Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    En Liesben, nog een ijsje gekregen?

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben hem zelf maar gaan halen :)

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @jessie, ja we zijn er inderdaad lekker op uit geweest ;)
    Gisteren lekker aan de wandel en bij vrienden wat gaan drinken.

@Liesben, nou ja zeg....Heb je je ijsje zelf moeten halen....;)
    Als hij maar lekker was. :D

@Hier, met Stacey gaat het erg goed, ze is alleen soms wat onrustig en vooral in de avond. Veel huilen enzo maar zijn denk ik krampjes.
    Bij mij blijft 1 punt van de knip gevoelig en als het vd week niet minder word bel ik toch even de ha voor de zekerheid.

Fijne dag meiden met dit regenweer.

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Jullie hebben een druk weekend gehad meiden, het is zo rustig?? :)

Ik wil even laten weten dat wij trots zijn op onszelf :D
    Stacey heeft vanacht in haar eigen kamertje geslapen! :)
    Het ging hardstikke goed, alleen het inslapen wilt ze alleen met haar tut en als ze nog niet goed slaapt en hij valt eruit dan laat ze dat wel horen. Maar zodra ze hem vasthoud en slaapt, slaapt ze goed door. ze is vanacht 1 keer gekomen voor eten. :)

Hoe is het met de zwangere dames hier??

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wat fijn dat stacey zo lekker heeft geslapen in haar eigen kamertje!

Hier alles "goed" alhoewel ik langzaamaan steeds meer van die irritante laatste loodjes-kwaaltjes krijg. Slecht slapen, onrustige benen, rugpijn, pijn in de heupen. Sinds gisteren ook een schimmelinfectie, heel fijn. Maar de baby is alive en kicking, en das het belangrijkste :)
    Ik heb nieuwe buikfoto van vandaag in mijn album gezet.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mooi buikje! :)

Oh die laatste loodjes, ik was er zo klaar mee. :)
    Nog even meid en dan ben je het allemaal vergeten hihi.

7. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    Hey meiden,

Hoe is die? Nou de zetpillen helpen goed ben er zo blij mee maar merkte van het weekend toen we wat later thuis kwamen en de medicijnen uitgewerkt waren moest ik overgeven maar deze week even van genieten want het kan maar 1 week maar ben zo blij dat ik nu wat kan en niet misselijk ben.. Hoe is het verder met jullie meiden?

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, wat fijn dat alles zo goed gaat met jullie kleine meid!

Liesben, ik merk inderdaad ook dat het ietsjes zwaarder wordt. Ze schopt echt hard en omhoog, heb wat meer last van bandenpijn en soms steken in m'n vagina. Maar het is gelukkig allemaal nog uit te houden.

Mistery, wat fijn dat de zetpillen zo goed hun werk doen. Wel jammer dat je ze maar een week mag gebruiken, hoe gaat het daarna dan verder?

Hier vanmorgen weer controle gehad. Bloeddruk 90/65 en een spoortje eiwit in m'n urine. Maar dat was niet zorgwekkend. Baarmoeder gemeten, 31 cm. En ze ligt nog steeds mooi ingedaald, maar nog niet vast. Als ze hard zou duwen kon ze haar d'r uit trekken zeg maar. Moest nog even bloedprikken en toen weer naar huis.
    Nu wachten op iemand van de kraamzorg voor het intake-gesprek.

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zeehondje, we lopen wel erg gelijk...ik heb ook vandaag de intake van de kraamzorg :)

10. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @ Zeehond en Liesben: Heb vorige week de intake gehad!
    Was wel leuk en ook best leerzaam. Ik heb een indicatie voor extra zorg omdat ik geen partner heb, dus das wel fijn!

Ook ik steeds meer laatste-loodjes kwaaltjes, wat ook niet zo gek is want ik zit vandaag op precies 35 weken... Slapen wordt steeds moeilijker, ook soms rugpijn. En ik loop steeds langzamer :D , vooral als ik de trap op ga.
    @ Mystery: vervelend die misselijkheid... Misschien heeft Sloppy nog tips?

@ Vlinder: zo te lezen gaat het allemaal TOP met Stacey...

@ Nikita: tja je beebjes zijn natuurlijk nog heel klein, dus nog niet persé aanleiding voor een groeiende buik...
    Maar ik kan me voorstellen dat je wil pronken!!

Ik heb zaterdag een bbq georganiseerd voor 16 mensen. Had me voorgenomen om op mijn billen te blijven zitten, en ik moet zeggen dat dat beter gelukt is dan dat ik vantevoren heb gedacht. Een aantal mensen zijn wat eerder gekomen en hebben voor mij het sjouw-werk gedaan, zelf alleen een salade of twee gemaakt (zittend) en heb de hele avond niet hoeven opstaan om wat te drinken te pakken. Was heel gezellig.
    Zondag waren de hulptroepen er weer. Mijn tuin is een stuk opgeknapt, en ook zijn er weer wat klussen af in mijn huis. Fijn hoor! Ik heb op een gegeven moment, na de lunch, iedereen het huis uit en de tuin in gestuurd en een heerlijk dutje gedaan.
    Vandaag weer aan het werk. Maar als het goed is kan ik deze week het aantal uren beperkt houden tot minder dan 30, dus dat is prima!

Donderdag extra groeiecho, ik hoop dat alles goed is!

Nog een dikke maand en dan is ze er misschien al......!!!! :D:D

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Intake-gesprek is goed en prettig verlopen. Weer wat dingetjes waar we over na moeten denken en wat vragen kunnen stellen.
    We zijn er nog niet helemaal uit of manlief gaat werken (min de vier dagen die hij 'krijgt' = twee dagen + twee dagen weekend) en nadat de kraamhulp weg is nog extra vrij neemt of dat hij gelijktijdig met de hulp vrij neemt. Hij vindt het zelf een beetje overdreven, hij denkt volgens mij dat hij zich dan gaat vervelen met een hulp in huis erbij. En misschien gaat ie wel halve dagen werken. Dan komt hij naar huis als de kraamhulp weggaat. Hier moeten we het nog even goed over hebben.

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jaaa liesben en zeehondje, eindelijk verlof, wat heerlijk! Mirr, wordt wel zwaar zo denk ik hè, en geen verlof, pittig, ik zou nu echt nog niet kunnen werken hoor, ben nog best heel vaak erg moe... Oké, komt ook door de bv, ze komt nu tussen de 3 en 4 uur ergens maar lang slapen is er nooit bij eigenlijk...

Vlinder wat balen, allemaal verkouden! En wat goed, in haar eigen bedje! Annelynn slaapt nog bij ons maar wel 1 keer per dag op haar eigen kamertje.

Liesbn: mooie buik hoor!!

Zeehondje, hier was Sjoerd ook samen met de kraamhulp vrij en hij heeft echt veel van haar geleerd. Zo veel dat hij het mij daarna weer kon leren ;) En smiddags deed hij soms samen met mij een dutje want tuurlijk zijn wij het meest moe, maar de papa's ook op het begin hoor :D en gezellig was het ook :)..maar iedereen doet t anders, halve dagen kan ook maar geloof me, de tijd vliegt voorbij en hij heeft zich niet verveeld :D

Gaat t ook goed verder met de februari mama's? :)

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    #2793 Doortje25, 5 sep 2011
    Laatst bewerkt: 5 sep 2011
    Vlinder, wat fijn dat het zo goed gaat met Stacey!
    En super dat ze lekker in haar eigen bedje heeft geslapen!
    Voel jij je ook goed?

Liesben, wat een mooie buik!!!

Mistery, mijn vriendin was ook heel ziek en die had daar ook medicijnen voor. Zij mocht ze wel langer gebruiken en heeft ze tot de 15e week van haar zwangerschap gebruikt. Hopelijk is er dus ook nog iets anders voor!

Zeehondje, wat fijn dat de controle goed was.
    Houden ze nu wel je bloeddruk en urine extra in de gaten?

Mir, je hebt heerlijk weer voor de bbq gehad, super hoor!
    En wat fijn dat iedereen zo behulpzaam is!
    Jij gaat het wel redden met je kleine meid en alle hulptroepen om jullie heen, daar heb je helemaal geen partner bij nodig haha! ;)
    Een vrouw die ik ken is nu 12 weken zwanger, ook bewust zonder partner. Ze was heel bang dat het niet zou lukken, omdat ze het met haar ex 1.5 jaar tevergeefs geprobeerd heeft en hij nu wel kinderen heeft. Ze dacht dus dat het aan haar lag, maar het was bij de 2e iui al raak! Zo gaaf! Ze vind het wel heel spannend en het is nu ook wel heel echt, maar ook zij heeft zoveel hulptroepen om zich heen dat het helemaal goed moet gaan komen.

Ik hoop dat de echo donderdag helemaal goed is en je je zorgen wat van je af kunt zetten!

Zeehondje, lastig he om te bepalen wat nou het beste is. Ik zei ook dat mijn vriend beter kon gaan werken als de kraamhulp er is en dan vrij neemt als ze weg is, maar anderen zeggen weer dat het juist handig is als hij thuis is zodat hij er wat van kan leren. Wij weten dus ook nog niet goed hoe we dat tegen die tijd gaan doen. Het idee van halve dagen is ook wel slim, dat ga ik hier ook even in de groep gooien! ;) Ik denk ook dat als de kleine er eenmaal is, hij helemaal niet meer wil gaan werken haha!

Josjo, hier gaat alles goed.
    Heb op het moment erg last van mijn stuitje en ben al flink wat aangekomen, waardoor het wat lastiger is om me vrij te bewegen, ga dus wel even letten op wat ik eet. Verder was ik vanochtend vergeten te eten en dat moest ik bekopen met een omhelzing om de wc-pot, maar nadat ik wat gegeten had ging het weer prima. Was pas de 2e keer deze zwangerschap, dus je hoort mij echt niet klagen. Ik voel de kleine steeds beter, ze beweegt veel en dat is erg leuk om te voelen! Verder ben ik de afgelopen week echt enorm verwend met allemaal meisjesdingen, ben er nu helemaal aan gewend en vind het zo leuk!

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh leuk hè, zo verwend worden met cadeautjes!!!

Geen extra controles hier voor bloeddruk en eiwitten hoor. Was blijkbaar zo minimaal. En bloeddruk is juist heel netjes. Heb elke keer zo rond 50 á 60 als onderdruk en dat is voor een zwangere heel goed.

15. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Vlinder3: Wat fijn dat Stacey al op haar eigen kamertje heeft geslapen :)
    @Liesben: Mooie buik! Ook mooi om het verschil per week zo goed te zien!
    @Mistery: Fijn dat de zetpillen goed helpen! En nu maar hopen dat over een week de misselijkheid een heel stuk gezakt is!
    @Mmiiiiir: Wat fijn al die hulptroepen! Heerlijk om ook af en toe een stapje terug te kunnen doen of niet?
    @Zeehondje: Lastig dilemma ja met de vakantie van je man, misschien dat half/half inderdaad een goede optie is!
    @Doortje25: Wat heerlijk dat je je meisje al zo goed voelt! Ik ben benieuwd wanneer ik hier voor het eerst wat zal gaan voelen.

Hier gaat alles prima. De moeheid/misselijkheid was niet heel erg, maar ik merk nu dat ik me al steeds meer stukken beter voel. Sinds de laatste echo waarop al echt een mensje te zien was, begin ik ook steeds meer het gevoel te krijgen dat er echt iets levends in me zit. Het blijft raar, ook omdat ik nog niets voel, maar ik begin het me steeds meer te beseffen :) Morgen voor het eerst naar de VK (ben tot nu toe steeds bij de gyn geweest), ben benieuwd!

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Fijn zeg dat die zetpillen zo goed werken!
    Ik heb ze ook gehad, maar bij mij werkte het helaas niet.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier is alles goed, ik heb alleen veel moeite om te wennen aan het voedingschema van Suzannah....
    Ik moet haar tijden in de gaten houden omdat ze gewoon niet wakker word voor de voeding.
    Vandaag is het echt heel erg en ze is echt nog helemaal niet langer als 15min wakker geweest en dan maar ik me direct weer zorgen :(
    Zo vervelend.
    Ook had ik er naar buiten toe iets te warm aangekleed, bang dat ze het koud krijgt en toen had ze net 37.9............en dan maak ik me direct weer zorgen. In combi met het nauwelijks wakker worden is dat ook weer niet gek maar ik denk volkomen onnodig...
    pffffff.
    Ga straks weer ff tempen en dan moet hij wel weer gezakt zijn, ga ik van uit.

Verder weinig tijd om mee te schijven en zelfs mee lezen kom ik niet echt aan toe.
    Ik denk wel aan jullie hoor!

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Oh ja, nog een klein hoogtepuntje vandaag...we zijn waarschijnlijk uit de naam ;)

Intake kraamzorg is geweest. Heerlijk nuchter mens, even alles doorgenomen. Ik krijg 49 uur.
    Het doet me wel heel erg realiseren dat alles wel erg dichtbij komt....brrr ;)

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy, lijkt mij ook best wel eng hoor en ik snap helemaal dat je je zo'n zorgen maakt. u ons meisje nog in mijn buik zit maak ik me ook zorgen als ik haar even niet voel. En dat gevoel wordt denk ik alleen maar sterker als ze straks hier echt bij ons in huis is, in haar bedje of in onze armen slaapt. Ik zou misschien toch de huisarts bellen of het kraambureau. Misschien kunnen zij je geruststellen?

Liesben, joepie, de naam is bekend! Bij ons al een hele tijd gelukkig. Alleen nu het kaartje nog...

20. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden...

Gister weer een echo gehad...en owowow, wat was ik weer zenuwachtig, maar alles was super...eentje lag er al te dansen in mijn buik...Gyn. heeft zelfs door de buikwand gekeken, en een 4D foto gemaakt, natuurlijk nog wel onduidelijk, maar toch zal ik die strakjes even posten...
    Nu even naar mijn werk want ben vanaf vandaag niet meer ziek, maar val onder een werkvervod...D.W.Z dat ik mijn eigen werk niet meer mag doen, en mijn werkgever andere ( in dit geval dus hele lichtje ) klusjes voor mij moet vinden, heeft hij niks, mag ik lekker tot de bevalling thuis blijven bij vol salaris...:D
    Tsja...soms heeft in Duitsland wonen ook zijn goede kanten...

Lees later vandaag ook even alles bij....tot strakjes...

Deel Deze Pagina