Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Koolmees, is niet zo gek toch dat je de baby nog niet gevoeld hebt, je bent net 17 weken. Ik las dat het gemiddelde ergens tussen de 18 en 20 weken lag. Dus probeer je niet druk te maken hoor.. ook jij gaat binnenkort ergens zitten of liggen en ineens denken, nee dit waren niet mijn darmen dit was toch echt ons kindje!

@Zeehondje, ja hoor, weinig last gehad van de aardappelrooiers.. inmiddels het land alweer geploegd, klaar om gras in te zaaien :) Jammer van je appeltaart.. wanneer ga je een nieuwe poging wagen? Oh, ik zie dat je alweer nieuwe ingrediënten hebt gehaald!

@Nikita, mijn man is melkveehouder. En die van jou (tenminste ik lees het woordje "ook")? Mijn rug gaat gelukkig alweer een stuk beter! Het is echt mijn zwakke plek, merk het meteen als ik een beetje stress heb (vorige week veel gewerkt en afgelopen maandag beoordelingsgesprek op het werk).. hoe is het nu met jouw rug? Wel goed dat het "zorgen maken" meevalt nu..

@Doortje, van mij kan het ook niet snel genoeg gaan hoor! Maar ik had altijd ook wel zoiets van ik wil een kindje, niet ik wil zwanger worden.. heb dus ook niet hele speciale gevoelens bij het zwanger zijn (al wordt het wel specialer nu ik ons kleintje af en toe voel) maar ben wel heel dankbaar dat we dit mee mogen maken en dat we straks papa en mama worden van zo'n klein groot wonder! Waar heb je winterjas gekocht?

@Brabbel, heel veel succes! Dat jij maar net als Loesie mag komen schreeuwen dat je zwanger bent!! :)

@Mir, knuffel voor het last hebben van geen partner!! En grr van stomme vk!!

@Cashewnoot, wanneer heb je echo? Als dat nog lang duurt gewoon vragen of je er eentje mag om je gerust te stellen..

@Sloppy, gatver, nee, bah, waarom zit het je nou nooit eens mee.. shit shit shit.. sterkte!!

Hier gaat het prima, vanavond naar het dorpshuis vanwege de kermis in het dorp.. dan nog een paar daagjes zenuwen opbouwen en maandag om 13.00 de 20 weken echo!

2. Cashewnoot

Cashewnoot Actief lid

4 aug 2011
    107
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    sloppy jeetje wat vervelend zeg weet niet wat je allemaal nog meer heb mee gemaakt maar dit vind ik al heftig genoeg...

Heb 3 oktober mijn eerste echo kon niet eerder ivm drukte op het ivf centrum maar ik blijf positief denken ondanks alles.

zeehondje shoppen is altijd leuk kan niet wachten tot ik los kan gaan

Nog ff een vraagie hadden jullie ook heel snel een opgezette buik?
    kan namelijk nu al met moeite mijn broeken dicht doen..:)

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Cashewnoot, antwoord op je laatste vraag heb ik niet uit eigen ervaring. Heb heel lang eigen broeken kunnen dragen. Maar je hoort/leest het wel vaker hoor. Zijn dan je darmen vaak.

Sportmama, gefeliciteerd en welkom!
    Wat raar toch elke keer hè als ik zoiets lees. Eerste 'gewoon' op de natuurlijke manier en de tweede lukt maar niet. Bij ons dus bij de eerste niks gevonden en dat is al frustrerend. Moet je nagaan hoe het voelt als je zeker weet dat het kan.
    Ach, nu is het lekker genieten van die TWEE wondertjes in je buik.

Net de familyfix base in de auto gezet. Echt super makkelijk om de maxi-cosi daarin te zetten zeg!
    En zo maar even een vluchttas gaan inpakken. Ik stel het steeds uit merk ik (onbewust).
    Manlief is lekker kippensoep en groentesoep aan het maken, mmm...

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Cashewnoot, nee hoor, hier weinig last van opgezette buik. Maar je hoort het inderdaad wel vaker. Ik heb tot 17 weken gewone broeken gedragen en vandaag ook weer, maar wel met een elastiekje door het knoopsgat (met dat lekkere weer maar een kuitbroek aangetrokken en die heb ik natuurlijk niet in positiemodel).

@Sportmama, jouw stukje helemaal gemist gister! Welkom en van harte gefeliciteerd met de 2 wondertjes in je buik!! Zoals Zeehondje zegt "raar" dat het dan bij een tweede niet meer wil lukken.. dan was de eerste dus echt heel veel geluk. Maar je hoort het inderdaad wel vaker, net als andersom trouwens (eerste mmm, tweede spontaan)..

@Zeehondje, succes met het pakken van je vluchttas. En geniet van de soep :)

Hier vanochtend een opstandige "ik ben 2 en zeg nee" peuter op bezoek gehad. Hij kreeg voor het eerst pepernoten (vond mijn man in de keukenkastjes) en vond ze blijkbaar erg lekker. Dus toen zijn mama het na een stuk of 15 wel genoeg vond toen werd hij toch boos.. ik hoop maar dat hij gewoon moe was en dat het toen ze weer thuis waren (het zijn de buren) snel is gaan slapen! Nu boodschapjes doen en dan kiezen tussen stofzuigen en dweilen (hoognodig) of van het lekkere weer genieten in de tuin..

5. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Jeetje zeg dat is balen!!! Ik ben een half uur bezig geweest om op jullie allemaal te reageren. Ik had echt veel geschreven en 1 druk op de verkeerde knop en alles is weg:x

Shit, nu heb ik geen tijd meer maar ik denk aan jullie en ik ga snel weer reageren!

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh Kaat, balen is dat zeg. Maar we weten dat je aan ons denkt hoor.

Jessie, wat is het geworden?
    Hier heerlijk in de voortuin in de zon op 't bankje gezeten. Veel gekletst met de buren, was gezellie! (gistermiddag trouwens ook al heel lang staan kletsen, ben nog steeds heel blij dat we naar een nieuwbouwwijk zijn verhuisd en het zo hebben getroffen met de buren).

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Kaat, de reden waarom ik mega-reacties meestal in word maak.. shit zeg!

@Zeehondje, gestofzuigd en woonkamer gedweild. Keuken dweilen komt morgen wel.. ga nu maar ff de was ophangen en dan nog genieten van het avondzonnetje. Leuk dat je het zo getroffen hebt met de buren! Hier aan de ene kant schoonouders en aan andere kant sinds kort en maar voor korte tijd vrienden, dus dat is prima. Onze tegen-over-buren (is het een woord en zo ja, hoe schrijf je het?) wonen minstens 500 meter verderop, dus daar hebben we geen speciale contacten mee ;)

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Sportmama: proficiat!! En gezellig dat je hier komt meekletsen! Wat super, een tweeling! Was je erg geschrokken of viel t mee?

Sloppy wat ontzettend balen zeg! Hie kwamen ze er achter? Ik vraag t omdat ik sinds n paar dagen ook weer bloedingen heb, misschien ongi maar ik heb nu de minipil en die slik je door dus dacht geen ongi dan? Misschien moet ik toch morgen maar ff de gyn bellen...

Cashewnoot, wat vreselijk dat je nog tot 3 okt moet wachten zeg, tjonge, heftig! Enne, weet niet meer wanneer ik m'n eigen broeken niet meer paste maar ik heb t eerste kwartaal stiekem toch wel makkelijk gedacht over eten en ben toen wel wat meer aangekomen dan nodig was. Broeken heb ik denk ik wel iets langer nog aan gehad maar verderop in mijn zwangerschap zaten broeken, ook positiebroeken echt niet lekker. Ik droeg vooral rokjes en jurkjes

Zeehondje, wij hebben de familyfix geleend van vrienden maar zodra die terug moet kopen we hem zelf ook, fantastisch systeem. Vond t eerst onzin en geldklopperij haha maar het is toch wel echt fijn, en veiliger!

Vind t zo spannend meiden, miir, zeehondje, liesben, komt nu echt dichtbij hè! Ik was natuurlijk spontaan met 36 weken bevallen dus t kan zomaar ineens zo zijn dat een van jullie hier komt vertellen dat je mama bent geworden, hoe gaaf is dat!! Vinden jullie het spannend?

Ons kleine meisje is zo relaxed, zo'n zoet meisje, echt heerlijk, we genieten zo van haar! En gisteren naar n verjaardagsfeestje, zij mee in de lodger, superding en daarna geslapen in de wagenbak, 2 uur naar huis en mevrouw sliep overal doorheen! Nu in de auto onderweg naar vrienden, zo fijn dat we haar zo makkelijk mee kunnen nemen :)

En hoe is t met de februari mama's? Klinkt nog ver weg maar op t eind lijkt alles toch wel snel te zijn gegaan hoor, vond ik.

Fijne zondag, geniet vh mooie weer!

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Josja, naarmate het dichterbij komt vind ik het steeds spannender. Jammer is dat je de laatste tijd zoveel leest/hoort over babysterfte in Nederland..Ik weet het, ik hoef het niet te lezen, maar ja, de koppen lees je toch. Maar goed, ik probeer het maar naast me neer te leggen.
    Morgen weer naar de vk, ik ben benieuwd of die kleine nu al echt is ingedaald. Soms denk ik dat buik al lager hangt, maar dan voel ik hem weer zo hoog schoppen dat ik denk; Hmm. We zullen het morgen horen :)
    Ik ben inmiddels snotverkouden...nou ja, beter nu als wanneer ik lig te bevallen :D

10. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    @Josjo, hi hi, nee hoor geschrokken waren we niet toen we het nieuws kregen, we hebben namelijk zelf gekozen voor een terugplaatsing van 2 embryo's!
    @cashewnoot, hier ook opgezette buik hoor! Was bij mij zelfs een symptoom nog voor de testdatum...
    @Jessie, spannend bijna de 20 weken echo! Wil je weten wat het wordt?
    @allemaal, geniet lekker van het warme zonnetje vandaag! Ga ik nu ook gauw doen....

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

sportmama, ik moest net erg grinniken..ik zie jouw banner van thebump (leuke site!)..ik krijg wekelijks een mailtje van ze. Bij jou staat er the size of a sweetpea, bij mij stond er the size of a watermelon :D

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden...
    Zo, gister onderweg geweest om weer te kijken voor kinderwagens etc...gewoon ter informatie...en vandaag hebben we de logeerkamer alvast opgeruimd, dat word straks de kinderkamer...en jeetje zeg, wat stond er een hoop nutteloze rommel...
    Ow en als je dan zo bezig bent, en begint te plannen en te dromen, kriebelt het toch wel heel erg hoor...kan niet wachten tot we straks echt kunnen gaan kopen en inrichten...:D

Mmiiir, gaat het weer beter met je??
    het is ook ontzettend dapper hoor dat je alleen voor een kindje gaat, maar kan me voorstellen dat je je soms alleen voelt, en dan vergeet de VK het ook nog eens...:x

Doortje, ik lees zo tussen de regels door dat jij dus ook een klein druktemakertjes bent...;)gelukkig ben ik niet de enigste...kan soms ook weer zo onzeker worden...
    en toch wel lekker hé, weer aan het werk...ik ook weer, vond het ook ontzettend vermoeiend, maar ook wel weer lekker.
    Toevallig heb ik gister ook voor positie winterjassen gekeken, mijn enigste herfstjas, knelt al behoorlijk, en kan eigenlijk al niet meer...je ziet echt de spanning op de knopen staan, maar moet nog even wachten van mezelf met een winterjas kopen...misschien hebben we wel geluk, en wordt het een zachte en droge herfst, dan kan ik mijn spijkerjasje nog lang aan...;)

Cashew ook kan me voorstellen dat dat bruin-rood verlies je zoo onzeker maakt...hier gluur ik ook nog regelmatig in mijn broekje hoor...en zei gster nog tegen manlief...denk dat dat de hele zwangerschap zo blijft...je buikje-darmen kunnen wel al heel vroeg op gaan zetten hoor...

ow nee Sloppy...wordt je 2 keer zo super snel zwanger na IVF, zit er toch nog van alles tegen...ook niet leuk hoor...hoop echt dat dit het laatste is, en dat je daarna alleen nog maar leuke dingen komt vertellen...succes morgen...mag je meteen erna weer naar huis toe?? en is het een soort van curettage ofzo wat ze doen??

Brabbel, succes trouwens deze poging...hopelijk mag je snel mee komen schrijven bij ons...mag je natuurlijk nu ook wel...maar leuker als je ook zwanger bent hé...

Wow zeehondje...weer goed geslaagd dus...lees zo vaak dat je in NL. ergens iets erbij krijgt...of een box, of nu een stoeltje....heb zoiets hier in Duitsland nog helemaal niet gezien...zowiezo is het slecht babyinkopen doen hier vind ik...een Prénatal of Babydump kennen ze niet hier...:x

Sportmama...WELKOM en wat spanneng nog een tweeling...beetje domme vraag, maar jij hebt er dus ook 2 getTPt gehad...dacht dat ze in NL. dat eigenlijk niet deden??
    Hoe reageerde jullie kleine meid op het nieuws??
    Wij hebben het eigenlijk nooit geen grote shock gevonden hoor een tweeling...was altijd onze droom, en we hebben er altijd opgehoopt.
    Bij de eerste echo´s durfden we er nog niet vanuit te gaan dat we ooit 2 ♥♥tjes zouden zien, maar toen kwam de echo met 2 ♥♥tjes, en toen een goede 12 weken echo...en zo zijn we geleidelijk aan aan het idee gaan wennen denk ik...:D
    soms komen nu wel de kriebels hoor...boodschappen doen met een tweeling bijvoorbeeld...hihi, dan is je winkelwagentje al vol met de maxi-cosi´s...;) of babyzwemmen, wilde ik altijd gaan doen, maar hopelijk vinden we een les in het week-end...doordeweeks kan ik met allebei tegelijk niet gaan babyzwemmen...;)

Jessie...wat toevallig...mijn mijn zit ook de melkveehouderij...haha...zeg je dat in het NL´s...;) hij is nu medewerker, en doet dit jaar ernaast een opleiding zodat hij zelf ook ooit mensen op kan leiden, en we hopen dat we dan ook ooit een boerderij over kunnen nemen...;)
    En jij kon tot 17 weken in je normale broeken...wow, ik al een week of 3 eigenlijk niet meer...in een paar flodderbroeken ja, maar heb gister een nieuwe positiejeans gekocht...zit toch wel lekker, en voel me er beter mee aangekleed als in flodderbroeken...

Balen Kaat...gebeurt hier ook regelmatig...:(

Josjo...jullie kleine klinkt echt als een prefekte dochter...lekker makkelijk en lekker veel slapen...:Dheerlijk hoor...

Liesben...idd. beter nu verkouden zijn als tijdens de bevalling...succes voor morgen...

Zo, manlief heeft stofgezogen, en nu gaan we nog lekker een stukje wandelen en een ijsje eten...

fijne zondag nog meiden...:D

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook wel steeds spannender vinden hoor. Vluchttas eindelijk ingepakt en zeiltje op het bed gelegd. Als dit vannacht niet lekker slaapt (zweten en kraken) dan gaat ie er snel weer vanaf. We hebben een 'topper' over het matras liggen. Dus als mijn vliezen in bed breken kopen we wel een nieuwe topper zei m'n man. Vond ik wel een goed idee.
    Heb alleen niet echt meer iets te doen nu de komende drie weken. Ga maar wat dingen bedenken morgen. Moet me niet gaan vervelen natuurlijk, haha. Gelukkig wordt het heel mooi weer deze week.
    Fijne avond nog!

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Meiden, bedankt voor de felicitaties!
    Lees alles mee hoor en volg alles met spanning voor degene die bijna uitgerekend zijn, maar ik herken het nog van S.iem's zwangerschap dat ik echt kapot ben in het begin! Alsof alle moeheid er van de afgelopen weken uitkomt!!!

Kom echt nog een keer uitgebreider reageren!

SMAK

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen lieverds :D

@Cashew, ja ik had ook snel een opgezette buik ;) Kon met 8 weken mijn spijkerbroeken niet meer dicht doen hihi.

@Zeehondje, het komt dichtbij voor je nu he meis? Nog even en je hebt je wondertje in je armen. :)

@Nikita, oooh leuk het rondkijken voor spulletjes en alle voorbereidingen. Geniet ervan hoor!

@Josjo, heerlijk he als je je meisje overal zo mee naartoe kunt nemen. Wij proberen haar ook zoveel mogelijk overal mee naartoe te nemen en tot nu toe gaat het goed. Nog niet ergens te slapen gelegt en s'nachts pas naar huis gegaan maar dat zal snel ook gebeuren. ;)

@Hier, het gaat hardstikke goed. Stacey heeft weer wat onrustige daagjes gehad maar ze hadveel kramp dus ben de Infacol weer gaan gebruiken en nu gaat het weer stukke beter. ;)
    Van het weekend gaan we misschien een lang weekendje weg met ons busje. Het zal de Ardennen worden maar dan zijn we er even tussenuit met drietjes.
    Heb er wel zin in maar vind het toch ook best spannend zo voor de 1e keer. ;)

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo, ik ben vanmorgen weer goedgekeurd bij de vk. Bloeddruk goed, hartje goed. Hoofdje is voldoende ingedaald, ik hoef in ieder geval niet te gaan liggen als mijn vliezen breken ;)

Vlinder, lijkt me ook spannend, zo'n eerste weekend weg met zijn 3-tjes! Leuk!

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Zeehondje: bij de Hema hebben ze speciale matras hoezen 1- of 2 persoons, die kraken niet dus mocht t drama zijn.... Kosten rond de 17,50

Nikita, heerlijk hè, dat shoppen! Wij op t begin ook veel gedaan zonder echt veel te kopen.. Idd dat babyzwemmen moet natuurlijk samen met je man, lijkt me fantastisch een tweeling, al zal je je weg echt moeten gaan vinden natuurlijk. Mijn man is n tweeling en zijn moeder deed daar altijd heel relaxed over. Ze had maar twee handen dus moest er weleens een wachten. Haha zo makkelijk als zij er altijd over praat zal t niet zijn maar mochten wij ooit n tweeling krijgen dan zullen we denk ik ook niet in shock zijn... Genieten in elk geval, sportmama ook!

Liesben, tja, een bevalling is natuurlijk niet zonder risico's, ook de reden dat ik perse in het zkh wilde bevallen. Maar toch proberen niet teveel zorgen te maken meis, je kan t toch niet beïnvloeden. En nee je hoeft t niet te lezen, je hoeft ook de gelukkige huisvrouw niet te kijken tijdens je zwangerschap maar dat doen er ook genoeg hihi

Vlinder, fijn dat de infacol helpt, hier ook, heb m gelukkig nog niet zo vaak nodig gehad.. Twee dagen Annelynn mee op sjouw gehad en dan is ze toch wel n klein beetje onrustig hoor... Is misschien toch n beetje te veel...

Vandaag weer twee keer kraamvisite en morgen en overmorgen ook, man! De volgende keer n kraamfeestje hoor, al vindt Sjoerd dat echt niks maar al meer dan tien weken kraamvisite pff. Nou ja, de aandacht is wel super hoor, maar lijkt me ook heerlijk als die periode lekker voorbij is ...

Miir: geniet je wel van je verlof nu? Jullie hebben er wel mooi weer bij zeg! Of is het nu te heet voor jullie? Ach ti's maar 1 weekje hè? Tijdens mijn bevalling was t ook warm, niks van gemerkt eigenlijk, zweten doe je toch wel hihi

Fijne dag weer!!

Oh en ps mooi kamertje liesben, had de vorige keer al gekeken maar vergeten te zeggen... Ben echt benieuwd naar je knul en de ukkies v miir en zeehondje (allebei meisjes toch? Was dit niet n alleen maar meisjes topic en de zoon v liesben? :D)

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Thnx Josjo, wij zijn ook heel blij met het kamertje,
    Enne....jaja, mijn zoon heeft straks de dames voor het uitkiezen hier ;)

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Grappig gezicht, en hier zie je toch wel dat buik wat 'gezakt" is vind ik zelf...

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja Liesben, zo zie je inderdaad dat je buik gezakt is.
    Ik heb het idee dat ie nu ook een beetje gezakt is bij mij. Ook pas sinds dit weekend/eind vorige week hoor.

Deel Deze Pagina