paard te rijden, ik hoop dat nu alles goed gaat thuis
@kaat, ja indd ze vond het al heel raar toen ze mijn buik zag bewegen. Toen ze weggingen aaiden mijn tante en nichtje over mijn buik en mijn nichtje zei "Nou baby, als ik terugkom van vakantie kom ik lekker met je kroelen hoor" Aaah zo lief. Mijn tante zei er achteraan "Ja en dan weten we ook eindelijk of het een achterneefje of achternichtje is" Haha iedereen is zo nieuwschierig en sommige denken zeker te weten wat het wordt en die zitten er dan compelet naast, geweldig @Sloppy, zo te lezen heb je een goed gesprek gehad. Hopelijk krijg je nu toch weer een beetje vertrouwen meis. @Koolmees, toitoitoi vandaag bij de echo!! @Josjo, en nog meer poetsdrang gehad??
Sorry meiden dat ik niet veel reageer de laatste dagen. Manlief is ook heerlijk vrij nu en we zijn lekker dingetjes samen aan het doen. Ook inkopen aan het doen enzo voor de vakantie (donderdagavond gaan we rijden). Vanmorgen controle bij gyn gehad. Alles weer goed. Hou nog geen vocht vast, hartje tussen de 135 en 145 bpm en ze licht met d'r hoofdje naar beneden nu. Bloeddruk 90/50 en had een hele lage bloedarmoede, maar voor een zwangere heel mooi zeg maar. Volgende keer krijgen we een echo. Doet zij altijd rond de 30 weken, leuk! Sloppy, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Hopelijk kan je gewoon super gaan genieten van jullie bruiloft straks en blijft de kleine nog even zitten zonder dat jij er al te veel last van hebt. Fijn om te horen van hun dat ze hun fout toegeven (wbt het te vroeg ontslaan uit ziekenhuis). Ik heb al vanaf het begin een vaste gyn, heel fijn is dat. Hoop dat dat bij jou ook geregeld kan worden. Kaat, veel plezier met paardrijden, hoop dat het idd nu lekker rustig blijft thuis (voor jou fijn, voor Lotte en ook voor je man). Koolmees, echo al gehad? Ben benieuwd hoor, spannend! Vlinder, heerlijk dat alle verbouwingen enzo bijna gerealiseerd zijn! Geeft wat rust denk ik. Sorry als ik iemand ben vergeten of geen reactie op iets heb gegeven. Komt over ruim twee weken weer wat meer hier denk ik. Na onze vakantie en als manlief weer aan het werk is.
@Kaat2000: Veel plezier met paardrijden vanavond! @Vlinder3: Kan me voorstellen dat het vreemd is dat mensen je nu voor de laatste keer zien met de baby nog in je buik @Zeehondje: Fijn dat vandaag alles goed was bij de controle bij de gyn! Hier is vanmorgen Moeders voor Moeders geweest en hun test was gelukkig nog knalpositief. Vanmiddag de 1e echo, heel spannend, maar alles was gelukkig helemaal goed! De gyn meette 10.6 mm en we zagen duidelijk een hartje kloppen, heel bijzonder We beginnen nu toch steeds meer te beseffen dat we papa en mama gaan worden. Voor de geïnteresseerden, echo's staan in mijn album!
ff kleine spamfoto van mijn belly... Is inmiddels alweer paar weekjes geleden: 24+6 weken... Bekijk bijlage 166498
@koolmees: Wat een mooie foto's van jullie mini Fijn dat alles goed was en dat ook de MvM test mooi knal was. En dat bezef was hier pas een paar mnd nadat Megan geboren was. Het was zo onwerkelijk allemaal dat we alle twee het gevoel hadden dat we elk momnet wakker zouden worden en dat we alles gedroomt hadden. @Mmiiiir: Mooi buikje hoor.......en ja je beentjes lijken zo wel heel dun Maar je bent toch ook niet zo heel zwaar? @Zeehondje: Mooi allemaal hoor. Gezellig dat je man vakantie heeft. En donderdag lekker weg. Waar gaan jullie naar toe? @Kaat: ja ik vind zelf 39wkn ook wel lang nog hoor, maar ze zeggen dat het beter is voor de longen en omdat ik ook astma en stof allergie en Megan heeft dat ook (nog geen astma gelukkig) wil ik mijn meisje geen risico geven. Deze gyn heeft echt de tijd genomen om het goed uit te leggen. Maar als het echt niet anders kan dan halen ze er wel eerder maar het is al een fijn idee dat ik nu nog maar 4wkn hoef. Op de een of andere manier is het fijn om echt te kunnen aftellen nu. @josjo: Dat klinkt wel als nesteldrang hoor Hier ben ik ook alles elke dag aan het bijhouden en netjes maken. Ik was nu elke dag en ik doe mijn administratie elke dag zodat er niks bijft liggen........want je weet maar nooit.
Dankjewel voor jullie leuke reacties, wij zijn er ook helemaal blij mee @Mmiiiiiir: Mooie buikfoto hoor! En toch fijn, dunne beentjes? @Sloppyslayer: Wat je beschrijft over een droom waarvan je denkt dat je elk moment wakker zult worden, is zo herkenbaar. Ik ben benieuwd wanneer het echt helemaal door gaat dringen. En voor jou komen echt de laatste loodjes, spannend!!
@Koolmees: Ik denk dat alle stellen die via de MMM zwanger worden met dat gevoel te maken krijgen. En dat is ook niet zo gek omdat je jezelf beschermt tegen te de teleurstelling door er vanuit te gaan dat het niet zal lukken. Wij hadden de hoop echt al opgegeven..... Geniet maar lekker van dat je kleintje het goed doet in je buik!