Miirrr, volgens mij heb ik iets gemist???? Ik snap je berichtje niet. Sloppy, wat een goed nieuws! Geweldig dat je zondag haar kan laten wennen aan haar 'thuis'. Daar zal ze denk ik wel snel aan wennen, met jullie er dag en nacht om haar heen!!! Nikita, fijn weekend meid, veel plezier en geniet ervan. Een douche heeft me goed gedaan, nu lekker op de bank tv kijken.
Sloppy, wat fijn!! Heerlijk meid! Wij gaan zo voor babykamer op pad.. heb vanochtend al de kamer opgemeten
@ Zeehondje: ik was van plan om een filmpje te maken van mijn buik al de baby heel actief is en er allemaal bobbels ontstaan in mijn buik... Maar vooralsnog niet gelukt dus... ! Fijn dat je je weer beter voelt... @ Jessie: ben benieuwd wat jullie gaan kiezen qua kamertje!!
Meis neem je tijd en als je voelt dat je nog niet lekker in je vel zit ga er wel met iemand over praten. Ik heb na de mislukte poging een schepje op mijn burnout gekregen. EN vind dat zo erg alles hebben om gelukkig mee te zijn en het op een of andere manier niet kunnen zijn. S heeft weer in het zh gelegen met weer een urineweginfectie. En men was bang dat het weer een gevaarlijke bacterie was. Gelukkig niet.
@Onswondertje, wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Maar een gevoel van gelukkig zijn kan je niet afdwingen hè? Ook al heb je nu dan je zoontje.. je wil heel graag een tweede kindje.. plus die burn-out, redenen genoeg om dat totale geluksgevoel even niet te voelen. Ik hoop dat het snel weer komt meid! En fijn dat het niet een gevaarlijke bacterie was die de urineweginfectie veroorzaakte! EGO: we hebben een babykamer gekocht! Hij gaat uit de collectie (dus staat niet meer online) maar lijkt veel op deze kamer. Alleen geen uitstekende randen (bovenkant kast, commode en bedje) en in de kast zit geen lade onder.. helemaal blij! Ook al even gekeken voor de kinderwagen en dat wordt waarschijnlijk een Joolz.. iemand ervaring hiermee?
Super dat jullie geslaagd zijn. Mooi kamertje hoor! En wij hebben een Mutsy, dus geen ervaring met de Joolz helaas. Ik ben trouwens pas 5 á 6 kilo aangekomen en heb geen last van misselijkheid of overwegen oid gehad. Is dit eigenlijk wel normaal?
Jessie wat leuk zeg dat jullie de babykamer hebben gekocht Een mooie hoor! Wauw Dank je wel voor je lieve woorden. Er is gewoon zoveel gebeurd. Het verhaal van vlinder zorgt dat er veel herinneringen boven komen. Snel beetje verteld: Ik had zwangerschapsvergiftiging met 36+2 weken werd ik ingeleid en mijn zoontje heeft 10 dagen op de couveuse afdeling gelegen. Mij legden ze op de kamer met iemand die haar kindje bij zich had alhoewel ik aangaf dat emotioneel niet aan kon. Toen hij eindelijk mee naar huis mocht kreeg hij net als het dochtertje van Sloppy hersenvliesontsteking. EN was ik gelukkig erg snel erbij maar kreeg wel te horen een halve dag later en hij was er niet meer geweest. Daarna ( 2 weken) later kregen we te horen dat mijn moeder longkanker had gelukkig bleek dit vele weken later niet zo maar een littekenweefsel van een klaplong. Toen werd S weer ziek , hij had urineweginfectie en een gevaarlijke bacterie was dat, die reageerde vrijwel op geen enkele AB. Hij had ook reflux dus 20 van de 24 uur huilen. Het bezoek bij mijn schoonouders in Turkije was ook geen goed idee want hij at toen net goed en mij wilden ze gaan vertellen hoe ik hem moest voeden enz. Ik ging hierdoor steeds slechter in mijn vel zitten. Na pnd een burnout De 1e poging mislukte voor een brusje. Nu laatst heeft hij weer op het zh gelegen weer urineweginfectie. En kregen ook te horen dat mijn vader een ooginfarct ( nog nooit gehoord) heeft gehad maar hierdoor heel veel kans heeft op een herseninfarct. Sorry voor het lange verhaal Merken jullie meiden nu ook dat je de hele weg naar een wondertje toe nu echt begint te verwerken?
Vlinder, Ik kan me voorstellen dat je dit nog allemaal een plekje moet geven. Leuk geboortebord!! Wat rot dat je nog zoveel pijn hebt, hopelijk gaat dat snel over. Liesben, Leuk he al die spulletjes! Doortje, Mooie collage! Jessie, Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Leuke kamer, de meubels lijken heel erg op die ik heb. Zeehondje, Wat balen zeg, daar kan je echt veel last van hebben. Nikita, Veel plezier en lang leve de eerste zwangerschapsverschijnselen Mmiirr, Zou wel leuk zijn om dat op film te hebben Ons Wondertje, Ik hoop dat het snel weer goed met je komt en dat je het kunt verwerken. Ik heb in mijn zwangerschap niet echt de tijd gehad om het hele mmm gebeuren te verwerken, mijn man is halverwege mijn zwangerschap ernstig ziek geweest en was bijna overleden. Dat was heel erg heftig en ik merk nu dat ik alleen maar sterk wil zijn en niet wil zeuren omdat ik nu alles heb waar ik gelukkig mee ben. Toch merk ik dat ik het onderwerp over de mmm wil vermijden tegenover anderen omdat ik me misschien schaam ofzo. Ik was ook heel blij toen ik zwanger was dat ik naar de verloskundige kon gaan zodat het eindelijk 'normaal' werd, ik wou ook graag een normale bevalling. Het werd helaas een keizersnee en bij een eventuele volgende zwangerschap moet ik via het ziekenhuis. Dat alles zit mij ook nog dwars maar heb toch heel sterk het gevoel dat ik dat niet kan maken. Mijn man is helemaal hersteld en we hebben een wolk van een dochter. Dus ik zit ook nog steeds te worstelen met mijn gevoel.
Kaat wat afschuwelijk van je man zeg pffffff. Ik ben blij te horen dat het nu weer beter met hem gaat. Toch praat erover hoor, ik wilde ook maar sterk zijn en doorgaan. Maar het heeft toch zijn tol geëist. Maar gek is dat heh heb je alles wat je ooit wilde en dan dit vervelende gevoel"
Oh maar het is niet zo dat ik daar altijd last van heb hoor. Ik geniet echt van elke dag. Er is alleen zo veel gebeurd binnen een jaar.
@jessie: heel mooi kamertje hoor!! Heb geen ervaring met de joolz, heb de quinny speedy en nadeel is dat de bak in het midden aan de zijkanten wat naar elkaar toe loopt, dus n soort barbapapa vorm, snap je wat ik bedoel? Niet handig, zodra de baby wat groter wordt is t al gauw erg smal, terwijl ik m toch ook als wieg beneden gebruik. Ik zou dus vooral letten op dat ie lang en breed genoeg is. Wij hebben 1 wiel voor, dat is wel echt superhandig! Succes met uitzoeken! @wondertje: tja een burnout overkomt je, hoe zeer je ook vindt dat je misschien veel hebt om dankbaar voor te zijn. Het kan ook altijd erger maar dat doet er dus niet toe, dit overkomt jou en dit is jouw verdriet. Erover praten is belangrijk, dingen een plek geven. Uiteindelijk kan je niet meer veranderen wat er allemaal is gebeurd maar je bent door alle gebeurtenissen tot n soort besef gekomen dat er erge dingen op je pad kunnen komen en dat maakt je ook angstig in het nu en de toekomst. Belangrijk dus om te verwerken zodat je uiteindelijk weer 'terug' kan naar hoe je je voelde voordat dit allemaal gebeurde.. Ik heb zelf helemaal geen last van de mmm, ik heb het gewoon anders dan mijn vriendinnen die maar aan sex hoeven te denken en al zwanger zijn, tja, ik kan daar niks aan doen.. Het is nu eenmaal zo. Tijdens de mmm had ik er meer last van, toen ik niet wist Of ik wel ooit een kindje zou hebben... Kan me voorstellen dat jij dat nu bij de tweed opnieuw zo ervaart.. Sterkte meis, dit is de last die wij moeten dragen in t leven, hopelijk vind je gauw de kracht om hier mee om te gaan..
Ons Wondertje, jeetje meis, wat hebben jullie veel meegemaakt zeg. Dan begrijp ik heel goed dat het allemaal weer naar boven komt, al die gevoelens en dat verdriet. Ik hoop toch echt dat jullie nu een positieve periode tegemoet gaan. Sterkte! Kaat, ik heb je foto's van het babyzwemmen bekeken. Echt geweldig! Burnout; afgelopen week een gesprek met een collega gehad over het hebben van een burnout. Zij geloofde er nooit in, dat het bestond. Ze vond het altijd een beetje overdreven zeg maar. En dacht echt dat zij dat nooit zal krijgen. Totdat het haar toch overkwam. En doordat ze er niet in geloofde heeft ze er best lang mee rondgelopen voordat ze er over is gaan praten e.d. Het is dus echt heel belangrijk om veel te praten als er gevoelens blijven komen die je niet zelf kan verwerken. Ik ben ook zo'n type die nu denkt dat mij dat nooit zal overkomen, maar na dat gesprek met haar denk ik er toch wel iets anders over. Op een gegeven moment is het allemaal gewoon te veel. En zeker als je zoveel nare dingen hebt meegemaakt. Let dus goed op jezelf meiden! Moeite met de mmm heb ik eigenlijk ook nooit zo gehad. Ben erg nuchter ingesteld. Had ook bijna geen last van de hormonen en heb bijna alles pijnloos ervaren. Natuurlijk wel veel verdriet gehad en ook momenten gehad waarop ik niet meer verder wilde in de mmm. Ik kwam net in de fase met de gedachten 'zullen wij ooit wel een kleintje krijgen?' en toen waren we zwanger. Ik denk dat hoe minder kansen je hebt, hoe moeilijker het natuurlijk wordt. Oh jee, vanmorgen weer veel te veel gedaan. Gelijk vervelende steken/bandenpijn. Gelukkig hoef ik nu niks meer te doen. Lekker binnen zitten, terwijl het buiten maar weer blijft regenen. Jullie gister nog erg last gehad van het weer???
Ik heb een aantal jaar geleden ook een burnout gehad, heel naar! Gelukkig goed hersteld, en nu herken ik de symptomen beter en kan ik dus beter naar mijn lichaam luisteren. Ik heb vandaag mijn laatste weekenddienst gedraaid! Komende week nog 3 (halve) dagen werken en dan heb ik verlof! Ik vind het werk enorm vermoeiend, en gun mezelf nu ook een uurtje slapen...dus uh, welterusten!
Liesben, ik moet ook nog alleen volgende week nog werken. Heerlijk vooruitzicht hoor, verlof! Heb al een lijstje gemaakt van dingetjes die ik wil gaan doen; - uitzet compleet maken natuurlijk - fotoboek maken van de reis naar Amerika (voorjaar 2010) - fotoboek maken van de katten - badkamermeubel uitzoeken (veel te veel cremetjes e.d.) - trap schoonmaken+leuningen - keuken kastjes en lades uitzoeken en schoonmaken En er zal vast nog wel meer bijkomen.
@Sloppy, vandaag mag je meisje weer lekker mee naar huis!! @Zeehondje, hihi leuk zo'n lijstje he met dingetjes die je wilt gaan doen in je verlof. Er zal indd zeker nog wat bijkomen. @Liesben, heerlijk joh bijna verlof, geniet er lekker van! Lekker je dutje doen hoor als je daar behoefte aan hebt. @mmm, hier valt het eigenlijk wel mee. Behalve als mensen zeggen "Zo nu snel een 2e zeker voor jullie." of andere van dit soort opmerkingen dan denk ik in mezelf, ja hallo je weet hoe lang de weg was naar dit mooie wonder. Ik denk dat het voor ons bij dit mooie wonder blijft. Maandag start ik alweer met de pil, deze moet ik doorslikken (zonder stopweek). In overleg met de gyn nog even geen spiraal maar gewoon de pil. Dit om ervoor te zorgen dat endometriose rustig blijft en mijn buik straks niet weer volzit met cysten en verklevingen. Maandag kan ik hopelijk het recept ophalen bij de ha, dan wordt het nl vergoed door de ziekenfonds omdat het voor een medisch 'probleem' is. Zal wel weer even wennen zijn hoor, heb 5 jaar de pil niet geslikt, buiten 1 maand tussen de IVF behandelingen. @Hier, Stacey ligt nu heerlijk te slapen en straks voor de volgende voeding gaat ze lekker in bad, dat vind ze zo zalig. Vanacht is het goed gegaan, niet om het uur huilen voor eten en redelijk goede hoeveelheid gegeten iedere keer. Volgens het CB moet ze 150cc per kilo van haar gewicht drinken, ze weeg net 3100 gram en drinkt +/- 340cc dus dat is voor haar goed. Donderdag moet ik naar het inloopspreekuur komen, om haar te wegen en ben benieuwd hoeveel ze aangekomen is dan. Vanmiddag (als het droog blijft) ga ik denk ik samen met manlief een klein blokje om, ik wil zo graag met haar naar buiten.
Hihi, Stacey ligt zachtjes te snurken Ik denk dat we haar een beetje aangestoken hebben Wij zijn allebei snot verkouden....
Zeehondje, Thanx! Het was ook echt leuk, ik heb nu al zin in woensdag Ohh lekker dat je verlof begint, geniet ervan! Liesben, Jij ook al bijna met verlof, lekker hoor! Vlinder, Ja ind ik heb die vraag ook al gehad, Lotte er net en mensen vragen al wanneer we voor een tweede gaan Fijn dat het goed is gegaan, Lotte lag ook te snurken toen ze nog zo klein was Hier, We hebben gisteren Lotte voor het eerst een paar hapjes fruit gegeven. Ze vond het heerlijk en werd boos toen ze niet meer kreeg Ik moet donderdag weer voor het eerst werken, pfffff ik zie er zo tegenop!
Jeetje Vlinder, dat mensen zich nu al met een evt tweede bemoeien he? Stacey is net een week oud! Hier vragen ze ook al of we snel een tweede willen. Deze is er nog niet eens uit Ach ja, men bemoeit zich graag met andermans zaken zodat ze hun eigen zaken niet op orde hoeven te brengen denk ik wel eens
Jessie, wat een mooi kamertje! Ik wilde ook een Joolz, de grijze of beige, maar mijn vriend vond hem niet mooi. Nu gaan we voor een MaxiCosi Mura, een bruine! Zeehondje, dat je zo weinig bent aangekomen is niet erg hoor. Waarschijnlijk ben je zelfs wat afgevallen straks als je bevallen bent! Mijn moeder had dit ook altijd en zolang de baby gewoon goed groeit en voldoende voedingsstoffen binnen krijgt kan het echt geen kwaad. Onswondertje, wat heftig allemaal zeg! Kan me voorstellen dat al die gebeurtenissen je niet in de koude kleren gaan zitten Hoewel je nu datgene hebt wat je zo graag wilde, maak je je nog wel zorgen over zijn gezondheid en eetgedrag. Juist doordat je er zolang voor hebt moeten vechten is dat onzekere nu heel heftig. En het gevoel dat je er perse van moet genieten omdat je dit zo graag wilde, vreet dan ook nog eens aan je. Kaat, met alleen maar sterk zijn ga je het niet redden meis Denk aan jezelf, ook jij hebt behoorlijk wat voor je kiezen gehad en daar mag je best heel verdrietig om zijn! Sterkte en blijf erover praten! Liesben, nog even doorbijten en dan heb je lekker verlof!!! Vlinder, fijn dat Stacey zo goed drinkt! Geniet er maar heerlijk van! Sloppy, ben jij inmiddels thuis Suzannah? Ik hoop het zo! Ik zat gisteren lekker op de bank met een boek, toen ik ineens water hoorde lopen. Ik dacht eerst dat een van de katten iets uitgespookt had, maar toen ik de slaapkamer in liep zag ik dat ons aquarium van 160 liter lek was En mijn vriend was op een kraamfeest. Ik heb hem wel 100 keer gebeld, maar hij had zijn telefoon op stil staan Daar sta je dan met je zwangere buik! Ik heb snel de tv op bed gegooid en het stroomblok uitgezet. Toen een emmer gepakt en steeds water opgevangen en in de douche leeggegooid. Uiteindelijk kreeg ik na een uur mijn vriend te pakken, maar toen was het aquarium al bijna leeg. Hoewel onze slaapkamer echt blank stond, hebben de onderburen gelukkig geen schade. Wel ben ik heel hard gevallen, ik struikelde over het snoer van de tv. Ik kon me nog net met mijn handen en knieën opvangen, anders was ik plat op mijn buik gevallen. Door het tillen van de emmers water en de stress verkrampte mijn buik op een gegeven moment ook. God, wat kun je je dan radeloos voelen zeg Gelukkig liet de baby zich vrij snel voelen, alsof het wilde laten weten dat ik me niet druk hoefde te maken. Heb later nog wel met de AngelSound geluisterd, maar ons kleintje heeft er waarschijnlijk niets van gemerkt. Wel waren mijn banden de rest van de avond behoorlijk gevoelig en nu heb ik 2 blauwe knieën en overal spierpijn. Maar zolang het met de baby goed gaat, kan me dat allemaal niets schelen. Mijn vriend had wel zoiets van dat ik het gewoon onder had moeten laten lopen, dat is dan toch verzekeringswerk en dan riskeer je ook de gezondheid van de baby niet. Ik begrijp zijn punt wel, maar op het moment dat je ziet dat je aquarium leeg loopt, draai je je echt niet om en ga je rustig zitten wachten tot iemand je komt helpen En zeker niet als je niemand te pakken krijgt! Morgenavond hebben we gelukkig ook weer een echo, dan kan ik ook echt zien dat de baby niets mankeert Maar vanaf het moment dat ik wakker ben, laat het zich alweer goed voelen dus ik denk dat het wel goed zit!