Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nataly, mijn testen werden niet elke dag donkerder.
    Soms zat er zelfs een lichtere tussen, maar als ik dan 's avonds testte was hij wel weer donkerder.
    Ik weet hoe moeilijk het is, maar probeer niet elke dag te testen, daar word je alleen maar onzeker van!

Jessie, gefeliciteerd met de goede echo!!!
    Heerlijk hoor en nu lekker genieten!

Josjo, wat ben je heerlijk verwend door de kraamzorg!
    Ik hoor wel eens andere verhalen, maar mijn zus had ook zo'n schat!
    Ben benieuwd of ze bij mij ook komt, ze gaf toen aan dat wel graag te willen en woont hier ook in de buurt.
    Het grappige is dat we dezelfde naam hebben, dat zal dan nog verwarrend worden haha!
    Hoe is het verder met jou en jullie kleine meisje?
    En hoe ervaart manlief het allemaal?

Kaat, dat kdv klinkt goed hoor!
    Leuk dat de kleine zich er nu al zo prettig voelt dat ze de leidster een glimlach schonk, dat moet jullie ook een goed gevoel geven of niet?

Vlinder, fijn dat alles weer goed was bij de vk!
    Ook super dat jullie kleintje goed is ingedaald en vastligt, dat is alleen maar fijn voor de bevalling denk ik!
    Spannend dat je schoonzusje vandaag is uitgerekend!
    Wel leuk dat jullie zo vlak na elkaar zijn uitgerekend, kunnen de kleintjes als ze wat ouder zijn gezellig met elkaar spelen!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Nataly, HCG verdubbelt gemiddeld om de dag dus niet gek dat je geen verschil ziet tussen vandaag en gisteren.. bovendien is de concentratie in je urine ook nog van vele dingen afhankelijk, dus maak je geen zorgen! Ik heb toen op donderdag en zaterdag getest en op maandag een digitale met indicator en die zei netjes 2-3 weken..

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Kwam ik toch net Ons Wondertje tegen in het vage zwangerschapstesten topic...!!!

4. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hi meiden!

vanmorgen bij de vk geweest.
    bloeddruk was 120/85 opzich netjes maar omdat me
    onderdruk toch licht aan het stijgen is moet ik iets eerder terug komen. dinsdag mag ik weer heen en dan moet ik gelijk wat urine meenemen dan gaan ze daar ook even naar kijken.

kleintje zit helemaal vast in het bekken en ze heeft niet zoveel plek meer in me buik. ze schat haar op 3600/3700 gram:$ whaha begint toch op haar papa te lijken als dit ook echt zo is. we zullen het moeten afwachten.

voel me vandaag niet echt lekker weinig eetlust veel last van opstipatie en veel rug en buikpijn. hoop dat ons ukkie zich snel meld. de vk zegt dat ze er helemaal klaar voor is!

ik maakte al het grapje misschien maar vanavond spruitjes gaan eten ipv poffertjes dan denk ze jakkie dan maar liever melk hihi:D

xxx sky

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy, het houdt maar niet over hè, vind het echt heel vervelend voor je. Hoop dat je het nog even vol kan houden.
    Leuk dat je nog even op visite gaat! Ook leuk voor Megan, want hoe vaak zien zij en jullie elkaar?

Jessie, fijn dat de echo weer helemaal goed was, echt een mensje al hè!
    (Ons Wondertje, spannend voor haar, ga ook even kijken, haha).

Josjo, fijn dat de kraamzorg goed is bevallen. Jammer dat ze maar zo kort er zijn lijkt me! Is je man nog extra vrij?

Kaat, wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij het kdv! Lijkt me heel belangrijk.

Dancer, wat leuk dat je aan het breien bent! Mijn schoonmoeder is ook dingetjes voor ons meisje aan het breien. Ik heb zelf wat dingen uitgezocht en daarna zijn we samen wol gaan uitzoeken. Ben benieuwd hoe het eruit ziet straks.
    Oh, ik heb ook geen zin meer om te werken. Nog 2 weken en 2 dagen vakantie, dan drie weken werken (bah, haha) en dan verlof, heerlijk hoor.

Vlinder, fijn dat het hoofdje nu mooi vast ligt. Spannend hoor voor de familie, twee bijna uitgerekenden!
    Mijn schoonzusje is begin volgende week uitgerekend, ook spannend!

Nataly, het zegt niks, dat verschil in testen. Ik deed ook nog eens verschillende merken en dan is er helemaal geen touw aan vast te knopen. Wachten dus maar weer, ben je toch al geoefend in!

Ego, hier gaat alles prima. Soms wel onzeker over of ik haar wel goed genoeg voel. Soms een schopje en soms een paar minuutjes 'draaien' en duwen. De ene dag ook meer dan de andere dag. Ach ja, als ik haar maar soms even duidelijk voel is het goed toch?!
    Ik weet dat ik anders de gyn kan bellen, maar vind me dan zo'n aanstelster. Volgende week dinsdag afspraak en dan ook een echo!!!
    Verder gister bij de Ikea een draaistoel voor in de babykamer gekocht (Poäng) en deze zit heerlijk. Vandaag konden we de luxaflex ophalen en deze ook gelijk zelf opgehangen (nou ja, manlief dan). Over 1,5 week komt het kamertje!

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn onzekerheid komt voort uit het feit dat ik niks voel, ik voel me helemaal niet zwanger!

Nu word ik ook nog eens niet ongi door de utrogestan. Het enige waar ik aan kan zien dat ik zwanger ben zijn de zwangerschapstesten en nu twijfel ik of ik wel ongi zou worden als ik met de utrogestan zou stoppen. Ik kan dus niet overtijd zijn omdat die bollen mijn ongi tegenhouden. Pffffffffffffffffffffff die onzekerheid is helemaal niet leuk.

Morgen doe ik een digitale test van Claire op de officiele testdag van mijn ziekenhuis en als die zwanger aangeeft dan stop ik met testen.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @nataly: maar die positieve test is toch goed? Dat komt niet van de utrogestan hoor..! Misschien vh middel dat de eisprong heeft opgewekt, weet niet of jij daarvoor ook de ovitrelle gebruikte? Bij mij werden ze niet met de dag donkerder en een keer lichter kan makkelijk. Ligt aan de test. Als het mis zou gaan heb je ook niet meteen een dag later lichtere testen maar ik kan me wel voorstellen dat het je onzeker maakt. Heb denk ik toen wel 8 testen gedaan in 4 of 5 dagen haha

@sky: Sjoerd en ik moesten net hard lachen om jouw spruitjes theorie hahaha ik zeg baat het niet dan schaadt het niet! hahaha. Hopelijk komt je ukje gauw!

@vlinder: fijn dat hij/zij ;) is ingedaald hihi. Annelynn lag trouwens als n sterrekijker, maar door op mijn zij te gaan liggen is ze tijdens de bevalling nog wel goed gedraaid.

@zeehondje: bleegh die onzekerheid, die bleef bij mij tot ver na de 30 weken, ik denk 32/33? Daarna kon ik zo makkelijk contact maken, reageerde ze altijd als ik mijn hand op mijn buik legde... maar, mocht je een dag niks voelen dan moet je jezelf geen zeur voelen maar echt je gyn bellen hoor. Beter een keer teveel .... toch?

Morgen ga ik misschien met mama even de stad in, naar Nijmegen... dan is Sjoerd alleen met Annelynn. Spannend. Hij kan haar gewoon flesje geven en het is mij vandaag ook gelukt, want Sjoerd is een paar uur naar zijn werk geweest. Wel spannend. Maar ach, het is zo'n zoet meisje, slaapt, drinkt, wordt verschoond en slaapt weer :). Hopelijk blijft dat zo en is het niet alleen omdat ze nog prematuur is en nog wat zwak is.. maar Sjoerd vind het allemaal echt fantastisch. Hij is nog 1,5 week thuis en hij zorgt goed voor ons. Hij doet vaak een voeding en dan ga ik vast kolven, zeker snachts want dan willen we alledrie graag gauw weer slapen :). Ik heb echt een droomvent hoor, shopt zich gek voor zijn kleine meisje (en zegt dan, ja maar het was 50% afgeprijst hoor haha dat is toch mijn tekst??? ;)). Echt, het is alleen maar genieten met zo'n kleintje vind ik. Af en toe is het best moeilijk maar dat vergeet je ook snel genoeg weer..

Fijne avond meiden!

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Josjo, ja je hebt echt een droomvent! :) Leuk om te lezen dat hij zo goed voor jullie zorgt. Goed bezig die vent van jou!! Hihi.

@Zeehondje, bij onzekerheid moet je gewoon bellen hoor. Daar zijn ze voor. Je bent geen aanstelster want het gaat om je kindje he.

@Hier, vanacht eindelijk weer eens een goede nachtrust gehad, 1x eruit om te plassen en verder heerlijk geslapen. :)
    Gisterenavond had ik trouwens lekker dikke pootjes joh, zoooo.
    Van het midden van mijn onderbeen tot mijn voeten liep gewoon recht naar beneden en mijn teentjes waren net partyknacks. Toen mijn mannetje thuiskwam heeft hij het eerst eventjes gemasseerd en daarna een koele doek gepakt en me met mijn voeten omhoog in bed gelegt hihi. Nu is het gelukkig een stuk minder, nog wel iets vocht maar niet meer zo erg als gisterenavond.
    Mijn mannetje moet vandaag nog 1 dagje werken dan heeft hij lekker 3 weken vakantie. :)

@schoonzus, ook nog geen nieuws....
    S-ouders zeiden vd week "Jullie gaan het net zo doen als die 2 broers die vd week in het nieuws waren, op dezelfde dag."
    Nou ik hoop het niet, we wonen niet bij elkaar in de buurt (+/- 50 minuutjes rijden) en ik zou het leuk vinden als we bij elkaar op kraamvisite kunnen gaan in het begin hihi.
    We zullen zien.

9. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    vlinder, fijn dat jullie kleintje nu vast ligt.

Doortje, ja dat geeft zeker een goed gevoel.

Sky, erg spannend bij jou zeg, het kan echt elk moment.

zeehondje, ik herken het wel hoor die onzekerheid, dat blijf je tot het eind toe houden.

nataly, hij is positief dus dat zit goed, ik voelde me de eerste weken ook niet zwanger.

Josjo, leuk he om te zien hoe die papa's het doen:D

Hier, ik heb vanochtend paard gereden omdat de eigenaar weg was, ik heb Lotte meegenomen en een vriendin heeft op haar gelet, Het ging super goed, ze lag te slapen in haar wipstoeltje.

hier een foto van haar eerste tochtje naar de manege.
    Bekijk bijlage 170590

10. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
  11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #2251 zeehondje, 29 jul 2011
    Laatst bewerkt: 29 jul 2011
    Even korte opmerking; had in de vakantie opeens en voor 't eerst lekkende borsten. Werd wakker en had wat harde vlekken op slaapshirt. Dacht eerst nog dat het bodylotion was ofzo. Niet dus, haha. Heb 't twee of drie keer gehad, alleen 's nachts. En nu niet meer.

Ook heel veel last van obstipatie, dit is bijvoorbeeld al de zesde dag dat ik niet naar de wc kan. Sinds gisteravond wel een beetje aan het rommelen/borrelen en ik voel ook echt een pijnlijk plekje waar de verstopping waarschijnlijk zit. De andere keren na zo'n vijf dagen wel naar de wc gekund, dus hoop dat het straks gaat lukken. Anders maar een heel sterke bak koffie  drinken ofzo (bah, hou alleen van cappucino).

Hebben net trouwens toch ook maar gordijnen gekocht. Wilden eerst alleen luxaflex, maar gordijnen staan toch ook wel gezellig en overdag kan je het net nog iets donkerder maken als dat nodig mocht zijn.

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ff snel:

Kom ff melden dat ik hier steeds meer weeen krijg
    We hebben hier het idee dat ik maandag of dinsdag zal bevallen.
    Bij mijn dochter begon het ook zo alleen toen zat er direct regelmaat in en dat is nu niet zo.....
    Hihihi spannend

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Spannend Sloppy....jij bent er in ieder geval klaar voor!

14. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ kaat wat een heerlijk moppie!!
    @zeehondje wat appart dat je nu al lekkende borsten heb. ik heb nergens last van hihi. helaas wel van de obstipatie maar ook pas sinds de afgelopen week

@ sloppy spannend meid!! veel succes met de bevalling! hoop dat ik je snel mag volgen!!

@ hier alles rustig! nieuwe week dus nieuwe kansen zullen we maar zeggen:D

liefs sky

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Spannend Sloppy! Ik heb trouwens zojuist je blog gelezen over je huwelijksdag en wat zag je er prachtig uit!!

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @jessie: dank je!

Hier is er echt van alles aan het gebeuren......de weeen krijgen regelmaat :)
    Ik moet wel zeggen dat ik het toch ook een beetje eng vind hoor...
    Ze zitten nu om de 10 minuten. Bij megan heb ik 3dgn weeen om de 5 min gehad dus het kan nog alle kanten op gaan.

17. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Zeehondje: Fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad. En ik snap je wel dat je nog even wacht met een andere auto :)
    @Sloppyslayer: Spannend!!! Alvast veel succes voor de bevalling toegewenst!
    @Jessie80: Heerlijk! Ik kan niet wachten tot weer de volgende echo :)
    @Josjo: Dat klinkt als de ideale kraamhulp :)
    @Kaat2000: Fijn dat jullie een goed gevoel hebben over het kdv, kun je je meisje daar met een gerust hart achter laten! Hier willen we na de bouwvak in de buurt gaan kijken, nu zijn de kdv dicht of is de contactpersoon op vakantie, dus wachten we nog maar even ;) En wat een schattige fotos van jullie meisje!
    @Dancer4fun: Leuk dat breien! En op naar je verlof, geniet ervan!
    @Nataly1972: Ook weer een duidelijke test, hoe is het nu met je? Heb je nog getest?
    @Vlinder3: Het hoofdje vast en nu maar afwachten wanneer jullie kleintje zich gaat melden! Bij je schoonzusje nog steeds rustig?
    @Norwegian-sky: Ook voor jullie spannend wanneer jullie kleintje zich meldt, ik ben benieuwd!
    @Josjo: Wat lief van je vent ;) Ben je gisteren nog naar de stad geweest, alles goed gegaan?

Hier alweer 10 weken zwanger :D De moeheid en af en toe misselijkheid blijft, maar ik hoop dat het over een paar weekjes minder wordt. En ik heb het er allemaal heel graag voor over.

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Sloppy, denk aan je hoor!!!! Hopelijk zet het snel door!!!! :)

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy, wat spannend!!! En drie dagen rondlopen met weeën om de 5 minuten lijkt me niet prettig. Hopelijk zet het deze keer iets sneller door. Veel succes meid.

Sky, het is wel bij die twee keer gebleven. En leuk om te weten dat ze het doen, haha. Heb er alleen niet zoveel aan, aangezien ik flesvoeding ga geven.
    Obstipatie kan ook met het onregelmatige eten te maken hebben nu, op vakantie ook veel witbrood gegeten enzo. Kon gelukkig gister wel naar de wc.

Ben benieuwd Sky en Vlinder, wanneer het bij jullie gaat beginnen!

Hier gisteravond heerlijk bij vrienden gegeten en met de kleine meid (9 mnd) gespeeld. Heerlijke varkenshaas met gesmolten brie ertussen, aardappelschotel en lekkere pudding als toetje. Heel wat afgekletst en uiteindelijk gingen we pas rond 1 uur 's nachts naar huis.

20. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zeehondje, hopelijk krijg je niet vaker last van lekkende borsten en al helemaal niet overdag, staat zo lullig haha! ;) Maareuh, varkenshaas mag je toch helemaal niet als je zwanger bent? :) Behalve als het helemaal doorbakken is, maar dan vind ik het niet lekker... Ik was laatst namelijk uit eten en toen werd me dat verteld! Ik balen, ik vind het ook zo lekker haha! Ook al zo'n last van obstipatie? Blegh, ik ook, ik vind het echt een ramp! Ik eet echt heel vezelrijk op het moment en heb er al wat voor gekregen, maar dat is ook geen wondermiddel helaas...

Sloppy wat spannend!!!
    Ik ben benieuwd of het nu sneller zal gaan dan bij Megan, ik hoop het wel voor je!
    Succes! :)

Koolmees, 10 weekjes alweer!
    Hopelijk voel je je binnenkort wat minder moe en misselijk, dat zou wel fijn zijn voor je!

Vlinder, hoe is het bij jou en je schoonzusje?
    Alles nog rustig?

Sky, hopelijk gaat het volgende week toch echt beginnen!
    Wat een geduld moet je opbrengen zo aan het eind hè!

Josjo, hoe is het met jou en jullie kleine meisje?

Nataly, hoe is het met jou?
    Heb je nog getest?

Hier gaat alles goed, gisteren heerlijk gegourmet met vrienden, dat was erg gezellig. Verder gaat alles zijn gangetje, hopelijk wordt het aankomende week echt wat mooier weer zodat ik toch nog even van het zonnetje kan genieten deze vakantie!

Deel Deze Pagina