Wauw Liesben, je foto's! Je ziet inderdaad dat de 'watermeloen' inmiddels al is gezakt Spannend hoor dames voor wie de bevalling nadert! Ik kan me het gevoel nog goed terughalen ook al is het ruim 5 jaar geleden. Ik zal jullie niet vermoeien met mijn bevallingsverhaal want die was erg heftig... @La Femme, inderdaad hebben wij een tp van 2 gehad. Het was alweer onze 2e verse poging zonder ooit cryo's te hebben gehad dus we mochten ervoor gaan zeiden ze in het ziekenhuis. We hadden wel veel emmy's maar nooit cryo's dus ben nu blij dat we ze toch goed 'gebruikt' hebben! Bij jou gaat ook alles goed lees ik? Ik blijf de gehele zw. onder controle bij de gyn uiteraard vanwege de tweeling en mijn keizersneeverleden. Vanmorgen opgestaan met erge steken in mijn rechterzij ter hoogte van mijn eierstok en af en toe zo erg dat ik gewoon kromliep...en misselijk + overgegeven Het leek op de pijn na de punctie. Stond bijna op het punt het zh te bellen toen het vanmiddag na een middagdutje over was..gek hè? Ik had bij de echo laatst wel vergrote eierstokken dus ik hoop dat de pijn nu wegblijft... Ik heb volgende week alweer een echo omdat 1 hartje nog niet heel snel klopte maar dat kwam ws. door de te vroege echo. Deze emmy was nog maar 6wk1. De ander 6wk3. Blijft dus nog even spannend hier.. Morgen begint mijn 8e week al wel! Kwaaltjes heb ik wel degelijk en allemaal net een tikkeltje erger dan mijn 1e zw. Vooral hongerrrrrr de hele dag door en moe, moe, moe dus Loesie, ik leef met je mee hier hoor! En Cashew, hoe is het met jou? Nog zo onzeker? Nou best veel geschreven weer...kom later nog wel ff spieken!
Zeehondje...toch een grote stap hé....de vluchttas pakken, nu komt het wel erg dichtbij ja... Loesie...ook al zo moe...hier ook, nog altijd... net als Sportmama...ik ben dus nog altijd erg moe hoor, zojuist weer een middagdutje van 2 uur gedaan... gelukkig heb ik er de tijd voor...heb gelukkig nooit overgegeven, maar wel veel misselijk en moeoeoeoeoeoeoe... Vlinder, spannend hoor, heet eerste week-endje weg met jullie meisje...het wordt schijnbaar weer mooi weer, dus zeker genieten... Liesben...fijn hoor, weer helemaal goed gekeurd, en een prachtige buik heb je...vind ook dat hij gezakt is hoor... Josjo...ow jeetje zeg...10 weken kraamvisite...wel vermoeiden ja, maar ook wel weer leuk hé...al die kadootjes...een vriendin van mij heeft ook een kraamfeestje gedaan...op zich wel handig natuurlijk, je bent er ineens vanaf... Nou, hier toch weer een puntje om mezelf zorgen over te maken hoor... Had eigenlijk eind vorige week al moeten bellen naar de gyn. i.v.m mijn schildklierwaardes...maar ben het helemaal vergeten omdat ik ´s middags doodmoe thuis kwam van werken... Bij 6 weken had de FA bloed afgenomen, en die zei dat de waardes in orde waren, maar mijn gyn. vond ze vanaf het begin vrij hoog... ( was 2,47 en tijdens een zwangerschap zegt de gyn. ziet hij graag rond de 1 tot max. 1,5, normaal gezien is 2,5 in orde ) 3 weken geleden bij de controle heeft hij geen bloed afgenomen, maar dus pas vorige week. Belde de gyn. vanmiddag, dat de waardes dus toch nog altijd te hoog waren, en dat ik de dosis moet verhogen van L-Thyrox... Ik domme tuttebel vraag dan ook nog wat voor uitwerking een te hoge schilklierwaarde op de zwangerschap kan hebben, en dan heb je dus een hogere kans op een MK...Gyn. zei nog wel dat dit bij mij waarschijnlijk niet meer het geval zal zijn, maar dat hij de waarde toch liever lager ziet... Erg dringend zal het wel niet geweest zijn, anders had hij de hogere dosis denk ik wel eerder voorgeschreven, en ook vond de FA de waarde in orde zo...maar toch...heb nu toch wel weer 2 puntjes om mezelf zorgen over te maken tot de volgende echo...vanaf vandaag geen Utrogest meer, en de iets te hoge schildklierwaarde... nog 2 laaaaaange weken wachten...( en af en toe spookt het door mijn hoofd dat een beebje groter was dan het andere...maar dat is schijnbaar ook heel normaal ) Sloppy, ik kwam toevallig jouw berichtje tegen in een oud schildklier topic...kun jij me ietsje meer vertellen??...heb volgens mij geen echte schildklierafwijking, maar 2 jaar geleden tijdens de eerste bloedonderzoeken vonden ze een lichte vorm van hyperprolactinemie...dus een schildklier die iets te langzaam werkt...THx meid, hopelijk alles ok. bij jullie, en hopelijk vandaag alles goed gegaan...denk aan je-jullie...♥
Sportmama, deze keer ook weer geen cryo's? En toch best lekker dat je wat kwaaltjes hebt. Ik voelde me de eerste weken erg goed en daardoor extra onzeker. Maar ja, onzeker blijf je heel de zwangerschap (ik in ieder geval wel, haha). Vlinder, spannend hoor, een weekendje weg. Je zal erachter komen dat je veel moet meenemen, hihi. Josjo, ik denk dat ik 'losse' kraamvisite wel leuker vind. Als ze allemaal tegelijk komen is dat gevoel zo snel weg denk ik. Nikita, je zegt het zelf al, de gyn en fa maken zich er blijkbaar niet heel erg veel zorgen over anders hadden ze je wel gebeld en gelijk doorgegeven dat je je dosis moet verhogen. Maar aan de andere kant snap ik je wel hoor. Heel veel sterkte met dat wachten... Hier vanavond de partneravond van de zwangerschapscursus. Ben heel benieuwd hoe m'n man het gaat vinden. Hij heeft er echt totaal geen zin in, haha.
Sportmama, je klinkt zoals ik in t eerste trimester (of eigenlijk helaas tm week 17...). Echt, ademhalen was al vermoeiend! Ik weet dat vermoeidheid er bij hoort maar dit was 24/7, best heftig. Maar, het gaat weer voorbij. Nog ff volhouden... Zeehondje, is ook leuker hoor en Sjoerd wil sowieso geen kraamfeest, maar, voor collega's en kennissen zou ik het wel willen hoor... En dan familie en vrienden wel apart. Maar ja, ook dat wil Sjoerd niet dus ik kan ophouden met dromen haha Liesben, jaaaa die meloen is aan t zakken hoor! God wat gaaf dat jullie gewoon bijna gaan bevallen, het klinkt gek, maar ik ben eigenlijk wel n beetje jaloers haha tuurlijk heb ik mijn prachtige meisje al lekker bij me, maar dat moment dat ze geboren werd en die eerste periode, al was t in het zkh, zoooo bijzonder! Dat doe ik graag nog eens Ik ga lekker in bad, doei!!
@Josjo: ze kwamen er achter omdat ik zo'n menstruatie pijn had zonder menstruatie. En ik voelde me moe en misselijk. Toen hebben ze een echo gemaakt en daarop was het duidelijk te zien. Alles is goed gegaan gister. Het stukje is eruit......het zat alleen behoorlijk vast. Daarom moeten ze over 6wkn toch nog een echo maken omdat ik meer kans op verklevingen in de baarmoeder kan hebben... Verder gaat het redelijk nu, wel best wel na pijn maar dat komt wel goed... Vandaag komen mijn ouders om voor mij en mijn meiden te zorgen Das wel heel fijn
@josjo: het kan bij jou ook heel goed dat je menstruatie al weer op gang aan het komen is hoor. Hoe gaat het nu?
@nikita: Ik zou snel een afspraak maken met een internist om alles goed te laten uitzoeken. Ook even laten checken of je geen antistoffen tegen je SK hebt omdat dit vervelend kan zijn tijdens de bevalling. Dat kunnen ze je wel uitleggen. Voor je kindjes hoef je je geen zorgen te maken, nu op dit moment in de zwangerschap. Die krijgen het SK hormoon nu uit de placenta en hebben jou sk niet meer nodig. De kans op een mk is daardoor aanzienlijk afgenomen! Had ze je noooit mogen vertellen! Ik neem aan dat je het hier hebt over je TSH waarde, deze is wat aan de hoge kant maar niet alarmerend hoog. Het is belangrijk om deze naar beneden te krijgen maar dan moet je weten wat je T4 en T3 doen. Waarschijnlijk is je T3 erg laag en door die omhoog te krijgen zal je TSH weer gaan zakken....... Je loopt in het ziekenhuis en je Gyn kan zorgen dat je snel terecht kan bij een internist, als je niet zlef al een intenist heb. Maak een afspraak voor deze week en een spoed bloedonderzoek kan al met een paar dgn zodat je snel op de juiste medicatie kan. Geen zorgen maken hoor!! xxx sloppy
@sloppy: fijn dat het er uit is. Deed de ingreep pijn? Hoop t niet... Hier is de menstruatie (zo noem ik m ook maar) bijna over. Ik dacht dat als je de pil doorslikt je dat niet kan krijgen, maar dat is met de minipil ws anders.. Heb n ander vraagje, ook gesteld op t andere forum, maar misschien weet jij, of kaat of vlinder het wel... Een baby heeft een slaapcyclus van 3 kwartier (lichte slaap, remslaap, diepe slaap ofzoiets). Snachts geen last van, dan slaapt ze blijkbaar zelf wel weer door. Weet niet eens of ze dan wakker wordt. Maar overdag is het na 3 kwartier huilen geblazen. Wat doe je dan? Laat ik haar huilen en proberen zelf in slaap te vallen, ga ik er heen eventjes, of...? Gisteren lukte het 1 keer om haar over haar bolletje te strelen, speentje in doen, weer goed leggen, instoppen, maar de 2e keer dus niet terwijl ze eigenlijk 3 uur moet slapen smiddags. Ik weet dat ik het haar moet leren om zelf weer te gaan slapen, maar hoe? Hopelijk heeft iemand van jullie de gouden tip... Nikita, wat gek dat ze dat zeggen als dat dus niet het geval is? Ik zou ook meteen n afspraak maken hoor, wat laten ze jou toch n zorgen maken, ws om niks? Hoop dat ze je gauw gerust kunnen stellen... zeehondje, hoe was de partner avond? Kan me voorstellen dat hij er geen zin in heeft. Aan de andere kant is het wel erg prettig als hij n aantal dingen weet zodat hij jou goed kan ondersteunen tijdens de bevaliling. Wij hebben die prive cursus gedaan dus geen lacherig gedoe en niet schamen tov anderen, gewoon lekker oefenen met puffen, masseren etc. Was echt super! Miir: hoe is het nu? Al n paar dagen niks gehoord... je bent toch niet (aan het) bevallen he? Hoop dat het prettig is om je moeder er bij te hebben. Kan me goed voorstellen dat je nu af en toe n partner erg mist! Vind het zo supersterk van je dat je alles alleen doet, maar makkelijk zal het idd niet altijd zijn... maar jij en je dochtertje gaan dat gewoon saampjes doen, ook heel bijzonder toch?
@josjo: Megan hebben we ook moeten "leren" slapen.... Heb je haar ingebakerd liggen of niet? Bij Megan hebben we haar ingebakerd en dan elke keer als ze wakker werd speentje gegeven en over haar bolletje geaaid...zo tussen haar oogjes en dan viel ze vaak wel weer in slaap. Ik ben niet zo van het laten huilen..maar als het niet meer als mopperen is kan je haar ff 10min laten gaan kijken of ze toch inslaap valt..... De gouden tip heb ik helaas niet, je moet zelf even zoeken wat voor haar werkt... Heb je haar al op d'r buikje gelegt? of op haar zij? dat wil ook nog wel eens helpen. Maar ik weet hoe moeilijk het kan zijn hoor. Megan sliep niet tot nauwelijks en huilde heel erg veel. Zo erg dat ik haar soms dgn in een draagzak heb gehad om haar rustig te houden. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
H! Sloppy, fijn om te lezen dat het gister goed is gegaan, en wat wat heerlijk dat je ouders je vandaag komen verwennen. Nog even afwachten dus tot de volgende echo of het echt helemaal in orde is, maar dat hopen we wel hé...het mag nu eindelijk wel eens meeezitten voor jullie... Krijg toch wel een beetje angst van jouw berichtje hoor, omdat je het over spoed hebt, maar je zegt ook dat ik me geen zorgen hoef te maken...dus dat proberen we maar...heb zojuist een internist gebeld, maar daar kan ik niet terecht voor mijn volgende afspraak bij de gyn. maar probeer het vanmiddag nog bij een ander. Loop ook niet bij een internist, mijn gyn. en de FA hebben mijn SK in de gaten gehouden, denk daarom ook niet dat ik een echte ziekte heb, meer een lichte afwijking. Gyn. had wel gezegd dat het bij mij waarschijnlijk niet meer mis kan gaan hoor door de schildklier en eigenlijk is hij altijd heel erg streng met me, en zegt altijd hoe waardevol de kindjes zijn...dus denk dat als het gevaarlijk was geweest, hij wel eerder aan de bel had getrokken... Maar een 2nd opinion kan nooit kwaad, dus bel vanmiddag nog naar een andere internist...maar kom er denk ik moeilijk tussen omdat ik nergens patient ben... In ieder geval erg bedankt voor je berichtje, en zat vanochtend ook te denken...met deze 2 gaat het nu al zolang goed...vanaf nu krijgen ze dan wel geen hormonen meer extra, maar met extra SK medicijnen vanaf nu moet dat helemaal in orde komen...zeker als jij zegt dat ze het vanaf nu eigenlijk al over de placenta krijgen...
Ok ik ga weer een poging doen Nu maar tussendoor opslaan. Sloppy, Jeetje wat balen meid, het zit jou ook echt niet mee he! Ik hoop dat nu alle ellende weg is en dat jullie lekker kunnen genieten. Josjo, Fijn dat het zo goed gaat. Ik heb ook geen gouden tip helaas, Lotte slaapt van 7 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends maar overdag slaapt ze bijna niet, alleen van die korte slaapjes. Wat balen dat de kraamvisite zo lang duurt, ahhh wij hebben zelfs nog 3 stellen die langskomen na bijna 5 maanden! We zeiden vorige week nog tegen elkaar van nou die hoeven ook niet meer te komen en toen belde ze. Zeehondje, Hoe was de partneravond? Bij jou begint het nu ook super spannend te worden. Mmiirr, Het gaat hier heel goed op het kdv het voelt nu echt vertrouwd. Hoe gaat het bij jou? Ben je nu echt helemaal gestopt met werken? Kan me voorstellen dat je deze periode een partner mist dat is logisch. Ik vind je echt overkomen als een super sterkte vrouw! Nikita, Ik denk dat je je altijd blijft zorgen maken dat had ik ook. De kans dat het nu nog mis gaat is heel klein. Voor je het weet heb je je tweeling in je armen. Brabbel, heel veel succes meid!!! Mijn duimen draaien voor je!! Sportmama, Welkom en gefeliciteerd met je tweeling!! Wat grappig nog een tweeling Cashew, Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, hopelijk houd het snel op. Liesben, Whauw mooi buikie!! Het is ook al heel spannend bij je natuurlijk! Vlinder, leuk dat jullie er tussen uit gaan, veel plezier!! Loesie, Van harte gefeliciteerd!!!! Geniet ervan! Jessie, wat leuk dat je man melkveehouder is, heeft me altijd wel getrokken moet ik zeggen. Ik was vroeger altijd op de boerderij te vinden. Hier, Het gaat super goed, Lotte wordt steeds meer een klein mensje en het 'baby' gaat een beetje weg. Ze is heel erg gezellig 'praat' veel en lacht heel veel na iedereen. Het is nu bijna een jaar geleden dat mijn man bijna was overleden en als ik ons nu samen zie kan ik echt overlopen van geluk. Het is gewoon niet te beschrijven. Het wordt wel weer tijd dat ik een foto van Lotte plaats, is alweer een tijdje geleden. Bekijk bijlage 186036 Bekijk bijlage 186037
Wat n mooie dochter kaat!! Echt n schatje! Klinkt gezellig, dat kletsen . Kan me voorstellen dat je nu soms overloopt van geluk, wat n jaar is het ook geweest hè? Thx voor de tips/ervaringen. Vandaag heeft ze uiteindelijk toch van 11.30 tot 14.30 geslapen, met n aantal keer huilen en wakker tussendoor, dat wel... Ach ze leert t wel uiteindelijk denk ik, zal geduld moeten hebben.. Ik baker haar niet in, heb de puckababy geprobeerd maar dan wordt ze bijna hysterisch haha. Ze slaapt al op haar zij, op haar rug is het max 1 uur, ook snachts dus dat doen we maar niet Nikita, zou willen dat ik iets kon zeggen dat je je minder zorgen maakt maar ik vrees ook dat t je hele zwangerschap blijft, dat had ik ook in zekere mate... Sterkte meis!
Kaat wat een scheetje... en ow, wat moet dat geklets gezellig zijn...lekker genieten daarvan hoor... Josjo, en eigenlijk alle... Ach ja...dat zorgen maken hé....probeer het echt niet te veel te doen hoor...soms denk ik ook van...het is zo goed gegaan met 2 stuks deze keer...dus alles komt wel goed...maar echt genieten en toegeven aan de dromen en geluksgevoelens durf ik nog niet...bang dat als ik dat doe, de teleurstelling prompt zal komen... heb nu voor volgende week woensdag een afspraak bij een internist gekregen...maar weet nog niet of ik echt ga, nu heb ik de afspraak en lijkt het me weer onnodig, de gyn. maakt zich toch ook geen zorgen, en bovendien heb ik 5 dagen later toch ook weer een afspraak bij hem... dus voor het lange wachten en de onzekerheid maakt het ook niet veel uit...maar toch...een second opinion is natuurlijk ook niet verkeerd... zo meiden...en vanaf nu ga ik jullie echt niet meer vervelen met mijn stomme onzekerheden en twijfels...vanaf nu alleen maar leuke berichtjes van mij...
Sloppy, hopelijk is alles nu weg en knap je snel weer op en voel je je wat fitter binnenkort. Bij de cursus vertelden ze ons dat ze altijd heel goed controleren of alles eruit is. Ik vraag me nu dus af hoe ze dan zeker weten dat alles eruit is gekomen. Want ze hebben het bij jou vast ook wel gecontroleerd en toch is er iets blijven zitten. Josjo, hopelijk heb je wat aan de tips. Maar van verhalen (zus/schoonzus) merk je dat er echt grote verschillen zijn tussen kinderen. Neefje wilde overdag ook nooit in z'n bedje oid slapen ('s nachts wel). Dus schoonzus heeft hem eigenlijk ook heel lang gedragen, want dan sliep ie wel. Daarna ingebakerd en ook heel snel al op buik te slapen gelegd. Dat was voor hem heerlijk. partneravond was wel gezellig. Alleen 'de juf' praat best langdradig en m'n man is niet zo goed in lang stil zitten, haha. Na een uur nog even heel kort ademhalingsoefeningen gedaan en gemasseerd, maar dat was niet echt een succes. Veel te kleine ruimte voor zoveel man. Maar ja, hij is meegeweest en heeft een paar dingen gehoord die vast wel blijven hangen. Nikita, als je echt een second opinion wil kan je je misschien door laten verwijzen door de gyn, dan ben je misschien sneller aan de beurt. Oh Kaat, wat een prachtig meisje is het toch. Lachebekkie! Kreeg even kippenvel toen ik je stukje las over de tijd die achter jullie ligt (een jaar geleden). Wat kan ik me voorstellen dat je soms opeens een heel blij gevoel krijgt. Zelfs ik heb dat nu al, dan springen de tranen bijna in m'n ogen. Vanmorgen een beetje geschrokken door een berichtje in een ander topic. Zal het hier niet melden, maar ik ben nu wel extra alert en dat is best moeilijk. Weer die onzekerheid. En ik heb mentholgel gekocht. De laatste dagen zijn vooral mijn voeten en onderbenen weer heel erg gaan jeuken. Vooral als ik in bed lig (plat en warm denk ik). Dus vanavond maar eens proberen.
@nikita: De kans dat je kindjes/ zwangerschap in gevaar zijn door je SK is echt nihil op deze termijn hoor! Ik vind het wel een klein beetje raar dat ze je niet even door een internist laten beoordelen hoor. Toen mijn schildklier niet goed wilde mee komen met de zwangerschap werd ik direct doorverwezen naar de internist.......gewoon om erger te voorkomen.... Ik hoop dat ze snel naar je bloed waarden kunnen kijken om je medicatie bijtestellen. Echt het is neit de bedeoling om je bang te maken! Echt voor je kindjes is het helemaal niet gevaarlijk meer maar voor jou is het wel van belang dat je SK goed blijft werken.
Ik had vanmiddag/begin van de avond hele rare soort steken in m'n buik. Helemaal rondom en volgens mij ook een beetje harde buiken. Maar ik weet niet goed of het misschien wel voorweeën waren, last van m'n darmen of misschien een blaasontsteking. Nu is het gelukkig weg. Ben benieuwd of het nog terug gaat komen?
@Zeehondje: Goed in de gaten houden.......het kan ook blaasontsteking zijn... Wat de placenta betreft: ze hebben het heel goed gecontroleerd maar het kan toch gebeuren dat er een stukje achter blijft. Vervelend maar waar. Ik heb geen idee hoe vaak dit gebeurt maar ik zou me er niet heel erg druk over maken. Bij Megan kwam hij niet vanzelf en had ik er geen last van, en nu kwam hij helemaal vanzelf en was er wat achter gebleven......helaas gewoon pech.
Hey lieve meiden, Ik kom even snel om het hoekje kijken, maar reageer nog niet uitgebreid op iedereen omdat ik zo weer weg moet. We zijn druk aan het klussen in huis, we hebben een nieuwe vloer en nieuwe deuren en een nieuw dressoir die ik nu in elkaar aan het zetten ben. Aankomende tijd ga ik alle kozijnen schuren en verven en dan het kamertje van ons kleine meisje onder handen nemen! En dan, dan gaat ons huis in de verkoop hihi! Dus ben erg druk op het moment, maar hoop morgen een momentje te vinden om weer even uitgebreid op iedereen te reageren! Liefs!!!
Het was onder volledige narcose dus niks gevoeld.... De volgende keer, over 6wkn, dan gaat het onder plaatselijke verdoving.