Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wat een mooie nieuwtjes allemaal!!!

2. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @doortje: wat fijn meid! En nu door naar de vk? Dan krijg je bij 12 weken ws weer n echo, altijd fijn op het begin zo veel echo's :D. En veel plezier met vertellen!

@vlinder: ook fijn dat alles bij jou goed was. Gek dat je dus de liggingsecho al gehad hebt terwijl je het niet eens wist...?

@kaat: wat een prachtige dochter heb je toch zeg! Echt een dotje!! Lotje is een dotje :D:D

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Josjo, nee ik blijf bij het ziekenhuis onder controle. Heb een chronische ziekte, vandaar...
    Ik heb over 4 weken weer een afspraak + echo, dan ben ik bijna 15 weken. Eigenlijk zou het pas over 6 weken zijn, maar dat vond ik te lang duren. Wil toch nog graag een keertje de bevestiging hebben dat alles goed is, zo na die 12 weken. Wilde eerst de nekplooimeting laten doen, maar alleen voor de echo hihi! Ons kindje is hoe dan ook welkom en een punctie had ik toch nooit laten doen, dus doen we de meting ook maar niet. Moet daardoor wel langer wachten nu helaas! ;)

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

gefeliciteerd Doortje!

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Doortje, wat een mooi bericht meid en vooral een super echo!! :)

@Kaat, ooooh ik smelt iedere keer als jij een foto plaatst van Lotte. Het is echt zo'n schatje!!!!

@Josjo, ja ik vind het ook raar. De vorige keer zei de vk dat ze het deze of de volgende afspraak zou doen dus ik wacht volgende week even af, hopelijk heb ik dan mijn eigen vk weer.

@Hier, mijn man en ik hebben vanmiddag heerlijk een tukkie gedaan. Ik lag al op bed toen hij thuiskwam en hij kroop bij me en we zijn allebei nog even in slaap gevallen. :)

We gaan vanavond wat drinken bij vrienden en ben net even snel heen en weer naar de winkel gereden voor een bos bloemen. Zij neemt me iedere keer mee, is een paar keer meegeweest naar de vk als ik weer eens tussendoor moest komen met die harde buiken en geen auto voor de deur had, als ze boodschappen gaat doen vraagt ze of ik mee wil zodat ik het niet alleen hoef te doen enz enz.... Ze hadden natuurlijk alleen nog maar bosjes rozen dus heb ik 3 bosjes gekocht en deze net "creabea" als ik ben leuk door elkaar heen gedaan en weer ongepakt. :D Ziet nog best mooi uit ook met 3 vrolijke kleurtjes door elkaar hihi.

Bij mijn s-zus wordt het ook spannend, ze is de 28e uitgereken en de kleine ligt bij haar al heel laag en is al helemaal ingedaald dus ik ben benieuwd. :)

Fijne avond meiden.

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Doortje gefeliciteerd met de mooie echo!! Bijzonder hè dat dat kleine mensje in jouw buik zit!

Ik heb dit topic een beetje verwaarloosd geloof ik.. sorry.. maar sowieso minder op zp geweest de afgelopen weken.. sorry.. zal nu weer beter gaan meeschrijven ;)

7. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Vlinder3: Fijn dat alles goed was bij de vk! Het begint echt al op te schieten!
    @Kaat2000: Succes vandaag voor het eerst naar opa en oma! En wat een mooie foto van je meisje!
    @Doortje25: Wat een prachtige echofoto, gefeliciteerd met het goede nieuws! Geniet ervan en veel plezier met het vertellen!

Hier gaat het prima. Deze week wat meer onzeker geweest, omdat ik vrijwel niet meer misselijk ben. Inmiddels probeer ik het over me heen te laten komen (als het mis gaat kan je het toch niet voorkomen) en heb ik ook genoeg gehoord dat het helemaal niet slecht hoeft te zijn als je niet misselijk bent. Verder geen signalen dat het niet goed zou zijn. Nog wel af en toe kokhalzen bij een geur die verkeerd valt en de boobs zijn ook nog gevoelig, dus ik probeer er nu juist van te genieten dat ik me goed voel. Dat zou zomaar ook weer om kunnen slaan. Inmiddels zijn familie/vrienden op de hoogte en iedereen reageert enthousiast :) Komende vrijdag de eerste afspraak bij de gynaecoloog (geen verloskundige vanwege mijn trage schildklier), ben benieuwd.

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @jessie: welkom terug dan maar :D wanneer heb jij weer n echo?

@koolmees: ja die onzekerheid in het eerste trimester, herkenbaar!en als je je ziek voelt zou je willen dat je dat wat minder had enals het er dan even niet is maak je je zorgen... Heel logisch meis! Vrijdag de tweede echo dan denk ik of de eerste? Spannend weekje dus!

@vlinder: heb ook steeds dat ik gauw moe ben. Vandaag tot half tien (!) in bed gebleven, ok, laatste uur niet echt meer geslapen maar ach.. Daarna lekker croissantjes gemaakt met kaas en een paar met chocola :) en toen de afel en wat kleine dingen opgeruimd en toen was ik alweer moe? Lekker met Sjoerd n half uurtje in elkaars armen liggen genieten van t liggen haha. Daarna het zwembadje eindelijk opgeruimd, lucht eruit enzo en meteen harde buik en heftig! Ik merk dat het langzaam maar zeker naar t einde begint te lopen, wordt steeds zwaarder allemaal... Maar wel leuk hè?

Fijn weekend meiden!!

9. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    We hebben afgelopen dinsdag al de eerste echo gehad en toen was gelukkig alles goed. Ik hoop inderdaad dat ik vrijdag weer een echo krijg, omdat het het eerste gesprek is in het ziekenhuis, inderdaad spannend :)

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Oh ja dat wist ik natuurlijk al... Sorry, moet jullie nog steeds uit elkaar leren te houden hihi of gooi t maar op zwangerschapsdementie haha niet dat ik dat heb hoor. Wel grappig, ik heb altijd geroepen dat ik niet geloof dat dat bestaat, dat t meer is dat veel zw vrouwen hun hoofd gewoon bij andere dingen (uk) hebben en ik heb t dus ook niet...? Ik geloof inmiddels best dat t bestaat overigens hoor... Heeft iemand hier daar eigenlijk last van (gehad) ? Heb er hier ook nooit iemand over gehoord...?

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Josjo, wij hebben over anderhalve week de termijnecho. Ennuh, niet zo gek dat het nu zwaarder wordt, over een week en een dag mag de kleine gewoon al geboren worden!

@Koolmees, die onzekerheid klinkt heel bekend hoor.. ik ben eigenlijk helemaal niet misselijk geweest. Alleen erg moe en zelfs dat wordt nu alweer minder (gister gewoon de hele HP film gekeken zonder in slaap te vallen, en dat na een gewone werkweek). Gelukkig word ik nog wel bijna elke nacht wakker om te plassen.. toch nog een soort van kwaaltje :)

12. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden!!

was hier gister best spannend. want om 19.43 kreeg ik kramp in me onderbuik en onderrug echt als een golf. gelukkig nog niet heel pijnlijk. en elke 10 minuten kwam het terug en dat wel 3 uur lang.
    ik gooi het maar op voorweeen. ben om 23.00 gaan slapen. toen is het afgezakt alleen werd ik wel kotsmisselijk wakker vanacht. gelukkig is dit ook snel afgezakt.

vanmorgen was het weer rustig in me lijf. ben benieuwd of het weer terug gaat komen en of het dan ook door gaat zetten!

liefs van sky

13. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wauw sky, dat klinkt als t echte werk! Vooral die golf, dat beschrijven mijn vriendinnen ook zo... En ook de misselijkheid, spannend zeg! Kan ook vals alarm zijn natuurlijk en dat t nog een paar weken duurt maar het klinkt wel als serious business :)

14. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Josjo: Niet erg hoor, hier is het soms ook moeilijk om iedereen uit elkaar te houden ;)
    @Jessie80: Fijn om te horen, ik heb al van meer mensen gehoord dat ze nauwelijks misselijk waren, dus ben al weer wat meer gerustgesteld ;) Dat heel erg moe zijn herken ik, ik zou zo de hele dag kunnen slapen :) En vooralsnog heb ik nog wel het gevoel dat het goed zit, vrijdag gaan we het (hopelijk) zien.
    @Norwegian-sky: Wat spannend!! Ik ben benieuwd wanneer het door gaat zetten!

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #2115 mmiiiiir, 17 jul 2011
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
    Hi meiden!

Pfew, na een superzware werkweek, waarin ik alles bij elkaar toch wel zo'n 55-60 uur gewerkt heb, was het gisteren héérlijk bijkomen.

Gelukkig heb ik geen zwaar lichamelijk werk, maar ik was toch wel moe als ik 's avonds naar huis ging.

Veel spoed-aanvragen en deadlines, gecombineerd met de naweeën van de verhuizing van mijn bedrijf (we hebben daar nog steeds geen telefoonaansluiting en bovendien komen er regelmatig "mannetjes" langs om nog kleine klusjes te doen: slot vervangen, lekkage verhelpen, server updaten enzovoorts...) èn de start van twee junioren die ingewerkt moeten worden, èn de vakantie van mijn senior, maakte het erg hectisch...

Het mooie van zulke weken is vooral dat je weet dat de week erna minder erg wordt. Bovendien ga ik vrijdag op vakantie, dus ach, dan is het niet zo'n ramp om effe een week te bikkelen... En als je een eigen bedrijf hebt en het is druk, betekent dat ook automatisch veel geld in het laatje, maakt het ook wat minder erg allemaal ;)

Dit is wel gelukkig écht de laatste keer geweest dat ik het tijdens mijn zwangerschap zo druk heb. Vanaf augustus is mijn senior er weer, en ze gaat het komende half jaar niet op vakantie. Dus dat moet goedkomen.

Vanmorgen had ik gelukkig weer mijn energie terug en heb ik de gifgroene muur in de kinderkamer overgeverfd in donkergrijs.

... mijn babykamertje is nu bijna helemaal klaar... Moet alleen nog een hoekje vrij maken waar nu nog mijn boekenplanken hangen, zodat daar het ledikantje kan staan...

En dan vervolgens... nog muurstickers aanbrengen, de lamp vervangen, paar schilderijtjes ophangen en de boel verder gezellig maken...!

Bekijk bijlage 167540

@ Sky: en, nog teruggekomen die krampen? Klinkt inderdaad heel erg spannend....!
    @ Jessie: wees maar blij dat je niet zo veel kwaaltjes hebt! Een stralende zwangerschap, heerlijk toch! Hoewel ik me best kan voorstellen dat je daar onzeker over wordt hoor... Had dat zelf ook wel een beetje (ook weinig kwaaltjes). Maar nu ben ik er érg blij mee....!

@Koolmees: fijn dat de echo goed was! En jij ook onzeker vanwege "weinig kwaaltjes" maar ondertussen loop je wel af en toe te kokhalzen en heb je gevoelige borsten... Dat zijn ook kwaaltjes, hoor! ;)

16. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    wow wat een mooi kamertje:D
    hier helaas niks meer teruggekomen van mij mag het hoor ben zo benieuwd naar ons meisje

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @miir: wauw, mooi kamertje hoor! En zo anders als wat je vaak ziet...! Dat badje vond ik ook zo mooi, weet eigenlijk niet waarom we die niet hebben gekocht? Haha. Klinkt idd als erg druk op de zaak! Ben trouwens wel nieuwsgierig wat voor soort bedrijf je hebt... ;) heb t al eens gevraag en als je het niet wil zeggen is dat ofcourse prima hoor :)

@sky: hè, jammer dat t niet door heeft gezet.... Ik ben ook zoooo nieuwsgierig inmiddels...! Hier wil ik nog ff nie hoor, vandaag 36 weken, jeuj! Jij morgen een mooie mijlpaal sky!

@koolmees: en dat moe is ook echt n duidelijke kwaal! Lekker aan toegeven hoor, af en toe vroeg naar bed of n tukkie tussendoor... Nu kan je nog normaal in alle houdingen liggen haha dus profiteren daarvan hihi

Slapen wordt hier steeds meer drama, maar het is me wel gelukt om vanmorgen tot tien uur te blijven liggen, gewoon lekker tegen mijn mannetje aan, genieten nu we dat nog tot zo lang kunnen :D ben er wel uit geweest voor n quick breakfast hoor haha. Oh en wat mij opvalt: helemaal geen last v maagzuur meer, jeeeeej! Hoe is dat bij de rest?

Gisteren n koelkast voor erbij gekocht, die van ons is altijd al zo krap maar straks met zijn drietjes helemaal (wat klinkt dat geweldig, met zijn drietjes!!) en ook n nieuwe droger, want de oude is overleden.. Wat n uitgaven hebben we dit jaar gedaan zeg, my god! :$

Ik ga lekker naar buiten, mooiste dag vd week zeggen ze.... Fij e zondag allemaal!

18. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @Josjo mooiste dag van de week;) hier regent het dat het giet hahaah. vanmiddag wel even op pad geweest. lekker met z'n 2tjes wezen wandelen in medemblik en daar ook een pannekoek gegeten heerlijk nog even genieten. en zo blijf je toch nog een beetje in beweging. morgen ga ik nog even met de bus naar me ouders. is een uurtje reizen. savonds komt me man me weer ophalen. maar wel heerlijk die afleiding begin me onderhand wel een beetje te vervelen. ben natuurlijk alweer 3 weken thuis.

fijn weekend

xxx sky

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Sky, even spannend geweest dus, maar nu alles weer rustig.. en dat je je begint te vervelen kan ik me wel voorstellen hoor. Ik hoop dat ik tot 36 weken door kan werken maar goed heb in omgeving genoeg meiden gezien waarbij lichaam "stop" zei dus ik pin me er maar niet op vast, kan best zo zijn dat ik vanaf kerst thuis zit ;)

@Mir, gaaf kamertje hoor, leuk met al die grijstinten! Ga je nog meer roze accenten doen (behalve aankleedkussen)? Ennuh, klinkt idd behoorlijk druk.. pff.. maar goed dat je weet dat er niet veel van deze weken meer komen!

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #2120 mmiiiiir, 17 jul 2011
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
    @ Jessie: ja, er komen nog meer roze accenten. Bedje bijvoorbeeld... Wil ook een knal vloerkleed, maar die heb ik nog even niet gevonden...

@ Sky: hoop dat je nog meer leuke dingen in de planning hebt de komende weken, anders gaat de tijd wel heel langzaam!

@ josjo: tja een kind krijgen is niet goedkoop, zeker als je nog wat andere dingen wil hebben behalve de babykamer en -spulletjes!

Ik heb een bedrijf in markt- en beleidsonderzoek. Werk zowel voor bedrijven als voor overheden: gemeenten en ministeries en ik doe zowel onderzoek d.m.v. statistiek alsook kwalitatief onderzoek (groepsbijeenkomsten, persoonlijke interviews).
    Typisch een baan met deadlines: klanten vragen komen er altijd te laat achter dat ze toch een marktonderzoek willen laten uitvoeren en willen de resultaten vervolgens liefst gisteren al weten.
    Ik ben dus de directeur-eigenaar (sjiek woord voor onder andere Hoofd Stofzuig, Hoofd Inkoop, Hoofd Pratenmetklanten, Hoofd Problemenoplossen en Hoofd Rapportenafmaken), heb 6 mensen vast in dienst en daarnaast een ploeg studenten die de enquetes en interviews uitvoeren.

Heel divers en leuk werk, maar dus wel af en toe pittig druk!

Tja vervelend he, dat slechte slapen! Snap precies wat je bedoelt... Ik lig regelmatig een paar uurtjes wakker 's nachts, maar gelukkig erger ik me daar niet aan en vind ik het ook wel heel gezellig om met een breakdance-meisje in mijn buik wakker te liggen. Sinds ik 's avonds warme anijsmelk drink en wat rennies eet, zijn de maagzuurklachten gelukkig al een stuk minder!
    Alleen die rugpijn af en toe...

Deel Deze Pagina