... vind er ook echt niets meer aan om zo druk te zijn.... ... nog één deadline.... Slapen gaat hier ook steeds moeilijker. Daarom was het des te fijner om donderdag lekker de hele dag te suffen / dutten in mijn hangmat... En ik kan nog wel zonder dat ik mijn man wakker houd, ongeoorloofd woelen en draaien... Ach dat draaien van links naar rechts, dat is een hele onderneming he, als je zo zwanger bent!! Vluchttas staat half ingepakt klaar (echt typisch iets voor mij om hemnet niet helemaal in te pakken) en ik heb de afgelopen dagen alle babykleertjes gewassen...
Hallo meisjes Hier een teken van leven... Zeehondje, wat fijn dat de echo goed was. Gaaf is dat he, die 20 weken-echo. Ik vond het zooo bijaoznder. Zeker als je dan zo'n verdrietig verhaal hoort, dan realiseer je je hoe bijzonder het eigenlijk is. Jeetje Mirr, klinkt nog niet echt als rustig aan doen zeg..kan me voorstellen dat je dit als niet leuke week bestempelde. Vlinder, ik hoop dat manlief vanaf nu wat vaker het initiatief neemt! Je kan echt niet alles alleen hoor.. *zucht, mannen * Hier nog geen klossen, want de standaard bedverhogers passen niet. Ik moet dus van de week bierkratjes regelen Wel net de babykamerkunst opgehangen, en ik moet zeggen...leuk Foto staat in mijn album. Hier verder alles goed, nog wat laatste dingen regelen, maar het meeste is klaar/gedaan/in huis. Slapen is een drama, maar ach...ook dat went
Liesben, in de war met Doortje volgens mij, haha. Heb toch al een tijdje geleden de 20 weken echo gehad.
Meiden, bij jullie ook zulk baalweer?? Hier is het koud, donker en nat, en manlief moet ook nog eens werken...:x Zeehondje, wat een lief idee zo`n paketje samenstellen voor de papa...wat heb je er nog allemaal ingedaan?? Floradix schijnt idd. erg goed te zijn...mijn moeder heeft het ook genomen...het is niet goedkoop, en niet lekker, maar wel goed... Moest trouwens even googlen naar het nut van klossen *schaamschaam* , maar snap het nu helemaal...heb hier in Duitsland alleen nog nooit van gehoord...ben toch wel erg benieuwd hoe dat hier allemaal geregeld is... Vlinder, klinkt als een fijne tijd die jullie hebben met z`n drietjes...en manlief even de waarheid zeggen kan toch geen kwaad...zeker als hij naar je luistert, en nu wat uit z´n eigen doet... Wij rijden ook een Audi...heerlijke auto, maar idd. duur als er iets aan is...Maar een Mercedes met mooie leren bekleding is ook mooi... Mmiiir...wat een ontzettende respect heb ik voor je zeg...hoe jij nog bezig bent...WOW... Liesben...babykamertje ziet er super gezellig uit... Doortje, volgens mij had ik al gereageerd op je 20 weken echo...lekker genieten nu?? Sloppy, gaat het beter met de krampjes die Suzannah heeft?
@Nikita, VOORBIJ DE 12 WEKEN GRENS.. nu op naar de volgende grens.. morgen dus weer echo. Ik duim dat er niets te zien is om je zorgen over te maken! En Amerika is ook weer een klein stadje waar we dagen in een gebouw naar praatjes mogen luisteren.. maar goed, 2 jaar geleden was diezelfde meeting wel erg gezellig, dus je hoort mij niet klagen @Zeehondje, succes bij gyn morgen. Ik hoop dat dat hij/zij een oplossing heeft voor het staalpillen-probleem. Verder alles nog rustig in je buikje? Volgende week zit je gewoon al op 37 weken! Cadeaubox, leuk idee.. ligt eraan wat voor een man/papa hij is/wordt.. ik weet niet of hij het geduld heeft om zo'n boek van "papa vertel eens" in te vullen? En je hebt natuurlijk ook heel veel I love papa rompertjes etc. @Sloppy, vervelend van de krampjes bij Suzannah, maar wel fijn om te lezen dat verder alles goed gaat! @Vlinder, begrijpelijk hoor, dat je van je man verlangt dat hij ook af en toe wat doet.. en zeker met Stacey, het is ook zijn kind! Hopelijk zet zijn goede gedrag van vrijdag door.. Veel plezier alvast voor als het vloeien is gestopt @Mir, jeetje zeg, dat klinkt als een week waarvan je al moe wordt zonder dat je zwanger bent.. wordt het trouwens sowieso een ziekenhuisbevalling? Of ga je het eerst thuis proberen? @Liesben, leuk hoor, die babykamerkunst! @all, hier wel een beetje bijgekomen dit weekend.. moet zeggen dat het huishouden er wel bij inschiet op deze manier maar goed.. zaterdagochtend relax opgestaan, daarna kwam er iemand voor het hek en de poort om onze nieuwe tuin af te scheiden van het erf (wonen op boerderij, en met al die hele grote tractoren, wil je echt niet dat je kindje ineens bedenkt dat het bij papa gaat kijken), lunch, daarna boodschappen gedaan voor 's avonds, nog even naar stad voor cadeautje, toen naar mam waar we met zussen voor mam gingen koken.. dus geen tijd voor huishoudelijke taken gehad
Hee meiden wat is het rustig aan het worden hier.... Het vloeien is gestopt dus dan weten jullie het wel he @jessie, meid het huishouden is niet nummer 1 hoor en geloof me straks zal het wel vaker gebeuren dat je er niet aan toekomt Het gaat super hier, Stacey heeft onrustige dagen en nachten achter de rug maar we zijn erachter gekomen dat ze dus gewoon niet op haar rug wilt slapen. Vanacht heeft ze op haar zij geslapen en ze heeft echt geslapen tot haar voeding en daarna zonder mekkeren weer gaan slapen voortaan dus niet meer op haar rug. Ze is ook weer beter gaan eten en laat nu 4 ipv 3 uur tussen de voedingen en zo is er dus 1 voeding al afgevallen. Nu krijgt ze inclusief de nachtvoeding 6 voedingen ipv 7. Ze doet het zo goed. Gisteren ben ik met haar op pad geweest en zijn we saampies bij mijn oma langsgeweest, oma vond het hardstikke leuk Mijn ventje ligt nu te slapen, komt uit de nachtdienst maar heeft nu ook weekend (5 ploegen diensten) en hoeft vrijdag pas weer te gaan werken. Heerlijk die lange "weekenden" die hij nu heeft, al vallen ze niet altijd in de weekenden maar doordeweeks. De nieuwe auto bevalt prima, rijd superlekker. Zo ik ga ons meisje verschonen en eten geven Fijne dag meiden.
Jessie, klinkt als een druk maar super gezellig weekend! Wat hebben jullie gekookt voor mams? Vlinder, ik had ergens gelezen dat het vloeien zo'n vijf weken kan duren. Dus je zit mooi binnen de 'norm'. Was erg gezellig zeker Wat goed dat jullie erachter zijn gekomen waardoor ze minder goed sliep. Als je d'r op haar zij legt, leg je dan bij haar buik en rug een opgerolde handdoek o.i.d.? Zodat ze niet omrolt? Cute, cute, cute die foto's!!! Controle bij gyn was weer helemaal goed. Urine en bloeddruk goed en hartje klopte ook weer mooi. Even gevraagd naar de staalpillen. Ze snapte wel dat het innemen op een lege maag niet echt fijn is en zei toen gelijk dat ik ze ook na het eten (een uurtje ongeveer) mag innemen. Erg fijn dus. Best stom eigenlijk, vorige keer zei ze dat de kleine al was ingedaald maar nog niet helemaag vastzat (ze moest moeite doen om het hoofdje uit het bekken te 'wippen'). Nu zei ze dat ze nog erg los lag en dat het wel tijd werd dat ze zou indalen. Ach ja, zij maakte zich geen zorgen dus doe ik dat ook maar niet. Over twee weken weer een afspraak en vanaf dan elke week. Nou ja, over twee weken ben ik al 38 weken, haha.
Zeehondje: Mijn meisje is ook nog niet ingedaald hoor! Volgens mij niets om je zorgen over te maken. Behalve dan dat als je water breekt, je moet gaan liggen zodat het niet kan gebeuren dat de navelstreng "naar beneden zakt" en afgekneld wordt, want dan komt je kindje in de problemen...! Heb gehoord dat het vaak voorkomt dat kindjes pas laat indalen... Vlinder: fijn dat jullie erachter zijn inderdaad, dat Stacey liever op haar zij slaapt! Wéér een tip die ik meeneem voor als mijn dochter geboren is..... Handig!! Jessie: ach dat huishouden... Schiet er bij mij, ondanks mijn gigantische nesteldrang, ook erg vaak bij in... Ik heb een lekker weekend achter de rug. Zaterdag niet zo veel gedaan behalve de hoognodige huishoudelijke klussen. Aangezien mijn klusjesman vandaag de plinten gaat leggen en nog wat kleine dingetjes gaat doen, zag ik de zin van stofzuigen ed niet in: dat is tóch weer een puinhoop als hij aan de slag geweest is. Zondag lekker op visite geweest bij een goede vriend, wiens vrouw (die ik ook goed ken) nu 14 weken zwanger is. Ik heb veel tips kunnen geven over zwangerschap etc, leuk hoor!! Heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik deze week nog veel moet werken. Leuk is anders. Gelukkig wordt er ondertussen volop geklust in mijn huis zonder dat ik daar last van heb. Dus mijn nesteldrang gaat veel opleveren zonder dat ik me moe hoef te maken. Verder heb ik vanmorgen aangekondigd op mijn werk, dat dit écht de laatste week is dat ik nog dingen doe in het bedrijf. Daar was alle begrip voor. Het is moeilijk voor me om als baas mezelf kwetsbaar op te stellen. Maar toch wel goed om dat af en toe te doen, dan voel ik me een stuk minder eenzaam!
@Nikita, hoe was je echo? @Vlinder, hoera voor het stoppen van het vloeien! En nog meer hoera voor vinden van oorzaak slecht slapen van jullie meisje!! Leuke foto's hoor, grappig dat ze zulk donker haar heeft! @Zeehondje, we hebben Italiaans gekookt.. dus ik had antipasta als voorgerecht, mijn zusje een trio van verse pasta met salade caprese als hoofdgerecht en mijn jongste zusje 3 nagerechtjes waaronder tiramisu geschikt voor zwangeren (andere zus is ook zwanger). Fijn dat je controle weer goed was! Ik heb van mijn zusjes ook al begrepen dat het beoordelen van indalen nog wel eens kan verschillen per keer en per vk/gyn. Hopelijk is de afspraak over 2 weken de laatste.. en ga je niet als de andere dames ver over de 40 weken!! @Mir, inderdaad een goed excuus om niet te stofzuigen.. ik ben blij te lezen dat er meer vrouwen zijn bij wie de nesteldrang zich niet perse vertaalt in een heel schoon huis Fijn dat er begrip was vanuit de werkvloer. Niet meer dan logisch lijkt mij.. maar toch fijn dat je het ook zo gevoelt hebt! Hier alles goed, alleen een beetje last van rugpijn, is mijn standaard zwakke plek, maar is toch minder prettig. Dus op het werk maar goed op mijn houding letten en op tijd naar de koffieautomaat lopen
meiden....lief dat jullie vragen...hij was HELEMAAL GOED.... kon het niet geloven... eentje is een tik groter dan de ander...en toen de dokter zag dat ik in paniek schoot zei hij meteen van...eentje is precies op maat, en de ander is gewoon wat groter...kan zijn dat hij papa`s genen heeft ( is geen bonenstaak ) of dat het gewoon een jongetje en een meisje is...het zijn nl. 2 hele verschillende beebjes... over 3 weken wel weer terug...hij houd me ietds strenger onder controle dan `normaal` e, grapte al dat als de kindjes straks gezond en wel ter wereld zijn we samen een fles champagne open moeten maken... we hebben al zoveel samen doorgemaakt...en de assistentes leven ook heel erg met ons mee... gister kreeg ik ook zo´n klein cadeautje van een firma, en natuurlijk zat daar maar één paar sokjes in...en vertelde de assistente dat ze er zelf een tweede paar heeft ingedaan...zo LIEF♥♥ nou meiden, ga me snel eerst nuttig maken, want heb me verslapen...slierp erg slecht...denk door het verwerken van het goede nieuws...maar antwoord zo snel mogelijk op iedereen... XXXXXX van een superblije NIKITA...
Oh Nikita, wat ben ik blij voor je/jullie. Wat moet dan een opluchting geweest zijn zeg! En extra controles zijn alleen maar goed en zeker met twee beebs in je buik. Geniet van dit geluksgevoel meid! Zo, straks even een heleboel oude telefoons bij de mediamarkt inleveren, boodschapjes doen en dan voor het eerst alleen een appeltaart (proberen) te bakken, mmm...
Haha appeltaart bakken... Met verlof zeker!! @ Nikita: Goed nieuws weer...!!!!! (En nu proberen om op te houwen met dat te veel zorgen maken he meis...??!!)
Nikita, wat een goed nieuws! Heerlijk voor je! Hier ben ik vanmorgen rot geschrokken...ik ben van de fiets gevallen. Niet handig als je 36+ weken zwanger bent. Gelukkig heb ik de val opgevangen met armen en benen, en heeft mijn buik de grond niet eens geraakt. De fiets heb ik ook opgevangen, dus die heeft mijn buik niet geraakt..Nu doet alles me zeer behalve mijn buik Kleine beweegt nog goed, maar ik mag zo toch even langs de vk ter geruststelling. Poe....
Oh wat schrikken Liesben, lijkt me echt eng. Blijkbaar bescherm je je kleine in je buik onbewust als eerste! Fijn dat je voor de geruststelling even langs mag komen bij de vk. sterkte met de spierpijn (waarschijnlijk).
Gelukkig was ook bij de vk alles goed, en beweegt de kleine goed. Maar damn, wat schrik je even..Instinctief zorg je ervoor dat je buik beschermd is. Mijn buik heeft denk ik de grond niet eens geraakt, en ook de fiets heeft mijn buik niet geraakt. Ik weet alleen niet meer goed ik dat gedaan heb...Nu heb ik indd wel spierpijn, maar ga zo even lekker in bad liggen.
Liesben, gelukkig is alles goed met de kleine! Hier maar hopen dat de appeltaart een beetje smaakt. Had de temp van de oven ietsiepietse te hoog staan. Echt balen, is best een werk om een appeltaart te maken. Er zitten wat donkere plekken. Als 'ie is afgekoeld maar eens proeven.