@Doortje: wat een leuke verrassing een verlovingsring! @Vlinder: Ik hoop dat je kleintje goed ingedaald is, maar bij de eerste kan je kleintje ook tijdens of vlak voor de bevalling pas gaan indalen. Bij mij doet het schoppen ook heel pijn hoor. Mn buik word af en toe helemaal uit elkaar getrokken. @Jessie: Dat hoort er helaas helemaal bij. Dat had ik ook hoor. Hier licht de kleine al helemaal vast in het bekken. Helaas zegt dat niks over de bevalling maar mijn maag krijgt nu wel wat rust
@ Josjo: klinkt als een prima bevalling! Hoewel 't natuurlijk geen eitje was, dat kan helaas niet (bibber...!)... He, je woont in Nijmegen!! Ik ook!!
@Josjo, jee wat een verhaal maar gelukkig is het allemaal wel redelijk snel gegaan. Ik ga voor jullie duimen dat jullie dit weekend lekker naar huis mogen. @Sloppy, lekker dat je maag nu weer wat ruimte krijgt. @Hier, nog 2 nachtjes en dan weer naar de vk hihi. Ik moet nu iedere week maar het lijkt nu wel langer te duren Komt denk ik omdat het allemaal wel dichtbij komt nu. Wie zal de volgende zijn???? Ik ben benieuwd.
Doortje, wat leuk een ring! Kan me voorstellen dat je er bang voor bent, een bevalling valt toch niet te voorspellen hoe die loopt dus ik zou me nog niet te druk maken. Ik wou zonder pijnstilling en gewoon normaal bevallen en het werd een kz met ruggeprik Jessie, Ja er gaat dan echt een wereld voor je open, wij krijgen hier binnenkort de eerste proefdag bij het kdv pff dat wordt zwaar. Die hormonen tja hahah gewoon aan toegeven Vlinder, ben benieuwd vrijdag Josjo, Tjee wat een verhaal zeg, en fijn dat je er zo geniet! Ik ga voor je duimen dat je snel naar huis mag! Veel plezier met jullie dochter! Sloppy, fijn dat het wat verlichting geeft! Hier, Gisteren weer paard gereden en het ging gelukkig weer helemaal goed, ik kwam thuis en Lotte lag heerlijk languit bij manlief te slapen zo schattig!!
@Vlinder3/sloppyslayer: Het wordt steeds spannender bij jullie, ben ook benieuwd wie de volgende zal zijn! @Jessie80: Stiekem moet ik er toch wel een beetje om lachen, haha die hormonen toch ook @Josjo: Leuk om je bevallingsverhaal te lezen, fijn om te lezen dat alles goed gaat! @Kaat2000: Wat fijn dat het nu weer goed ging met paardrijden, dan laat je je kleintje toch met een gerust hart achter
Jessie, ik ben ook wat labieler dan normaal hoor, het hoort er inderdaad echt bij! Komt wel weer goed! Josjo, wauw wat een verhaal meis! En wat is het snel gegaan eigenlijk, super! Wel bizar dat je vliezen op het toilet van een café braken hihi, dat wordt nog iets waar je later veel om zal kunnen lachen! Wel fijn dat het zo goed gaat, ik hoop dat jullie dit weekend lekker saampjes thuis zullen zijn! Sloppy, fijn dat de kleine goed ingedaald is! Ben benieuwd wanneer je gaat bevallen, maar eerst zaterdag trouwen!!! Ben je al zenuwachtig? Kaat, fijn dat het paardrijden weer goed ging! Heerlijk om je hobby dan weer op te kunnen pakken hè! Gisteren zijn we bij de Babydump geweest en daar zagen we een heel mooi kamertje, maar duur!!! Nu zag ik hem dus op Marktplaats voor 500 euro goedkoper staan, heb geboden en we mogen hem zaterdag ophalen! Hij schijnt nog zo goed als nieuw te zijn, is maar 1.5 jaar gebruikt en dan ben ik er ook minder ziek van als ik er zelf een krasje op maak aangezien ik best lomp ben... Ben normaal niet van de 2e handsspulletjes, maar vind bijna 1200 euro echt veel geld voor een kamertje. Nu alleen nog even een busje regelen... Verder ben ik sinds maandag steeds misselijk, had niet verwacht dat het met 11 weken nog zou komen opzetten! Hoop dan ook maar dat het van tijdelijke aard is!
@josjo wat een spannend verhaal zo zie je maar dat het zomaar ineens kan gebeuren! ik heb vanmorgen weer heerlijk gezwommen en in het zwembad liggen chillen in het zonnetje! was gewoon warm vanmorgen. daarna met me moeder winkels af geweest. nog wat leuke dingen gekocht. morgen zijn we 3 jaar getrouwd en 7 jaar samen bijzondere dag dus! xxx sky
Josjo! Wat super...en zo onverwachts snel Gefeliciteerd! Hier even snel, Liesje is erg moe van het werken. "Pim" heeft vlgs mij officieel de maagstreek bereikt. Ik voel hem vlak onder mijn ribbenboog schoppen (en schoppen doettie, de hele dag door ) en sinds een dag of twee heb ik officieel het zuur
Sorry meiden, dat ik niet zo uitgebreid reageer op jullie. Heb een beetje weinig tijd vanwege alle drukte op mijn werk... Maar goed, vandaag tussen de bedrijven door ben ik naar de VK geweest voor een controle voordat ik vrijdag het vliegtuig instap op weg naar Spanje. Alles goed. Ijzergehalte 7,4. Bloeddruk 120-60. Kindje ligt al met het hoofdje naar beneden en ze ligt al behoorlijk "klem". Ze kan natuurlijk nog draaien maar die kans wordt nu wel wat kleiner. Vind het best wel zielig dat ze nu nog 12 weken met het hoofd naar beneden moet liggen. Misschien moet ik maar even op mijn kop gaan staan, hahaha!! Succes met de misselijkheid Door, hoop dat het snel zakt! Lies: ik heb precies dezelfde klachten dus ik leef letterlijk met je mee! Kaat: blijven genieten, blijven paardrijden! Sloppy: alvast een fijne trouwdag, ben benieuwd naar de foto's! Josjo: ach ze is nog een beetje een kleintje he? Ik hoop dat ze snel meer kracht vindt om helemaal "zoals het hoort" te drinken! Door, Jessie: succes met alle labiliteitshormonen. Ik heb er zelf ook nog last van! Maar je leert jezelf relativeren hahaha! Sloppy, Kaat, Sky: ben benieuwd naar de komende weken voor jullie!!
@kaat, aaaah wat lief hoe je man en dochter aantrof thuis Fijn dat het goed gaat nu. @Doortje, ooh leuk een kamertje halen. Je hebt gelijk hoor, als hij er goed uitziet en het is het kamertje wat jullie mooi vinden gewoon doen!! Een goede schoonmaakbeurt geven en het is gewoon het kamertje voor jullie kleintje @Hier, we hebben vandaag de rommel/logeerkamer opgeruimd en nu is alles weer aan kant boven De babykamer is helemaal opgeruimd en netjes en alles spulletjes zoals kinderwagen, bedankjes, wipstoeltje enz staan nu op de logeerkamer. Heerlijk nu alles opgeruimd is boven. Mijn man is net weer naar zijn werk gegaan en voor hij weggaat aait hij altijd even over mijn buik en nu zei hij "Lief kleintje wanneer kom je buiten kijken?? Ik wil met je kroelen. Als je komt moet je wel wachten tot ik thuis ben hoor." Hihi vond het wel schattig Ik ga zo lekker in bed tv kijken, ben moe en voel me niet helemaal lekker. Mijn buik trekt en de pizza die we gegeten hebben (wat niet slim was) zorgt weer goed voor het zuur.... Fijne avond lieverds!!
Nou zo te lezen ben je er helemaal klaar voor, Vlinder! Ik hoop dat jullie niet te lang moeten wachten...
Doortje, dat scheelt zeker, wel fijn dat je diezelfde kamer goedkoper hebt kunnen krijgen. Sky, Gefeliciteerd met je 3 jarig jubileum Ik ben ook op dezelfde dag getrouwd als dat we wat kregen, vind dat altijd wel bijzonder. Dus bij jou is het nog rustig. Liesben, ahhh de laatste loodjes kwaaltjes hebben je ook bereikt Mmiiirr, fijn dat je nog een check hebt gekregen, dan kun je vrijdag met een gerust hart gaan Vlinder, dat is ind erg lief, nou laat jullie kleintje maar gauw komen. Een vriendin van mij staat nu ook echt op knappen, vind het erg spannend. Ze heeft niet bekend gemaakt wat het wordt dus dat wordt een verassing, ik denk zelf dat het een jongetje is. Ze was gisteren 40 weken.
@ vlinder vind die reactie van jou mannetje zo lief die van mij kan ook niet wachten en hoopt elke dag dat ik hem bel om te vertellen dat ie naar huis mag komen maar helaas ze vind het nog veel te leuk in me buik thanxx kaat vanavond gaan we het vieren lekker uiteten zonder dat we oppas hoeven te regelen. maar misschien gaat ons meisje volgend jaar wel gewoon mee vanmorgen ben ik weer bij de vk geweest. bloeddruk was 120/70 kleintje werd geschat op 7 pond. denk dat ze bedoeld met 40 weken. dus mooi gemiddeld. ben benieuwd of het klopt. ze zei zelfs he ze had 3 dagen geleden al mogen komen tja de kleine bepaald he! maar vond het wel een leuke reactie omdat iedereen steeds zegt het is eigenlijk nog te vroeg en ze kan beter tot 40 weken blijven zitten. dus vond het wel een verrassende opmerking hihi. ik wens jullie een fijne dag!! het is bijna weekend dan gaat de tijd weer lekker snel
@Doortje25: Leuk dat jullie een kamertje hebben gekocht! Ben benieuwd @Liesben/Mmiiiiir: Succes met jullie schoppertje daarbinnen @Vlinder3: Wat lief van je man @Kaat2000: Heeft je vriendin al nieuws? Spannend! @Norwegian-sky: Dat is inderdaad een andere insteek, wel grappig Fijn dat alles goed was bij de VK.
Ja Sloppy, morgen mag ik weer Ben benieuwd of ons kleintje nu verder ingedaald is.... Voor jou nog 2 daagjes en dan is jullie grote dag, echt zoooo leuk!! @Sky, fijn dat alles goed was bij de vk. Indd een onverwachtse opmerking. Ik merk wel dat ik de afgelopen week heel onrustig slaap, kan moeilijk in slaap komen en ben veel wakker. Mijn man heeft de nachtdienst maar heb hier normaal nooit last van, misschien omdat ik nu in de laatste weekjes loop??.. Ik ben sinds gisteren ook niet helemaal lekker, althans voel me niet de volle 100%, ben niks waard joh haha en doe dus lekker rustig aan. Volgende week heeft manlief nog 1 week late dienst en dan heeft hij heerlijk 3 weken vakantie. Fijne avond lieverds, ik ga eventjes de vaatwasser leegruimen en dan lekker op bed een filmpje kijken.
Hi meiden, moet even ergens zeuren en ik wil niemand wakker maken dus nu zijn jullie de klos Heb sinds gisterennacht een nieuw kamergenootje en ze zit ontzettend in mijn allergiezone...! Op alle gemeenschappelijke ruimtes (douche, wc, aankleedplek ed) moet ik eerst haar zooi opruimen voordat ik er gebruik van kan maken. De hele dag heeft ze het gordijn dicht en als haar dochtertje huilt laat ze haar in het wiegje huilen, terwijl ik denk dat je een kindje makkelijker troost bij mama op de borst ofzo. Ik bedoel, dan hoort haar dochtertje haar moeders hartslag die ze al die maanden heeft gehoord en dat werkt echt rustgevend. En in zo'n wiegje agossie, dat is toch ook wennen?? Maar goed, vannacht slaapt Annelynn op de babykamer want ze ligt in de couveuse, haar bilirubinewaarde is niet goed. Ik heb alle voedingen vd nacht afgekolft en dacht: dan probeer ik wat bij te tanken en dan doet de verpleging de voedingen. Huilt Maud dus de halve nacht en het lukt dus blijkbaar niet haar te troosten... Vraag ik om oordopjes, hebben ze die niet! Toen moest ik heel erg huilen, alles kwam er uit, ook de kraamtranen die ik nog redelijk onder controle had.. En dan voel je je zo alleen... Nu lig ik een kamertje verder om hier te slapen maar het is hier koud....! Voel me al steeds verdrietig als Sjoerd naar huis gaat savonds en nu ligt Annelynn ook niet bij me en pfff het is ff echt niet leuk.. Hopelijk is het gauw ochtend.. @mmiiir: wij wonen in Arnhem Zuid, hiervoor in de benedenstad en in oost gewoond in Nijmegen, grappig dat jij daar ook woont! @vlinder: voor jou nog n tip over het maagzuur. Ik had er dus al n week geen last van gehad, maar tijdens de bevalling kwam t terug (en daarna verdwijnt t voorgoed ). Maar ik kon dus niet goed persen door het maagzuur omdat het niet lukte een hap lucht te pakken om op 1 wee drie keer te persen. Er zat ook n boer dwars, heel rot, dan lukt t echt fysiek niet om goed te persen. Ik heb uiteindelijk een rennie gepakt en dat hielp wel wat (en na die boer kon ik wel persen hihi) maar ik zou je adviseren; stop n drankje tegen maagzuur in je zkh tas zoals antagel of gaviscom, dat gaat je dan echt helpen als t opspeelt.. Maar hopelijk heb je het dan juist helemaal niet natuurlijk @sloppy: ik heb ooit geroepen dat ik wel de volgende wilde zijn ja haha maar echt, een prematuurtje geeft veel zorgen. Voor de 37 weken had ik eigenlijk niet gewild.. En ik gunde het jou of vlinder wel meer omdat jullie meer last hebben van de zwschap... Maar ja het laat zich niet sturen hè.. @sky: gefeliciteerd met jullie jubileum! Annelynn is geboren op de dag dat wij 'verkering' kregen (ontmoeting in kronenburger park in Nijmegen tijdens de vierdaagse Meiden kom op, laatste loodjes...! Spannend hoor! Oh en ik heb weer enkels whoehiehie (en ben mijn ergste rotgevoel kwijt dus ga proberen nog twee uurtjes te slapen...) X
@Vlinder3: Succes vandaag! Ik ben benieuwd @Josjo: Dikke knuffel voor je meid, goed dat je het hier van je af schrijft! Heb je eindelijk de kans om rust te nemen en heb je zo'n kamergenoot Kunnen ze niets aan die kou doen daar? Hoe doet Annelyn het verder? Hier zometeen de 1e afspraak bij de gynaecoloog van het ziekenhuis. Ik hoop dat ik ook een echo krijg, spannend!!
Lieve Josjo, meid schrijf het hier maar lekker van je af hoor daar zijn we voor. Nog wat kunnen slapen? Begrijpelijk dat je je zo voelt, zeker als je helemaal alleen ligt en anderen met hun kindje liggen. Vergeet ook niet dat het allemaal heel onverwachts is gegaan en dat je dat ook (onbewust) even moet verwerken he. Ik hoop zo dat jullie dochter snel uit de couveuse mag zodat ook jij s'nachts je kindje bij je hebt.... Bedankt voor de tip over het maagzuur. Hele dikke knuffel voor jou!!!!
Zo weer terug van de vk Ik had nu mijn eigen vk weer dus vond ik wel prettig, wel grappig want ze is zelf ook zwanger haha. Weer helemaal goedgekeurd en volgende week donderdag de volgende afspraak. Ze schat het geboortegewicht bij 40 weken op 34oo gram, vind ik wel netjes. Ons kleintje ligt alleen nog niet vast in mijn bekken....dus mochten mijn vliezen breken dan moet ik direct gaan liggen, ongeacht waar en wanneer. Ik ga dus echt niet meer alleen naar de winkel ofzo hoor, stel dat het daar gebeurt dan zou ik het echt niet prettig vinden dat ik dan alleen ben, of is dat raar???? Ik ben vanacht wel een paar keer wakker geworden van krampen en nu een ontzettend snijdend gevoel onderin maar dat komt door het indalen zegt de vk, maar ja tot nu toe ligt het al 4a5 weken in mijn bekken maar zakt het niet verder.... @Sky, haha mijn vk maakte net zo'n opmerking als die van jou "Het mag komen" zei ze. Ook toen we de afspraak voor volgende week maakte zei ze "Wie weet, tot volgende week en anders tot bij de bevalling". Haha nou ik ben benieuwd. @Koolmees, succes bij de gyn. Ik hoop dat je een echo krijgt!! Fijne dag meiden!