Wat een prachtig ventje, vind het echt een knapperd. Heel mooi huidje ook. En zo te zien heeft hij het erg naar zijn zin bij jullie!
@Liesben, ik had je een vriendschapsverzoekje gestuurd omdat ik benieuwd was naar je foto's maar ik heb ze inmiddels ook al bewonderd in je andere topic, prachtige foto's hoor!! Fijn dat Eelco het ook zo goed doet! @Nikita, thanks voor de tips! Kiwi's wist ik al maar die sinaasappel nog niet. Ik ga em zeker weten toepassen Ooowww, ik wil de beebjes ook gaan voelen!! Wel leuk dat jij net iets voorloopt op mij, weet ik wat me allemaal nog te wachten staat! @Zeehondje, nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag als mama!! @Mmmiirrr, wat fijnnnnnn!!! Het is zo lekker als de voedingen goed lopen! @Jessie, das apart, misschien hield je vocht vast ofzo? Hier ook een kilootje er al bij hoor en eerlijk gezegd vind ik het maar niks Of klinkt het heel raar als ik zeg dat ik me 'zorgen' maak over (te) veel aankomen??? @Josjo, hmm die buikfoto...ik wacht er nog even mee. Bij mij zie je het alleen 's avonds en dat komt echt nog niet door de beebjes... Gisteren 3e echo en intake bij gyn gehad. De beebjes voor het eerst zien bewegen, zo gaaf!! En inwendige echo is nu ook verleden tijd, fijn! Alles zag er goed uit. Ze zijn ruim 4 cm. nu
Wat fijn dat het zo goed gaat met alle zwangeren hier! Vraagje voor de nieuwe mama's - beginnen jullie weer met anticonceptie? Ik vind het zo eng om met de pil te beginnen. Weet ook nog niet of ik dat wel wil.
Liesben, fijn om van je te horen en dat het zo goed gaat met jullie kleine Prins...prachtige foto`s hoor...een heerlijk kereltje... Zeehondje...vandaag eerste dag alleen...of is manlief nog thuis?? En heb ik over je verjaardag heen gelezen...dan alsnog gefeliciteerd... En Mmiiir...zeker druk druk bij jouw...maar hopelijk alles helemaal geweldig... Jessie...nee hoor...ik ben erg goed op het moment...het enigste wat ik lees is af en toe mijn zwanger zijn boek...en krijg elke week een mailtje van zo`n website i.v.m hoe ver ik nu ben, en dat vind ik interessant om te lezen... Sportmama...dat is snel zeg geen inwendige echo´s meer...hier tot 12 weken...maar een buik echo is idd. veel leuker en ook prettiger...jaja...ze groeien hard hé... hoe staat het met je buikje??
Vandaag eerste dagje zonder kraamhulp. Wel is manlief vrij vandaag en ook volgende week heel de week. Ik was gister jarig, 20ste, precies een week na de geboorte van ons meissie.
Fijn dat je manlief vrij is Zeehondje! Lekker genieten met z'n 3tjes dus nu.. komt vast helemaal goed. Verwachten jullie veel kraamvisite dit weekend? Of ook lekker wat tijd voor jullie gezinnetje ingepland? En bij dezen dan alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik ga even meelezen met je vraag wat andere "nieuwe mama's" met anticonceptie doen, dat vind ik ook nog steeds moeilijk.. maar ik moet me eerst maar eens bezighouden met de vraag "thuis of ziekenhuis" @Nikita, goed bezig dan! Krijg jij ook Berichtje uit je buik? Zo bijzonder.. which reminds me.. volgens mij heb ik vandaag weer een nieuwe! Hier trouwens inwendige echo met 6.6 en 8.5 weken, daarna uitwendig. En die laatste inwendige was meer voor de zekerheid omdat je dan het mooiste beeld krijgt en het ook zeker meteen ziet, anders heb je kans dat ze het niet kunnen vinden en dan moet je alsnog inwendig (zo zei de vk het tegen mij).. @Sportmama, fijn dat de echo weer goed was!! Gaaf hè, hoeveel ze dan groeien in een paar weken! Een vriendin opperde ook al dat het een kilootje vocht geweest kon zijn, dus daar gooi ik het dan maar op. Had voor mijn gevoel wel genoeg gelopen, maar ja, het is toch niet echt goed voor je natuurlijk al die uren in zo'n vliegtuig. En bang om teveel aan te komen ken ik hoor.. ik hoop ook heel erg dat ik niet over het gemiddelde van 12 kilo heenga! Niet dat ik er veel voor hoef te doen, maar gewoon niet denken dat je voor 2 (in jouw geval 3) moet eten.. dus ik eet eigenlijk niet meer dan voorheen, maar ja, ik beweeg ook minder (gestopt met volleybal, zou eigenlijk gaan voetballen)!
Met mij gaat het verder goed. Wel blij dat de werkweek er weer op zit, ik kan me best wel opwinden over dingen, gelukkig schijnen kindjes wel een stootje adrenaline te kunnen hebben. Nu nog 3 weken en dan 2 weken vakantie.. en in totaal nog maar maximaal 8 weken werken tot verlof want ik heb ook nog 2 weken kerstvakantie Vandaag ga ik met mam een patroon uitzoeken voor een "ouderwetse" doopjurk. We hebben er geen in de familie dus we gebruiken mijn communiejurk en het communiepak van mijn man als basisstof.. ik ben benieuwd!
Het is dit patroon geworden: Burda 9944 - Baby, Doop combinatie/pakje : patronenwinkel.nl, voor al uw naaipatronen. dus niet echt een jurk, maar meer iets wat voor een meisje en jongetje kan. Het wordt trouwens gemaakt door een vriendin van mijn moeder, en ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Verder voor mezelf ook nog een jurkje en shirt gekocht. En voor mam een vestje, dus het was zeker een geslaagde middag!
Hoi allemaal!!! Hier alles goed hoor! Gekke kwaaltjes begint te komen nu, haha! Eerst kon ik een nacht doorslapen, maar nu ben ik ELKE nacht tussen half 4 en half 5 wakker om te plassen. Dat is niet t ergste, maar als ik terug in bed lig heb ik HONGER!!!! niet meer normaal. Vanmorgen om half 7, 3 beschuiten op met 2 glazen melk, om 10 uur 2 hamkaascroisants met een pakje Vifit, en om 2 uur 2 broodjes bapoa, en ga zo maar door.......... Continu honger vanaf vandaag.... Hadden jullie dat ook? Ben dr wel blij mee, want ik had vd week geen echte kwalen, en daar werd ik behoorlijk onzeker van.... Verders geen gekkigheid, kan alleen niet wachten tot de 31ste, ben zo benieuwd!! (En een beetje bang ) Kus voor allemaal!!!
Leuk Jessie! ook het mutsje erbij? Brabbel, fijn dat je weer gerustgesteld bent, haha. En dat door het vele eten. Ik heb een korte periode van meer eten gehad. Maar heb eigenlijk tot het einde gewoon goed kunnen slapen (heel laat pas dat ik een keertje wakker werd om te plassen). Ook nooit 's nachts honger gehad. Had man dus geluk, hoefde niks voor me te halen ofzo. Hier gaat het nog steeds goed. Vandaag weggeweest en haar even geshowd. Ook nog naar de winkels geweest. Voor mij een beetje veel en voor haar denk ik ook. Vanaf 2 uur wakker geweest en rond 7 uur pas in slaap. Maar na een uurtje moest ze weer de fles. Net gedoucht en de fles, hopelijk slaapt ze nungoed.
Nikita, nog een paar weekjes en je gaat ze elke dag voelen Liesben, Mooie foto's van jullie prachtige zoon! jessie, ja daar kom je dus niet meer van af, ik trek me dat soort dingen heel erg aan en voor de zwangerschap niet. Wat gaaf dat je de kleine voor het eerst hebt gevoeld. Sportmama, fijn dat je echo zo goed was! Zeehondje, Ik kan me voorstellen dat je niet meer aan de pil wil. Ik ben wel weer aan de pil, zoiezo adviseren ze om na een ks een jaar niet zwanger te worden. Ik weet ook niet wat ik zou hebben gedaan zonder die ks. Nog gefeliciteerd meid, kon je het nog een beetje vieren? Brabbel, haha de kwaaltjes komen nu, ik moest wel heel veel plassen maar met m'n trek viel het wel mee. Hier, gisteren een kinderstoel gekocht, ons meisje wordt groot ze kan al aan tafel eten Ze is alweer bijna een half jaar pff wat gaat dat snel zeg. We nemen haar nu elke keer met de buggy mee dat vind ze geweldig, een beetje rechtop zitten en alles bekijken. Oja voor de liefhebbers, ik heb weer een paar foto's in mijn album.
Wow Kaat, dat gaat echt snel ja! Wat een lekkere meid is ze om te zien (foto's). Nou, gister wilde ze dus echt niet rustig slapen. Ik ben uiteindelijk naar bed gegaan, was doodop. Manlief heeft heel de avond met 'r gezeten. Wel stil was ze gelukkig. Om 1 uur nog een fles en toen wel in bedje in slaap gevallen en manlief ook. Vanmorgen om half 6 werd ze wakker en daarna heeft ze ook weer vier uur geslapen. Nu is ze al heel de dag rustig. Waren denk ik veels te veel indrukken gister en ook veel te veel mensen die d'r vast hebben gehad. De buren kwamen namelijk ook nog. Ga dat dus echt niet meer doen, zoveel op een dag. En volgens mij kwamen bij mij gisteravond en vanmorgen de kras tranen pas. Bij mij drinkt ze bijna nooit de fles leeg. Vaak valt ze in slaap. Bij manlief drinkt ze wel door. Dit maakt mij heel onzeker. Ze krijgt genoeg binnen hoor. Zeven flessen van 100 cc. Eigenlijk is het gewicht x 150cc toch? Dus zo'n 500cc. Nu voel ik me wel beter hoor. Manlief zei heel lief tegen me dat ze zich zo op haar gemak voelt bij mij, dat ze in slaap valt. Fijne dag nog meiden. Ik ga ook proberen om undercover nl te kijken vanavond.
@Brabbel, hier weinig last van honger-aanvallen gehad, sowieso weinig kwaaltjes.. even denken, soms heb ik een week waarin ik vaak 's nachts uit bed moet om te plassen, maar dan ook weer zomaar een week niet.. Volgende week echo.. snap het dubbele gevoel, maar probeer vooral heel erg te genieten nu! @Zeehondje, mutsje, ligt eraan of er genoeg stof is, want misschien dan ook zowel roze (van mijn jurk) als blauw (van zijn broek) mutsje. Teveel prikkels dus gisteren voor jullie meisje. Maar goed daar heb je ook weer van geleerd, toch? Hoe is het nu met jouw emoties? Het is ook niet niks hè, zo'n kleintje krijgen.. wel lief van je man om te zeggen dat ze in slaap valt omdat ze op haar gemak is.. en hij zou zomaar gelijk kunnen hebben! @Kaat, wat gaat het toch supersnel! Wat eet ze nu al allemaal of is het meer zodat ze mee kan kijken als jullie eten? Leuke foto's trouwens in je album! Voor de liefhebbers, ik heb buikfoto's in mijn album staan (bij Mini-Jessie). Verder morgen bellen voor een pretecho over 3-4 weken, dan heb ik vakantie, dus dat moet in te plannen zijn.. Nu nog even stofzuigen en dan lekker op de bank met So you think you can dance, afgewisseld met Obese..
Hallo meiden, Tijdje hier niet geweest maar ben je moe om ook maar iets te ondernemen op ' t moment... De hele dag door denk ik aan mijn bed of de bank. Verder last van ongiegevoel dit weekend en daarbij steeds kleine beetjes bruinverlies. Soms niets, soms iets. De arts gaf vorige week al aan dat dit volledig normaal is, maar leuk is anders.. Gelukkig mag ik dinsdag voor een intake naar de vk en die maakt ook een echo. Wat leuk toch brabbel dat je ook zwanger bent Geniet ervan!
Hoi meiden, Nou, na een korte radiostilte ga ik jullie even bijpraten over mijn babynieuws! Heb wel alles meegelezen maar het is te veel om te reageren. Vanaf nu meer tijd want.... de kraam verzorgster is er niet meer!! Ik heb een leuke kraamtijd achter de rug. Het enige nadeel was dat het toch wel erg druk was, ondanks dat ik nog nauwelijks kraamvisite heb ontvangen. In de ochtenden werd mijn ritme helemaal bepaald door de kraamverzorgster. Ik heb het allemaal maar over me heen laten komen. Omdat ik alleen ben en de zorg voor Feetje (vanaf nu vanwege privacy is dit haar ZP-naam...) alleen moet doen, had ik natuurlijk veel te "leren". Badje, tummytub, omkleden, borstvoeding, verschillende aanleghoudingen, neusje schoonmaken, temperaturen, hoe haar neer te leggen, soorten speentjes, flesjes, nog meer borstvoedingstips en ga zo maar door. Eigenlijk vond ik zelf dat ik dat allemaal niet zo nodig moest leren: ik ben een relaxte moeder (blijkbaar) en bovendien heb ik veel ervaring met baby's vanwege babysitten in mijn studententijd. Ook vanwege mijn studie geloofde ik het allemaal wel eigenlijk... Maar ach, tijden veranderen, dus ik dacht: laat ik het hele "programma" toch maar doorlopen.... Ook had ik toch een beetje het gevoel dat ik moest "bewijzen" dat ik het allemaal alleen kan. Het is natuurlijk ook wel wat complexer als je alleen bent: momentje zoeken wanneer ik kan douchen, nadenken over combinatie voeden en visite ontvangen, in badje doen is toch wat ingewikkelder dan wanneer er een papa is. Feetje is een wolk van een baby. In de ochtenden is ze heel alert, kan echt 2-3 uur achter elkaar wakker zijn en kijkt me dan heel leuk en schattig aan met haar grote ogen. Ze vindt het fantastisch als ik voor haar zing. Ondanks voorbereidingen van mij (in de auto op weg naar een klant Dikkertje Dap uit het hoofd leren) ben ik al aardig door mijn repertoire heen. 's Middags is ze iets onrustiger. Ze moet dan ook nog een beetje wennen aan al die voeding die door haar maagje en darmpjes gaat! Feetje is nog niet terug op haar geboortegewicht, maar ze poept, spuugt, plast en kan zichzelf goed op temperatuur houden. 's Nachts heeft ze haar "eigen bedje" in mijn grote tweepersoonsbed, met eigen lakentje en eigen dekentje. Dat is voor mij wel lekker makkelijk! Ze slaapt prima 's nachts: bijvoorbeeld afgelopen nacht had ze haar laatste voeding om 22 uur, vervolgens kwam ze om 4 uur en weer om 8 uur. Overdag krijgt ze veel vaker de borst, tot wel 10 keer per dag! Dus voorlopig heb ik daar nog een aardige dagtaak aan . Ach ze is zó lief en mooi, ik vind het prima om de hele dag met haar bezig te zijn. Feetje gaat overigens ook al in de draagdoek, zodat ik mijn handen vrij heb om wat dingetjes op te ruimen of een boterhammetje voor mezelf te maken. Vrienden hebben me erg verwend met een weekend lang koken. Ik had zelf ook al een enorme voorraad vooruit gekookt, mijn diepvries is zó stampvol dat ik gerust een maandlang zonder koken toch een zeer afwissselend menu heb. Ideaal! Ik zet zo snel mogelijk wat fotootjes online!!
.. wat ik graag nog met jullie wil delen is de tekst van mijn kaartje...: Kijk Feetje: de wereld Zie de zon en de wolken Ruik het bos en de zee Voel de wind en de regen En de liefde om je heen Ontdek de hele wereld Leef je dromen Blijf je verwonderen En geniet
Hoi!!!!! Ben ik weer! Zeehondje, ja dat eten snachts is wat zeg. Als ik een dag van 7.15 tot 5 moet werken, en ik zit al om half 4 beneden met mn beschuitjes en melk word t een zware lange dag. En mijn man stuur ik er dan niet uit hoor, vind ik zielig om m daar voor wakker te maken. Ik ga lekker zelf naar beneden, plassen, beschuitje smeren, en terug t bed in. Voel me verders goed, dus ik kan t allemaal mooi zelf doen. En ach, als t hier bij blijft. Echte trotse mama, kleine meid geshowd, wat leuk! Kan me wel voorstellen hoe leuk dat is! Kaat, nou t gaat idd hard met jullie meid. Je had t over een kinderstoel, en ik dacht nog huh Maar jullie meisje is al bijna 6mnd, wat gaat t hard! Vind je t goed dat ik je een vriendschapsverzoek stuur?! Ben nieuwsgierig naar de foto's! Jessie80, ik hoop ook dat t met vlagen is, t plassen, en de honger. En zo niet, nou ja jammer dan, dan moeten we t er ook maar mee doen he?! En genieten is erg moeilijk moet ik eerlijk toegeven. Zal wel een stukje zelfbescherming bij zitten denk ik. Misschien als maandag alles goed blijkt te zijn, dat we dan echt gaan genieten. Nou ja, ik, mannetje heeft er geen moeite mee. Hij zegt continu: Ik hou zo veel van jullie aaaaahhhh kei-lief! Jessie, jij hebt ook een verzoekje van mij.. Hee Joekie, ook weer boven water!? Bruinverlies is niet zo leuk idd, wat eng! Maar als de arts zeg dat t niet erg is, moet je je niet te veel zorgen maken. (Ja makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik) Trouwens het juni topic, is echt heel erg druk he?! Poeh, ben wel wat gewend, maar echt een persoonlijk clubje is t niet. Veel te druk naar mijn idee, jammer. Mirrr, wat klinkt t allemaal goed. En wat fijn dat Feetje het zo goed doet! En wat een lieve vrienden heb je zeg! Hele mooie tekst in het kaartje, ik houd er wel van! Er staat trouwens een spelfout in je onderschrift, moeder met dubbel ee, moeeder staat er, Maandag de echo, en man, wat duurt t toch allemaal lang zeg! Meestal vliegen de weken voorbij, maar nu, ppff, ze kruipen voorbij. Hadden jullie dat ook? Heb zin in maandag, maar toch vind ik t ook een beetje eng! Knuffel en een kus voor alle dames!
H! meiden... Ow...een zalig week-emd gehad hier, maar vanochtend was het moeilij opstaan...lekker van het goede weer genoten, goed gegeten...en vanochtend was het weer gezellig in mijn buik...tijdens het werk voelde ik echt minutenlang behoorlijk wat klopjes op dezelfde plek...denk echt dat dat één van de kindjes was...vanochtend was er ook een kilo bij op de weegschaal, en moest eigenlijk gister mijn tuinbroek ook al verstellen, omdat hij knelde rond de buik...dus het gaat weer vooruit hier... geniet dan echt hoor...en kijk dan ook echt weer uit naar de echo volgende week, misschien kunnen we al zien wat het wordt... Jessie, nee, het is niet berichtje uit je buik...al klinkt dat ook wel super schattig...geloof dat de website iets heet van jongefamilies.nl ofzo... Wat super dan manlief de kleine al heeft gevoeld...zit hier soms ook naar mijn buik te kijken hoor, als ik het voel ploppen...maar zie natuurlijk nog niks...Dooppakje vind ik super....sla de link ook even op als je dat niet erg vind... Brabbel, hier al bijna vanaf het begin bijna elke nacht 2 keer eruit om te plassen...ben er ondertussen aan gewend...en ja....die hongeraanvallen heel herkenbaar, want met honger slapen lukt gewoon niet....we hebben hier al middernacht-tosti-feestjes gehouden...terwijl het buiten aan het regenen en stormen was...super gezellig....Gelukkig zijn er ook weer periodes wanneer de honger niet zo erg is... Jeetje kaat...schrik wel even van wat je schrijft over een jaar niet zwanger worden na een KS...dat is nieuw, en hier wordt het waarschijnlijk ook een SN...nou ja, niet dat ik zo snel weer zwanger wilde worden....maar toch... Dadelijk eens je foto´s bekijken... Zeehondje...jouw man is echt een held hoor...zoals hij je helpt...super lief...en kan me voorstellen dat het voor jouw en haar zwaar was zaterdag...winkelen en dan ook nog eens bezoek... Joekie...kan me voorstellen dat het schrikken is, maar de eerste weken zijn sowieso spannend...geef maar toe aan de vermoeidheid hoor...heb ik ook gedaan in het begin... Mmiiiir...wat een heerlijk verhaal, en wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat... mooie tekst ook van je kaartje....ga zo door hoor...jullie alletwee...