Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb in het begin gedroomd dat we een zoon kregen, wat dus klopt, en dat we die Joshua zouden noemen...wat dus niet klopt :D

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @josjo: Ik hoop dat ze ons een keer uiteten laten gaan en dan iemand op de kleintjes laat passen........of die van mijn huis onderste boven soppen vind ik ook een heel goed idee ;)
    Nee het is meer een questie van prinsiepe! Ik had het de week na mn kraam heel leuk gevonden als ze de 15uur opnieuw zouden invullen alsof er niks gebeurt was maar nu hoeft dat niet meer.
    Ze hebben de klacht erkend en een bosje bloemen gestuurd en daarmee was het klaar. Ook VGZ vind dat het een gegronde klacht is en dat het kraamburo zich er te makkelijk vanaf maken. Ze mogen naar couveuse nazorg geen stagiaires sturen en al zeker een wisseling geen van zorg doen.......
    Als er meer klachten komen dan word het kontract met hun opnieuw bekeken zo serieus vinden ze het.
    Maar daar heb ik helemaal niks meer aan en ik wil ook gecopenseert worden en niet dat een ander blij word doordat ik een klacht heb ingedient..........dus puur princiepe questi ;)

@liesben: hahahaha grappig zijn die dromen hé?! ben nu wel benieuwd hoe jullie mannetje wel gaat heten :D

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ja nikita, dus misschien zijn dit wel n soort van voorspellende dromen hihi al geloof ik dat normaal niet hoor... Naam van liesben's zoontje(klinkt cool hè!!) ehm... Ik denk Pim :) ben heel nieuwsgierig naar alle namen!

Als we een zoontje hadden gekregen hadden we hem Tijn genoemd, durf t nu wel te zeggen :) is wel inmiddels n top dertig naam en als die populariteit zo blijft stijgen dan zou ik m ook niet meer kiezen...

Annelynn ligt al n uur op mijn buik prinsesheerlijk te slapen dus ik heb van de nood n deugd gemaakt en mijn adresboek vd telefoon opgeschoond. Ook bij iedereen n profielfoto toegevoegd door er 1 van Facebook af te plukken :) nu zie ik voortaan bij sms'jes en whatsapp berichtjes een fotootje... Tja dames en zo ziet je leven er straks uit haha ze sliep wel even in haar bedje maar na n uur besloot ze dat bij mama veeeeeel lekkerder ligt :)

Fijne dag meiden!

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nikita, wat een prachtige buik al!

Sloppy, erg slecht van de kraamzorg!
    Je zou toch denken dat je juist na al die zorgen een ervaren kraamhulp nodig hebt die precies weet hoe of wat.

Josjo, wat een heerlijk leventje lijkt me dat! :D
    Wel naar dat ze een beetje ziekjes is, hopelijk knapt ze snel weer op!

Grappig van jullie dromen!
    Ik heb hier nog niks gedroomd over namen, wel dat ik de hond aan het uitlaten was met een klein jongetje aan de hand. Er miste een hond (ik heb er 2) en ik werd helemaal geschrokken wakker omdat het niet klopte. Maar we krijgen een dochter, dus misschien als er ooit nog een 2e mag komen... Tenzij dit meisje donderdag toch een jongetje blijkt te zijn! ;)

Wij hadden voor een jongen een mooie naam, maar we weten nu al dat als er een 2e komt en het is een jongetje, we die naam niet als 1e naam geven omdat we het niet bij onze meisjesnaam vinden passen. Deze naam zouden we dan als 2e naam geven.

Ik was veel te nieuwsgierig om niet te weten wat het is, vond het al lastig om tot 17 weken te wachten hihi! :)

Donderdag de 20 weken echo (GUO), spannend! :D
    Kijk er enorm naar uit, maar zie er ook wel tegenop omdat het toch een medische echo is en stel dat er iets uit komt...

Verder heb ik enorm veel last van mijn stuitje. Ik moest vrijdag bijna kruipend de honden uitlaten, zoveel pijn had ik. Het weekend ging beter, maar vandaag deed zelfs het zitten op de fiets pijn. Dus toch maar even een bekkenfysio gebeld en die vond het toch wel noodzakelijk dat ik even langs zou komen. Dus donderdag moet ik ook even een verwijzing vragen, dan kan ik die maandag meenemen. Hoop dat ze iets voor me kan betekenen!
    Hebben jullie nog tips?

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Josjo, vrienden van ons hebben eind juli ook een Tijn gekregen! Maar wat grappig dat jij ook twijfelde en dat MrJosjo het niet wilde weten.. hier hetzelfde, soms denk ik.. toch wel heel handig bij het shoppen, op andere momenten lijkt het me ook leuk om verrast te worden bij de geboorte. En gelukkig vond jij dat achteraf dus ook!

@Doortje, wat vervelend dat je zo'n last van je stuitje hebt! Misschien is zwangerschapspilates iets voor je? Is heel erg gericht op houding en het trainen van bekkenbodem en transversale buikspier (en dus niet de grote rechte, want die mag je natuurlijk niet trainen nu)..

Hier, gister dagje buitenland voor het werk, merk nu wel dat ik 2 dagen 3.5 uur auto heb gereden en dat het bed iets minder was dan thuis.. en verder helemaal blij met mooi zwangerschapsnieuws van forumdinnetje en in het babyrinth :)

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sorry dat ik even niet heb gereageerd hier. Heb wel meegelezen.
    Alles gaat goed, ben alleen ontzettend moe!

7. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Sloppy...wat leuk dat je zo bezig bent met jet verjaardagsfeestje van Megan...wordt zeker weten gezellig...en ben benieuwd naar de taart...
    Goed hoor dat je een klacht hebt ingediend, en toch wel fijn dat ze het serieus hebben genomen...hoe gaat het ondertussen thuis??

Josjo...owowow...maandag spannend dag dus voor ons beide...;)
    wel vervelend dat je zolang al bloed verliest...heb er geen verstand van of dit normaal is zo lang...ben wel benieuwd naar wat de dokter zegt...en zeker het geboortekaartje posten...kan wel wat ideetjes gebruiken...;)
    Grappig dat je ook over een naam hebt gedroomd zeg...Denk dat je er onbewust gewoon heel erg mee bezig bent...
    En wij hebben altijd gezegd dat we niet willen weten wat het wordt...toen we hoorden dat het een tweeling is, hebben we even gedacht van, ok. nu is het misschien toch wel handiger om het te weten...maar zeker ikke nu, tendeer toch weer om het niet te willen weten...al wordt dat lastig met namen, en inkopen, maar ja...groen-oranje-geel-rood kan allemaal hé voor een kamertje en kleertjes...
    Ow, wat moet dat een heerlijk knus moment zijn, als de kleine op je buik ligt te slapen...:D

haha Liesben...wat grappig jij ook al zo´n droom...en Joshua is ook wel een mooie naam...

Doortje spannend zeg donderdag...en snap je kriebels helemaal...maar komt helemaal goed hoor...( haha...hoor mij nu;))
    Ben beneiuwd of het nog altijd eem meisje is...;)

Jessie, leuk hoor dagje buitenland voor je werk...waar was je??
    Goed nieuws is altijd leuk van vriendinnen, en nu weer lekker genieten van je eigen bedje thuis dus....

Zeehondje...doe het maar lekker rustig aan dan...

Hier vanochtend naar de stad gelopen, en ben kletsnat geregend...:(
    Verder steekte het vanochtend weer behoorlijk in mijn buik, en weet niet precies of het in de BM was of mijn darmen...kan in ieder geval heeeeeeeel moeilijk naar het toilet...:x
    Verder had ik een bloedneus vanochtend...:$niet heel erg, maar heb het nooit...komt denk ik ook van de zwangerschap...
    En heb jeuk van onderen...:( maandag even vragen of het misschien van de Utrogest komt, en of ik er mee kan-mag stoppen, of dat het mischien iets anders is...het lijkt in vergelijking tot gister weer weg te trekken, maar lastig is het wel...
    Haha...wat ben ik aan het klagen vandaag...maar wel alleen zwangerschapskwaatljes...:D;)
    Zo, ga mezelf nog maar eens nuttig maken, vandaag valt de vermoeidheid en de misselijkheid namelijk wel mee...

8. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    Hey meiden ik lees jullie lekker mee en heb al even niet gereageerd maar we zijn lekker een weekendje wezen uitwaaien even weg geweest was heerlijk nou hier gaat het beter ben alleen savonds misselijk en erg moe maar het is voor een goed doel.. Koken en alle luchtjes in de keuken vind ik echt heeeeeeeeeeeeeel vies zoals de vaatwasser de prullenbak de koelkast als ik daar ben loop ik te kokken iemand tips??
    Nou eindelijk binnekort iedereen vertellen..

@doortje hoe is die met je stuitje...?? helaas geen tips voor je meis

@zeehondje ja doe ik ook hoor als ik te moe bent maar ja jij bent al bijna aan het einde spannend zeg... ga je naar het zkhuis of tehuis bevallen>?

Lafemme nikita wel een mooie buik heb je al ik heb ook een aardig buikje maar ze vertelde mij wel 20 keer zo wat een hoop darmen en of dat nou meer is als een ander kan me niet voorstellen maar mijn buikje is aardig dik en dat bij 1tje hihih hoe zijn de tosti nachten???

9. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    :) Sorry dat ik weer even niet heb meegeschreven dames, maar ik lees wel regelmatig met jullie mee!

Hier gaat het prima. De kwaaltjes zijn nagenoeg weg, wel zijn er aambeien voor in de plaats gekomen :) maar ik heb inmiddels zalf van de huisarts, dus hopen dat dat dan beter wordt. Verder voel ik me goed en mensen in mijn omgeving zeggen ook dat ik er zo goed uit zie :) Gisteren heb ik een gratis echo bij de echoscopieopleiding van de Fontys gehad, dat was erg leuk! Ons kleintje was erg beweeglijk en bleef volop aan het draaien, kreeg de hik en begon te duimen :p Er staan weer wat echofotos in mijn album voor wie benieuwd is.

Ik blijf meelezen en zal bij wat meer tijd ook weer wat meer meeschrijven!

10. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    goedemorgen meiden...

koolmees, wat een leuke echo foto`s, en een gratis extra echo is altijd mooi meegenomen...
    fijn dat je je zo goed voelt...houden zo...

Mistery...ben wel benieuwd naar je buikje hoor...spam eens een foto als je wilt...
    Manlief beweerde hier gister ook weer dat hij weer is gegroeid, nu niet alleen meer naar voren maar ook naar de zijkanten...zag het zelf niet, maar vanochtend op de weegschaap doorbrak ik de 60 kilo voor het eerst in mijn leven...dus mischien klopt het wel...
    de nachtelijk tosti avonturen zijn weer onder controle...heb mijn etenspatroon wat aangepast...eet ín de middag nog 2 kleine dingen, en dan ietsje later ´s avonds...dan is het goed uit te houden...
    ben ´s avonds ook moe, en misselijk eigenlijk alleen nog maar als ik honger krijg...en dat gaat dan echt snel...krijg trek, en als ik dan niet iets eet wordt ik misselijk en super moe...
    heb ook echt weer last van verstopping, en probeer als laatste voor het naar bed gaan een sinaasappel te eten...oude tip van mijn moeder...en tot nu toe heb ik er baad bij...dus misschien een goede tip voor de andere dames die hetzelfde probleempje hebben...

11. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Sloppy, Dat is ind een gegronde klacht! Maare naar amerika?? Heb ik wat gemist? Vertel!

Doortje, Spannend de 20 weken echo! Wel balen van je stuitje!

Josjo, Volgend mij is het wel normaal dat je nog vloeit. Fijn dat het zo goed gaat met jullie.

Nikita, de grens van de 12 weken ben je nu eindelijk bijna voorbij! Heerlijk hoor!

Mistery, lekker hoor even uitwaaien!

Koolmees. Wat vervelend van je aambeien zeg!

Hier gaat het super goed, Lotte is erg snel met alles. Ze draait sinds vorige week vaak van haar rug naar haar buik. Ze krijgt nu nog maar 4 flesjes, 's avonds gaat ze om half 8 naar bed en ze wordt om 7 uur 's ochtend weer wakker heerlijk!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #2892 zeehondje, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
    Zo meiden, daar ben ik weer even met een reactie.
    Hier gaat alles goed. Moet 's ochtends steeds een uur voor het ontbijt een staaltablet innemen. Ik merk alleen dat ik daar een beetje 'bleh' van word. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Maar ben dan niet helemaal topfit zeg maar. Nu heb ik 'm vanmorgen niet genomen en heb nergens last van. Ga dat dus maar even melden a.s. maandag bij de gyn. Verder was ik heel bang dat de obstipatie veel erger zou worden door die pillen (is een bijwerking), maar eigenlijk gaat het veel beter. Kan nu weer gewoon 1x per dag naar de wc, heerlijk, haha. Misschien ook wel omdat je begint met een glas water op de nuchtere maag 's ochtends. Is dus ook een tip voor de meiden die last ervan hebben.

Tweede weekje verlof bijna voorbij en heb me goed vermaakt. Maandag nog wat spulletjes gekocht voor de uitzet. Alleen nog luiers als écht belangrijk in huis halen. En een tweede dekentje. Ik vind ze alleen zo groot! Als je het bedje laag opmaakt ligt heel het matrasje omhoog omdat die deken eronder zit. Hebben jullie dat ook?
    Dinsdag lekker in huis gerommeld en gewassen. Gister kwam een vriendin op de thee en net is een andere vriendin op de koffie geweest. Erg gezellig allemaal. Zo even wat boodschapjes doen.
    Je merkt dat je alles in een veel rustiger tempo doet en de dag is eigenlijk zo voorbij.

Iemand vroeg waar ik ging bevallen. In het ziekenhuis (medisch, heb de ziekte van crohn).
    Ik zal zo ook nog even een buikfoto maken en in m'n album zetten (zijn niet de allermooiste geworden zie ik nu). Zo leuk om die kleine groeiende buikjes van de 'nieuwe' zwangeren te zien! En de echo's. Ik was/ben ook zo trots steeds als ik onze echo's zie en ook trots op m'n buikje, haha.

Wat fijn dat de ergste kwaaltjes bij de meesten zo goed als weg zijn. Ik vond dat echt heerlijk. Had echt energie voor tien toen.
    En met alle kleine ukkies gaat het ook goed zo te lezen. Super!!!

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zeehondje, mijn zusje slikt ook staaltabletten en die is er ook beroerd van. Zeker omdat je het ook nog eens op een lege maag moet innemen. Ik word al beroerd van de multivitamine als ik die inneem, voor ik iets gegeten heb.

Even ego nu... ;)
    Ik had vandaag de 20 weken echo en alles is goed!!!
    Ons kleine meisje is helemaal goedgekeurd, ze zit precies op het gemiddelde met alles! :)
    Ze was heel beweeglijk en lag een tijdje heerlijk op haar duimpje te sabbelen, ben helemaal verliefd! :D
    Hier een portretfotootje van ons wondertje!
    Bekijk bijlage 183262

Het was wel heel cru om een uur later te horen dat een collega van mijn vriend, die ietsje verder was dan ik, afgelopen week haar kindje geboren heeft moeten laten worden. Het kindje had maar een half functionerend hartje, iets waarmee hij geen kans op overleven buiten de baarmoeder had. Ik had kippenvel tot op het bot, kan me niet indenken dat ik ons meisje zou moeten afstaan, pfff... :( Wat een verdriet moeten die mensen hebben!

Des te meer koester ik het geluk dat wij nu ervaren en ben ik dankbaar dat dit ons gegeven is...

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Doortje, wat enorm verdrietig van die collega van je vriend.. ik moet er ook echt niet aan denken dat zoiets bij de 20 weken echo aan het licht komt. Maar bij jouw meisje gelukkig dus alles goed!!

@Nikita, ik was in Burgwedel, Duitsland (vlakbij Hannover). Is verder een weinig boeiend stadje :) Over een paar weken nog een weekje naar Amerika voor het werk en dan vind ik het wel mooi geweest met de reisjes..

Hier nog steeds erg druk, dus geen puf om goed te reageren, sorry! Hopelijk in het weekend tijd voor een mega-rea..

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ow jeetje Doortje...wat een erg verhaal zeg...krijg er echt kippevel van...zo verschrikkelijk gemeen dat zulke dingen pas zo laat te zien zijn...je zult nu wel dubbel genieten van de prachtige echo van jullie meisje...

jessy...burgwedel ken ik niet...maar dan was je wel min of meer bij mij in de buurt...nou ja...in mijn richting...;)
    Amerika is wel betere koek...leuk hoor...

zeehondje...wat vervelend dat je zo ziek wordt van die staaltabletten...heb je ze echt nodig?? en zo ja, kun je dan niet iets anders nemen ofzo??
    Hopelijk kan de dokter je helpen, zodat je een beetje van de laatste weekjes kunt genieten hoor...
    Helemaal klaar met inkopen dus voor de kleine...:D

alvast een fijn week-end allemaal...

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje Doortje, wat een verschrikkelijk verhaal. Toen wij voor de 20 weken echo gingen stond ik er helemaal niet bij stil dat er ook iets mis kon zijn. Een paar dagen daarvoor wees een collega mij hierop (ook zo'n triest verhaal als jij). Dat was niet echt handig van haar, maar je bent nog blijer als alles goed is inderdaad. Uiteindelijk zijn we toch bevoorrecht dat we een gezond klein mensje op de aarde mogen gaan zetten (ookal moesten we daar iets langer op wachten).

Haha, vandaag toch nog een lakentje gekocht.
    Ook wil ik voor de aanstaande papa een 'cadeaubox' maken. Ik heb nu een klein boekje met gedichtjes en een speentje met daarop papa is the best. Hebben jullie nog leuke ideeën?

Maandag bij de gyn ga ik wel even vragen of ik niet gelijk mag eten na het innemen van de staalpillen. Of ipv die pillen het drankje floradix mag gebruiken. Hier heb ik namelijk goede verhalen over gehoord.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @doortje: dat hebben wij meegemaakt toen ik zwanger was van Megan. De vrouw van de baas van mijn man had ook heel slecht nieuws met de 2owkn echo.
    Echt heel naar :(

@Zeehondje: leuk idee een papa box :D

Hier gaat alles goed. Alleen heeft Suzannah heel veel last van kramp en dat begint soms al 5min na de fles.......echt heel zielig.
    Ik hoop voor haar dat het snel over is.

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Doortje, wat een mooie echo en fijn dat alles goed is :)

@ Zeehondje, he bah zo ziek van die pillen??
    Ik moet ze nu ook nog slikken en neem ze een half uur voor het eten of 2 uur erna, zo staat het in mijn beschrijving.

@Sloppy, achossie krampjes :( Stacey heeft er ook flink last gehad van maar sinds ik Infacol (voor boertjes en krampjes)door haar voeding doe gaat het stukke beter, ze heeft nu een stuk minder krampen.

Stacey doet het goed alleen is ze overdag vaak erg onrustig, veel wakker en huilen. Als ik haar dan pas begint ze gelijk te zoeken voor eten en dan maken we gebruik van de fopspeen (die ze ook niet altijd wil dan) ze moet dan nog minimaal 1 uur tot de volgende voeding.... Ik ben vandaag gestart in overleg met het cb met Nutriton door haar voeding te doen, dan drinkt ze minder gulzig en langzamer en zal de zuigbehoefte ook minder worden, het is ook voor het spugen.
    Ze is wel beter gaan drinken gelukkig.
    Verder genieten we echt als gezinnetje :)
    Soms breekt het me even helemaal op.... :( Mijn man neemt zelf niet vaak het innitiatief om iets te doen zoals bv het flesje maken, luier verschonen oid en heb ik het gevoel alsof ik er alleen voor sta.
    Vanmorgen liep mijn emmer over en ben ik goed uit mijn slof geschoten, het is wel doorgedrongen geloof ik want voor hij ging werken heeft hij de luieremmer leeggehaald, stacey verschoont en de vaatwasser ingeruimd en ik hoefde het niet eens te vragen :D
    Tja....hij is door zijn moeder altijd in de watten gelegd en heeft hier in huis ook nooit iets hoeven doen maar nu ons mooie meisje er is trek ik het even niet om het allemaal alleen te doen hoor.
    Hopelijk was deze actie niet eenmalen en blijft hij meer helpen nu.
    Maar verder zijn we supergelukkig hoor :) Gaan vaak wandelen met drietjes en liggen s'ochtends vaak met drietjes lekker in bed. Ook dollen we samen af en toe weer, lekker even kinderachtig doen af en toe en kruip ik s'avonds heerlijk tegen mijn ventje aan op de bank. Sterker nog we kunnen niet wachten tot bij mij eindelijk het vloeien is gestopt zodat we weer eens tijd voor elkaar kunnen nemen :D :D Dat is eigenlijk al van ver voor de IVF geleden dat we echt fijn intiem zijn geweest....Hopelijk lukt het (ivm hechtingen ed) ook maar dat zullen we dan wel zien.:):)

Vandaag hebben we een andere auto opgehaald. Ik vind het een beetje jammer van onze andere auto (Audi A4) want die vond ik super maar daar kwamen veel kosten aan en dat geld staken we liever in een andere auto dan en hebben de Audi erop ingeruild. Nu hebben we een Mercedes C-klasse station zilver met zwart leer interieur. Hij rijd superrrr.

Dinsdag hebben we de 1e langere autorit (45 minuten) met Stacey, dan gaan we naar ons neefje. Kijken hoeveel hij gegroeid is :)
    Ben benieuwd hoe het gaat, nu als we in de auto stappen slaapt ze flink door dus dat komt wel goed denk ik.

Zo lang verhaaltje maar ik ben er nog hoor dames ookal kom ik niet zovaak:p

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @ Vlinder: misschien moet je gewoon taken verdelen: jij bijvoorbeeld de luieremmer, hij de vuilnisemmer in de keuken (of andersom). Hij op zijn werkdagen één luier verschonen per dag en op zijn vrije dagen 4... Eén keer per week stofzuigen.

Ik geef maar wat voorbeelden.

Overigens kan ik me goed voorstellen dat als je man werkt, hij het idee heeft dat jij alle tijd hebt om alles te doen...? Mannen onderschatten wel vaker hoe veel werk het is om het huishouden en de verzorging van een baby te doen..... :)

Wel fijn dat jullie zo genieten van elkaar en van Stacey en dat het zo goed gaat met jullie kleine meid!!

@ Sloppy: vervelend dat ze kramp heeft, hoop dat t snel beter wordt.

@ Zeehondje: misschien een boekje met "help ik word vader" of "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt"? Of dingen die hij lekker vindt...?

@ Doortje: wat fijn dat alles goed is met jullie meissie!! En ja, inderdaad, als je dan verhalen van anderen hoort, dan is dat toch altijd weer ene "count you blessings" moment!!

@ zeehondje: fijn dat je zo geniet van je verlof!

@ Kaat: Wow die Lotte is een topkind, dat ze zo lekker lang slaapt! Zo kom je ook nog een beetje aan je eigen rust toe... Hoe bevalt het nu op het KDV?

@ Koolmees: fijn dat alles goed gaat!

Ik heb niet zo'n fijne week achter de rug. Maandag gewerkt en daarna meteen training gegeven. Mijn collega-trainers waren er niet dus tja, ik moest wel... Dat betekent eigenlijk gewoon: om half negen starten met werken, tot 6 uur. Daarna een snelle hap (magnetronmaaltijd) en vervolgens van half zeven tot half tien training geven. Dit was de één na laatste keer dat ik het deed voor de bevalling. Pfff ik kan zelfs niet stoppen met vrijwilligerswerk, wat ben ik toch een watje!
    Maandag zou mijn klusjesman komen om mijn houten vloer, die met dit vochtige weer helemaal bol staat en omhoog komt, vrij te zagen. Toen ik thuis kwam stonden al zijn spullen er nog. Oké die kwam dus dinsdag terug... Had ik niet op gerekend en eigenlijk wilde ik dinsdag een daggie zwangerschapsverlof pakken. Maar als dan zo'n klusjesman in je huis loopt te boren en te zagen dan is dat verre van relaxed. Ben dus maar de stad in gevlucht op zoek naar leuke schilderijtjes voor in de kinderkamer. Niets gevonden. Nieuwe mobiele telefoon gehaald. 's Middags twee vriendinnen op bezoek gelukkig was de klusjesman weg en mijn tuin lekker rustig). 's Avonds zwangerschapscursus.
    Woensdag? Hele dag gewerkt tot half tien 's avonds. Ook vrijdag was een dag waarin ik van half negen tot half acht heb gewerkt.

Mijn enige echt leuke ontspandag was donderdag. Toen heb ik de hele dag liggen sluimeren in mijn hangmat in de tuin, een lekker soepje gemaakt en een taart gebakken.

Ik ben blij dat het weekend is!!

Helaas is mijn rapport, dat ik vrijdag wilde afhebben, nog niet eens hálf af... Dus volgende week wéér.....

Dat is dan wel echt de laatste week... Is echt niet leuk meer, bijna 37 weken zwanger en nog steeds niet echt kunnen relaxen....!

Tja dus vandaag maar (eindelijk) geboortekaartje ontwerpen, plinten halen (klusjesman is er maandag weer) en boodschappen doen...

Het is maar goed dat ik geen zwangerschapskwaaltjes heb want dat kan ik me niet permitteren!!!

(sorry voor het gezeur, moet er even uit...)

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje Miirrr, ik vind het knap dat je het volhoudt hoor! Hier ook niet echt zwangerschapskwaaltjes, maar moet er eerlijk gezegd niet aan denken om nu nog zoveel te moeten werken.
    Respect!

Nu staalpil 2 uur na ontbijt ingenomen. Gaat wel beter eigenlijk.

Slapen sinds deze week stuk moeizamer (of had ik dat al gemeld?). Vind het ook wel lullig voor m'n man, die wordt ook vaker wakker en staat altijd om half zes al op. Maar volgens went hij nu een Bertje aan mijn gedraai, haha.
    Klossen staan er al onder trouwens. Man dacht dat ze niet zouden passen. Wel dus en tien gelijk eronder laten staan.
    Alleen antilekmatje er nog op volgende week ofzo.

En vluchttas klaarzetten!

Deel Deze Pagina