Meiden hier een bericht wat ik geplaatst heb bij 'bevalling' maar hier nog niet eens had neergezet.... Ik ben nu 40,1 weken zwanger en vanmorgen bij de vk geweest. Als ons kleintje ingedaald was zou ze kijken of ze me kon strippen, ons kleintje ligt gelukkig nu wel goed ingedaald maar tijdens het inwendig onderzoek bleek dat ze me niet kon strippen. Het is allemaal nog redelijk taai en ze kon haar vinger een klein stukje in mijn baarmoedermond brengen maar niet genoeg om te strippen. We hebben nu een afspraak staan voor maandag in het ziekenhuis (word dus doorverwezen naar de gyn) voor een CTG en dan wordt er een afspraak gemaakt om in te leiden. Maarrrrrr, toen we thuiskwamen ging ik naar de toillet omdat mijn kruis heel nat aanvoelde en toen ik me schoonveegde zag ik dat het toilletpapier helemaal doorweekt was met roze vocht, een beetje slijmerig maar merendeels echt dun vocht, pas na 4a5 keer afvegen was het weg. Ik heb gelijk de vk weer gebeld en mocht gelijk terugkomen, ze rook eraan en twijfelde dus heeft ze er een teststaafje bij gepakt, deze moet zwart kleuren als het vruchtwater is en bij mij werd hij bruin. Echt en twijfelgeval dus Ondertussen heb ik contact gehad met de vk en ze denkt toch niet dat het mijn vliezen zijn.... Morgenochtend om 11 uur mag ik weer naar haar toe en dan gaat ze nog een testje doen met zo'n staafje of het nu vruchtwater is ja of nee. Ik moet proberen wat op te vangen maar eigenlijk verlies ik nu niks meer dus dat zal niet veel zijn denk ik. Als ze morgenochtend nog twijfeld stuurt ze me misschien gelijk door naar de gyn in het zh. Wel zei ze net tegen me: "Mocht het vanacht toch op gang komen dan zal het wel even kunnen duren voor je 3 cm ontsluiting hebt omdat het allemaal nog goed taai was vanbinnen"..... Ik denk nu toch zelf ook dat het door het onderzoek is gekomen dat vele vocht/roze verlies en zal volgende week ingeleid moeten worden. Zo stellen mijn man en ik ons nu maar in, dan kan het niet tegenvallen. We balen er alleen wel een beetje van dat er weer eens iets niet normaal kan gaan en weer met twijfelgevallen enzo.... Ik ga nu lekker op de bank liggen en als manlief straks gedouchet is kruip ik lekker tegen hem aan op de bank.
Nu kan ik weer niet slapen Komt denk ik door de onzekerheid. Ik denk toch dat het geen vruchtwater geweest is aangezien ik nu niks meer verlies enzo. Morgen zullen we het zeker weten. Als ik morgen wordt doorgestuurd naar het zh kunnen we dan misschien gelijk een afspraak maken voor het inleiden. Even afwachten maar ik houd jullie op de hoogte hoor!
@Vlinder: Wat spannend!! Ik kan me goed voorstellen dat je niet kan slapen hoor! Ik hoop zo dat je ontsluiting heb en dat je vandaag mag gaan bevallen hoor Bij mij wilde ze met al mijn voorwerk ook niet spreken van een bevalling.......dan moet je een versteken baarmoeder hebben en ontsluiting. Maar in de praktijk voelt het vaakt toch echt anders hoor. Hier een nacht thuis geslapen............ohh wat een drama ik heb af en toe het gevoel dat ik geen adem krijg alsof al het lucht uit mn lijf weg is. Maar met Megan ging het echt niet goed zo en ik kan het vanmorgen ook zien. Ze huild en zit gewoon niet goed in haar vel. Ze heeft ons alle twee nodig. En Suzannah word heel goed verzorgt in het ziekenhuis............maar ohhh wat doet dit pijn zeg!
Wat een ROT situatie toch voor jou, Sloppy... Echt BAH!!! Die arme Megan die haar mammie mist, daar wil je er ook voor zijn, maar Suzannah in het ziekenhuis achterlaten dat lijkt me echt helemaal NIETS! Echt een rotsituatie... Ik duim stiekem voor je / jullie allevier dat Suzannah wat eerder naar huis mag.... @ Vlinder: spannende berichten van jou... Zeg uh, maar als het geen vruchtwater was, wat is het dàn geweest?? Ik ga vandaag effe wat vaker checken hierzo, met jou en ook Sky die het zo spannend maken... Inleiden jammer, maar aan de andere kant fijn dat het volgende week al kan in plaats van dat ze nog twee weken wachten (ik weet van een bevalling dat ze pas bij 42 weken gingen inleiden en het kindje werd vervolgens pas geboren bij 43! weken!!!) @ Kaat: AU!!! Gaat t al wat beter vandaag, met je arme rug? Ik heb zelf al drie keer een week plat gelegen, Is niet te doen met zo;n kleine meid erbij... @ hier: familie draaikont. Mijn beebje was erg actief gisteren. Ze lag volgens mij al weken in dezelfde positie, maar gisteravond draaide ze alle kanten op en op een gegeven moment lag ze zelfs dwars!! Vanmorgen voelde het weer hetzelfde als eerder, dus waarom al die moeite, kleine meid??! Ikzelf vervolgens ook héél onrustig geslapen en ook ik werd vanmorgen overdwars wakker over mijn bed... Hahaha ze lijkt nu al op me!!
Vanmorgen weer getest en zwanger 3+, ik zit dus netjes op schema. Helaas wel weer roze/rood bij het afvegen een half uur geleden, zal er inmiddels bij mij wel bijhoren maar fijn is het niet. Ben wel blij dat ik niet zo lang meer hoef te wachten op de eerste echo. Dit was dus de test.
@ vlinder hoop dat ze wat voor je willen doen in het ziekenhuis wij moeten echt tot volgende week wachten. in het naarste geval word ik pas met 42 weken ingeleid. en strippen doen ze maandag pas. maar heb vanmiddag een acupunctuur behandeling dus hoop dat dat wat helpt. het is zoiezo een goede voorbereiding op de bevalling. @nataly wat een mooie test. wel naar van dat bloedverlies. misschien hoort het een beetje bij deze zwangerschap?
Super gefeliciteerd meis!! Maar balen van je roze/rood afschijding. Ik hoop echt dat je een mooie echo krijgt!
Vlinder, ik heb mee gedaan met je vannacht, kon ook niet slapen, haha. Alleen mijn reden weet ik niet, de jouwe is erg duidelijk. Onzekerheid is niet prettig. Hopelijk komt er wat uit bij de vk vandaag. Sloppy, bah, leven in twee werelden is het op dit moment. En heel goed te begrijpen dat Megan je ook nodig heeft. Maar je zit in tweestrijd, heel normaal denk ik. Hopelijk kunnen jullie een oplossing vinden. Miirrr, idd familie daarikont! Haha. Als ik in bed lig op m'n linker- of rechterzij dan lijkt het wel of ze het helemaal niet prettig vindt. Ze duwt dan echt aan de bedkant zeg maar. Of ze gaat even anders liggen zodat het voor haar ook prettig is. Jammer dat je het niet kan vragen hè?! Nataly, kijk eens wat een mooie test. Wel balen dat je nog steeds wat licht bloedverlies hebt. Maar positief blijven meid. Er zijn volgens mij veel vrouwen die dat hebben. Hier is nu iemand bezig met onze muurschildering, ben zó benieuwd. Ga weer even kijken hoe het er nu uitziet!
Vlinder, Spannend meid!! Tja het kan nu toch elk moment gebeuren Sloppy, Ohh wat een rot situatie voor jou zeg! Dit is echt niet leuk. Ik hoop dat jullie als gezin weer snel bij elkaar zijn. Mmiirr, haha grappig hoor, ze lijkt ind nu al op haar moeder! Nataly, dat ziet er goed uit die test! Ik snap wel je onzekerheid! Sky, succes vanmiddag! Hopen dat het helpt! Zeehondje, gaaf dat je met de muurschildering bezig bent, ben benieuwd als het af is. Hier, Het gaat iets beter met me rug maar nog niet helemaal ok. Morgen gaat Lotte voor het eerst proefdraaien op het kdv pffffff m'n meisje achterlaten is wel zwaar hoor.
@sloppy: bah wat n rotsituatie zeg! Hoop dat t gauw beter gaat met Suzannah... Kon je verhaal bij de pink ladies niet vinden trouwens, erzijn twee topics van pink ladies, welke is het? En welke pagina? @vlinder: oh meid, wat zenuwslopend! Bij mij was het ook roze, maar et hield niet op. Ik had ook nog veel vruchtwater... Spannende dagen zo, hopelijk zet t gauw door! @sky: succes met de accupunctuur, hopelijk helpt t! Wie oh wie zal de eerste zijn van jullie... Spannend hoor! @zeehondje: mooie meubeltjes! Ben benieuwd naar de schildering enzo! @nataly: ziet er mooi uit maar ik zou ook niet blij zijn et bloedverlies hoor, kan me voorstellen dat t erg spannend is allemaal...! Hopelijk gauw n mooie test! @kaat: oei, spannend zeg! Werd je daar eigenlijk voor gebeld om dat af te spreken of moet je zelf bellen? Duurt hier nog wel even maar vroeg t me af... @miir: grappig dat jij ook overdwars in je bed lag haha jul ISW Eden n mooi stel samen! Hier is alles goed,begin echt mijn draai te vinden in mijn eentje. Zaterdag lekker naar de kapper, wel weer helemaal in Nijmegen, ik moet toch echt eens een kapper in Arnhem zoeken.... Maar wel even lekker verwennerij, krijg altijd een hoofdmassage bij het wassen, denk dat ik innen tien seconden slaap
Vlinder wat spannend!!! Ik hoop dat ze je vandaag toch verder willen helpen, want wat kan het anders geweest zijn dan vruchtwater? Oh Sloppy wat moet dit moeilijk voor je zijn zeg! Jullie ene meisje in het zh die je zo hard nodig heeft, maar jullie andere meisje thuis ook! Kan me voorstellen dat je er zoveel stress van hebt dat het je benauwd... Maar ze zorgen inderdaad goed voor Suzannah, hopelijk stelt je dat iets gerust. Mir, nu al een dwarsliggertje hihi! Lijkt me heel gek om je kindje zo te voelen draaien in je buik! Nataly, je test is heel positief! Ik hoop dat dat je wat vertrouwen geeft! Het kan bijna niet anders dan dat de echo ook goed is, je verder geen buikpijn toch? Dus een bbz zal het dan ook niet zijn... En er is ook maar 1 emmy terug geplaatst toch? Anders kon je denken dat je 1 van de 2 verloor, maar waar dit nu vandaan komt... Sky, ik hoop de acupunctuur zijn werk doet! Zou wel fijn zijn hè! Zeehondje, ik ben benieuwd naar de muurschildering! Kaat, wat naar van je rug! Fijn dat het al iets beter gaat, hopelijk heb je snel nog minder last! Ach gaat jullie kleine meid alweer proefdraaien, wat gaat het snel! Lijkt me heel moeilijk om je kindje daar te moeten achterlaten, ik heb al moeite met het idee dat ik het straks bij mijn moeder moet achterlaten haha! Ik heb gisteren het hartje aan mijn ouders en zusje laten horen. Het was wel lastig, want steeds als we het hartje gevonden hadden, ging ons kleintje er vandoor haha! Je hoorde het als het ware ook bewegen, zo leuk! Leuk speelgoed zo'n AngelSound! Verder heb ik gisteren de klas ingericht, het was een flinke klus want we zijn naar een ander lokaal verhuisd. En dat terwijl we afgelopen jaar ook al verhuisd zijn, maar dat kwam doordat we een nieuw gebouw kregen. Morgen nog wat dingetjes doen en dan begint maandag de school weer. Gek idee dat ik er dan zelf niet bij zal zijn, maar ik blijf nog tot 20 weken thuis omdat ik geen antistoffen heb tegen de 5e ziekte. Oh en ik heb een afspraak voor een geslachtsbepalende echo! Mijn vriend wilde het eerst niet, maar hij wordt ook steeds nieuwsgieriger dus mocht ik toch een afspraak maken! Over 2.5 week weten we misschien dus al wat het is, leuk, leuk, leuk!
@ Sky: als je het wachten écht gewoon zat bent, dan zou ik "gewoon" gaan huilen... Wie weet helpt dat? Ik blijf gewoon voor jou en Vlinder duimen dat die beebjes zich gaan bewegen. En dan wel de goede kant op! @ Kaat: fijn dat t iets beter gaat al... Ik hoop dat het snel overgaat!! Proefdraaien op KDV lijkt me inderdaad een héél moeilijk moment!!! Omdat ik een eigen bedrijf heb, zal ik geen 16 weken verlof hebben, maar misschien maar een week of 4... Ik ga er nu vanuit dat ik tot en met september kan blijven werken (hoewel wel sterk afbouwend), dat is tot 10 dagen voor de uitgerekende datum. En vervolgens zal ik al snel weer af en toe wat rapporten moeten gaan checken. Gelukkig kan dat in eerste instantie vanuit huis, maar in november zal ik toch weer echt "on the road" moeten voor afspraken bij klanten... Ik wist vantevoren waaraan ik begon, dus tja, vind het eigenlijk ook niet zo erg. Maar ik ben erg benieuwd hoe ik er tegen die tijd over denk, zal nog weleens zwaar kunnen gaan tegenvallen!!! @ Nataly: hele mooie test hoor!! Ik snap je onzekerheid... Maaar... denk dat alle andere zwanger dames op dit topic je onzekerheid wel herkennen. Die eerste weken blijven gewoon onzeker, of je nu bloedverlies hebt of niet. Maar die 3+ is natuurlijk super! Hoe voel je je verder, behalve onzeker...? Fysiek bedoel ik...? @ Doortje: ja is inderdaad wel apart om je kindje zo te voelen bewegen. Ik word er erg lacherig van: het kietelt soms een beetje en ik vraag me ook af wat ze allemaal aan het beslissen is daarbinnen als de bulten de éne keer zus en de andere keer zo uitsteken...! Leuk dat je die echo gaat doen!! Ikzelf vind het erg leuk om te weten dat het een meisje is. Op de één of andere manier maakt het dat toch makkelijker een band op te bouwen... Hoewel ik soms wel twijfel: wat nou als het toch een jochie is?? Volgende week heb ik groeiecho, ik hoop dan opnieuw effe te kunnen spieken, gewoon voor de zekerheid....!
Josjo, fijn dat alles zo goed gaat! En je meisje achterlaten zal inderdaad even een stap zijn, maar je weet dat ze in goede handen is. Doortje, leuk hè die angelsound! Hier hoef ik dus helemaal m'n klas niet in te richten, zo raar. Normaal was ik deze week al druk bezig en ook al wel op school aanwezig. Nu ben ik er dus nog helemaal niet geweest. Morgen hebben we een lunch, startvergadering en mogen de kinderen in de klas komen kijken. Daar ben ik dan wel bij. Dan drie weken ondersteunen e.d. en dan VERLOF. Wel balen dat je nog niet mag werken. Vermaak je je wel een beetje thuis als straks iedereen weer aan het werk is denk je? Of mag je wel op school aanwezig zijn en administratieve dingen doen? Volgens mij ook niet hè. Maar je hebt er alles voor over natuurlijk!
Josjo, heerlijk dat het zo goed gaat! Geniet ervan! Mir, ja ik kan me voorstellen dat je er lacherig van wordt haha! Ik snap denk wel wat je bedoeld, nu denk en praat ik steeds in de hij-vorm en dan bedenk ik me, 'oh maar wat als het nu een 'zij' is?' Het is ook gewoon leuk om 'mijn meisje' of 'mijn mannetje' te kunnen denken. Ook ben ik benieuwd of mijn voorgevoel goed is haha! Zeehondje, dat is ook gek, om je klas juist niet in te hoeven richten hihi! Wij hebben morgen ook de startvergadering! Oh nog maar 3 weken, heerlijk! Wel fijn dat je nu al wat rustiger aan kunt doen en niet de hele boel hoeft op te starten. Nee, ik mag ook geen andere dingen op school doen. Ik zou het wel willen, maar kinderen komen dan toch naar je toe, willen even een knuffel geven en gezellig met je kletsen. Zelf ben ik ook zo, je hebt toch een band met ze en ik kan ze niet zo voorbij lopen. Dus nog even geduld, dan mag ik weer lekker aan de slag. Ik heb me voorgenomen om de komende weken alvast de kozijnen in de babykamer te gaan schuren en verven. En zo zijn er nog wel meer klusjes en dingetjes in huis die ik kan doen, dus ik hoef me niet te vervelen haha!
Josjo, Fijn dat je je draai hebt weten te vinden. Ik werd gebeld door het kdv vorige maand om alles te bekijken en kennis te maken toen hebben we gelijk afspraken gemaakt om proef te draaien. Doortje, Dat is super leuk als je dat aan je familie kan laten horen. Spannend die echo! Zeggen jullie het tegen iedereen of houden jullie het voor je? Mmiiirr, Ja in jou geval lijkt het me helemaal lastig, je kan niet anders. Ik ben nu al vrij sinds eind maart, ik heb 5 weken extra vakantie eraan vast geplakt en ik moet over precies drie weken ook weer aan de slag.
Oh Kaat, alweer bijna werken. Dat zal een overgang zijn! Hoeveel dagen ga je werken? Doortje, oh, genoeg te doen lees ik. Dat is wel heel handig om in die tijd te doen dan ja. Muurschildering is klaar! Echt heel gaaf. Zou graag willen dat ik dat zelf zou kunnen. Zal even wat foto's in m'n album (kamertje) zetten en ook eentje hieronder!
Kaat, we houden de echo geheim! Is weleens leuk, zo'n geheimpje! En het geslacht houden we sowieso tot de 20 weken echo geheim en dan kijken we wel, we zijn er nog niet uit haha! Zeehondje, wat een mooie muurschildering!!! En de tekst is ook heel erg lief!
Hé, hoe zou het met Vlinder gaan? Ze moest toch vanmorgen terug naar de vk? Misschien is ze toch aan het bevallen, ben benieuwd!!!
@ zeehondje wat een lieve muurschildering de acupunctuur was lekker. maar hij zei wel dat ze normaal 3 behandelingen doen voordat het echt goed aanslaat. maar omdat ik al iets verder ben het misschien toch opgang gaat komen. me lichaam voelde wel heel goed. maarja dat is misschien juist het probleem dan heeft ze nog geen rede om eruit te komen hihi. maandag wil ik me laten strippen en dan misschien volgende week nog een behandeling. maar misschien is het allemaal niet nodig en gaat het toch een dezer dagen doorzetten. achja hoop zoiezo dan volgende week voor het weekend ingeleid te worden. ben benieuwd hoe het met vlinder gaat!
Nou ben ik weer, we moesten door naar het zh voor een ctg en zodat de gyn ook even kon kijken of het nu vruchtwater was ja of nee. Ik had vanacht wat vocht opgevangen en zodra onze vk het staafje erdoor haalde werd deze zwart, vruchtwater dus zei ze maar omdat ik nu niks meer verlies zat ze in twijfel en moesten we door naar het zh. In het zh 45 minuten aan de ctg gelegen, wat niet simpel was want ons kleintje bewoog zoals gewoonlijk heel veel Ook niet zeker of het vruchtwater was dus naar de verloskamer en met de eendenbek erin, wel veel slijm bij bm-mond maar ze kon geen vruchtwater ontdekken....dus weer terug naar huis en tot maandag mogen we bij de vk onder controlle blijven. Maandag weer een ctg dus en dan wordt het inleiden afgesproken, hopelijk zal dit snel na maandag zijn. Ik ga nu even op de bank want heb echt geen oog dicht gedaan vanacht dus even een tukkie doen.