Gefeliciteerd Sloppyslayer,wat een mooi meisje! Ben me gisterenavond rot geschrokken. Ik ging naar de wc en er zat bloed in mijn inlegkruisje. Ook bij het afvegen echt rood bloed. Niet heel veel maar het was echt rood met van die donkerode sliertjes. Vervolgens ging ik daarna dus erg vaak naar de wc om te checken en ik heb geen rood meer gehad. Tot op heden ook geen rood meer het is gewoon weer doorzichtig. Wat kan dit zijn? Als het een miskraam zou zijn dan moet het toch doorzetten en krijg je buikkrampen?????? Dat heb ik dus niet. Zou de utrogestan alles tegenhouden en is toch gestopt met groeien????? Alweer die onzekerheid, pfffffffffffffffffff kan daar zo slecht tegen. Heb maar weer een kruidvat test gekocht en morgenvroeg ga ik testen om te kijken of de teststreep nog steeds zo donker is. Want als het mis is gegaan dan neemt je HCG af en moet de test ook lichter worden. Ik test dan dinsdag of woensdag nog een keer. Ik wou dat het al 24 augustus was, ik denk dat ik maandag even het ziekenhuis bel, misschien kan ik al eerder komen dan 24 augustus, weet alleen niet of je dan al wat kunt zien? Sorry voor mijn ego. Hoe is verder het jullie dan? Liefs Nataly
Sloppy, fijn dat alles zo goed gaat! Vlinder, ik hoop met je mee dat jullie niet al te lang meer hoeven wachten. Nataly, bah, wat eng. Ik heb nooit een bloeding gehad. Maar bij de vmk bij 5 weken begon 's ochtends het bloeden en dit stopte niet. Dus ik heb goede hoop voor jou. Ik heb met 6 weken onze eerste echo gehad (met kloppend hartje toen al). Dus hoeveel weken ben jij bij je eerste echo? Hier net de bébé-bubble (tummytub) opgehaald bij babypark. Was gratis! Nieuws, schoonzusje is vanmorgen bevallen van een dochter (Willemijn). Rond 3 uur 's nachts begon het, om 8 uur in het ziekenhuis en om 9 uur is ze geboren. Een stuk vlotter dan bij de eerste gelukkig.
Ik heb mijn eerste echo met 7 weken en 5 dagen, zal dus maandag maar bellen met het ziekenhuis of het ook een week eerder kan. Anders zit ik nog langer in onzekerheid. Ik ben dus erg bang dat de utrogestan de bloeding tegenhoud. Zeehondje, gebruikte jij ook utrogestan toen jij je miskraam had?
Up-date van Suzannah: Het gaat hier helaas minder goed als dat we hadden gehoopt..... Ze wilde na de bevalling al niet drinken maar gister leek het erop dat ze er door heen zo komen en dat ze toch om de 3 á 4 uurtjes wilde drinken. Ze is inmiddels 10% onder haar geboorte gewicht wat dus wel aangeeft dat het niet goed gaat met haar. Helaas heeft ze vandaag om 10.45 voor het laatst gegeten en wil ze helemaal niks meer. Ze huild heel klagelijk en word langsaam geelig. Ook heeft ze weer heel veel slijm in haar mond. Het ergste vind ik dat ze steeds moeilijker wakker wil worden en daar word ik erg bang van. Over een min of 20 komt de verloskundige kijken en zal ook even de kinderarts bellen. Jullie horen het zodra ik wat weer. Ik maak me echt wel zorgen.
Hee wat lees ik nou???? Hopelijk gaat het snel beter hoor met jullie meisje, jeetje weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen....
Zeehondje, heb je geen last meer van pijnlijke steken gehad? Kan natuurlijk best van het tillen gekomen zijn. Bij Hellp komen nog veel meer symptomen kijken toch? Niet te druk maken hoor en als je echt twijfelt, meteen de vk bellen! Gefeliciteerd met je nichtje! Fijn dat alles zo vlot is gegaan! Krijg jij nu ook niet gigantisch de kriebels en word je nu niet ongeduldig hihi! Koolmees, ik was in de 11e week ook heel erg misselijk terwijl ik dat daarvoor niet had. Gelukkig trok het snel weer weg, maar ik blijf wel last houden van hoofdpijn, veel hoofdpijn... Zal vrijdag aan de vk vragen of er iets tegen te doen is, drinken doe ik in ieder geval wel genoeg... Vlinder, ik hoop ook dat jullie kleintje nu snel besluit te komen! Hopelijk is het woensdag goed ingedaald en ligt het vast in je bekken! Nataly, ik hoop enorm voor je dat de bloeding niets te betekenen heeft! Kan goed begrijpen dat je nu eerder een echo wilt, hopelijk kan dat ook! Ik duim voor je! Sloppy, wat een rotnieuws! Eerst zulk geweldig nieuws en nu gaat het dus steeds minder... Hopelijk heeft jullie kleine meisje snel door hoe ze moet drinken en komt ze snel weer aan. Dan heeft ze ook meer energie om wakker te blijven, al zal de bevalling voor haar er ook in gehakt hebben! Mijn beste vriendin had dit ook met haar dochtertje, uiteindelijk ging ze wel drinken, maar het bleef moeizaam gaan en na een week of 8 weigerde ze elke fles. Ze is toen 2 weken opgenomen geweest en bleek een koemelk- en glutenallergie te hebben. Hopelijk zijn het bij jullie meisje gewoon opstartproblemen! Sterkte! Hier niets bijzonders te melden. Na woensdag heb ik ons kleintje niet meer gevoeld, logisch ook want het heeft nog zoveel ruimte en is nog zo klein. Ik denk dat het anders is gaan liggen, wat verder naar achter ofzo. Volgende week vrijdag krijgen we voor het eerst het hartje te horen, ik ben zo benieuwd, dat lijkt me zooo bijzonder! Heb gisteren een Angelsound besteld, die komt maandag of dinsdag binnen, dus wie weet hoor ik het hartje wel al voor vrijdag. Als ik het kan vinden tenminste haha! Gisteren hebben we een wippertje van mijn schoonouders gekregen en vandaag een boxspiraal van een vriendin. Allemaal van dezelfde serie van Prenatal, ben helemaal verliefd op de off-white serie met het schildpadje! Erg leuk om zo verwend te worden, kreeg vandaag ook nog een beker met 'Mama is een kanjer' erop, zodat ik daar alvast aan kan wennen haha!
Nataly, bij de vmk gebruikte ik geen utrogestan. Ik moest toen 3x pregnyl na de tp spuiten. Kunnen het dus niet helemaal met elkaar vergelijken. Bij de iui's moest ik wel utro gebruiken en daar 14 dagen na de inseminatie mee stoppen. Ongeveer 4 dagen later kwam dan de ongi. Sloppy, ah wat eng meid. Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat de vk en kinderarts snel een oplossing hebben. Had de kraamzorg ook al opgemerkt dat het minder goed met haar ging? Heel veel sterkte, ook voor jullie kleine meid. Doortje, geen last meer gehad van die steken. Zal dus idd wel door het tillen komen. Bij hellp komen ook veel meer klachten kijken, daarom ben ik maar niet meer verder gaan neuzen op internet. Word je alleen maar bang van. En ja, ik ga steeds meer naar de bevalling toeleven. Ze moet nog even blijven zitten hoor, maar het gaat zeker kriebelen. Kan me alleen nog helemaal niet voorstellen hoe dat is met zo'n kleintje dag en nacht om je heen. Leuk hè, om zo verwend te worden. Iedereen leeft bij ons ook zo mee, we krijgen soms nog steeds cadeautjes. Vorige week nog een heel lief sieraden-speeldoosje van woezel&pip bijvoorbeeld. Ik denk (weet ik niet zeker hoor) dat de mmm-meisjes ook meer verwend worden dan de 'gewone' zwangeren. Wat denken jullie?
We zijn nu in het vu en ze is opgenomen. Met heel veel moeite heeft ze 30ml gedronken net. Ze weten niet psis wat er is maar ze is geel en de bloedwaarde is aan de hoge kant, dat testen ze morgen nog een keer. Verder hoor ik straks meer. Nu helaas weer gestopt met de bv omdat ik dan niet hoef te kolven en suzannah de fles geven, we hebben al stress genoeg zo samen. Op de een of andere manier begrijpt ze niet hoe ze moet drinken. Ze heeft het vanaf de geboorte al niet heel goed gedaan. Er zijn 5 voedingen gelukt.... We gaan het dus maar afwachten en hopen dat we snel weer naar huis mogen.
@ sloppy sterkte met je kleine meisje je voeld je dan zo machteloos! hoop dat ze snel goed gaat drinken en dat jullie dan weer naar huis mogen. fijn dat je mag blijven slapen. heel veel sterkte! dikke knuffel!
We hebben net gehoort dat ze waarschijnlijk een virus of een ontsteking. Er is vanalles op kweek gezet en die uitslagen zijn over 2dgn binnen. Ze zeggen wel dat alles waar ze eventueel aan denken dat we er heel snel bij zijn en er geen reden is om heel ongerust te zijn..... Tuurlijk ben ik dat wel! Het rare is dat een baby bijna altijd koorts heeft en suzannah helemaal niet. Haar bloed geeft een heel ander beeld dus het is heel goed dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan! We gaan nu even proberen te slapen om 3.30 gaan we weer een flesje proberen
Oja, ze ligt aan allerlij toeters en bellen, infuus en ab. Bloed afgenomen en zelf hersenvocht via het ruggemerg .... Ahhrgg wat is dat allemaal zielig Duimen jullie voor ons meisje? Ik ben echt wel bang dat ze wat ernstig heeft
Laatste up-date van suzannah: het helaas hersenvliesontstekking. Het gaat wel al een stuk beter met haar en ze heeft net wel zelf gedronken! En ze werd heel goed wakker en dat geeft aan dat ze heel veel vechtkracht heeft.
Ach neeeeeeeeeeee sloppy ik krijg het er zoooooo koud van. Ik heb ook meegemaakt met S de hersenvliesonsteking ( hij was 6 wkn toen) Brrrrrrrr. Waarschijnlijk heeft ze het dan via het Enterovirus? Ik wens jullie heel veel sterkte en beterschap voor de kleine meid!
@ons wondertje: de exacte oorzaak horen we over 2dgn als de kweek binnen is. Maar de eerste test met het vocht uit dr ruggetje was over duidelijk. Ze heeft inmiddels al 2x gedronken en nu slaapt ze.
Ik ben blij dat ze gedronken heeft meid. Hier toen idd ook eerst de uitslag van de ruggenprik en toen kregen we te horen dat het enterovirus was. Wat schijnbaar heel vaak voorkomt ( buikgriepvirus)
Het gekke is dat ze niet eens koorts heeft gehad. Omdat ik het niet drinken raar vond en ze piepte zo een beetje kreunen terwijl ze sliep en natuurlijk het niet goed wakker wilen worden dat ik naar een arts wilde. Ik heb altijd gezegt als een kindje zo ziek is ga je daar thuis de nacht niet mee in en dat was dus maar goed ook. We zijn hier heel goed opgevangen en ze hebben me gezegt dat er niks mis is met mijn moeder intuitie. Wel vind ik het heel eng omdat ze nog zo klein is en het afhangt van haar kracht en vechtkracht wanneer ze weer beter word. Het kleine lijfje heeft het wel zwaar nu. Ik het ergste geval gaan ze over op zonde voeding als het eten haar te veel uit put. Tot nu toe gaat het dus wel goed. We houden ons sterk en ons meisje kan dit echt wel!
Ik duim heel erg voor jullie!!! Kan zijn dat de koorts nog moest komen kwam bij S ook van de ene op de andere minuut en direct naar 38,2. Jullie hebben goed opgelet!