Achossie, reflux. Zielig toch, voor die kleintjes. Ik hoop dat de HA morgen meewerkt! Met deze bijna-beval dame alles goed. Had ik van de week nog hoop dat er misschien wel iets door zou gaan zetten....momenteel denk ik juist dat het nog wel even duurt. Ach, we zullen zien..ik heb er toch geen invloed op
Hier alles goed en rustig. Die 'voorweeen' niet meer echt zo erg gehad als maandagmiddag. Afwachten dus inderdaad. Reflux, is dat een beetje hetzelfde als brandend maagzuur wat omhoog komt? Daar hebben wij (ik in ieder geval) als zwangeren al last van en kan flink pijn doen. Maar ik neem een rennie en dan gaat het weer goed. Lijkt me echt zo zielig voor die kleintjes. Hopelijk werken die medicijnen snel en goed.
Vlinder, wat zielig voor Stacey maar fijn dat ze het eindelijk herkennen dus... Volgens mij is reflux dat de voeding er in n grote straal uit wordt gegooid en verborgen is idd meer maagzuur en ook wel wat voeding terug geven maar niet in zo'n grote boog. Je ziet dat soort filmpjes altijd bij funniest video's maar dat is toch helemaal niet grappig?? Heel apart. Vlinder, dus de ha staakt en dan kan je geen recept krijgen? Belachelijk! Ik zou n klacht indienen zeg, echt stom! Zeker omdat jullie niet wisten dat t vanaf t begin was, dat wist de ha en het cb niet eens!!? Sterkte voor Stacey in elk geval.. Enne, hier vd week ook n keer 5,5 uur slaap, helaas was dat eenmalig... Ben erg benieuwd naar je kaartje miir! Leuk met n foto, leek mij zo'n gedoe zo vlak na de geboorte maar het is wel superleuk om er m foto op te hebben, nu maar gauw bevallen dan, dan kunnen we je kaartje zien Doortje, beterschap!! Gets tja tijdens de zwangerschap mag je niet veel maar je mag echt wel n keer n paracetamolletje hoor, aldus mijn ha... Ik dacht ook dat je niks mocht maar t mag met mate.. Toch nog eens vragen anders? Wordt spannend zo hè, dat je steeds denkt iets te voelen of merken en misschien zijn t ook wel al voortekenen en misschien is t ook niks, 1 ding is zeker, binnen n paar weken zijn jullie alledrie moeder, hoe gaaf!!! Gisteren n nieuwe spijkerbroek gekocht, wilde niet shoppen tot ik opmn oude gewicht zat maar ja, wat als die laatste twee kilo die op m'n middel en billen zit er in december nog zit?? En ach, het is maar 1 maatje groter dan normaal Vandaag op kraamvisite en vanavond n pv uitje van mijn werk en het weekend naar Maastricht met Sjoerd zijn werk, gezelligheid Jullie nog leuke plannen?
Weer goedgekeurd bij de verloskundige Ik heb het wel even nagevraagd..bij 41 weken sturen ze me door naar de gyn voor echo en CTG, en dan plannen ze wanneer ze in gaan leiden. Tot die tijd wachten ze gewoon af. "Pim" ligt in ieder geval klaar voor de start, goed ingedaald, hartje mooi rond de 125. Mijn bloeddruk is 110/70. Niets aan het handje. Woensdag mogen we weer terug
Jiiiiihaaaa ik mag vanmiddag de medicijntjes voor Stacey gaan halen. Ik ben vanmorgen niet echt vriendelijk geweest aan de tel maar het heeft geholpen. Stacey spuugde in de 1e 4 weken ook met bogen, tijdens het eten, gelijk erna of soms 1a2 uur na het eten. Sinds de Nutriton en Omneo is dat verbeterd maar ze heeft zoveel last van het zuur. Ze is sinds gisteren weer in etappe's gaan drinken en dat zegt voor mij genoeg, ze heeft er gewoon echt last van. Hopelijk gaat het nu snel beter en krijg ik mijn vrolijke meisje weer terug en slaapt ze dan weer veel rustiger, zonder kreunen, slikken en mekkeren. @Liesben, jeej weer goedgekeurd, hopelijk is inleiden niet nodig en komt "pim" lekker vanzelf
Goed dat je zo opkomt voor je meisje, Vlinder! Liesben: ook ik bij de VK geweest! bloeddruk 120/65 en kindje nog steeds ingedaald, ze is nu ongeveer 3200 gram volgens mijn VK. Heb wel echt last van mijn schaambot gekregen de afgelopen dagen, waardoor ik veel kleinere stapjes neem en minder comfort heb, ook al bij het zitten maar vooral als ik sta en loop. Ik heb "gewoon" over een week pas weer een afspraak: volgende week vrijdag. Ben benieuwd of die nog doorgaat omdat ik dan over de 40 weken heen ga! Zelf heb ik het idee dat het eind volgende week wordt. Eerder mag ook hoor, maar als ze er bij 41 weken nog niet is word ik denk ik wel écht ongeduldig! Tot die tijd: geduld... geduld...!! En blijven genieten van haar gewurm in mijn buik... En inderdaad: over twee en een halve week ben ik sowieso moeder!! Josjo: niet zo veel plannen voor het komende weekend. Ik "vermijd" de mensen een beetje, al die standaard gesprekjes over mijn buik en of ik wat voel heb ik niet zo'n zin in. Ik plan iedere dag zó, dat ik één persoon op bezoek heb. Omdat ik natuurlijk geen partner heb blijf ik zo een beetje onder de mensen. Verder blijf ik gewoon heerlijk poetsen, nesteldrang hahaha! Ben ook een enthousiast handwerkster en op dit moment bezig met het zoveelste babytruitje en een sjaal (ik wissel projecten zo veel mogelijk af). En tenslotte heb ik afgelopen week me erbij neergelegd dat 100% zwangerschapsverlof voor mij niet mogelijk is. Ik ga zometeen een rapport en een offerte checken. Zo'n 2-3 uurtjes per dag doe ik dat, heb ik ook niet zo veel problemen (meer) mee: als je iets niet kunt veranderen, accepteer het dan!!! Dus nee niet echt hoogdravende plannen maar ik vermaak me uitstékend hoor, lekker nestelen...!
Dat schaambot herken ik wel Mmiiiiirr, auw Tja, de mobiliteit neemt af..maar dat is normaal. Ik plan ook niet veel hoor, alles lekker rustig aan. Gelukkig bij jou ook nog alles goed, toch weer een fijn gevoel. Maar ik vind het wel spannend worden hoor...Maar goed, ik vind wel dat het het beste is als "Pim" en mijn lijf zelf besluiten wanneer het tijd is. Mits ik niet te ver overtijd ga lopen
Met z'n drieën wachten we geduldig af, haha. Ik heb totaal geen voorgevoel of ze eerder, 'op tijd' of later gaat komen. Ik heb dinsdag weer een afspraak bij de gyn en dan die maandag daarna (dan ben ik 40+2). Er op uit gaan is niet echt meer aan mij besteed. Net even boodschapje gedaan (en heel slecht een broodje kroket gehaald). Maar kreeg in de auto terug weer die pijnlijke steken in m'n onderbuik/vagina. Bij diep inademen wordt de pijn een stuk minder, uitademen doet dan weer pijn. Nu is het weer weg trouwens. Maar ik word gewoon een beetje bang dat als ik alleen in de supermarkt loop opeens m'n vliezen breken ofzo. Lekker thuis rondhangen is dus meer aan mij besteed nu. Ga nu even de herhaling van bonje met de buren kijken. Kijk donderdagavond altijd naar expeditie robinson. Vanavond lekker alleen thuis (mannetje gaat naar ijshockeywedstrijd kijken) - gtst en the voice! Knuffel voor iedereen (mama's en mama's to be!)
Toch wel leuk he, zelfde kwaaltjes... Voorlopig hoop jij nog op een vroege bevalling, of nie, Liesben? Heb ook niet echt een voorgevoel, Zeehondje... Tis meer dat de eerste kindjes vaak pas rond de 41 weken komen, vandaar dat ik een weekje optel bij "mijn datum". Dusss: niet komende maandag maar pas aan t eind van die week. En daarna ongeduldig worden....
weet dat ik al een tijd niets van me heb laten horen. Maar voor diegene die het willen weten ben ik afgelopen dinsdag, via spoedkeizersnee, bevallen van onze dochter Lilly. zal jullie de details besparen want het was geen pretje. (zeker voor jullie die nog moeten bevallen) Maar het belangrijkste is dat met de kleine meid alles goed gaat. Ze woog 3920 gram. en is geboren op wk39 dag 2. liefs dancer
Dancer, Gefeliciteerd meis! Geniet maar goed van jullie dochtertje! Wat een mooie meid! Meiden, wat een spannende tijd voor vele van jullie! Hopelijk laten de kleintjes niet lang op zich wachten en mag de bevalling goed verlopen!
Nog niet één van jullie bevallen? (dancer natuurlijk maar die had ik al gefeliciteerd) Vind het steeds spannend om hier te kijken
Nope, hier alles kalm. Vannacht gedroomd dat mijn vliezen waren gebroken..het vruchtwater was fluorescerend geel, maar dat was in mijn droom helemaal niet gek ofzo Voorlopig ga ik maar van uit dat het nog wel even gaat duren.
dank je meiden. Tis zo'n rijkdom. We zijn nu lekker thuis en alles gaat heel goed. hopelijk is het voor jullie ook snel zover
Wat leuk dat je ons laat weten dat je moeder geworden bent, Dancer!! GEFELICITEERD! Mooi meissie hoor... En voor Zeehondje, Liesben en mij is het al snel zo ver hoor (ik bedoel: tussen nu en over twee weken vind ik niet zo lang meer duren ) Vooralsnog wacht ik nog rustig af! Vandaag de bovenverdieping gestofzuigd, babytruitje gebreid (ja echt), koelkast ontdooid, keuken gedweild. Gisteren nog een heel avontuur meegemaakt: komt mijn poes om half 10 's avonds met een zeer levendige muis binnenwandelen. Zij laat de muis los, muis schiet in een hoekje, ik op mijn knieën proberen die muis te vangen, rent muislief heel snel trippeltrappel onder mijn net nieuwe en erg grote hoekbank.. Tja dan ben je bijna 40 weken zwanger en dan zit er een muis onder je bank... Niet echt een goede timing om dat beestje effe behendig te gaan vangen... Heb het nog wel geprobeerd maar ik kon niet eens goed onder de bank door kijken hihihi..... Dus naar de buren. Buren niet thuis. Een goede vriend (met vriendin, altijd handig een extra muizenvanger) gebeld. Neemt niet op. Tja en om dan te denken: "Ach laat maar zitten, ben niet bang van muizen, hopelijk gaat 'ie vanzelf weg" doe je ook niet. Vriendin gebeld. Gelukkig konden zij en haar vriend komen. Gewapend met theedoeken en emmer en zaklamp hebben ze al mijn meubels opgetilt en weer neergezet. Zo'n beestje is SNEL...! Uiteindelijk gevangen en weer buiten gezet. Pfff wat een avontuur hahaha!
Zwanger! mmiiiiir:10-10-2011 - MEISJE! Liesben:15-10-2011 - JONGETJE! Zeehondje: 15-10-2011 - MEISJE! Nana33: 28 -10-2011 - MEISJE! Doortje25: 06-02-2012 - MEISJE! Jessie80: 10-02-2012 - verrassing! Char1983: 17-02-2012 Koolmees: 28-02-2012 - verrassing! La femme Nikita: 31-03-2012 - TWEELING! Mistery: 01-04-2012 Bevallen! Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van dochter Lotte norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van dochter Senna Vlinder: 09-08-2011 - 17-08-2011 bevallen van dochter Stacey Josjo: 18-07-2011 - bevallen van dochter Annelynn Sloppyslayer: 04-08 bevallen van een dochter Suzannah Joann Welke behandeling? Kaat2000:2xIUI, 1e zwangerschap norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM Josjo: 6x iui, 1x IVF Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap mmiiiiir:IVF met 2 TP (eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap Jessie80: 3x clomid, 2x o.i., 1e zwangerschap Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje Koolmees: 4x clomid, 3 x o.i. La femme Nikita: 3e IVF Mistery: 2 x icsi Afspraken, echo's e.d : Liesben: 07-10 controle verloskundige Doortje25: 07-10 controle vk Koolmees: 10-10 20 wk echo Jessie80: 01-11 controle vk La femme Nikita: 19-09: 12 weken echo Mistery : 22-09-2012 12 weken echo