Nikita, wat goed en fijn dat de gyn je gerustgesteld heeft. Hele duidelijke echo trouwens, leuk. Oh, slinkende buikjes. Ken ik. Vooral 's avonds groter dan 's ochtends. Mistery, gefeliciteerd en welkom. Wondertje, wat een prachtige foto van een prachtig kindje!!!
@Nikita, wat fijn dat je weer gerustgesteld bent! Ook hier verschil in buik hoor.. @Mistery, gefeliciteerd!! En welkom hier! @Wondertje, jeetje die ogen.. wat supermooi zeg!! Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ook hier superverkouden! Op alle paracetamol staat dat het alleen mag in overleg met huisarts maar het lijkt me dat af en toe paracetamol (zonder codeïne en andere toevoegingen) beter is dan koorts (sowieso!) of nachten lang wakker liggen van de hoofdpijn. Volgens deze pagina kan het ook geen kwaad. De hoestdrank die ik heb mag je gewoon nemen, staat op de bijsluiter!
Nikita, wat ontzettend fijn dat de gynaecoloog je gerust heeft weten te stellen! Ik hoop dat je er snel wat meer van kunt genieten, nog even en dan ben je in ieder geval de onzekere 12 weken grens voorbij! Mistery, welkom en gefeliciteerd natuurlijk! Ons wondertje, wat een prachtig kindje heb je! Die gaat later nog velen harten breken! Kaat, heel veel succes morgen! Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar met Lotte op het kdv gaat het goed hè? Dat is dan in ieder geval een fijn idee! Hoeveel dagen ga je werken en werk je die allemaal achter elkaar? Jessie, beterschap!!! Hier ook een beetje last van keel- en hoofdpijn, maar het is gelukkig nog te doen zonder medicijnen. Ik heb de afgelopen dagen al zo heerlijk geshopt, zo leuk haha! En ik had het niet gedacht, maar nu vind ik echt alle roze meidendingen ineens leuk, terwijl ik juist heel erg van het beige en bruin ben/was Werd nog gebeld door een collega. Er is een kindje met de 5e ziekte op mijn werk, dus het is maar goed dat ik nog niet ben begonnen! Vanmiddag werd ik ook nog gebeld door het ziekenhuis. Mijn 20 weken echo kan op de 19e niet doorgaan, er was dubbel gepland, maar nu kon het al de 15e! Dat is al over 2 weken, spannend!!! Ga er wel met een gerust gevoel heen omdat we maandag gezien hebben dat ons kleintje het heel goed doet en alles er goed uitziet, maar ik vind het toch wel fijn als alles goed nagekeken is en we nog eens bevestigd krijgen dat het echt een meisje is hihi!
Sorry Doortje: ik had er een beetje overheen gelezen dat jij ook een meissie in je buik hebt! Leuk hoor... (ik ben heel blij met het idee een dochter te krijgen...) Die kerel van Liesben die krijgt het echt voor het kiezen hahaha, tussen alle meiden.. Toch wel grappig, omdat "men zegt" dat je na de MMM een grotere kans op een boy dan op een girl hebt... Vanwege de snelheid van de zaadcellen, zeker na IUI... Tja ik herken wel dat je na de eerste echo denkt: hm wil wel nog een keertje checken... Voordat je het weet is het toch een jochie en dan zit hij mooi met al die roze dingen... @Misteri: welkom! Hoe voel je je? Blij, onzeker, vrolijk, verbaasd? Last van kwaaltjes? Zet jezelf gerust even op de lijst! Met mij alles op zich wel goed. Vannacht vreselijk slecht geslapen: ik denk dat ik meer (KLAAR)wakker was dan dat ik geslapen heb. Het is maar goed dat ik op mijnw erk afgesproken heb dat ik, nu ik in principe recht op verlof zou hebben, de vrijheid neem om af en toe een uurtje later op kantoor te komen... Dat uurtje extra kon ik vanmorgen wel gebruiken.... Gisteren zijn mijn ouders geweest om me te helpen met alle klustaken die nog moeten gebeuren. Ik kan het niet zo goed opbrengen om dan zelf niets te doen, vooral ook omdat met name mijn vader heel aanwezig is en steeds wil overleggen. Dat betekende dus toch tig keer trap op en af, bukken, dingen aangeven, toch maar met planken en meubels sjouwen. Tja en ze waren er tussen 1 en 9. Rond etenstijd had ik het echt al helemaal gehad: last van rug, benen en ik was gewoon OP... Ik kon 's avonds ook niet echt goed ontspannen toen ze eenmaal weg waren, dus het is niet zo raar dat ik slecht geslapen heb... Ze komen zondag weer, en vervolgens volgende week dinsdag en donderdag. Ik moet echt me onttrekken aan die onrust, maar weet nog niet zo goed hoe... Zondag komt mijn zus zelfs ook en er moet OVERAL nog wat gebeuren, dus én in mijn slaapkamer, én in de kinderkamer, én in de huiskamer én in de tuin en tuinkamer.... Pfff... iemand ideeën?
@Ons wondertje, wat is het toch een mooitje!! @Nikita, fijn dat je gerustgesteld bent meis. Nog even en je bent die vervelende lange 12 weken voorbij. @Mistery, welkom! @Hier vanmorgen naar het inloopspreekuur op het CB geweest. Stacey is sinds vorige week donderdag 300 gram aangekomen Ze drinkt dus wel genoeg. Ze drinkt echt in etappe's haar fles waardoor ik bijna heel de dag met flesjes in de weer ben....Ze hebben van het CB in haar mondje gekeken en ze heeft dus toch spruw, vandaar dat ze haar flesjes waarschijnlijk niet in 1x drinkt. Vanmiddag medicijntjes halen daarvoor en hopelijk gaat het drinken dan snel beter. Was wel heerlijk lekker wandelen achter de kinderwagen. Was de 1e keer. Knuf voor jullie.
Hey Meiden dank je wel voor het welkom hete... Vanavond weer een ego heb er zin in .. @mmirrrrr ik ben nog steeds er misselijk de hele dag die vieze smaak in me mond maakt niet uit of ik de hele dag me tanden poets eet of drink die smaak blijft en ben zo misselijk als een hond ben ook al een paar dagen niet de deur uit geweest. Ga me zelf er zo echt toe zetten neem een zakje mee voor als ik moet spugen.. Idd voel van alles ben blij na die 12 weken... ik had me al op de lijst gezet, nou en tip voor jou doe iedere dag 1 ding dan heb je nu nog een paar dagen en denk aan je zelf... @vlinder3 wat een rijk gevoel lijkt me dat idd achter je kinderwagen lopen met je wondertje en het is mooi weer dus neem aan dat je lekker genoten heb komen nog mooie dagen aan dus zou zeggen wandels meis
Weer even een snelle reactie, ga weer wat meer reageren als ik wat meer tijd heb Hier gisteren een hele leuke echo gehad. Erg leuk omdat deze keer wel duidelijk bewegingen te zien waren en de lichaamsdelen goed zichtbaar waren. Ook hebben we voor het eerst het hartje gehoord, erg bijzonder! Mijn man heeft het echoschermpje gefilmd zodat we thuis ook nog na kunnen genieten. Ik zal zo een echofoto plaatsen in mijn album.
@Doortje, leuk zeg al dat shoppen.. en een jongetje in roze kleertjes kan ook best.. toch maar ik neem aan dat je over 2 weken geen verrassing meer krijgt.. wel spannend zeg al over 2 weken. Vind je het ook zo'n raar idee dat je dan op de helft bent.. ik ben er net aan gewend dat ik zwanger ben en over 3 weken alweer op de helft.. echt raar?! @Mir, vervelend dat je zo slecht geslapen hebt meid! En ik kan het me voorstellen dat je dan niet niets kan doen.. maar kan je niet afspreken dat jullie op 1 verdieping zijn en dat jij daar dan blijft.. scheelt in elk geval met traplopen enzo.. en groot gelijk dat je op het werk wat uurtjes vrij neemt hoor.. echt verlof zit er dan wel niet in, maar het moet wel te doen blijven! @Vlinder, fijn dat je meisje zo goed gegroeid was! Vervelend van spruw, maar hopelijk komt ze er met de medicijnen snel vanaf. En leuk leuk een eerste wandeling met heerlijk weer Hoe gaat het met jou nu? @Mistery, hoe was je echo? @Koolmees, mooie echo weer! En leuk hè, dat hartje luisteren! Hier gaat verkoudheid langzaam de goede kant op.. gelukkig had ik een lage bloeddruk dus af en toe een dropje tegen de keelpijn mag Morgen dagje uit met het werk, ik ben benieuwd wat we gaan doen!!
Het gaat goed, de ontstekingen aan mijn hechtingen en blaas zijn mooi weg. Af en toe trekken de punten waar de hechtingen ontstoken waren nog wel wat maar dan heb ik gewoon teveel gedaan. Ja het was heerlijk om te wandelen. Van het weekend gaan manlief en ik samen een blokkie om, echt als gezinnetje op stap hihi. Ook zo verkouden?? Wij zijn alledrie flink verkouden. met mijn man gaat het al een stuk beter, bij mij is het op mijn longen geslagen en heb zo'n lekker slijmhoestje en bij Stacey komen na het niesen flinke snottebellen naar buiten. Ze heeft er gelukkig niet heel veel kast van maar heb vandaag zoutoplossing en een pompje om het snot uit haar neus te halen gehaald. @Hier sinds maandag weer aan de pil en omdat het is om de endometriose stil te houden wordt hij ook nog vergoed omdat het om een medische reden is. Ik moet hem wel doorslikken dus geen stopweek, heerlijk geen ongie en pijnen meer. Toch raar hoor meiden om hier nu als mama te schrijven, ik had nooit gedacht dat dit ooit zou gebeuren.
@Jessie80: Fijn dat de verkoudheid weer wat minder is. En veel plezier vandaag! @Vlinder3: Fijn dat het met jou ook goed gaat En jullie succes met de verkoudheid, hopelijk is het snel over! Voor wie wil kan ik een link toesturen naar het echofilmpje, heb het al verschillende keren teruggezien om nog na te genieten. Ik zet het liever niet hier openbaar neer, dus vandaar.
@ Koolmees: ben wel benieuwd naar je filmpje...! Fijn hé, zo'n echo... Volgende week donderdag mag ik weer: een extra echo vanwege de groeiachterstand die ze de vorige keer had. Ik hoop dat ze dan ook wat meer in de middenregio's zit met de afzonderlijke metingen van hoofd, buik en benen. Maakt me niet zo uit dat mijn meissie wat kleiner is, maar die toch wat afwijkende verhoudingen blijven toch erg hangen, ik maak me toch méér zorgen dan vóór die echo en ik kan het maar moeilijk loslaten... @ Vlinder: fijn dat het goed gaat! Succes met de verkoudheden van alledrie . @ Jessie: ook al verkouden. Niet mijn kant op niezen hoor... . ennuh, goed schuine buikspieren aanspannen bij iedere nies... @ Mistery: hoe was je echo? Vervelend hé, die misselijkheid... Ik hoop dat het snel minder wordt als je iets verder bent in je zwangerschap. Heb vannacht gelukkig weer goed geslapen. Ik heb gewoon echt te veel gedaan afgelopen woensdag... Dat merk je dus vooral als het al te laat is! Ik heb nu bedacht, dat de hulptroepen komende zondag max. 1-2 uur op de bovenverdieping mogen klussen, zodat ik me daar kan terugtrekken voor een dutje en om effe een uurtje te liggen / zitten. Als ik dat gewoon een keer of drie doe gedurende de dag, moet het goedkomen. Boek of tijdschrift erbij...! Bijna weekend, fijn hoor!
Goh, ik heb verlof. Iets waar ik zo lang naar verlangd heb, op gehoopt heb....wat me steeds net niet gegund leek. En nu? Nu heb ik gewoon zwangerschapsverlof. Ben ik morgen 34 weken zwanger, krijg ik over 6 weken (ongeveer) een kindje. Hetzelfde kindje wat vanmorgen 20 minuten lang de hik had, wat nu gezellig aan het schoppen en draaien is...een droom die nu werkelijk werkelijkheid lijkt te worden. En ik? Ik kan alleen maar huilen. Tranen van geluk, van ongeloof en tranen van verbazing.
@ Jessie80 Echo was weer goed alleen niet heel duidelijk hij ging lekker met ze koppie naar de ego op een gegeven moment draaide die en konden we het goed zien.. Jij gelukkig bijna van je verkoudheid af... het schijnt te heersen.. @ Miirr goed idee van je ja jij moet idd wel goed naar je lichaam luisteren.. Ego was leuk idd ik heb gelukkig gisteren een recept gehad even de naam kwijt maar zet pillen tegen de misselijkheid kan vannacht de eerste in nemen kan niet wachten... Hopen dat dat werkt... We hebben heerlijk weer ik ga naar buiten in de zon met een heerlijk boek en een glas water en nu maar hopen dat me buren niet gaan koken houden namelijk allebei erg van koken met knoflook dan kan ik rennen naar de wc maar hopen dat ze niet gaan koken hihihi
Liesben en de rest; hier precies hetzelfde (hoef alleen niet te huilen). Maar wij zijn even ver en ook ik heb vandaag voor het laatst gewerkt voordat ons leven totaal gaat veranderen! Nog steeds onwerkelijk, nog steeds niet voor te stellen dat er straks een klein meisje in het ledikantje ligt te slapen. Ik ben wel uitgeput. Moest voor de klas omdat er een zieke was. Totaal niet op voorbereid, geen zin in, warm en een redelijk aandacht en energie vretende jongen erbij. Maar we hebben het overleefd. En nu lekker uit eten om m'n verlof in te luiden!!!!
H! meiden... Zo, ook weer eens een berichtje van mij... De laatste dagen weer ontzettend moe moe moe, en misselijk...maar het rare is ( vind ik tenminste) dat mijn buikje nog niet echt gaat groeien...hmm...en dat terwijl er 2 inzitten...´s ochtends is er echt niet veel te zien, maar zodra ik ben opgestaan en zelfs maar een glas water heb gedronken piept hij er alweer mee uit ( dus Zeehonje...idd. erg herkenbaar) en dan groeit hij de hele dag verder...alleen wel de ene dag meer dan de andere...ach ja...zal wel normaal zijn in het begin denk ik dan maar, maar toch kan ik niet wachten tot hij echt groter begint te worden...ben zoooooo benieuwd... Mistery...fijn meid dat je echo weer goed was...en hopelijk helpen de zetpillen...hier dus ook misselijk maar gelukkig geen overgeven...dat maakt het dan toch dragelijker vind ik... Jessy, gaat het weer beter met je vekoudheid...hier dacht ik verkouden te worden...maar het is bij 2 dagen niesen gebleven gelukkig...al zit mijn neus wel nog dicht, maar ja...dat is aan zwangerschapskwaaltje geloof ik... Doortje, spannend zeg de 20 weken echo...wel lekker een paar daagjes eerder...zal toch wel weer spannend zijn denk ik... Vlinder, wat is spruw?? Hopelijk gaat het beter, maar gelukkig komt jullie kleine meid wel genoeg aan...en gaat het met jouw ook langzaam beter...geniet maar lekker van het goede weer... Koolmees, wat bijzonder zeg het hartje te kunnen horen.... Mmiiir...bijna donderdag en krijg je weer een echo...hopelijk wordt je dan helemaal gerustgesteld...toch wel fijn dat ze dat doen... vind het een goed plan hoor i.v.m. je hulptroepen in huis...en lekker op tijd aan jezelf denken... Liesben en Zeehondje...wat heerlijk moet dat geluksgevoel zijn...ga maar lekker genieten van jullie verlof en van de laatste weekjes... Voor je het weet is het allemaal weer voorbij, maar krijg je er iets prachtigs voor terug... fijn week-end allemaal hoor...♥
Nikita, bij een tweeling hoeft je buik nu nog echt niet groter te zijn dan bij eentje. En bij mij duurde het best lang vond ik voordat er echt duidelijk (ook voor de buitenwereld) wat te zien was. Vond dat ook zooooo jammer, maar wat doe je eraan hè?! Collegaatje krijgt ook een tweeling, is nu 16 weken en daar begin je het een beetje te zien. Maar dat kan ook komen omdat je het weet. Misselijkheid, bah. Heb er een paar weekjes last van gehad. Nou ja, meer een weeïg gevoel. Wist niet of ik nou juist wel of juist geen trek had. Als ik dan wat at werd het wel minder. Nooit hoeven overgeven, hopelijk blijft jou dat ook bespaard. Heerlijk in de tuin hier. Met m'n rug nasr de zon, wil niet nog meer last van een zwangerschapsmasker krijgen. Gisteravond was ze trouwens heel druk. M'n man zag m'n buik aan de andere kant van de bank bewegen, haha. Vanmorgen na stukje lopen naar de auto beetje pijnlijk, drukkend en zwaar gevoel in onderbuik. Trok gelukkig wel weer weg na kwartiertje ofzo.
@Vlinder, fijn dat het lichamelijk ook weer de goede kant op gaat met jou! Gister en vandaag mooi weer, dus lekker erop uit? @Koolmees, ik ben wel benieuwd hoor naar je echo filmpje! @Mir, gelukkig weer beter geslapen. Ik hoop dat je klusplan gaat werken en je morgen de klusdag goed doorkomt! En donderdag hopelijk een echo waar je ongerustheid wat wordt weggenomen! @Liesben, gefeliciteerd met verlof! Heerlijk! En laat die tranen van geluk maar stromen hoor.. knuffel! @Zeehondje, ook gefeliciteerd met verlof.. ook jij lekker genieten van de laatste weekjes met z'n 2-en. @Nikita, ik denk dat je buikje wel snel zal gaan groeien hoor. 10 weken alweer, hoera! Hier was dagje uit erg gezellig, maar ook wel vermoeiend. En ik merkte dat conditie wel wat heeft geleden onder verkoudheid van afgelopen week.. oeps.. gelukkig vannacht weer goed doorgeslapen Nu maar eens boodschappen doen..
Buiten? In de zon? Pfff, respect. Ik vind het net ff te warm Heb trouwens ook voor het eerst wat last van vocht in de voeten, met name de voorvoet (dus bij de tenen). Ik hou het maar op het warme weer...Dus lekker binnen met de beentjes hoog. Nu nog mijn vriend zo gek krijgen dattie een ijsje voor me gaat halen