Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga voor borst voeding! zeker weten. De flesvoeding van tegenwoordig kan nog zo goed zijn, er zitten geen antistoffen in. Die kan alleen de moeder mee geven en dat is zó belangrijk. Je kan van af het beging een beetje afkolven en zo wat opbouwen zodat je man of de opa's en oma's ook eens een flesje kunnen geven. Of als je eens een avondje weg wil dan heb je wat in de vriezer.

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja precies, en dat starters-set wat ik nu heb is ook om over te stappen van borstvoeding naar flesvoeding.
    Ik heb een info boekje van het ziekenhuis gekregen gisteren en je krijgt zo'n goede begeleiding hiervoor en hulp als ons ukkie geboren is.

Oeh, zaterdag voor een kamertje neuzen, leuk!!
    Ik heb even gezocht naar de gemiddelde levertijd van baby-dump en dat is toch ongeveer 12-13 weken....Aangezien in het kamertje echt klaar wil hebben als ik 7 maanden ben denk ik dat we voor eind februari besteld moeten hebben.
    Gisteren schoonouders nog aan de tel gehad en die zeiden "Leuk dat we gaan kijken zaterdag maar je hebt er toch geen haast mee?" ik zei nee maar nu ik de levertijd weet wel....
    Afwachten dus even zaterdag en voor we wegrijden hun maar even voorbereiden dat we misschien gelijk bestellen. ;)
    Dat vind ik altijd een nadeel als je iets krijgt, dat diegene toch een beetje de touwtjes in handen hebben wat geld betrefd, maar het is niet anders. Superlief en leuk en ik vraag het zaterdag in de winkel ook nog even voor de levertijd, dan zijn ze erbij en horen ze het ook gelijk. ;)
    Lastig als je net als ik nogal een controll freak bent.... :)

3. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kan het me helemaal voorstellen. Je wilt aan de ene kant niet te hebberig overkomen of te veel puschen. maar ja... je wilt toch ook wel dat het op schiet. Lastig, maar als ze de levertijd horen, dan begrijpen ze het hopelijk wel.
    Wel leuk hoor, op zoek naar een kamertje. Veel plezier alvast. Maar dat gaat wel lukken. :D

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi allemaal!

@Sloppy; wat cool, zo'n angelsound. Vind die apparaatjes alleen een beetje duur... voorlopig heb ik over een week en een dag alweer echo 3 dus ach, ik kan wel even wachten ;)

@vlinder: ik kies om dezelfde reden als barleeus ook voor borstvoeding. Ik denk dat het de eerste paar dagen, misschien wel weken sowieso wel gevoelig kan zijn hoor, daar moet je wel van uit gaan... en flesje geven meteen al wil niet altijd volgens mij als je nog borstvoeding geeft, misschien doordat een speen en flesje toch anders zuigt dan de borst? Of was het dat als een knidje de fles kent de borst niet meer goed pakt? Ik zou me even laten informeren door je vk tegen die tijd. Mijn vriendinnetje adviseerde me ook zo'n cursus te doen van 2 of 3 lessen, dat had zij in eerst instantie niet gedaan maar borstvoeding geven is echt nog wel een hele kunst (het aanleggen enzo) dus misschien is dat wat?

leuk he, dat shoppen! Wij hebben ook al een bedje en een kast en de commode heeft mijn overgrootopa ooit voor mijn vader gemaakt. Daar komt nu dus de 3e generatie op te liggen, best bijzonder :)

Hoe gaat het met de kwaaltjes? Ik ben sinds afgelopen weekend MOE!! echt, onbeschrijveljik moe, de hele dag door, best heftig! maar, zoals vlinder al zei; het is zo bjizonder dat het nu eindelijk zo ver is, ach, dan zijn die kwaaltjes ook al niet zo erg meer he :D (buiten de mensen die de hele dag boven de wcpot hangen dan, dat lijkt me echt wel vreselijk!)..

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja ook hier onwijs moe, heb ik al vanaf het begin.
    Verder mag ik afkloppen, gelukkig. :)

Ik moet weer even wat kwijt hoor.
    Zoals jullie weten hebben we gevraagt of de schoonouders zaterdag meegaan naar baby-dump. Prima ze zouden om 11 uur hier zijn zodat we op het gemakje konden neuzen.
    Nou dat plan is ineens omgegooid, schoonpa moet zonodig zaterdag voor een auto gaan kijken en heeft gevraagt of mijn man mee wil gaan. Dus mijn man en schoonvader hebben weer vanalles afgesproken en moeten we om half 11 bij hun in Rotterdam zijn (1 uur rijden) zodat hij met zijn pa voor die auto kan gaan kijken, dan daarna weer terug naar Roosendaal (45 minuten rijden) naar de Babydump. Nu ken ik mijn schoonvader en man veel te goed om te weten dat even kijken voor een auto er niet bij zit en dit zal wel even duren.
    we zullen dus pas rond half 2 bij de babydump zijn.
    Dan hebben we 3 uur de tijd hoor maar ik baal er gewoon als een stekker van dat heel de planning in de war wordt gegooid om een auto die mijn schoonouders nooit zullen kopen.
    Mijn man zei ook nog dat we dan mijn schoonouders meerijden en dan vanuit Roosendaal weer terug meerijden naar Rotterdam....Hahah nou dat gaat dus niet door, vanuit Roosendaal wil ik naar huis.
    Ik wilde dus eigenlijk lekker op mijn gemak neuzen bij de babydump en s'avonds lekker steengrillen met schoonouders maar dat gaat hem niet worden nu en zal het wel shoarma of friet worden....

Oeps beetje lang maar ik moest het echt even kwijt.
    Sorry dat ik zo zeur maar zoals ik eerder zei ben ik nogal een controll freak wat dat betrefd en kan er niet tegen als iemand mij dwars gaat zitten.... ;)

Sorry voor het klagen weer.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo dames,
    Hoe is het hier met iedereen en met de kwaaltjes???:D
    Vlinder dat is idd niet leuk van je schoonouders:(!!!

Hier is de kleine man er en hij is alweer 3 weken.
    Meiden het is heeeeeeeeeeerlijk!!!
    Het is nog veel fijner mama te zijn als wat je zelf denken kan:)
    Maar geniet ook heerlijk fijn van de zwangerschap.
    Bij mij was het ineens hup gedaan en soms mis ik ie buik nog hoor;):(

Laat het jullie goed gaan!
    xxx

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hee lieffie, leuk van je te lezen :)
    Had je al gefeliciteerd maar super dat je nu heerlijk kan genieten!! :)

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Vlinder: Dat zou ik dus ook niet kunnen hebben! En zeker niet nu ik zwanger ben....hihihi

@Josjo: Wij hebben hem gekocht toen ik 12wkn was.........tot die tijd had ik vanaf 5wkn elke week een echo omdat Megan te klein was en ze dachten dat het mis zou gaan......
    Daarna duurde het 4wkn voor ik de volgende echo had en ik dacht echt dat ik gek werd! Toen hebben we er een gekocht en ik heb heerlijk kunnen luisteren en dan wist ik elke keer dat alles goed ging daar binnen :D

@Elif: Gefeliciteerd nog met je kleine man!! Wat gaat dat dan in ene snel he?!
    En die buik missen, ja dat had ik ook! Ik voelde me zo mooi en trots met mn buik :D
    Maar mama zijn is mega geweldig hé?! Je kan je niet voorstellen hoe leuk het is om voor zo'n kleintje te mogen zorgen :D
    Geniet er van met volle leugen........het klinkt cliché maar ze zijn echt heel snel groot :)
    Maar dan zijn er weer andere dingen waar je helemaal blij van kan worden!

@Borstvoeding: Ik twijvel nog, bij Megan ging het helemaal mis en heb ik het na 14dgn moeten opgeven. Achteraf een hele goede beslissing omdat ze ziek werd.
    Maar nu zou ik het toch weer die 14dgn willen proberen, alleen sloppyman wil dit liever niet....
    Als ik ja zeg dan staat hij achter me hoor, en ik zal er nu ook minder "groen" instappen.
    Het probleem was dat ze me in het ziekenhuis zouden begeleiden en dat is niet gebeurt en ik kwam thuis met tepel kloven! Vervolgens gaan kolven en toen kwam de productie te snel op gang waardoor Megan niet verzadigd raakte..........huilenhuilenhuilen.
    Ik kolven met een krijzend kind op de achter grond, 's nachts kolven...ik leek wel een melk koe.
    En toen kreeg ik borstonsteking tot 3keer toe, met hooge koorts en toen was het klaar!
    En dat alles in 14dgn!
    Dus ik denk dat jullie mijn twijvel wel begrijpen :D

Hier zouden mijn schoonouders Megan om 10uur komen halen, voor een dagje bij hun.
    Belt mn schoonmoeder om 9.40: Hoe laat hadden we ook alweer afgesproken? Ik: Nou om 10uur! Zij: Ohh ja dat zei je schoonvader ook al........nou het word ietsjes later hoor :)
    Maar om 11uur had ik het wachten helemaal gehad en had zoiets van, Megan blijft lekker hier!
    Stonden ze om 11.15uur voor de deur....
    Mijn schoonmoeder: Ja ik heb al een paar dgn heel slecht geslapen en ik voel me helemaal niet goed en ik ben al bij de HA geweest.......blablabla
    Dus ik: Als ik dat geweten had dan hadden we het afgezegt en was ze lekker hier gebleven....
    Mijn dag was toch al verpest!
    Sloppyman is haar nu aan het ophalen en zal ook nog even met z'n moeder spreken want dit kan je niet maken!
    Kijk, ze komen nooit op tijd hoor en ik reken voor mezelf er altijd een uur bij maar Megan heeft vaste tijden en tussen 11 en 11.30 gaat ze altijd slapen en dan zou ze psis bij opa en oma haar dutje kunnen doen en dan hebben ze de hele middag een gezellig kind.....

Maar goed ik heb weer veel geleerd vandaag en helaas zit er dus echt niks anders meer op als het kinderdag verblijf.
    Dan bepaal ik zelf de tijden en weet ik zeker dat ik mijn dag kan plannen.......

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja sorry liever ben er maar af en toe.
    En dan vergeet ik weer een hele hoop sorry:).
    Maar je gedachten zijn alleen bij zo'n klein hummeltje:D:D

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sloppy gek vraagje:D
    Maar hoe voelt het zwanger zijn van een 2":D?
    Hetzelfde gevoel als bij Megan of ervaar je het toch anders??

Ja het gaat zo snel.
    Vind het erg dat ik de eerste 10 dagen min of meer gemist heb aangezien hij op de couveuse afdeling lag en ik niet op mijn kamer of thuis lekker kon knuffelen met hem
    xxx

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #311 Vlinder3, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
    Ooh ik kan niet wachten om met ons ukkie te knuffelen. :)

Hier nog geen zin in zaterdag, terwijl ik toch zo graag voor een kamertje wil kijken.
    Ik heb het er gisteren nog met mijn man over gehad en begrijpt dat ik het niet leuk vind van zijn vader....Maar we hebben toch besloten om het te doen zoals de planning was en dan vanuit de babydump gewoon lekker naar huis en niet weer terug naar Rotterdam. ;)
    Ik wil gewoon alvast gaan kijken zodat we weten hoe of wat, ook voor het behang enzo.:)

Ooh Sloppy, goede actie van je schoonmoeder, niet dus....;)

Ik vraag me af hoe het met NS is, heb haar al een tijd niet gezien hier.:(

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Elif: Ja hoe voel het om zwanger te zijn van de tweede....intenser eigenlijk.
    Bij Megan heb ik pas kunnen genieten na de 12wkn echo, tot die tijd alleen maar stress.
    En nu had ik vanaf het begin een heel erg goed gevoel :D
    Lijkt me heel naar om je kindje de eerste dgn te moeten missen!

@Vlinder: Nee, ik heb nu al weer dat het te lang duurt dat zwanger zijn.....hihi
    Balen dat het schema zo blijft voor zaterdag! Ik hoop toch dat het een leuke dag word hoor :)

Ja NS waar ben je?

Vandaag een kennis making met het kinderdag verblijf.........
    Gelukkig gaat sloppyman mee.
    Ik heb er nog steeds dubbele gevoelens over, maar na gister weet ik wel dat het voor mij makkelijker is omdat ik dan zelf bepaal hoe laat ik Megan daar heen breng. En zit ik niet te wachten......
    Zo ga me nu ff aankleden.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ooh jee Sloppy, kan begrijpen dat die stap moeilijk is.
    Je Megan achter laten in het kdv maar gaat goed komen, dat weet ik zeker.

Hier zijn mijn hormonen weer helemaal tevreden :)
    Net contact gehad met schoonouders en we hoeven niet naar Rotterdam zaterdag, ze komen gewoon lekker naar ons en dan doen we eerst een bakkie om vervolgens lekker babyspulletjes te gaan neuzen.... :)
    Komt allemaal goed zie je wel.
    Controll-freak die ik ben, ik kan zulke dingen echt niet hebben zeker nu niet haha.

Vanmiddag bij een vriendin op de koffie geweest, nou ja vriendin zij was degene die iedere van die rare en pijnlijke opmerkingen maakte tijdens ons MMM traject.
    Ik dacht misschien nu ik zwanger ben gaat het wat beter maar jeetje zeg als je negatief tegenover zwangerschap, borstvoeding, eerste maanden enz enz wilt staan moet je een uurtje bij haar langsgaan.
    Over alles is ze negatief, hun zoontje is nu 8 maanden maar ze begint het nu pas leuk te vinden de eerste maanden waren slopend ook voor de realtie en de borstvoeding deed helse pijn enz enz, zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Zij is iemand die alles het beste weet en niemand kan het beter doen, zelf haar man niet.
    Als haar man iets zegt of doet verbeterd ze hem iedere keer en hij mag niks doen bij die kleine.
    Bijvoorbeeld vanmiddag:
    Hij liep met de kleine want hij loopt al aardig aan 2 handen en de kleine stootte zijn hoofdje, ze staat gelijk op en pakt die kleine en zegt "Oooh die papa van jou doet je alleen maar pijn, hij snapt er ook niks van he"
    Nou sorry hoor, papa kan hem toch ook troosten en moet je er dan zo'n opmerking bij zeggen....
    Ik wou bijan zeggen, joh een stootje meer of minder, daar wordt hij hard van. Maar heb ik maar niet gedaan.
    Voorlopig ben ik er dus weer even klaar mee zeg maar, hun hebben het altijd goed en beter en zij weet alles beter en kan nergens positief over praten....

Oeps weer een beetje lang he meiden???? Sorry.

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Vlinder: Fijn dat het opgelost is voor zaterdag :D Lekker baby spullen shoppen!!!
    Ohh ik kan ook niet tegen dat soort "vriendinnen".
    Een van mijn vriendinnen (ze heeft 2 zoons) die is ook zo.......alles in het negatieve en alles is ohh zo zwaar en kinderen zijn niet zalig makend en nog veel meer van die negatieve dingen..........blehhhhh
    en haar man doet ook nooit was goed! Als die wat doet dan is het nooit zoals zij dat wil en als hij niks doet dan doet hij nooit wat enzenzenz
    Wat ook vaak tegen me gezegd werd is: vind je het allemaal leuk?? Nou wacht maar tot ze kunnen zitten, lopen optrekken enzenz dan hoor ik je wel weer....
    Megan is overal heel erg snel in, en slapen overdag is voor baby's en zij is al sinds 4mnd geen baby meer.....hahahahaha
    Ze zat zelf met 5mnd en liep aan een handje met 8mnd......een week voor dat ze een jaar werd liep ze los en nu rent ze de hele kamer door, zit overal aan en ik ren en de hele dag achter aan.
    Ik vind het HEERLIJK!!
    Dit is wat ik al die jrn zo gemist heb zonder dat ik het wist!
    En ja af en toe zou ik haar wel heel even achter het behang plakken, maar dan krijg ik weer een kus van d'r en dan ben ik het al weer vergeten :D :D
    Gister had ze voor het eerst een puzzelstukje van haar houten puzzel op z'n plekje gekregen zonder hulp.........en ze doet haar armpjes omhoog en scheeuw JAHHHHHH hahahaha zooooo leuk :D

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha het lijkt wel of we het over dezelfde persoon hebben :)

Ooh geweldig ik zie helemaal voor me hoe Megan zo blij is.
    Harstikke goed joh. :)

Mijn nichtje (dichter van oom en tante) is van kleins af aan helemaal wild van puzzels en legde binnen de kortste keren de puzzel helemaal zelf.

Hihi, hier ging net ineens een vlaag van vreugde en geluk door me heen, echt vaag hoor.
    Ik kreeg ineens een mega zenuwachtig gevoel en begin ineens te grijnzen en te lachen, terwijl ik alleen zit hier :) :)
    Kan ook niet anders want ik ben ook gewoon GELUKKIG!!!!

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    hihihihi vlinder dat gevoel ken ik :D
    Net als of je in ene denk : ja ik ben ZWANGER!!! hihihihihi
    Echt een super gevoel is dat :D

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dat is zeker een super gevoel. :)

Oehoehoehoeh morgen lekker babyspulletjes neuzen.
    Ik heb er zin in.:D:D

Ik ga nu even de bon uitdraaien van Babydump voor een gratis babydoos, die krijg je gelijk mee volgens de site....:D:D

18. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Vandaag 16 weken. Joehoe!! :D:D
    Geen idee waarom eigenlijk maar vind het wel bijzonder klinken!

Vlinder wat heerlijk dat het is opgelost en dat je je echt kan verheugen op morgen. Veel plezier hoor!

Sloppy, wat geweldig om te lezen hoe trots je op je dochter bent :D Het straalt van de tekts af! Geniet ervan en straks krijg je er nog zo'n wonder bij. Mensen moeten eens beseffen wat ze hebben ipv dat gezeur over hoe lastig het wel niet is. Al die dingen waar een ander over zeurt ben ik altijd jaloers op geweest. Gelukkig mag ik het nu zelf ook mee maken.

Onze kinderwagen wordt volgende week vrijdag geleverd. Ja.. kunnen we de hele dag rondjes lopen in huis. hihi...
    Alleen jammer dat hij wordt gebracht tussen 8 en 6, dat wordt dus de héle dag thuis zitten. Gelukkig is mijn man 's middags thuis dus dan kan ik toch nog even naar mijn paard.
    Vanmiddag weer naar de verloskundige. Gaan we weer even het hartje luisteren.

Fijne dag meiden.
    Liefs

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Veel plezier met het hartje horen vanmiddag.
    Hihi, ik zie jullie al rondjes lopen door het huis. :)

Die vriendin waar ik gisteren was zei ook nog
    "Leuk he, een huilend kindje een man die er niks van snapt. Hopelijk heb je er goed over nagedacht."
    Mijn antwoord was heel kort:
    "We hebben er niet voor niet 5 jaar op gewacht en al die moeite voor gedaan."
    Grrrr als ik er nu weer over begin wordt ik weer een beetje boos, ze weet wat er allemaal voor hebben moeten doen en hoelang we hebben moeten wachten en dan gaat ze de hele tijd lopen klagen en zulke opmerkingen maken.
    Nee ik ben er weer helemaal klaar mee voorlopig.
    Toen ik het tegen mijn man zei gisteren was zijn antwoord:
    "Tja hun weten echt niet wat het is en vooral zij denkt overal heel makkelijk over, beter ga je daar voorlopig even niet meer naartoe. Misschien heel hard maar als hun voor een 2e gaan hoop ik dat het niet in 1x raak is zodat hun ook een beetje voelen hoe het is als je langer moet wachten op iets wat je zo graag wilt."
    was ik wel met hem eens, natuurlijk niet dat hun ook zoooooooo lang moeten wachten op een 2e maar bij hun was het in 1x raak en gaan ervan uit dat het bij de 2e ook zo zal zijn, als het dan misschien 6 maanden duurt ofzo zullen hun al in de stress schieten maar gaan ze misschien wel een beetje nadenken....
    Oooh gemeen van ons....SCHAAM.
    Het is best moeilijk om begrip te vinden in een omgeving waar het bij iedereen zo raak was of niet bezig zijn met kinderen.
    Dus heeeeeel blij met jullie :)

20. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Je hoeft je er niet voor te schamen. Dit gun je niemand, maar voor sommige mensen is het wel goed als het een niet in één keer raak is, maar dat ze er tenminste een paar maandjes op moeten wachten.
    En in nood leer je je vrienden kennen en soms leer je dan dat het beter is inderdaad om elkaar niet meer zo vaak te zien. Hoe jammer het ook is, je moet aan jezelf denken en het is niet leuk als je steeds zo gefrustreerd bent. Jullie moeten lekker genieten nu en laat haar dan maar even tegen een ander zeuren. Het is zo'n wonder!

Deel Deze Pagina