Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @vlinder (liesben oren dicht :D) dat is echt niet normaal hoor, hoe het bij jou is gegaan. Dat ze niet even controleren of je wel ontsluiting hebt, stom, want anders ad je man er bij kunnen zijn al veel eerder... En dat matje niet verschonen, belachelijk! En ook hoe ze die knip hebben gezet en niks verdoofd? Ik heb ondanks dat ik n ruggenprik heb gehad ook nog n verdoving gekregen voor de knip (die uiteindelijk niet nodig was) en die verdoving hielp dus ook bij het hechten... Lijkt me heftig, dat spugen en blauw worden! Annelynn verslikt zich weleens omdat ik veel te veel melk heb en dan stopt ze ook weleens met ademen, menn wat eng steeds! Wat doe jij om haar te laten schrikken dan?

@nikita: wat balen en ook wat stom dat je dan niet bij n ander een echo kan krijgen?? Snappen ze dan niet hoe zenuwachtig jij bent? Stom hoor... Sterkte met nog n dagje wachten meis...

@kaat: mooie foto zeg, jouw meid wordt ook al groot zeg! Wat gaat t snel allemaal hè?

@vlinder: goed dat jullie het nu zagen! Wel balen, ook voor ons want nu moeten we natuurlijk nog langer wachten op foto's :p

Vannacht heeft Sjoerd weer n bieding overgenomen ondanks dat hij moest werken, zo lief! Hoefde nu pas om vijf uur, ben echt n heel eind uitgerust, zo fijn! Annelynn wordt steeds alerter en meer wakker en kijkt dan met zo'n blij gezichtje om zich heen, zoooo leuk! Ik wordt. Echt elke dag verliefder :)

2. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @vlinder (liesben oren dicht :D) dat is echt niet normaal hoor, hoe het bij jou is gegaan. Dat ze niet even controleren of je wel ontsluiting hebt, stom, want anders ad je man er bij kunnen zijn al veel eerder... En dat matje niet verschonen, belachelijk! En ook hoe ze die knip hebben gezet en niks verdoofd? Ik heb ondanks dat ik n ruggenprik heb gehad ook nog n verdoving gekregen voor de knip (die uiteindelijk niet nodig was) en die verdoving hielp dus ook bij het hechten... Lijkt me heftig, dat spugen en blauw worden! Annelynn verslikt zich weleens omdat ik veel te veel melk heb en dan stopt ze ook weleens met ademen, menn wat eng steeds! Wat doe jij om haar te laten schrikken dan?

@nikita: wat balen en ook wat stom dat je dan niet bij n ander een echo kan krijgen?? Snappen ze dan niet hoe zenuwachtig jij bent? Stom hoor... Sterkte met nog n dagje wachten meis...

@kaat: mooie foto zeg, jouw meid wordt ook al groot zeg! Wat gaat t snel allemaal hè?

@vlinder: goed dat jullie het nu zagen! Wel balen, ook voor ons want nu moeten we natuurlijk nog langer wachten op foto's :p

Vannacht heeft Sjoerd weer n voeding overgenomen ondanks dat hij moest werken, zo lief! Hoefde nu pas om vijf uur, ben echt n heel eind uitgerust, zo fijn! Annelynn wordt steeds alerter en meer wakker en kijkt dan met zo'n blij gezichtje om zich heen, zoooo leuk! Ik wordt. Echt elke dag verliefder :)

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Lieve vlinder, heb echt zitten janken bij jou berichtje...(ik huil al bij bambi, haha, maar dat terzijde)...wat een verschrikkelijke nacht moet dat geweest zijn voor je! Ik ben altijd iemand die het visualiseerd en zie je daar dan zo liggen. (ook al weet ik niet eens hoe je eruit ziet)
    Gelukkig was de vk wel heel lief tijdens de bevalling zelf! En wat vervelend dat je de hele tijd in het natte bed hebt gelegen. Telkens als er weer een nieuwe golf kwam hier, kreeg ik gelijk een nieuw matje! Dat is toch helemaal niks!!! bah!

Wat je verteld met Stacey komt mij helemaal bekend voor. Dat spugen enz. Wij hebben de voeding toen ingedikt met nutriton, maar later bleek het koemelkallergie te zijn. Je kan ook overstappen op Friso comfort. Die voeding is uit zichzelf wat dikker en daar spugen ze dan ook minder van.
    Als ze echt met golfen gaat spugen, kan het ook reflux zijn.
    Het is zo lastig in het begin met zo'n kleintje! Maar het is een prachtexemplaar!!!

Gadver Lafemme, dat is ook pech!!!! Moet je nog een dag wachten!!! En die zenuwen zijn heel normaal hoor, zeker in jouw situatie. Ik geloof er niet in dat dat een voorbode van iets moet zijn! Elke echo is weer afwachten of alles goed is!
    Jammer dat er geen andere gyn is die dat over kan nemen!

Kaat, wat een lieve foto!!!! En wat schattig dat ze de voetjes al zo vastpakt! Knap hoor!
    Geniet maar lekker met z'n 3-tjes! En bah, prikjes! Knuffel voor Lotte!

Liesben, groot gelijk dat je dat verhaal even overslaat. Van de andere kant, misschien voor jou een 'les' om echt op je strepen te gaan staan!!!:D

Josjo, wat fijn dat Sjoerd de voeding heeft gedaan! Even bijtanken is ook wel lekker!!! Heerlijk is dat wakkerwordenritueel he?! Als ik 's morgens bij S.iem kom krijg je ook altijd meteen zo'n heerlijke glimlach en nu begint hij zelfs hardop te lachen, zoooooo lief!

Zal hier eens een foto plaatsten van mijn manneke! Hij is al zo groot!!

Bekijk bijlage 177452

Ik ga weer aan de schoonmaak!

Liefs

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Josjo, ik laat haar schrikken door in haar gezicht te blazen en als dat niet helpt pak ik haar op 1 arm en doe net of ik haar een stukje laat vallen, dan schrikt ze en hapt naar adem.

@Spugen, we beginnen een beetje routine erin te zien. Als ze veel inspanning heeft gehad door bv lang en hard huilen, dan bij de voeding die daarna komt heeft ze het spugen. Waarschijnlijk hapt ze teveel adem in dan en blijft dat in haar maagje zitten tot de voeding erop ligt en gooit dan alles eruit.
    We houden het eventjes in de gaten.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @vlinder: Ja dit is ook echt niet normaal hoor! Je laten liggen met weeën om de 2 á 3 minuten! En dan niet door naar de verloskamers.....niet gewoon.
    Mijn man mocht er 's nachts ook niet bij blijven maar toen ik, bij Megan, om 5uur naar de VK gebracht werd mocht ik direct bellen en hij was er om 5.30
    Ook werd er iedere keer gekeken naar mijn ontsluiting.......iedere 2uur. Want omdat je ingeleid word kan het heel snel gaan.
    Inleiden doen ze in het VU a'dam ook alleen op de verloskamers omdat ze nooit weten hoe snel het gaat.
    Was in mijn geval ook maar beter ook want ik ging van niks naar perweeën in 1,5uur!
    Probeer er met zoveel mogelijk mensen over te praten en ik hoop dat ze er bij jou nog op terug komen.
    Ik heb met mijn VK van het ziekenhuis een bel afspraak omdat ze bij mij bijna te laat waren omdat het zo mega snel ging en er niet gereageerd werd op mijn bel.....

Dikke knufffff voor jou!

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @loesie: wat n prachtig ventje zeg! Echt n mOoi manneke!

Ben net naar het inloopspreekuur geweest om te wegen, 1 week geleden woog ze 3715 en vandaag 4100!!!! Wauw ik geef echt slagroom! :)

7. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Haha Josjo...jij geeft slagroom....lekker hoor...:D
    En nee, jammer genoeg kon ik niet naar een andere gyn...ze vroegen wel eerst hoe het met me ging en of ik me goed voelde...en denk dat de gyn. stiekem ook graag mij zelf wil zien, omdat we al genoeg hebben doorgemaakt samen...

Vlinder, wat ben jij een profi zeg, als ik lees hoe jij Stacey laat schrikken...

ow Loesie...wat een heerlijk manneke zeg...

zo, ga maar weer verder thuis met bezig-blijf-therapie...
    heb al gestoft vandaag, en het vlees staat al in de marinade omdat we vanavond lekker uitgebreid eten....haha...je doet soms alles om bezig te blijven...;)

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    ik zou hier nog wat fotootjes komen spammen, dus ik zal het hier eens ff lekker volgooien :D komt ie, nr 1: met trotse paps!

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    deze is co cute, ligt ze overdwars in de tummytub haha

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    haar eerste jurkje :D

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    en n buikfoto 1 week na de bevalling. Best ok toch he? Moet nu nog wel 7 kilo ofzo af hoor... vrijdag proberen voor t eerst te gaan hardlopen..;)

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    en eentje om het af te leren :p

13. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    nikita, jeetje dat is balen, heb jij weer! Ik vind dat ook raar dat het dan niet kan doorgaan.

Loesie, jeetje wat is jou manneke al groot! knap ventje hoor:D

Josjo, Wat fijn zeg dat ze het zo goed doet op de bv. Mooie foto's!!! Echt super lief zeg!

Vanmorgen heeft Lotte prikjes gehad zo zielig!!! Nu is ze er niet zo lekker van. Ze weegt 6540 gram en is 62cm alweer.

14. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    wat een heerlijke foto's allemaal!!

@ vlinder wat een nare ervaring heb jij gehad. mijn bevalling ging ook niet helemaal als ik gehoopt had. mij hebben ze ook uren laten liggen zonder te toucheren ik was om 11.00 al in het ziekenhuis. en had toen ook al elke 5 min weeen. rond 14.00 al elke 2 min en hielden ook 2 min aan. ze hebben me pas om 19.00 voor het eerst getoucheerd en had toen 4 cm. (ze namen mijn pijn niet serieus en hadden het al over inleiden de volgende dag) gelukkig was het voor mij overdag. had het in me eentje niet getrokken.

@nikita he balen van je echo! morgen weer nieuwe kansen. kan me voorstellen dat je je aan het opvreten bent!

we zijn vanmorgen voor het eerst naar de stad geweest:D bij de juwelier een armbandje voor senna uitgezocht. die word gegrafeerd en kunnen we donderdag ophalen. ook nog even foto's weggebracht om af te drukken. was wel erg moe dus vanmiddag geslapen van 13.00 tot 17.00 maar ben er nu weer helemaal!

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik snap dat echt niet hoor...........oke ik had hele sterke weeën om de 1 á 2 min en misschien is dat dan het verschil maar bij mij kwamen ze elke 2uur checken en ik had een verpleegster aan mijn bed zitten.
    Die kwam heel vaak kijken of er verandering was.
    En ik lag bijna continu aan de CTG die ze op afstand ook konden controleren. De arts keek daar elk uur naar.

Ik vind het echt heel raar als ziekenhuizen er zo luchtig mee om gaan!
    Ik was een voorbeeld van hoe snel een bevalling door kan zetten! (hadden ze overgens ook niet verwacht)

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ze hebben mij hier ook niet vaak gecontroleerd op ontsluiting. Dan is er kans op infectie! Dus dat wilden ze niet zo vaak.
    Maar bij jullie is er wel veel tijd overheen gegaan. Maar, misschien doen ze dat omdat er nog geen reden was om eerder te toucheren...

Ik kreeg om 7.00 weeënopwekkers, die begonnen om 9.00 echt te werken en rond 12.00 ben ik getoucheerd voor het eerst. Toen had ik 5cm. Toen pijnstilling besproken, maar dat kon ook nog even duren omdat ik dan naar OK moest. Tegen 13.00 kreeg ik persdrang. Dat leek ze heel sterk, dus gingen ze weer toucheren. Toen zei de klinisch vk, nou mevrouw, die pijnstilling zit er niet meer in, je zit op 9cm. Ik moest het laatste randje wegpuffen, maar ik kon het niet meer tegenhouden. Dat leek de verpleegkundige en de co gek, maar toen zagen ze het hoofdje al tussen mijn benen, haha! Dus gelijk klinisch vk gehaald en ik mocht persen. 11 minuten later was S.iem er!

Ze vroegen na die tijd of ik het vaker had gedaan, haha!

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, ik heb je verhaal wel gelezen. Wat een nare ervaring zeg. Heel veel sterkte met het verwerken en succes met de klacht indienen.

Nikita, balen zeg dat de echo niet doorging. Hopelijk morgenochtend wel!

Josjo, fijn dat je even een beetje hebt kunnen bijslapen. Wel fijn dat hij ook een nachtvoeding wil doen. Ga ik toch ook wel proberen te laten doen hoor. Ga zoiezo flesvoeding geven, dus dat is het probleem niet. Maar ja, hij moet werken hè.
    Haha 'slagroom'!!!
    En wat een superfoto's. Veel herkenbare kleertjes, haha.

Kaat en Loesie, wat een schattige kindjes hebben jullie toch!

De gym gisteravond is best goed bevallen. Ik ben dus echt totaal geen sporter ;), maar het was allemaal goed vol te houden. De juf vertelt ook van alles en heeft ook allerlei platen bij zich om het goed uit te leggen. Ook ademhalingsoefeningen gedaan en je bekkenbodemspier leren aanspannen. Nou, als ik dat doe dan kan ik niet meer ademen, haha. Goed oefenen dus.
    Vanmorgen naar de gyn. Dacht een gewone controle te krijgen, ging ze opeens een echo maken. Niks mis mee natuurlijk. Niet dat je veel meer ziet, veels te groot voor het beeld. Maar alle metingen komen op de gemiddelde lijnen uit, nog steeds. EN, ze is al ingedaald! Ze ligt nog niet vast, maar ze ligt dus wel goed. Pppfff...toch wel fijn om eigenlijk wel zeker te weten dat het geen stuitbevalling gaat worden (zeker ook omdat ze al een hele tijd met haar hoofd naar beneden ligt).
    Vorige moest ik bloed laten prikken. Ijzergehalte was van 7,8 naar 6,3 gegaan en dat is te laag. Moet dus staaltabletten gaan slikken. En ik heb al zo'n last van obstipatie. Ben benieuwd hoe ik erop reageer.
    Vanmiddag zagen we trouwens dat het bedrag van de gordijnen al wel was afgeschreven. Dus mijn man gelijk bellen, dat we dat niet echt netjes vonden. Toen vertelde ze dat er niet alleen vlekjes inzaten, maar dat de stof ook nogeens versprong (dus de naden zaten niet netjes). Goed dat we 'm dus terug hebben laten nemen. Nu wordt er hele nieuwe stof besteld. Goeie service.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @nikita: Wat onwijs balen zeg!! Echt iets waar jij weer niet op zit te wachten!

@Josjo: Ze is echt enorm schattig!! En dat jurkje heeft Suzannah ook maar dan met een oranje legging er onder :D
    Haar leggingjes zijn alleen zelfs in mt 50 veel te ruim.
    Ze weegt nu net 3000gram..........maar daar zijn we al super blij mee.
    Komt jou meid aan met 4100grag :D:D

@N-sky: Megan noemt Suzannah ook Senna :D Vinden we helemaal niet erg want het is een hele mooie naam!

@Kaat: oehh eerste prikjes al weer! Daar moet ik nu nog helemaal niet aan denken.

@vlinder: dat wat jij omschrijft met het spugen klinkt heel bekend hoor. Suzannah spuugt ook nog best veel, dat komt bij haar doordat ze na het drinken heel diep in slaap valt en dan haar boertjes niet goed willen komen. Dan leggen we haar toch maar weg na 30min proberen te boeren en dan komt het er na zeg ongeveer 30min met een boer of de hik eruit.
    Hier in het ziekenhuis maken ze zich er niet echt zorgen over...

@loesie: Het is echt ongelovelijk hoe snel het kan gaan dat bevallen!

Vandaag had suzannah even een terug val. Ze wilde niet goed eten en ze sliep weer heel veel.
    Dat vind ik wel heel moeilijk hoor, maar dat kwam volgens de artsen door de narcose die ze gister gehad heeft. En ze is nog steeds heel zwak waardoor het allemaal wat langer duurt voordat het weer normaal word.....
    pfff ik hoop dat ze morgen weer wat meer wakker is.

Ook maken ze zich een klein beetje zorgen over de lijn en ze zijn super voorzichtig omdat ze haar niet nog een keer kunnen opereren en ze niet meer te prikken is...
    Maar daar moeten hun zich maar druk over maken en dat ga ik proberen niet te doen.
    Nog 5dgn te gaan :D

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ziet er heel goed uit hoor!!

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik kom ook even foto's spammen:D

Nog geen uurtje oud en al een mooi pakje aan wat papa heeft gekozen.:)

Deel Deze Pagina