Ikke weer Zaterdag komt de vk bij mij thuis. Voor controlle en kijkt ze of ze me dan wel kan strippen. Ben benieuwd. Anders ben ik vanaf maandag overgedragen aan de gyn en zh.
Nou Vlinder én N-Sky, ik word steeds benieuwder wie van jullie als eerste gaat bevallen. De 'wedstrijd' is begonnen, haha! Vlinder, lekker onduidelijk allemaal dus. Wel vruchtwater, geen vruchtwater... Gelukkig is alles bekeken en onderzocht en kan je nu 'rustig' thuis wachten.
haha nou ik ga er vanuit dat vlinder eerst is dit dametje blijft nog wel een week zitten en ik word volgende week pas overgedragen aan de gyn
Ik zeg ook dat vlinder eerst is...........ook omdat N-sky later door gestuurd gaat worden. Maar het zou zomaar morgen opgang kunnen komen.... Jullie houden het spannend meiden
@Vlinder3: Zo wat spannend!! Ik hoop dat je snel mag gaan bevallen @Sloppyslayer: Wat moet dit een moeilijke situatie voor je zijn, ik stuur nog wat dikke knuffels jouw kant op meid!! @Mmiiiiir: Haha, ze begint nu al jouw gewoontes over te nemen dus @Nataly1972: Wat een mooie test!! Spannend hoor meid, ik hoop dat je een goede echo gaat hebben! Wanneer was die ook al weer? @Norwegian-sky: Wie weet worden jullie toch nog snel verrast, misschien dankzij de acupunctuur? Ik hoop dat je snel mag gaan bevallen! @Kaat2000: Succes vandaag met het wegbrengen van je meisje naar het kdv, kan me voorstellen dat dat zwaar is de eerste keer! @Josjo: Veel plezier bij de kapper, laat je maar lekker verwennen @Doortje25: Wat vonden je ouders en zusje ervan? En de nieuwsgierigheid heeft het dus toch gewonnen? Ik ben benieuwd wat jullie gaan krijgen!! @Zeehondje: Wow wat mooi die muurschildering en zo'n schattig gedichtje ernaast!!
Doortje, Ja gelijk hebben jullie. Zeehondje, Wat is dat mooie geworden zeg en ik vind het een hele leuke tekst. Vlinder en Sky, jullie houden het wel spannend zeg! Wel fijn voor jullie dat het niet bloedheet is! Hier, Nou pffff ik heb haar weggebracht, jeetje wat valt dat tegen zeg. Ze keek echt heel erg zielig toen ik weg ging maar dat kan ook aan mij liggen. Nu zit ik hier thuis alleen en het is heel stil. Ik weet dat het wel goed komt, ze is heel erg vrolijk en lacht naar iedereen maar toch...... Ah begin van de middag mag ik haar weer ophalen.
@Kaat, Lotte doet het vast hardstikke goed hoor! Kan begrijpen dat het niet makkelijk is haar achter te laten, ben je de uurtjes een beetje doorgekomen? @Hier, ik zit er even helemaal doorheen Iedereen in onze omgeving zeggen je moet dit je moet dat, touwtje springen, ananas eten blah blah blah en we zijn nieuwschierig enz..... Ze bedoelen het allemaal zo goed maar ik ben die opmerkingen echt even beu. net waren mijn s-ouders en mijn moeder hier, voor een taartje en koffie omdat mijn man jarig is vandaag en ook hun begonnen er weer over en toen ben ik eventjes uit mijn slof geschoten. Mijn emmer liep ineens over. Ze bedoelen het goed maar om 80x per dag van die opmerkingen aan te horen dat kan ik nu even niet meer hebben. Wij zijn ook nieuwschierig enzo maar kunnen niet meer doen dan wachten. Ook na die onzekerheid van eergisteren en gisteren of het nu wel of niet gebroken vliezen waren heeft er niet veel goeds aan gedaan.... Ik ga ineens heeeeeeeel erg tegen de bevalling opzien Dit wil ik morgenochtend ook met de vk bespreken, want ik merk dat ik angst ga voelen terwijl het me altijd zo goed gelukt is er rustig onder te blijven. Sorry meiden maar ik moest het even kwijt.
Snap het heel goed, Vlinder! Hoogtepuntje voor mijn zusje (bevalling na 43 weken was): "Nou het moederschap gaat je niet zo goed af he, je kunt niet eens bevallen!" "hahahah" . Daar kon ze niet om lachen. Zij heeft me ook de tip gegeven om te liegen over de uitgerekende datum: er gewoon een paar weekjes bij optellen. Heb ik overigens niet gedaan, ik ga ook gewoon uit mijn slof schieten als mensen er niet over kunnen ophouden... @ Kaat: en, hoe was het gegaan?
Vlinder, Ik snap het heel goed, zo voelde ik me ook op het eind dus erg herkenbaar. Veel sterkte meid! Mmiiir, Jeetje een bevalling na 43 weken dat is echt heftig zeg! Het is hier super goed gegaan, ik ben trots op mijn kleine meid. Ze heeft daar haar flesje helemaal leeg gedronken en ze heeft 45 min geslapen voor de rest heeft ze gespeeld in de box. Ze vertelde dat het zo'n open en vrolijk kind is en dat ze graag erbij wil zijn. Nu ligt ze alleen al twee uur te slapen omdat ze zoveel prikkels heeft gehad.
@vlinder! meis ik snap je zo goed! ik begin nu zo tegen de bevalling op te zien terwijl ik er eerst naar uit zag. voeld echt als een opstakel. heb gewoon veel te veel tijd om te piekeren. ik zeg gewoon tegen iedereen ze komt niet uitzich zelf het enige waar ik niet tegen kan is als mensen zeggen geduld is een schone zaak. pff zelfs van mensen waarvan de kleine met 37 weken zijn geboren. hallo wij mmm meiden wachten al zo lang op ons wondertje. ik weet inmiddels wel wat wachten is! dus als iemand geduld heeft zijn wij het wel. of mensen die zeggen ben je het nu al zat? nu al??? zit al 7 weken thuis pfff. zeg dan liever niks. tis ook niet dat ik ongeduldig ben tis dat ik me zorgen maak dat het allemaal wel goed zal gaan. ik wacht al 4 jaar op ons wondertje en dan zal het net op het laatst fout gaan. ik weet dat ik niet zo moet denken maar zoals ik al zeg. heb gewoon veel te veel tijd om na te denken. zo even van me af geschreven
Kaat, hoe is het gegaan op het kinderdagverblijf? Heb jij jezelf nog een beetje weten te vermaken? Vlinder, ik kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal zat bent! Al die goedbedoelde adviezen waar je niks mee kunt... Vlinder en Sky, ik zou er ook steeds meer tegen op gaan zien als ik overtijd zou lopen. Ik vind dat sowieso helemaal geen prettig idee, je leest regelmatig van die verhalen... Maar dat hoeft helemaal niet, mijn zus liep ook 9 dagen overtijd! Ik hoop voor jullie allebei dat jullie snel je kleine hummeltje in je armen mag houden! Vanochtend hadden we een afspraak bij de verloskundige op het ziekenhuis... Het was niet helemaal wat ik ervan verwacht had, want ze hadden weer mijn status niet bij de hand en ook niet doorgelezen. In eerste instantie kregen we een jongen waarvan het leek alsof het zijn 1e dag was... De echte verloskundige die later kwam was wel kundig, maar ook aan haar moest ik even wennen. Uiteindelijk bleek mijn bloeddruk ook nog eens te hoog (130 om 90, ik vond het wel meevallen, maarja!) en in combinatie met de hoofdpijn die ik steeds heb, moest ik ivm. eventuele pre-eclampsie urine inleveren en bloed laten afnemen. Mijn urine was gelukkig schoon, maandag krijg ik de uitslag van mijn bloed. Ik denk zelf dat mijn bloeddruk iets verhoogd is door de dropjes die ik afgelopen week gegeten heb... Dat mag ik ook absoluut niet meer eten van de vk haha! Over 4 weken moet ik weer terug, want ze willen het voor de zekerheid wel in de gaten houden. We hebben ook nog even het hartje gehoord en hoewel ze eigenlijk geen echo's maken, heeft ze dat nu wel gedaan omdat de gynaecoloog dat de vorige keer toegezegd had. En wat heb ik weer liggen genieten... Ons kleintje was alweer hard gegroeid en heerlijk druk aan het bewegen. Geweldig om te zien, zou er wel uren naar kunnen kijken hihi! We hebben geen fotootje meegekregen want het moest even snel tussendoor, maar ik was allang blij dat we toch nog even naar ons hummeltje mochten gluren! Oh en het klopt dat ik ons kleintje al kan voelen, want de placenta ligt achteraan! Toevallig voelde ik het in de wachtkamer zelfs nog even, alsof het wilde laten weten dat alles goed was, want ik was best wel weer even zenuwachtig!
Wat een nare opmerkingen kunnen mensen soms geven zeg! Wat voor moeder moet ik dan zijn, ik hield mijn eigen bevalling tegen omdat ik zo bang was voor de pijn............pfffff heeft toch helemaal niks met elkaar te maken??? En dat bellen en vragen en doen: GEK MAKEND!!! Ik was nog niet eens 38wkn en ze begonne bij mij al laat staan als je voorbij de uitgerekende datum bent. En tuurlijk wil je graag je kindje en ben je ongeduldig en het helemaal zat......helemaal begrijpelijk hoor. Ik werd al naar bij de gedachte dat je miss door moet lopen tot 42wkn........werkelijk barbaars vind ik dat! Dus Vlinder en N-sky: heel veel sterkte met jullie extra laatste loodjes en ik hoop zo dat ze snel gaan komen die kleintjes. @doortje: Wat vervelend dat je zo behandeld werd. Zelfs daar kan je een hogere bloeddurk van hebben gehad hoor. Dat had ik ook een keer, was hij veel hoger dan normaal. Hier hadden wij weer iets met mijn schoonouders. Die wisten dat wij niet bij Suzannah zouden zijn ivm Megan. Zijn ze gister zonder iets te zeggen naar het ziekenhuis gegaan...... Daar werden ze tegen gehouden door de verpleging omdat ze hun niet kende en wij geen toestemming hadden gegeven om andere mensen bij Suzannah te laten. Ik vond het ook niet leuk dat ze zomaar langsgegaan waren zonder ons even te bellen! Echt niet leuk! Sloppyman was wat minder en ik moest me echt inhouden om niet al mn emoties eruit te gooien. Maar ik had echt een moment van: HET IS MIJN KIND! en als je haar wil zien moet je dat met MIJ bespreken! Oeffff wist niet dat ik me zo kon voelen zeg. Vandaag en morgen ga ik alleen naar het ziekenhuis. Vandaag heeft sloppyman Megan en morgen neem ik Megan mee. Dan ga ik ook maar een paar uurtjes want dat is anders niet te doen met Megan. Ik wil haar nog niet tillen en zeker niet als ze wegrent of iets dergelijks... Slapen gaat nog steeds heel slecht. Ik slaap niet voor 12uur en om 6uur ben ik er al weer uit. Ik denk dat ik pas rust ga vinden als Suzannah naast ons ligt te slapen Verder hebben we donderdag een nieuw bed gekocht bij de IKEA Gister even beddegoed ed gehaald en Sloppyman heeft hem in elkaar gezet. Wij hadden het bed van de vorige eigenaren van ons huis nog steeds in gebruik, na 6jr, en we hadden genoeg geld gekregen tijdens ons trouwen om alles nieuw te kunnen kopen. 2 zetjes overtrekken, een sprei met 2 kussentjes en ook een nieuw kussen voor sloppyman. We kunnen nu wel goede nachtrust gebruiken En het is een super huwelijks cadeau!
Foto's van Suzannah, ook nog een op de volgende pagina eentje http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/273727-pink-ladies-deel-2-a-94.html
@Kaat, hoe is het nu met rug? En proefdraaien kvd, gelukkig maar een ochtendje, zwaar genoeg voor mams @Strippen, ik weet het ook niet precies wat dat is als het om opwekken van bevallingen gaat @Vlinder, kan me goed voorstellen meid dat je onzeker bent geworden door wel/niet vruchtwater discussie. En al die tips.. pff.. en zeker van je ouders, je zou denken dat die wel doorhebben dat je daar niet op zit te wachten! @Sloppy, wat vreselijk: je dochters hebben je allebei nodig maar jij kan je jezelf niet splitsen! En wat een stomme actie van je schoonouders! Gruwelijk!! Geniet van jullie nieuwe bed, hopelijk kan je er een beetje in slapen, want het zal nog wel even duren voordat Suzannah thuis is, helaas! En wat een leuke foto's! @Mir, hoe is het met je draaikontje? Neem wel de tijd hoor na de bevalling.. toevallig afgelopen week nog een artikel gelezen over het 9 maanden op - 9 maanden af fenomeen.. en hoewel ik ook denk heel graag weer aan het werk te willen na mijn verlof ga ik wel zeker voor die 12 weken na de bevalling thuis (oké wel met e-mailverbinding )! @Nataly, hoe gaat het nu? Al wat geruster? Deze week echo toch? @Josjo, fijn dat je alles onder controle hebt in je eentje met beeb! Hoe was kapper? @Doortje, dat is inderdaad wel gek idee dat je zelf nog extra maandje vrij hebt ivm 5e ziekte gevaar. Is dat na de 20 weken minder erg dan? En dus toch geslachtsbepaling.. spannend!! Heb je een gevoel? Ja dus.. maar wat is dat gevoel: jongen of meisje? En geheim?? Ook voor ons?? En bloeddruk hoog dus.. hier juist een lage bloeddruk 100/55! @Zeehondje, jij begint dus niet meer aan nieuw jaar? Vriendin van mij wel, zij moet nog 3-5 weken werken (kleuters) tot aan haar verlof. Gave muurschildering!! Hier gedoe rondom vader die na scheiding niet echt eerlijk is geweest (volgens mij) over zijn gevoelens voor een andere vrouw.. en het nu nodig vond om mij per sms te laten weten dat hij mij aan haar voor wil stellen. Eh, hoezo, ze is toch niet meer dan een "gewone" vriendin? Ben er nog steeds flink boos om.. helaas want negatieve emoties zijn natuurlijk niet echt goed voor mini-Jessie. Verder hartje gehoord bij de vk! Heerlijk!! Alles zag er verder goed uit, bloeddruk was wel ietwat laag, maar goed, is altijd nog beter dan te hoog en nu weet ik tenminste waarom ik af en toe zo duizelig ben!
Ik heb wel bijgelezen, maar geen tijd/zin gehad om te reageren. Wat een moppie Sloppy (haha, dat ruimt). Mooi meisje! Mijn bloeddruk was 2x geleden 90/50 (wel erg laag dus). Afgelopen keer 100/60 (weer wat beter dus). 90/50 vond de assistente en gyn gewoon een mooie bloeddruk, dus geen zorgen over maken. Mijn man heeft juist een hoge bloeddruk, ik als bovendruk 90, hij als onderdruk 90 (met medicijnen). Nogal een verschil dus. Hij had heel veel hoofdpijn door die hoge bloeddruk, nu kwamen we erachter dat veel zwangeren met hoofdpijn ook een hoge bloeddruk hebben. En ik moet nog wel werken (3 weken), maar niet meer voor de klas. Na de kerstvakantie wel voor de klas. Gister mochten de kinderen even in de klas komen kijken. Gister dus voor het eerst weer op school, was wel even raar. Maar leuke complimentjes gehad over dat ik er zo goed uitzag en een mooie buik had. Wel viel het sommigen op dat ik verder (uitsluitend m'n buik) wel dunner leek te zijn. Ach, ik ben ook pas 5 kg aangekomen. Morgen komen ouder en schoonouders naar het kamertje kijken! Ook hebben we vanmiddag nog wat kleertjes enzo gekocht (super mooi winterjasje bij de prenatal met 20% kortingssticker.
Sloppy, wat een prachtig kindje is Suzannah! En wat betreft de actie van je schoonouders; dat zou ik ook absoluut niet kunnen waarderen! Heerlijk zo'n nieuw bed, die kunnen jullie nu inderdaad echt goed gebruiken! Jessie, je niet te druk maken he! Ik begrijp wel goed dat je er niet vrolijk van wordt, maar jij en je beebje zijn nu het allerbelangrijkst. Dus als jij die vriendin nu niet wilt ontmoeten, dan moet je dat ook echt niet doen! Zeehondje, hier wilden mijn collega's gisteren ook allemaal aan mijn buik zitten haha! Voor de vakantie was er nog niets te zien en nu ineens een zwangerschapsbuikje, dat vonden ze erg leuk! Heerlijk hè dat shoppen! Ik heb ook al een winterjasje gezien bij de Prenatal, die heeft het straks wel nodig in februari! Ja, mijn hoofdpijn kan komen door mijn verhoogde bloeddruk, maar 4 weken geleden had ik er ook al regelmatig last van en toen was mijn bloeddruk nog prima. Afwachten dus, ze houden me gelukkig goed in de gaten! Vlinder, hoe is het met je? Je hebt nog niet gereageerd vandaag, ik hoop dat dat betekent dat je aan het bevallen bent!
Nee helaas niet aan het bevallen en ziet ernaar uit dat dit ook voorlopig niet gaat gebeuren. Nou meiden, de vk is geweest vanmorgen en we zijn eigenlijk teleurgesteld.... Ons kleintje is weer uit mijn bekken gekomen, ze heeft me nu geholpen om het zelf te voelen en kon echt onder het hoofdje pakken dus het is echt niet meer ingedaald en ligt helemaal los weer. Het floept er dus iedere keer weer uit op de eoa manier. Mijn bloeddruk was 170/65....Bovendruk kan zo hoog zijn door de spanning volgens de vk, zolang mijn inderdruk zo blijft is het goed. Maandag dus goed bespreken hoe en wat qua inleiden want dit zal ook geen snelle weg worden, eerst met gel weeen opwekken om indalen de bevorderen enz....pffff zie er best tegenop hoor. Ook wil ik maandag vragen of ze misschien naar mijn bekken kunnen kijken, of die misschien te smal zijn ofzo omdat het indalen iedere keer weer niet lukt. Mochten alsnog mijn vliezen breken zal het een vloedgolf worden zei de vk omdat er niks voor ligt.... Wijzelf gaan echt ergens meer vanuit. Ik zat er wel even doorheen heel de dag. Bij ons kan niks op de makkelijk manier, alles moet via een omweg.... Sorry meiden even geen fut om te reageren hoor.
Vlinder wat een gigantische tegenvaller!! Ik wil je alvast heel veel succes wensen en hoop toch echt voor je dat het met opwekken wel wat sneller gaat dan bij Sloppy.. maar ja, helaas hebben we het niet voor het zeggen. Knuffel en het is niet gek hoor dat je ff geen zin hebt om te reageren.. trek jij je maar lekker terug in je beval-holletje..