@Sloppyslayer: Wat heerlijk dat je meisje weer thuis is! Genieten zeker? @Doortje25: Jaaaa een meisje, wat leuk! Geniet ervan! Ik heb met jullie meegelezen, maar het te druk gehad om te reageren. We zijn nu bezig met het kiezen van een kdv. Leuk, maar ook erg moeilijk. Vandaag brengen we een bezoekje aan de 3e hier in het dorp en dan gaan kiezen. Over de eerste twee waren we allebei enthousiast, ben benieuwd wat het zal gaan worden Morgenavond hebben we weer een echo. Een extra echo voor de fun zei de gynaecoloog Dat was de gynaecoloog waar ik eerder bij ben weggegaan om naar Geertgen over te stappen. Misschien heeft hij nu wel wat goed te maken Ik ben benieuwd of ik er nu wat beter een kindje in kan zien. Zou ook wel leuk zijn voor mijn zusje, want die gaat met ons mee.
Doortje, wat leuk, een meisje! Dit is echt een topic met heel veel meisjes. Traag zaad zeggen ze hè?! Koolmees, veel plezier bij de echo, blijft bijzonder en leuk. Hier nog niet aan het bevallen hoor, haha. Merk wel dat ik stukken moeier ben en echt geen zin meer heb om te werken. Maar dat komt denk ik ook vooral omdat je weet dat je nog maar zo kort hoeft. Net als voor een vakantie, dan ben je er ook opeens aan toe. Als die vakantie nog drie weken op zich zou laten wachten red je het ook en ben je de week ervoor er pas aan toe. Ik hoop ook zeker dat ze nog wel even blijft zitten inderdaad! Gister niet veel gedaan bij de cursus. Meer zitten praten over indalen, weeën, e.d. Volgende keer gaan we meer bewegen zei ze. Zit nu trouwens een beetje stiekem op m'n werk op ZP. Ben moe, heb geen zin meer en heb eigenlijk niks te doen en heb ook geen zin om om werk te vragen. Ga denk ik zo maar even in de klas zitten die ik na mijn verlof ga krijgen!
H! meiden.... Week-end was gezellig, maar wel vermoeiend, zowel lichamelijk als geestelijk... Was een beetje vermoeiend met mijn ouders, omdat ze zo blij zijn wilden ze het liefst al de hele familie over mijn zwangerschap vertellen, en ik wilde dat eigenlijk nog niet echt...maar ja, als het dan het hele week-end gaat van waarom wil je niks zeggen, geef je op een gegeven moment op... Ben gewoon teleurgesteld dat ze mijn gevoelens niet hebben gerespecteerd, en maar bleven pushen tot ik toegaf...bedenk me dan maar weer dat het ook alleen is omdat ze zo blij zijn, maar ja...dit is wel de allerlaatste keer dat ik over me heen laat lopen... Gister weer een echo gehad, maar bij thuiskomst steken er toch wel een paar dingen, en zit toch weer in de zenuwen voor de volgende echo...ook omdat ik mijn dokter ken, en mocht er iets niet in orde zijn, kan hij dat ook heel goed voor zich houden tot hij absoluut zeker is... Op zich was de echo erg goed...ze zien er nu al uit als Haribo-beertjes...geen wonder dat ik zo moe was...in 5 dagen zijn er armpjes em beentjes aangekomen...maar gister waren het kleine dwarsliggertjes...eentje lag met zijn hoofd naar voren, en het lijfje erachter, en de ander draaide een beetje in het rond...( eng idee hoor...lig doodstil in de beugels, maar toch draaien ze al in de BM...durf nu bijna niet meer te bewegen...) Dus goed opmeten en een erg goede foto maken kon hij niet... ( zag ergens tussendoor dat het verschil op dat moment tussen de beide 3-4 dagen was...eentje liep 2 dagen voor, en de ander dus een beetje acher ) Maar ja, bij tweelingen mag het verschil schijnbaar 4-5 dagen zijn, en ze waren gister dus moeilijk op te meten... Van eentje heb ik twee foto´s, op het slechte foto`tje is een beetje het hoofdje te zien, met niks raars erop, maar op het goede foto`tje zie je een zwart vlekje in (of voor) het hoofd zitten... Heb het tijdens de echo niet gezien, maar thuis toen ik het foto`tje bekeek viel het me opeens op... Weet niet goed of het in het hoofdje kan zitten, ofdat het misschien alleen maar een schaduw ofzo is...maar ja...zit wel een beetje te dubben nu, misschien moet ik het hier eens aan een VK vragen ofzo...of weet iemand van jullie wat het kan zijn?? Na de echo zegt de dokter dat ik volgende week weer mag komen voor een echo, zodat ik lekker rustig blijf, en als ik dan zeg dat ik elke keer bloednerveus ben, zegt hij wel dat ik langzaam een beetje mag ontspannen...een eerste grote stap hebben we gehaald... Maar toen we vroegen of we sex mochten hebben ( hij zei 2 weken geleden dat hij het even niet zou doen ) zei hij wel van, dat hij liever daarmee zou wachten tot 12-13 weken, maar dat was ook i.v.m. de Utrogest die ik tot die tijd moet nemen... Nou ja...een weekje afwachten maar weer... Buikje is wel gegroeid...pas nog maar in 1 zwarte jeans, en in 2 flodder-zomerbroeken, dus langzaam zou ik een positiebroek moeten gaan bestellen, maar durf dat ook nog niet altijd goed... AAAAH, wanneer kan ik mezelf toelaten een beetje te gaan genieten... Zo, nu een beetje bijlezen, maar als jullie het niet erg vinden lees ik zo vanaf het week-end...heb geloof ik bijne de hele vorige week gemist... @Onswondertje...oh meid, dat klinkt idd. allemaal niet zo fijn...ik hoop dat je snel weer wat lekkerder in je vel zit, want dat is natuurlijk wel erg belangrijk...en ja...denk idd. dat het verwerken pas naderhand komt...♥ @Jessy...mooie kamer meid...die was lekker afgeprijsd denk ik als hij uit de collectie gaat, of niet?? @Zeehondje en Liesben...bijna verlof dus...en het weer wordt ook weer beter...perfect gepland... @Kaat...wil je vriendjes worden... ben ook erg benieuwd naar je foto`s... @Doortje, heel begrijpelijk dat je meteen ging opruimen toen je zag dat het aquarium lek was...zou ik ook hebben gedaan denk ik...gelukkig alles goed met de kleine hé...liever een paar blauwe plekken dan plt op je buik vallen...en wat leuk...alweer een meisje in de groep... @N-Sky, wat leuk dat Senna het zo goed doet...gezellig hoor dat ze zoveel wakker is...lekker genieten...als ze wil slapen slaapt ze wel denk ik... @Mmiiiir...jeetje zeg, jij bent geen hormonster, maar een super-woman... @Sloppy...ow wat heerlijk jullie kleine meid eindelijk thuis... @Koolmees, wat leuk dat je zusje mee gaat naar een echo...mijn moeder wil ook graag een keer mee, wil het haar graag geven, maar weet niet of ik mezelf er zo prettig bij voel...nou ja, wordt waarschijnlijk straks toch allemaal anders als de echo`s door de buikwand plaats vinden...nu is het allemaal nog inwendig bij ons...
Nikita, als ik de echofoto van 12 weken bij mij bekijk zie ik ook zwarte vlek in het hoofd. (foto staat ook in mijn album) Niets om je zorgen over te maken voor zover ik weet. En anders even met de vk of gyn overleggen.....snappen ze vast wel.
Liesben...welke foto van 12 weken bedoel je?? Die van 10+6?? Bij mij ziet het er toch wel andes uit...echt donker, maar zie dat op een foto`tje van 19+6 jouw kleintje zo`n soortje vlekje in zijn borst heeft...al lijkt het er ook niet echt op, maar wel meer in die richting... ach weet je wat, om het allemaal makkelijker te maken plaats ik de 2 foto`tjes van onze Haribo-beertjes even in mijn album.
Bekijk bijlage 179493 ow. had hem wel kunnen draaien, maar nu lig het beebje tenminste rechtop... zien jullie wat ik bedoel??
Ik bedoelde indd die 10+6 Nikita... Ik zie wat je bedoeld, maar ik zou er echt van uit gaan dat als ze ook maar even denken dat er iets mis is ze het wel zouden zeggen! Bij mij zag je ook met de 20-weken echo hele zwarte vlekken in het hoofdje..alsof er helemaal niks zat. Maar echo's beoordelen is echt een vak apart en als je er geen verstand van hebt (zoals wij ) dan haal je je al snel van alles in je hoofd.
klopt Liesben, heb die vlekken bij jouw kleintje ook gezien...hmm...misschien is het dus ook wel juist iets goeds...en moet ik me zorgen maken dat het bij de ander juist niet te zien was.......ach ja...maar afwachten...
Nikita, Misschien kom ik nu over als een ontaarde moeder maar ik heb niet eens gezocht naar vlekjes op mijn echofoto's.... Ik ga vanavond of morgen even voor je kijken.. Maar als ik die foto zo zie, dan lijkt met me een prima gezond beebje. Gewoon omdat de contouren van de echo duidelijk zijn, het beebje nergens "rare uitstulpingen" heeft, er "massief" uitziet (dus niet helemaal donker van binnen) en er gewoon uitziet als een nette baby!! Dat er iets vóór je baby zit, in het vruchtwater of een schaduw, dat kan vanalles zijn. Er dreef bij mij bij meerdere metingen ook vanalles in het vruchtwater...
heb er ook niet naar gezocht, maar het viel me opeens op... op het andere foto`tje is eigenlijk ook wel zoiets te zien, maar dan een beetje vager en dan een beetje meer in het midden. Vind ook niet veel op google ( weet ik wel, mag ik eigenlijk niet doen) maar gelukkig duiden de meeste berichtjes erop dat daar de hersentjes zullen komen...en heb pas één berichtje gelezen dat het om vocht en een afwijking ging... Al lijkt het bij dit beebje een beetje een raar plekje voor de hersentjes, maar ja...een echo kan ook zo lekker onduidelijk zijn hé... ( haha...misschien wordt het wel een wiskunde-knobbel... )
Lafemme, dan heb je mijn echofoto nog niet gezien met 8.5 weken! Leek net een alien met een grote vlek op het hoofdje. Dat was de dooierzak...verder nooit doorgevraagd, heb me daar helemaal niet druk om gemaakt. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om een beetje te genieten gezien je geschiedenis, maar probeer het toch maar te gaan doen hoor! Stress is ook niet goed voor je!!! En je hebt al een aantal echo's gehad met 2 hartjes, dus het ziet er zo goed uit! Jammer dat je ouders zo door hebben gezeurt! Rest, sorry, laat het hier even bij, qualitytime met zoonlief! Liefs
@ Nikita, wat fijn weer een goede echo. En dat zwarte plekje, is echt niet erg. Hersenen bestaan veel uit vocht en waarschijnlijk is dit zwarte plekje wat vocht(een ventrikel)...bij de 20 weken echo zie je 2 van deze ruimtes, wel iets lichter van kleur,maar ze zitten er.ik moet eerlijk zeggen dat ik er bij mijn echo's ook helemaal niet op gelet hebt,maar dit ziet er volgens mij prachtig uit!! Wat leuk en apart hè dat jouw buik nu groeit..zo lang naar verlangt en zo onzeker...na de 12 weken wordt het beter, maar die onzekerheid komt af en toe helaas weer terug...Op naar volgende week,meid!!Zet hem op!
Hey Meiden, Mag ik ook bij jullie aansluiten na twee jaar wachten en 2 icsi behandelingen is het eindelijk gelukt!!
H! meiden... haha, was gister echt onverwacht in de buurt van mijn gyn. en ik dacht van, nou ik ga het gewoon eens vragen...en gelukkig was hij super vriendelijk...hij nam me mee naar binnen en heeft heel rustig uitgelegd dat het waarschijnlijk idd. gewoon vocht is, en dat is heel normaal tijdens de ontwikkeling...hij heeft niks opvallends gezien tijdens de echo, en het kunnen ook nog aan aantal andere dingen zijn...een verdikte ader in de groei, of idd. een schaduw of doorsnede van iets...maar de beebjes doen het hartstikke goed op het moment... Ook was de assistente heel erg lief...had het eerst aan haar gevraagd, maar ze kon het niet me zekerheid zeggen dus mocht ik wachten tot de dokter kwam...naderhand zei ze nog, dat ik me echt niet hoef te schamen, en altijd voorbij mag komen zelfs met de stomste vragen... Nou, wat een opluchting, nu wachten tot maandag...de volgende echo...dan heb ik de 10 weken gehaald...al een grote stap hoor... @Mistery....gezellig meid...dat je hier lekker komt meekletsen... @liefprinsesje...ja, probeer te genieten hoor...soms komt het echt al wel een beetje... maar vanochtend buikje jammer genoeg weer weg...haha...gister kreeg ik echt geen een broek dicht, en vandaag weer wel... @Loesie, geniet meer lekker van je zoontje... Meiden, ik krijg een verkoudheid.....loop sinds gister te niesen, en sinds vannacht snottert mijn neus... Weten jullie een beetje wat ik allemaal wel en niet mag nemen nu?? De apotheek zit jammer genoeg een eindje uit te buurt, en heb echt geen zin vandaag nog weg te gaan, maar heb het een en ander thuis liggen...
Nikita, We zijn vriendjes Ik vind het een hele mooie echo! Kan me voorstellen dat je er toch onzeker over bent. Mijn ouders zijn al net zo als jou ouders overenthousiast haha. Mistery, Welkom en van harte gefeliciteerd! Hier, Vanochtend weer wezen zwemmen met Lotte en nu is ze bekaf en ligt ze te slapen. Morgen moet ik weer werken pfff ik heb er gewoon buikpijn van.....
La femme ik ben er zeker van dat nu alles goedkomt en jullie een prachtige tweeling krijgen over 6 a 7 maanden
Kaat, wat een leuke zwemfoto`s, kan niet wachten tot wij dat ook kunnen gaan doen... Onswondertje...WOW, wat een prachtige ogen en die wimpers...echt een wondertje hoor...
ZOOOOOOOOO Wat een super mooi kindje zeg wat een ogen oooh je mag zeker trots zijn op jullie wondertje