Ik dacht, laten we weer eens even bij de aanstaande mama's uit de MMM gaan kijken! Ik zie dat t groepje al lekker uitgebreid is, MOOI! Alle nieuwe: Gefeli met jullie zwangerschap! Alle zwangere: Nog lekker genieten allemaal? Alle bevallen dames: Proficiat, en succes met de kleine wondertjes! Ik ben aan t genieten van de laatste dagen vakantie met mn hubbie. Ik mag dinsdag weer aan de bak, en mannetje maandag al. Buikpijn van de Stederil heb ik al een week,en t lijkt alsof ik elk moment ongi kan worden. Moet de pil tot de 11e, (9-11 USA ) meestal duurt t 3a4 dagen dan voordat ik ongi word, dat is dan donderdag, en dan gaan we bijna beginnen aan ICSI! Spannend! Vorige keer met IVF van de 10 eicellen maar 1 emmy is niet veel he? Ik heb veel meer vertrouwen in ICSI.... Knuffels, en kussies voor alle meiden!
Nikita, ik schreef van die 12 weken... sorry! Maar het is wel echt zo dat hoe verder je bent, hoe groter de kans is dat het goed blijft gaan. Er zijn altijd uitzonderingen, maar het zou zo fijn zijn als jij dat niet bent! Ik wilde ook tot 12 weken wachten met vertellen, maar had met 10 weken en 4 dagen een goede echo. Toen zei de gyn ook dat ik het wel mocht vertellen, de kans dat het mis zou gaan was extreem klein zei ze. Maar je bent denk pas echt gerust als je wat verder je zwangerschap in bent, ik heb nog steeds onzekere momenten hoor! Goed dat het aankomen is begonnen, laat die buik maar groeien!!! Grappig dat je van die honger-aanvallen hebt, daar heb ik nu steeds meer last van. En dan eet ik niet zo gezond als jij, maar vooral veel chocola hihi! Brabbel, ik hoop dat jij je ook heel snel bij ons mag aansluiten! Kan me voorstellen dat je meer vertrouwen hebt in ICSI, het was de vorige keer zo'n teleurstelling! Ik ga voor je duimen, het gaat nu wel opschieten! Mir, wat fijn dat de groeiecho goed was! Ik hoop echt dat je er nu wat geruster op bent dat alles goed is met je kleine meisje! Nog even geduld, dan mag je haar in je armen sluiten en kun je het met eigen ogen zien. Ik denk dat je dan pas echt gerust gesteld zult zijn! Ik moet morgen naar de verloskundige. Heb vandaag een kraambedverloskundige geregeld! Ga even vragen naar de pijn in mijn stuitje en liezen, ik ben bang dat ik toch langs een bekkenfysio moet want het wordt steeds erger... Maar het is nog goed te doen hoor, als het hierbij blijft hoor je mij niet klagen!
Meiden voor allemaal hier een tipje: 39 voor 20 pakketten met 64 billendoekjes van Pamper, aanbieding bij Groupon! 50% en meer korting bij restaurants, fitness, sport, evenementen en nog veel meer - www.groupon.nl
La feme nikita, moet altijd erg hard lachen om wat je schrijft zie het al helemaal voor me gezellig met ze 4 tjes want dat zijn jullie nu al lekker tosti's eten midden in de nacht hihih jij kan een boek schrijven je schrijft altijd leuke stukjes .. Nou ik moet eigenlijk heel snel weg want ik moet even een groeibh halen mijn memmen zijn nu al zo groot dat ze uit me bh groeien hihih dus ik probeer vanavond anders morgen even te reageren knuffels
Miirrr, wat fijn dat de groeiecho goed was en dat ze nu iets minder van de gemiddelde lijnen af zit. Nikita, ik heb dat eigenlijk nooit gehad, midden in de nacht wakker worden en dan zo'n trek ergens in hebben. Heeft manlief maar geluk mee gehad, haha. En lekker rustig aan doen met die twee kleintjes in de buik. Met zo'n voorgeschiedenis duurt het gewoon wat langer voordat je echt kan gaan genieten. En dan blijven de zorgen hoor, hou daar maar vast rekening mee. Brabbel, ik hoop zo dat je hier snel als zwangere mee mag komen schrijven!!! Doortje, maar als je al bij de verloskundige loopt, dan hoef je toch geen kraambedverloskundige te regelen? Je eigen vk komt dan toch? Hoop dat de pijn beperkt blijft meid. Ik weet eigenlijk niet waarom je geen wasverzachter mag gebruiken. Misschien omdat het tere babyhuidje daar aan het begin nog niet goed tegen kan? Uitslag, allergie? Later mag je het gewoon weer gaan gebruiken volgens mij hoor. En dingen niet wassen is misschien juist weer goed om het afweersysteem op te bouwen. Moeten toch een keer met bacteriën e.d. in aanraking komen? Met de jeuk gaat het wel goed. Ben erachter gekomen dat het vooral 's ochtends en 's avonds is en dan meestal in bed. Dan heb ik gewoon hele warme voeten en dat gaat onwijz jeuken. Probeer er zoveel mogelijk van af te blijven en dat lukt redelijk. En weer wat gestreken en gewassen vandaag. Nu de rompertjes en kleertjes maat 50-56-62. De rest doe ik wel als ze ze aan kan. Het ziet er zo schattig uit die kleertjes aan het wasrek. Niet alles mocht in de droger, dus ook maar niet gedaan. Morgenavond komen eindelijk de gordijnen. Hopelijk nu zonder vlekken en verkeerde stiksels!
Zeehondje wat fijn dat het goed gaat met de jeuk. Wel in de gaten blijven houden dat het niet erger wordt hoor! Ik ben onder controle bij de vk op het ziekenhuis, zij doet geen thuiscontroles. In 1e instantie moest ik bij de gyn blijven, maar zolang het gewoon goed gaat is daar verder geen reden voor. Word wel extra gecontroleerd door de neuroloog, maar denk zelf eigenlijk niet dat mijn zwangerschap heel anders is dan die van een 'gezond' persoon.
haha meiden...hier eentje die zich opeens zorgen maakt of de overgang van dooierzak naar placenta wel goed zal gaan... geen idee hoe ik erbij kom, en probeer wat te googlen, maar vind er alleen maar verwarrende dngen over...de ene website zegt dat het rond 8 weken al gebeurd, en de ander rond de 11 weken... Nou op één foto`tje was nog een dooierzakje te zien, dus geen idee hoe het precies zit... De een zegt ook dat het een kritisch moment is, net zoals het moment waarop het hartje gaat kloppen, de ander zegt dat het het weer niet is... hahaha, snap er gewoon niet veel van...iemand toevallig wat meer info hierover??? tot morgen meiden en weltrusten...
Zeehondje en doortje jullie hebben ook al heel wat meegemaakt..maar gelukkig allebei in blijde verwachting Ik heb nog 3 cryo's hopen dat ik die voor een volgende poging kan gebruiken @all morgen ga ik verder met lezen tis laat moet morgen vroeg bloedprikken en dan werken kruip lekker m'n bedje in.
Bij mij is het twee keer rond de 8 weken misgegaan. De vk zei dat dat iets te maken kon hebben met indd een kritisch punt waarop de placenta langzaam de taken van de dooierzak overneemt. Maar precies weet ik het niet...Anders gewoon even mij de vk of gyn navragen?
ja, het is zo raar, je vind echt 2 verschillende antwoorden op het net... de ene zegt dat het al rond 7-8 weken gebeurt, en de andere zegt dat het toch echt pas bij 10-11 weken gebeurt. heb mijn gyn. gebeld, maar jammer genoeg is hij vandaag niet in de praktijk maar heeft de hele ochtend OP´s in het ziekenhuis.... heb mijn vraag hier aan de VK gesteld, hopelijk krijg ik snel een antwoord... kan natuurlijk zijn, dat de placenta vanaf 8 weken begint te werken, en vanaf 10-11 weken de dooierzak begint op te lossen ofzo... maar soms is het internet echt verwarrend...
Nikita, ik kom het onderstaande een paar keer tegen op internet; Deze dooierzak voorziet de vrucht van voeding, omdat de placenta zich nog moet ontwikkelen. Maar in de 12e week, als de placenta werkt, is de dooierzak opgelost.
Hallo allemaal, Woensdag begonnen aan een reactie maar je wordt zo snel afgeleid met n kleintje dat ik t berichtje nooit heb afgemaakt.. en nu weet ik natuurlijk niet alles meer wat ik wilde reageren... maar, ik zag mooie berichtjes over goede echo's, wat nieuwe en bijna nieuwe meiden, gezellig! Brabbel succes met de icsi, hopelijk mag er nu dan eindelijk een wondertje in jouw buik gaan groeien....! Loesie, gisteren tp, hoe is het verlopen? Duim me gek hier voor je!! Zeehondje, die jeuk kan inderdaad op t eind erger worden en er is niet veel aan te doen... mijn schoonzusje had het en je kan zoals vlinder zegt met menthol zalf of talkpoeder de jeuk verlichten. Had Sloppy ook niet een tijdje zo'n onwijze jeuk? Misschien heeft zij nog tips... Kleertjes wassen heb ik gedaan, maar ook omdat het zo leuk is, die kabouterwasjes, allemaal van die piepkleine kleertjes aan de lijn...! Als ik nu iets nieuws koop dan trek ik het aan zonder te wassen, zelfs rompers om eerlijk te zijn.... al is het misschien wel beter om die voortaan wel te wassen. Maar ja volgens die theorie moet je broekjes ook wassen en wat te doen bij korte mouwen rompers en lange mouwen shirtjes? Ik heb het gewoon allemaal gewassen, wel zo'n fijn idee met n kersvers klein lief babietje met teer huidje toch . Speciaal wasmiddel voor de kleintjes is van neutral (heb je voor wit en bonte was) heb je ook wasverzachter, zat me dat laatst af te vragen of die ook niet zou mogen? @miirr: vanillevla helpt ook echt tegen het maagzuur vond ik. Al ben ik trouw gebleven aan mijn rennies, want de antagel die hielp matig vond ik en om nou rennies in drankvorm te gaan drinken? Zo lekker zijn die krengen niet... maar heb het ooit al eerder gezegd, zorg dat je rennies bij je hebt tijdens de bevalling. Mocht je last krijgen van zuur, wat ik dus had en bij mij ook n boer die dwars zat (sorry voor de details haha) dan kan dat echt helpen! HIer gaat het goed. Ben vanaf deze week schema van ' de tevreden baby' aan het proberen en dat gaat redelijk. Vannacht om 2.30 een voeding en daarna om 6.45 dus ik was tevreden....! Alleen de slaapjes overdag willen nog niet helemaal.. ik ga xde borstvoeding langzaam afbouwen want vind t erg zwaar, krijg pijnlijke nek (heb ik vaker last van) en tepels doen zeer en ik ben soms zo moehoehoe..... dus wie weet helpt dat ook meteen om haar beter door te laten slapen... maar, ze is weer wakker.... tot gauw meiden!!
Aaah meiden...hier raak ik het nare gevoel niet kwijt hoor...en dat terwijl mijn zusje het zelfs bij haar schoonzus ( die is ook gyn. ) heeft nagevraagd, en zij ook zegt dat het aan de hand van de informatie die zij heeft gekregen waarschijnlijk allemaal in orde is... Maar dan denk ik weer...hmmm...misschien heb ik wel een naar voorgevoel, en ben ik daarom gister gaan googlen...zat gister nl. gewoon op de bank en vroeg me opeens af hoe de overgang van dooierzak naar placenta ging...( heb ik me al wel eens vaker afgevraagd hoor, en ook of die overgang dan altijd goed gaat... maar mijn zwangerschappen zijn nog nooit zover gekomen ) Denk dat het misschien ook wel gewoon de spanning is, van eindelijk die 12 weken echo achter de rug te willen hebben nu we zooo dichtbij gekomen zijn... Want het schoot me vanochtend ook nog door het hoofd, tijdens de echo zei de gyn. iets van dat het belangrijk was dat beide beebjes even groot zijn, en dat we geen gevaar lopen dat het ene beebje op kosten van het andere overleeft omdat ze allebei een eigen: vruchtzak, dooierzak of placenta...(dat zijn zowel manlief als ik kwijt ) hebben... Zo meiden....de VK hier op ZP heeft nog niet geantwoord...maar houd er nu over op hoor...kan hier schrijven zoveel ik wil, maar die onzekerheid kan toch niemand nemen...alleen hopen dat de steekjes en trekjes die ik in mijn buik voel het hele week-end nog aanhouden, en dan ga ik maandag nog een keer de gyn. bellen en vragen om uitleg... trouwens...paar dagen geleden had ik nog een super positief gevoel, toen ik mijn positiebroek bestelde...maar toch blijft het aan me knagen waarom ik hier gister aan moest denken, en waarom ik hier al vaker aan heb gedacht...( soms kan ik best wel bijgelovig, bijna paranoia zijn hoor ) fijn week-end allemaal...♥ Josjo...gezellig hoor zo`n klein meisje om je heen...en fijn dat het zo goed gaat...kan me voorstellen dat je lekker druk bezig bent...maar tussen het voeden, wassen en slapen door...wel lekker genieten hé...
Nikita, meid toch. Wat naar dat je je zo voelt. Ik weet nog goed dat ik me ook echt periodes zo gevoeld heb. Terwijl daar echt geen aanleiding voor was, gewoon een gevoel. Ik heb zelfs een keer om een extra echo gevraagd en gelukkig gekregen. Er zaten toen opeens 5 weken tussen ofzo, nou dat had ik echt niet volgehouden. Probeer dit weekend lekker wat babydingen te gaan shoppen ofzo, dan komt dat positieve gevoel hopelijk snel weer terug!!! Ik denk trouwens dat de gyn heeft gezegd dat ze beide een eigen vruchtzak hebben. Dat heeft een meereiige tweeling volgens mij altijd. Alleen bij eeneiige tweelingen kán het voorkomen dat ze de vruchtzak delen. Bij een collega van mij weten ze dus niet of het een eeneiige of meereiige tweeling is. Ze heeft namelijk twee vruchtjes in twee vruchtzakjes. Pas later (dna onderzoek of geboorte) kan je zien wat voor een tweeling het is. Maar bij jou is het zoiezo meereiig, omdat er meerdere cryo's zijn teruggeplaatst. Zo, hier vandaag weer een beetje verder gewassen en gestreken en vuilniszakken gevuld en weggegooid. Gister heb ik trouwens zulke leuke dingetjes besteld bij noppies.nl! Vier dingetjes van Woezel&Pip, allemaal in de aanbieding. Broekjes, shirtje, vestje en slofjes. En het pakketje kwam dus net al binnen, zo cute!
Och Nikita, ik herken het wel hoor. Hier ook in het begin veel onzekerheid, ook al zei de echo anders. Maar toch hè...dat gevoel doe je niks aan. Zelfs nu nog maak ik me wel eens druk over wat er nog mis kan gaan....
Nikita, ik heb me ook druk gemaakt over die overgang hoor! Maar toen ik met bijna 11 weken een goede echo had en ze het over een placenta had, heb ik het maar losgelaten. Het is dus echt niet raar dat je je er druk om maakt! Kan het me trouwens helemaal voorstellen, je durft nu gewoon bijna niet te geloven dat het dit keer wel goed mag gaan Maar ik denk dat je je er geen zorgen om hoeft te maken, de placentas hebben de werking van de dooierzak inmiddels wel overgenomen, want anders kan hij toch niet met 12 weken opgelost zijn? Josjo, het schema van de tevreden baby en tevreden mama dus! Heerlijk om te lezen hoe goed het gaat! Zeehondje, zo leuk hè al die kleine spulletjes! Ik kan er ook geen genoeg van krijgen, mijn vriend heeft me al een shopverbod opgelegd! Vanochtend moest ik weer op controle bij de verloskundige. Ik had dit keer een heel aardige vrouw, zo'n verademing in vergelijking met de vorige keer! Allereerst werd natuurlijk mijn bloeddruk gemeten en die was keurig!!! Ze zei wel dat het helemaal niet bewezen is dat een zoutloos dieet een hoge bloeddruk tegen gaat en dat de verloskundige die ik de vorige keer had, een beetje van de oude stempel is hihi! Maar in mijn geval helpt het, ook mijn hoofdpijn is een stuk minder dus ik blijf lekker zo doorgaan! Daarna ging ze naar mijn buik kijken, ze vond dat ik al een heel mooi bolletje had! Mijn baarmoeder komt nog tot net onder mijn navel, precies zoals het hoort. Naar het hartje moest ze even zoeken, ons kleine meisje had zich weer eens helemaal onderin mijn buik verstopt hihi, maar toen ze hem eenmaal gevonden had, was hij heel regelmatig en was de verloskundige er tevreden over! Moeder en kind zijn dus weer helemaal goed gekeurd! Ik moet alleen wel even een fysiotherapeut bellen voor mijn pijnlijke stuitje. De laatste week wordt die steeds pijnlijker, waardoor zelfs het lopen soms lastig gaat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus misschien dat de fysio me wat tips kan geven zodat ik zo min mogelijk last krijg van bekkenpijn, want dat schijnt het te zijn. Maar verder mag ik echt niet klagen hoor, ik geniet er zooo van! Donderdag de 20 weken echo, spannend!!!
hej meiden, kom weer even langs! heb overdag zo weinig tijd me kleine dametje vraagt erg veel aandacht ze is overdag erg veel wakker gelukkig is ze dan erg rustig en lekker knuffelig snachts slaapt ze goed ze komt voor 1 voeding en slaapt dan weer verder. maandag voor heb eerst naar het consultatiebureau ben benieuwd hoe ze gegroeit is @nikita wat een mooie 3d foto van je wondertjes! hoop dat je je snel wat zekerder gaat voelen over je zwangerschap al is dat erg moeilijk als het al eens mis is gegaan. je vertrouwd je eigen lichaam niet meer. @ oktober dames. geniet lekker van je verlof! als de kleine er straks is is het over met je rust! al vind ik dat helemaal niet erg hoor! @ feb dames (als ik het goed heb) nog even en jullie buikjes beginnen te groeien! en straks voelen jullie de kleintje schoppen heerlijk hoor. weet niet eens meer hoe het voelde @Nieuwe dames welkom!! en gefeliciteerd met de zwangerschap ik ga dinsdag met me schoonzus naar de film. voor het eerst sinds me meisje er is iets voor mezelf doen! heerlijk hoor. even echt ontspannen en papa is bij de kleine meid dus vind het niet zo moeilijk zo nog even een foto spammen van onze wijze tante Bekijk bijlage 181898
Zo hier ook midden in de nacht weer even tijd . Zijn naar n bruiloft geweest en had n voeding overgeslagen dus kolf nu al bijna 150 uit 1 kant en t spuit nog steeds haha het is wat... N-sky: mooie foto van je meisje hoor! Ik las dat je niet meer herinnert hoe de schopjes voelden en weet je, ik ook niet meer!....gek hè!? Nikita: had je foto nog niet bekeken en weet niet welke blz maar wat vervelend dat je zo onzeker bent over die overgang... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het me niet herinner, ik wistdenk ik niet dat dat zo werkte, oeps? hopelijk kan je gauw wat meer genieten, al denk ik dat wij mmm meiden toch wat meer last hebbenvan onzekerheid d hele zwangerschap door...? Sterkte meis! Hoe gaart eigenlijk met kaat? Misschien heb ik berichtjes gemist oor, lees niet alles helaas, maar misschien is ze ook welebentedruk geweest? Doortje, fijn dat je nu n leuke had zit veel verschil in hè? Hopen maar dat je die andere niet krijgt met je bevalling ach aan de andere kant, ze heeft wel veel ervaring Cb, ga ik elke week heen, naar het inloop spreekuur om te wegen. Annelynn groeit echt mega, zit bijna op t dubbele per week,ds bijna 400 per week dat ze nu groeit al drie weken op rij... En ze is nog steeds echt geen reus hoor Zo, klaar... Haha kan ik lekker gaan tukken! Fijn weekend allemaal!