Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier is Liesben weer even :)

Wat fijn dat Feetje het zo goed doet Mirr, leuk om te lezen! en wat een droppie op je foto's!

Eelco drinkt nog niet uit de borst, ik heb die hoop ook een beetje opgegeven. Maar hij doet het prima op moedermelk uit de fles, dus ik maak er geen drama van!
    Afgelopen maandag zat hij weer boven zijn geboortegewicht, dus hij krijgt genoeg binnen.
    Hij heeft wel wat last van luieruitslag, dus ik smeer me rot met sudocreme..zielig. Maar ja, hij heeft ook zeer frequent vieze luiers. Dus ik ontkom er soms niet aan dat hij even in een vieze luier ligt..
    En dat geboer herken ik wel Mirr, dat kan hij ook. En scheten laten :)
    Ik moet nog een beetje mijn ritme vinden met zo'n ukkie. Kraambezoek, wassen, flessen uitkoken, in badje doen...en dan wil ik ook nog even wandelen. Maar ja, tussendoor wil Eelco nog eten, moet ik nog 5-6 keer per dag kolven..
    En dan zijn er grapjassen die zeggen: ga je zelf ook nog even een uurtje liggen smiddags? Ik wil best, maar heb geen idee wanneer :D
    Er staan weer wat nieuwe foto's in mijn album.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier altijd flinke boeren tijdens het drinken. Ze drinkt best snel en op de helft laten we haar dan even boeren. Vind dat zo grappig hoe hard ze klinken ja.

Miiirrr, hier ook de kleine achterin ja. Tot nu toe niet gehuild tijdens autoritten.
    Wel handig een draagdoek tijdens winkelen/boodschappen doen. Hier de maxi-cosi op het onderstel van de wagen. Wordt denk ik soms wel krap in smalle winkelpaden.

Vandaag gesprek thuis met verpleegkundige van het cb. Wat een vrouw zeg, haha. Manlief kan daar echt niet tegen. Ik praat gewoon lekker mee en zeg ja en amen.
    We hoeven het water niet meer voor te koken (moest van kraam wel) en mogen een flesje voor de nacht alvast klaarmaken en in de koelkast bewaren.
    We gaan iets ophogen en proberen een beetje een ritme te krijgen. 22.00 avondfles en 07.00 uur ochtendfles. Voor de nachtfles haar niet wakker maken. Zal waarschijnlijk rond 03.30 uur worden. Ben benieuwd hoe dit gaat en of het gaat.
    Ik stop weer even. Krijg pijn in mijn vingers, zit op m'n iPhone.

Knuffels!

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ha dames! Ben ik ook weer eens..

@Joekie, fijn dat de echo weer goed was dinsdag. En het hartje ook al gehoord lees ik in je onderschrift.. geluksvogel! Wij hoorden het hartje pas voor het eerst bij de 14 weken controle. Hoe is het nu met het bruinverlies?

@Mir, wat een leuke foto's van je dochter (en jou)! Heeft ze echt donkere ogen, of lijkt dat slechts op die foto waar ze haar ogen wijd open heeft? Lief gedichtje op het kaartje! Inmiddels al "alleen" onder de douche geweest? En weer in rokje-voor-zwangerschap... goed zo!!

@Vriendschapsverzoekjes, als het goed is kunnen jullie nu allemaal kijken!

@Brabbel, nog4 dagen wachten en dan echo!! Hoe laat mag je?

@Nikita, vind het niet erg hoor, ben eerder vereerd dat je het dooppakje zo super vindt! Niet zwanger raken eerste jaar na keizersnede wist ik wel.. maar misschien heb je het ook wel zo druk die eerste tijd dat je het niet eens erg vindt ;)

@Doortje, hier ook bijna op 25 weken.. al hoop ik net als jij dat onze spruit nog lekker even blijft zitten. Mijn zusje is een paar maanden terug met 32w4 bevallen en dat was al best heftig! Vrijgezellendag klinkt leuk. En nu dus bijna trouwen.. welke dag precies? Dit weekend wordt het heerlijk weer en ik hoop ook op jullie dag!! Hier ook onzeker hoor, als ik ons kindje wat minder voel, maar zoals iemand anders al zei pas vanaf 28 weken moet je je kindje echt een aantal keren per dag voelen. Als je je erge zorgen maakt moet je wel gewoon de vk bellen hoor... daar zijn ze voor! Maar dat had je dus ook gedaan.. fijn dat met meisje alles goed was, nu jouw zout en suikerbalans nog!

@Sportmama, je kan natuurlijk ook met 16 of 18 weken een pretecho laten maken, vaak kunnen ze dan het geslacht wel zien hoor.. of is dat met een tweeling moeilijker? Hoe gaat het met vermoeidheid?

@Zeehondje, fijn dat het zo goed gaat! Twee weekjes oud alweer.. wat gaat het toch snel.. Ook bij jullie een lief gedichtje.. hier nog bezig met zoeken.. we willen graag een regel uit een songtekst omdat dat mooi aansluit bij onze trouwkaart.. maar gelukkig hebben we nog even!

@Kaat, gaaf jasje hoor, ennuh niet ophouden met foto's, is veel te leuk!!

@Josjo, wat balen van dat niet-aanwezig-zijnde-bedje.. maar verder dus heerlijk geweest? Mooi zo! Hoe ging het vliegen?

@Liesben, jammer dat uit de borst drinken niet gelukt is, maar borstvoeding uit de fles is voor hem net zo gezond! Wat een heerlijk mannetje is het toch, zo op de foto's. Vooral die ene met die 2 handen en zijn gezichtje.. smelt!

Hier gaan we over 2 weekjes aan babykamer beginnen, dus ik beloof dat ik dan foto's zal spammen :) Verder eerste les zwangerschapsyoga gehad. Was wel oké, stelde weinig voor, beetje voorstellen, beetje ademen (ik doe al een tijdje aan pilates, dus als ik mijn handen op mijn buik moet leggen gaat daar vrij automatisch mijn ademhaling naartoe), beetje ontspannen (wellicht het moeilijkst van de hele les). Verder wacht ik op bevallingsnieuws van goede vriendin (40+ weken inmiddels) en van mijn zusje (gisteren 39 weken).. dus hopelijk een boel blij babynieuws de komende week!

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Leuk Jessie, bijna beginnen aan de kinderkamer. Wel al meubeltjes gekocht?
    Yoha was niet echt iets voor mij. Heb 'gewone' zw.gym gedaan. Vooral de ademhalingstips heb ik gebruikt.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ja, de meubeltjes zijn al wel besteld, deze worden ook de 2e helft van november geleverd, dus kunnen we meteen echt inrichten! En dan moeten we nog wel een kinderwagen, box enzovoort gaan kopen..

Gym of yoga is inderdaad echt iets heel persoonlijks, alleen maar fijn toch dat het er dan allebei is?!

6. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    @Mmmiir, wat een mooie foto's van Feetje, vooral als ze haar ogen wijdopen heeft. Wat fijn dat het zo goed gaat en dat je al met haar op stap bent geweest.
    @Liesben, leuk om weer eens van je te vernemen, ook super dat het lukt met afgekolfde melk. Ik hoop dat het goed vol te houden is voor je.
    @Jessie, zwangerschapsyoga lijkt mij ook wel wat maar wordt niet gedaan bij mij in het dorp, ik ga eens ff kijken hoe ver ik ervoor moet rijden. Ik heb vanwege de tweeling om de 2 weken een echo dus ik ga zeker al eerder aan de arts vragen of er iets te zien is! Ben gelukkig niet meer zo vermoeid, wel slaap ik slechter en lichter en wordt gek van al die nare dromen die ik iedere nacht heb...
    @zeehondje, wordt je al gek van al die verschillende tips die iedereen geeft, haha!
    Dames, ik ga dit weekend proberen wat foto's te spammen hoor!

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik reageer vandaag of morgen nog wel wat uitgebreider, maar wil toch even zeggen dat ik vind dat Eelco COOL haar heeft!! Ik zou meteen een kuif of hanenkam maken als Feetje al zulk lang haar had... Maar dat duurt denk ik nog even...

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Joehoe, het eerste blije babynieuws is er! Vriendin is gisteravond bevallen van een gezonde zoon. Haar dochtertje is geboren met een keizersnede, maar voor een eigenlijk dus eerste bevalling ging het supervlot.. 5 uur nadat de vliezen braken kwam hij ter wereld. Echt zo schattig.. ik heb een neefje van 4 maanden, maar dan is zo'n baby van nog geen 24 uur oud toch echt wel heel klein.. weten jullie natuurlijk alles van, maar ik verbaas me er elke keer weer over.. ;)

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd.
    En na twee weken zijn ze al weer zo gegroeid!

10. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Mmiiiir, hoe ben je aan patroontjes gekomen voor je breiwerkjes?? Ben nog niet echt aan het zoeken gegaan, maar misschien heb jij wel een tip voor een leuk boekje met leuke patroontjes...HAHA...wat moet ik nu lachen over wat je over je boerende prinsesje schrijft...;)gister waren manlief en ik shoppen, en zagen zelfs rompertjes maat 44...wat is dat klein...mochten ze echt veels te vroeg komen bij ons, hebben we er wel een paar nodig denk ik...maar voorlopig hebben we al genoeg maatje 50 in huis...

Doortje...heerlijk hoor dat je weer gerustgesteld bent...en misschien even wennen met dat vaker eten...maar je zult je dan wel beter voelen denk ik....

Sportmama...wil ook je buikje zien...volgens mij is het bij mij ook weer tijd voor een nieuwe buikfoto...;)en heftige dromen heb ik hier ook elke nacht...

Liesben ...goed hoor dat Eelco zo goed groeit, maar ocharme die luieruitslag...ga dadelijk meteen je foto`s kijken...

Zeehondje, toevallig schrijf jij over iets waar manlief en ik het nog niet overuit zijn...jullie hebben dus een kinderwagen waarop je de maxicosi kunt bevestigen?? Wij weten nog altijd niet wat we doen...we hebben een duurdere ( onze favoriet) kinderwagen gevonden waarbij dit niet mogelijk is, en een goedkopere waarbij het wel mogelijk is...maar eerlijk gezegd weten we niet of we het echt wel willen gaan gebruiken, en ten tweede denken we dat we het niet zullen missen als we het sowieso niet kennen...

Jessie...ja dat denk ik ook...mijn eerste reactie was...shit een jaar niet zwanger worden...maar ja...mijn tweede was van....is waarschijnlijk beter zo...;)spannend hoor beginnen met de babykamer...ben zo benieuwd naar foto`s dan...goed georganiseerd hoor...meubeltjes komen en meteen inrichten...en wat leuk zo`n piepjong beebje...het jongste wat ik heb gezien afgelopen jaar was 4 dagen...ok al zooo schattig...;)

Gister waren manlief en ik nog even in een babywinkel en hebben wat rompertjes gekocht...en kregen een tweelingskorting van 5%...erg leuk natuurlijk...van te voren hadden we al met de verkoopster over tweeling wagens gesproken, dus ze wist ervan...:D
    Vandaag vrij rustig hier in mijn buik...maar auau, hij spant weer heel erg...denk dat er weer een groeispurt aan de gang is...

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat handig dat je tweelingkorting krijgt!
    Wij hebben een mutsy met adapters voor de maxicosi. Voor een kleine boodschap erg handig. Lopend te ver weg (zijn wel bezig met winkelcentrum vlakbij). Veel autoritjes ds en dan hief je d'r niet over te leggen in de wagenbak.

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @doortje: jaaa foto's! En er worden hier echt te weinig buikfotos gespamd. Sorry meiden maar dit kan echt niet zo! :D

Liesben: de eerste drie weken dronk Annelynn ook slecht tot niet uit de borst. Was ze gewoon te zwak voor, ws omdat ze vier weken te vroeg was. Lactatie deskundige zei dat ik niet bang moest zijn voor tepel/speen verwarring en ze had gelijk! Uiteindelijk kon ze het wel. Heb t wel regelmatig geprobeerd tussendoor voor n voeding totdat ze het door had. Dus mocht je het toch graag willen zou ik het gewoon nog ff aanzien :)

Nikita wat lekker, die korting! Wij hebben n quinny en dat wordt in dezelfde fabriek gemaakt als Maxi cosi geloof ik dus bij ons past t ook. Ik gebruik het erg vaak moet ik zeggen, maar er bestaan vh merk maxi cosi ook hele eenvoudige onderstellen speciaal om met n maxi cosi te lopen, weet alleen niet of die ook voor tweelingen bestaan, maar dat is niet meteen zo'n heel gevaarte als het onderstel vd wagen. Maar echt, het wordt snel genoeg zwaar hoor, je kind :) en dan ben je blij dat je het hebt. In jouw geval misschien extra, dan kan je er 1 aan je arm hangen en de ander voortduwen.. Haha het lijkt wel of ik bij maxicosi werk, zo'n reclame :)

Miir: hier ook de kleine achterin, maar als we voor n stoplicht staan reik ik nog vaak naar achteren voor t speentje hoor :)

Jessie, leuk, yoga! Wilde ik eerst ook doen maar kwam er op de een of andere manier niet van...

Zeehondje, hoe was jouw klasje eigenlijk nog bevallen? Je zag er eerst toch zo tegenop?

En miir, je hebt t over korte beentjes maar hoofdje v feetje is helemaal goed hè? Heb je je toch voor niks zorgen gemaakt... Hadden ze beter niks kunnen zeggen...

Er vroeg nog iemand hoe t vliegen was gegaan maar dat was heel relaxed. De maxicosi (met onderstel :) ) mochten we tot t vliegtuig meenemen en voor we de trap op t vliegtuig ingingen lieten we die daar bij iemand achter die ze in t laadruim laadden. Aan de eigen gordel n babygordel bevestigd en we gaven haar in t vliegtuig meteen n flesje wat de stewardess haf gemaakt en dat was prima. Geen last v haar oortjes en na de fles tukte ze de halve reis. En de rest vd reis Eem lach van oor tot oor, ze kan zo lekker lachen...! Wacht maar meiden, tot ze echt gaan reageren en lachen. Op t begin lachen ze ook wel maar is meer n reflex maar na twee maanden ongeveer.... Zoooo cute!

Fijn weekend meiden!

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik probeer het ook nog af en toe hoor Josjo, maar bij Eelco is het geen zwakte maar onkunde. Terwijl hij de fles prima drinkt..
    Ik merk het wel. Ik hoop dat hij het nog oppakt, want ik vind 6 maal per dag voeden én zes maal per dag kolven zwaar.
    Plus dat ik het idee heb dat de voeding terug loopt. In het begin had ik enorm veel, nu red ik een volledige dagvoeding niet meer. Gelukkig hebben we van het begin meteen wat ingevroren, maar vandaag of morgen is dat op en dan zal ik wel bij moeten voeden met flesvoeding. Ze zeggen dat ik dan vaker moet kolven, maar elke 2 uur red ik echt niet, dan ben ik ruim 8-9 uur per dag bezig met voeden en/of kolven. Ik wil het graag, maar niet tegen elke prijs.

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Pff is inderdaad een dagtaak, Liesben... Ik vind een flesje op zijn tijd wel fijn: gaat er veel vlotter in dan een borstvoeding... En kolven doe ik inmiddels twee keer per dag: heel vroeg in de.ochtend als Fee nog slaapt en vervolgens tijdens haar ochtend dutje. Tijdens het voeden van Fee kan ik er niet zo veel bij doen, maar tijdens het kolven lees ik de krant :D ....

Kolven lukt inmiddels goed: ik moet het gewoon s morgens doen.

Josjo: ja het hoofdletter van Fee is niets mis mee. Haar beentjes zijn ook niet extreem kort hoor, maar ze heeft (nog) geen lange benen.... ;)
    Ik kijk uit naar de eerste lachjes: lijkt me super!

Nikita: de truitjes zijn niet van een patroon: gewoon op de gok met een rondbreinaald in tricotstwek zodat het alle kanten op kan rekken. Proeflapje maken en dan uitrekenen hoeveel je moet opzetten, door een ander truitje als voorbeeld te nemen....

Ik denk trouwens dat je twins in het begin zeker kleine maatjes nodig hebben. Fee was 3200 gram, afgenomen naar 2950, en nu weer terug op het geboortegewicht, en ik denk dat ze de komende weken nog makkelijk in maat 50 past (en kleiner).. sommige kleertjes vallen groot uit!

Jessie: gefeliciteerd! Leuk dat in jouw omgeving veel baby's geboren worden, dat biedt mogelijkheden voor leuke.afspraken!

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb net, na een huilbui, sowieso besloten volgende week eens te overleggen met het consultatiebureau. Ik merk dat ik er erg onrustig van word, en het voelt alsof ik faal. Maar Eelco drinkt nu 6 flessen van 120 ml borstvoeding, en dat kolf ik gewoon niet per dag. dus ik wil eigenlijk KV met Bv gaan combineren, zodat ik er niet aan onderdoor ga. Nu in het weekend, als de papa er ook is dan is het net even makkelijker, maar door de weeks moet ik overdag alles doen. En kom ik dus nergens anders aan toe.

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Liesben, je moet er zeker voor zorgen dat je er niet aan onderdoor gaat! Ik snap dat je graag volledig bv wilt geven, maar als het niet gaat dan gaat het niet en als jij onrustig wordt en huilbuien krijgt, zal het echt niet beter gaan. En je faalt echt niet! Volledig kolven is gewoon iets heel anders dan wanneer je kindje bij je aan de borst drinkt.. Misschien hebben ze bij het cb nog een goede tip en anders inderdaad combineren. Dikke knuffel meid!

17. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Liesben: Omdat ze te veel was afgevallen kreeg Feetje al toen ze twee dagen oud was, haar eerste kv en sindsdien zo eens in de twee-drie dagen. Ik wil namelijk een voorraadje kolfmelk aanleggen omdat ik na volgende week weer moet gaan werken. vind het ook wel lekker makkelijk om een flesje te geven als er visite is.

Vind het niet zo raar hoor, dat je "niet genoeg" kolft! Ik haal per keer uit één borst ongeveer 40-60 ml. Dat zou ook niet genoeg zijn....

Kop op meid! Volgens mij is één combinatie van kv met bv geen probleem.. maar; goed dat je er even over gaat bellen.

Goed voor jezelf zorgen hoor!
    Dikke knuf van mij.

18. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ps: ze hebben hulp allergene kv bij de apotheek... In kerstdag geval wel bij die van mij... Voor als het morgen tegenzit.....

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi meiden, ik zag dat er mensen nieuwsgierig waren hoe het met me ging ;)
    Ik zit de laatste tijd zéér weinig op internet. Voel me moe en futloos. Alles bijhouden is al teveel gevraagd op het moment :D

Geen bruinverlies meer gehad gelukkig! Voel me wel goed alleen heb al ruim een week loast van het gebied rond mijn stuitje. Dacht eerst aan een kou maar daar duurt het wel wat lang voor. Kan soms best pijnlijk zijn!
    Verder niet veel bijzonders! Buikje 's morgens nog nergens te bekennen. 's avonds zet ik wel meer uit.

Ik hoop dat ik snel wat meer energie krijg zodat ik wat actiever kan worden hier!!

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Morgen echo om 10.15!! :D
    SPANNEND!!!!
    Daarna kom ik hier actiever meekletsen, dat beloof ik!

Dikke knuffel voor iedereen!!!

Deel Deze Pagina