H! meiden... Hoe gaat het met iedereen...hier lijkt vandaag mijn baarmoeder zich te rekken en te strekken...een soort van nieuwe steekjes-trekjes voel ik zeker als ik te snel beweeg...( en lijkt helemaal niet op ongiekrampjes) en af en toe heb ik een zwaar gevoel onder in mijn buik... Herkenbaar voor een aantal van jullie, of toch niet?? Volgende week dinsdag dus pas weer een echo...als het goed is vind ik dat natuurlijk niet erg, maar denk dat ik nog altijd niet goed op het schermpje mee durf te kijken...zeker niet omdat je ze alletwee tegelijk niet meer goed in beeld krijgt...zo groot zijn ze al, eerst de een en dan de andere....oooowww...spannende seconden zullen dat zijn... N-Sky, wat een prachtig meid hebben jullie.... Haha Loesie...klaveren, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar goed...als het maar helpt, toch?? Liefprinsesje...hoe voel jij je nu...27 weken al als ik het goed in mijn hoofd heb hé...spannend hoor... Jessie...THX, en hebben jullie gister nog ge BBQed....hier was het er het weer echt niet voor... Koolmees...vrijdag de 20 weken echo dus...spannend hoor... Ow jeetje Sloppy...klinkt idd. eng bij Suzannah, maar zolang het maar helpt en langzaam beter gaat he... Dat andere bij jouw klinkt wel pijnlijk en lastig...hopelijk geneest het snel... Zeehondje...goh, meid, klintk alsof je idd. een lekkere buik hebt gekregen...wat moet dat een apart gevoel zijn...enne, nee, geloof niet dat je wist dat we weer zwanger waren...heb het een beetje stil gehouden, mede omdat we op vakantie waren... Doe het rustig aan hé op je werk...gelukkig hoef je niet meer zo lang... Vlinder....nou, maar er dan maar he beste van op die kamer...en hopelijk valt het allemaal mee uiteindelijk....het einde is in zicht, maar de laatste loodjes zijn ook het zwaarst...kop op....het is het allemaal waard... Koolmees hoe voel jij je nu?? Kun je nu genieten nu je officieel 2e trimester bent??
Nikita, heel herkenbaar dat trekkerige gevoel en die steekjes. Het maakt je misschien onzeker, maar hierdoor weet je juist dat het allemaal goed gaat! Ik ben nog steeds weleens bang als ik bandenpijn heb ofzo of een harde buik krijg. Op zo'n moment voel ik d'r ook echt niet. Maar vaak daarna begint ze flink te trappen. Of als ik op m'n zij lig of met benen opgetrokken. Dan lijkt het wel of ze protesteert, dat ze niet lekker ligt. Is wel grappig. Gisteravond opeens een nat plekje in m'n broek. Ging gelijk alweer stuiteren natuurlijk. Niks aan de hand, gewoon wat meer vochtverlies, want in m'n onderbroek zag je duidelijk dat het witte afscheiding was. Ik vind het wel balen dat ik soms nog steeds zo onzeker ben hoor en ook een beetje bang. Maar daar kunnen jullie en ik zelf waarschijnlijk ook niks aan doen. Fijne avond meiden.
hej meiden hier de mama van een klein draakje mw wou niet in der eigen bedje slapen vanacht. huilenhuilen huilen en als je der optilde was ze gelijk stil. van alles geprobeerd niks werkte dus op de verschoonkussen tussen ons in gelegen. mw sliep meteen. dit was om half 2 snachts. pff uurtje later alweer de fles. daarna wel kunnen slapen en natuurlijk was mevrouwtje de rest van de dag in dromeland vanavond maar weer proberen. papa was niet echt vrolijk vanmorgen hihi @ nikita wouw een tweeling!! wat gaaf! @ vlinder sterkte meid! zal voor je duimen dat het niet te lang gaat duren! en als het niet meer gaan gewoon pijnstilling vragen hoor want je heb je energie straks hard nodig voor het persen! ik had een ruggeprik vond het echt super en het zetten voelde ik helemaal niet
Alleen even ego want ons internet ligt plat en ik probeer het nu via mijn mobiel. We hebben vandaag met 6 weken en 5 dagen een echo gehad en alles is goed. Het mooiste van alles is dat we een kloppend hartje hebben gezien. We zijn helemaal blij en gelukkig. liefs, Nataly
Oh wat fijn Nataly, weer een stapje verder. Nu moet je het wel gaan geloven hè?! Sky, jaja, jullie meisje moet nog even goed het dag en nachtritme doorkrijgen. In je buik is het vaak andersom hè.
Liefies, na een helse nacht met rugweeen zijn om half 4 mijn vliezen .maar mijn verhaal volgt snel, nu even geen fut voor haha. Sinds 14.45 vanmiddag zijn wij de trotse ouders van Stacey!! Ze weegt 3080 gram en drinkt al goed van de borst. We moeten wel een nachtje blijven ivm flinke knip en katheter.
@ vlinder super gefeliciteerd meid!!! nu lekker gaan genieten!! tis zo mooi ben erg benieuwd naar jullie kleine meisje!!
Vlinder, ja, eindelijk bevallen. Gefeliciteerd lieverd! Wat een mooie naam voor jullie kleine meisje! Rust lekker uit in het ziekenhuis vannacht. Goede vriendin van mij was daar achteraf erg over te spreken.
Als inbreekster gewoon 4 felicitaties op rij!! N-sky, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Vlinder, ook jullie gefeliciteerd met jullie dochtertje! Rust idd even goed uit vannacht Nataly, gefeliciteerd met jullie kloppende hartje Nikita, gefeliciteerd met de mooie echo en zelfs 2 knipperlichtjes dus! Begrijp je angsten gezien je eerdere ervaringen maar bedenk dat dit andere beebjes zijn hè!!
@n-sky: proficiat met de geboorte van jullie mooie meisje Senna lizzie, mooie namen! Herkenbaar die eerste nachten, lekker op je buik laten slapen, daar is ze meer dan negen maanden vlakbij geweest dus dat bedje vindt ze nu nog maar niks hihi maar dat komt wel hoor, geef t wat tijd... Geniet lekker! @vlinder: gefeliciteerd met Stacey, hele mooie naam! Ben benieuwd naar de foto's en naar je verhaal... Maar dat komt allemaal nog wel, eerst lekker genieten nu, eindelijk is het dan zo ver Rust lekker uit en tot gauw! @nikita: wat lees ik nu?? Een tweeling, wauw!! Ik dacht laatst nog aan je, ben heel erg blij voor je!! Dat gevoel is herkenbaar hoor, en ook de onzekerheid de hele zwangerschap zoals zeehondje beschrijft, is bij mij ook hele zwangerschap regelmatig gebleven.. Geniet lekker, ik duim mee voor een prachtige echo...! @nataly: jaaaa heel fijn, zo'n mooie echo!! Ook jij lekker genieten nu! Het wordt hier wel tijd voor een jongetje hoor, liesben, jij krijgt toch een zoontje? Dat is dan de eerste denk ik...! En voor de rest, kan helaas niet vaak goed meelezen, scan alles wel snel (vaak snachts tijdens t voeden met iphone haha) maar weet dan niet meer alles als ik n berichtje typ... Sorry dus als ik iemand vergeet.. Ik probeer morgen wat uitgebreider te reageren en fotootjes spammen! Liefs, Jolande
@LafemmeNikita: Onzekerheid is hier nog niet helemaal weg, ik denk dat als de echo morgen weer goed is dat ik officieel blij kan zijn met het 2e trimester Succes alvast voor dinsdag, spannend!!! @Norwegian-sky: Ben benieuwd hoe jullie "draakje" het vannacht doet @Nataly1972: Jaaaa wat goed! Gefeliciteerd!!! Geniet ervan @Vlinder3: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje Stacey! Eindelijk is het zover! Geniet ervan @Josjo: Ik ben benieuwd naar de fotos!
Vlinder en vlinderman!!! Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!!!!! Geniet geniet geniet!!!! (en hier iemand die kan meepraten over helse rugweeën, het zou verboden moeten worden he?!?!) Het valt me trouwens op dat ze vrij licht is of niet?! Aangezien je toch aardig overtijd bent geweest!!! Klein poppetje!!! Sky, heeeeeeeeeeeeeel herkenbaar hoor, die eerste nachten niet willen slapen! Hier heeft S.iem ook eerst alleen maar bij één van ons op de buik geslapen, omdat hij verder niks wilde! En dan mocht je zelf ook nog niet eens in slaap vallen, wat heel soms toch wel gebeurde! (ik lag in het midden van het bed met voedingskussen om me heen, dus kon weinig gebeuren, maar toch!) Nataly, HOERA!!! Een mooi kloppend hartje! Wat fijn meis, helemaal omdat je al zo onzeker was! Nu genieten he!!! La femme, haha, ja klaveren zeggen wij altijd in het babyrinth, omdat duimen niet altijd meer helpt...klaveren is dus van klavertje 4! Josjo, ik ben ook benieuwd naar nieuwe foto's van jullie meisje! Nou meiden, S.iem heeft zijn eerste tandje!!! BOVENIN! Haha, we hebben een apart kind, want 'normaal' beginnen ze onderin! Maar ik hou d'r wel van! Verder is het wachten om mijn menstruatie want dan kunnen we bellen naar Dusseldorf voor een cryotp! Nog 4 dagen denk ik!!!! Fijne dag! Liefs Loesie
Vlinder, Gefeliciteerd met jullie dochter!!!!! Mooie naam en geniet ervan!! Nikita, Ja ik had dat in het begin van me zwangerschap ook die menstuatiepijntjes. Goed teken dus! Nataly, Wat fijn dat jullie nu echt zekerheid hebben, super leuk! Sky, Heel erg herkenbaar, Lotte had de eerste week ook een ander ritme, Overdag sliep ze en 's nachts was ze wakker. Josjo, ik ben ook benieuwd naar je foto's Loesie, Wat leuk het eerste tandje, wel vrij laat of niet? Hier, Volgens mij begint Lotte nu al last te krijgen van haar tandjes, ze huilt wat vaker en kwijlt heel erg en wil overal in bijten. Ze is nu weer wennen op het kdv, het is nu wat makkelijker maar nog steeds raar zeg. Volgende week heeft manlief vakantie en dan gaan we leuke dingen doen met z'n drietjes. Ik begin volgende week ook met babyzwemmen lijkt me zo leuk!
@Kaat: babyzwemmen lijkt me ook echt superleuk!! Tandjes... is dat niet vroeg? Of valt het mee??? @Vlinder en -man: GEFELICITEERD!!!! Mooi geboortegewicht, fijn dat ze al goed drinkt!! Klinkt als een mooie start (ná die bevalling, dat dan wel...) @Nataly: gefeliciteerd met je knipperlichtje! Ik hoop dat de onzekerheden nu wat afnemen... @Norwegian Sky (en man): ook jullie van harte GEFELICITEERD!!! Senna, wat een mooie naam, stond in mijn top 5 . Maar omdat ik al een meisje ken die zo heet (en die zie ik heel vaak) heb ik er niet voor gekozen. Mooie foto van een mooi meisje ook, trouwens!!! Ik kan me voorstellen dat je in de wolken bent... @Nikita: welkom hier en leuk dat je een tweeling krijgt! Wat een goede nieuwtjes toch allemaal... Te veel om per persoon uitgebreid op te reageren... Vandaag heb ik de groeiecho gehad. Alles goed, relatief een beetje groot hoofdje en korte beentjes / klein buikje. Ach, maakt niet uit: beebje doet het prima dus niets om me zorgen over te maken. Ze ligt trouwens wèl in een stuit... Over drie weken krijg ik een extra groeiecho en gaan we opnieuw kijken hoe ze er dan bij ligt...
Kaat, is idd vrij laat!!! We denken al qua kwijlen/nachten wakker/boos/kauwen op vingertjes dat hij vanaf 4 maanden tanden krijgt, maar het kwam maar nooit!!! Haha! Dus nu wilden we het ook niet geloven (hij had spuitluiers/driftig/rode bobbels), maar het was er toch echt! Dus jullie meisje heeft ook al die kwaaltjes!?! Kan maar zo zijn hoor!!!! Mir, maak je maar niet druk hoor, om die groeiecho's! Je ziet zo vaak dat kindjes voor of achter liggen en uiteindelijk komt er een heel mooi kindje helemaal in proporties uit!!! Fijn dat het er verder goed uit zag! Hoop nog wel dat je meisje goed gaat liggen!!! Liefs
AUA meiden, wilde vandaag eigenlijk eens niet over kwaaltjes schrijven, mede omdat ik er vandaag niet zoveel heb, en mijn kleine buikje ook weer ietsje kleiner leek dan gister...maar AUAUAUAU zojuist is er toch iets pijnlijks gebeurd op het toilet... Kreeg bij het plassen opeens erg veel pijn, leek wil onder in het baarmoeder-baarmoedermond gebied... In de verste weg leek het niet op ongiepijn, maar meer leek het erop dat alles zich aan het verplaatsten was of juist op z`n plek viel, nu de blaas leegliep ( ik perste ook wel een beetje, want moest best wel nodig) Schrok er best wel een beetje van, en dacht een moment lang dat als het nog een keer gebeurd ik misschien wel even de dokter bel ofzo... Nu is het weer helemaal weg hoor...behalve het lichte beurse en zwaare gevoel wat ik sinds een paar dagen heb... Moest ook de Utrobollen inbrengen, en alles voelde verder heel normaal van binnen... Herkent iemand dit of zoiets dergelijks...kan ook zijn dat ik het helemaal verkeerd uitleg en niemand er iets van snapt natuurlijk... Zeehondje...kan me idd. nog herinneren dat je in het begin erg onzeker was, en je zelfs gebeld hebt om een eerdere echo te krijgen, toch?? Denk dat die onzekerheid idd. niet meer weggaat...maar ja, zolang alles goed is, vind ik dat niet zo erg natuurlijk... N-Sky, ach je, moet jullie kleine meid nog haar ritme vinden dan...is ook wel veel hé...voor zo`n klein mensje dat net een paar dagen oud is...gelukkig slaapt ze goed tussen jullie in...gezellig lijkt me dat... Nataly...bijzonder is dat hé...maar ow zo klein...zag het echt niet meteen... Vlinder.....EEN DIKKE PROFICIAT...wat geweldig, en ook al zo`n mooie naam...lekker genieten hé...en vandaag al naar huis...leukleuk... Susan, dat heb je mooi gezegd, en dat vertel ik mezelf ook al de hele tijd... Josjo...THX meid...lief dat je nog een keer aan me gedacht hebt...hoe gaat het met jouw?? Koolmees, zal aan je denken morgen...komt helemaal goed... haha Loesie...nu snap ik het...dacht dat het iets met het kaartspel te doen had... Kaat...babyzwemmen komt hier ook op het programma te staan....vond ik als kind ook heerlijk, en manlief is ook een waterrat...dus dat wordt hopelijk helemaal geweldig...al bedenk ik me...hoe doe je dat als mama met 2 ukkies...dan zal manlief meemoeten... Mmiiir...wat super dat jullie kleine het zo goed doet...en als de vk zich geen zorgen maakt zou ik dat ook niet doen hoor...meten lijkt me ook erg moeilijk die kleine ukkies...
nou het draakje was vanacht weer vol aanwezig hoor na de fles van 19.30 in der pyama in bedje gelegt en heeft ze lekker geslapen tot 22.30. ik heb toen voor het eerst beneden gezeten met de babyphoon aan zo raar is dat hihi. toen zijn we naar boven gegaan om te voeden en te gaan slapen maar mw vond na de voeding dat het tijd was om wakker te zijn. en ook op de borst slapen wou ze niet. ze wou helemaal niks. huilenhuilen. tegen half 3 zijn we pas in slaap gevallen. om 4 uur moest ze echt weer eten. dus alles klaargemaakt en verschoond. nam ze niks pff ze was waarschijnlijk te moe van al het spoken. toen konden we der wel in der wiegje leggen om 5 uur gaf ze nog een gil dus ik jump uit bed het was waarschijnlijk een krampje en had ze gespuugd. had geen zin om der bedje te verschonen dus heb ik der maar weer tussen ons in gelegd zodat ze verder kon slapen. dit heeft ze gedaan de fles van 7 uur heeft ze gelukkig wel helemaal leeggedronken. dus we hebben vanmiddag maar weer bijgeslapen. me mannetje ligt nu weer te slapen. hoop dat het vanacht beter gaat.
Hoop ook dat het vannacht beter gaat, Sky! Anders even advies vragen aan de kraamzorg? Nikita: misschien de volgende keer even ontspannen bij het plassen ipv persen, en kijken of het dan nog zo is? Is wel even schrikken, dat snap ik... (ps ik ben geen "jullie" want heb geen partner... ) Loes: maak me maar een beetje druk en ben ook een beetje boos op mezelf dat ik me druk maak... "Zal allemaal wel meevallen!!" roep ik tegen mezelf... maar maak me toch een beetje zorgen....
Wie en wanneer: Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van Lotte norwegian-sky: 08-08-2011 MEISJE! Vlinder: 09-08-2011- verrassing! Josjo: 14-08-2011 - bevallen van een meisje Sloppyslayer:18-08-2011 - MEISJE! mmiiiiir:10-10-2011 - MEISJE Liesben:15-10-2011 - JONGETJE Zeehondje: 15-10-2011 - MEISJE! Nana33: 28 -10-2011 - Meisje Doortje25: 06-02-2012 Jessie80: 10-02-2012 Char1983: 17-02-2012 Koolmees: 28-02-2012 - verrassing! Welke behandeling? Kaat2000:2xIUI, 1e zwangerschap norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM Josjo: 6x iui, 1x IVF Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap mmiiiiir:IVF met 2 TP (eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap Jessie80: 3x clomid, 2x o.i. Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje Koolmees: 4x clomid, 3 x o.i. Afspraken echo's: Kaat2000:07-05-2011 bevallen van Lotte Norwegian-sky: 28-5 pret3d echo & 9 juni 30weken-echo Vlinder3: 28 juli controlle vk Josjo: 22 juni controle VK Sloppyslayer: 30-6 controle GYN mmiiiiir: 8-9 vk herhaling groeiecho Liesben: 27-05 20 weken echo Zeehondje: 24 juni controle gyn Dancer4fun: 25 mei 20 wk echo en geslachtsbepaling Doortje25: 12 augustus controle en echo Jessie80: 11 augustus vk controle, 20 weken echo nog niet bekend! Char1983: 7 juli afspraak gyn + 1e echo Koolmees: 22 juli 2e echo Heb de lijst er maar weer bijgevoegd, mijn info al gewijzigd... (aargghhh ik zie dat ik nu de eerste ben die moet gaan bevallen... nog even niet aan toe hoor!! )