Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Spannend Brabbel! Hopelijk een mooi frummeltje te zien! ;)

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Joekie, fijn dat het bruinverlies gestopt is. En die vermoeidheid.. je hebt er niets aan.. maar het is echt iets wat erbij hoort. En ik hoop voor jou dan ook dat het na het eerste trimester snel beter gaat, zodat je meer puf hebt en gezellig hier kunt komen kletsen :)

@Brabbel, spannend zeg! Ik duim voor je dat je een mooi knipperend hartje te zien krijgt.. en misschien wel 2!!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zw.gym was uiteindelijk erg gezellig. Beetje actief, ademhalingstechnieken en leerzaam.
    Leuke meiden en nu komen de mailtjes binnen van de geboorten. Over een tijdje de 'nagym'. Leuk om dan de baby's te showen.

Over bv kan ik geen tips geven helaas. Maar deskundige hulp inschakelen is denk ik goed als je er zo onzeker en verdrietig van wordt.

Brabbel, spannend hoor!

Joekie, balen dat je zo moe bent. Hopelijk gaat het idd snel beter.

Gister beetje drukke dag gehad en dat merkten we 's avonds. Ze wilde niet slapen. Na een vervroegd flesje (2 uur ertussen maar) toch in slaap gevallen rond half 1.

4. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik ben benieuwd naar je nieuws van morgen, Brabbel!

En over die vermoeidheid: had ik ook veel last van in de eerste weken. Na 10 weken werd dat beter.

Ik ben vandaag behoorlijk geschrokken. Tot twee keer toe had Fee een heleboel slijmvorming. Het kwam haar mond én haar neus uit. In tegenstelling tot melk loopt het slijm er niet lekker uit waardoor ze er bijna in blijft...

Ze heeft dit
    de eerste week ook een paar keer gehad maar toen duurde het maar een paar seconden dat ze even niet ademde. Nu duurde het veel langer. Ze loopt dan helemaal rood aan, kijkt me met paniekoogjes aan en overstrekt zich met haar hoofdje helemaal in haar nek.
    Ik had de tip gekregen haar te laten schrikken om de ademhaling weer op gang te krijgen. Blazen in het gezicht hielp nu niet en pas toen ik haar heel snel liet zakken ("vallen") begon ze weer te ademen. Heb haar tijdens het middagdutje toch maar beneden gehouden...

Tja, ben niet snel in paniek maar dit was echt niet leuk, zeker toen het tien minuten later wéér gebeurde....

Wat als ik er niet bij ben??

Zou het van de Infacol komen?
    Morgen toch maar even met het cb bellen....

5. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    :) Hier iemand die al een tijdje niets meer meegeschreven heeft, ik ben inmiddels wel weer bijgelezen ;)
    Goed om te lezen hoe het is met de zwangeren en al bevallen dames.
    Hier gaat het prima, ik voel me goed en voel de baby inmiddels ook bewegen, heel bijzonder. Komende dinsdag weer naar de gyn, ben benieuwd!
    Verder aan het nadenken over de babykamer, begonnen met zwangerschapsyoga, etc. etc. Ik zit de laatste tijd niet meer zoveel achter de PC, maar als ik meer tijd heb kom ik zeker weer meer meeschrijven!

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Jullie zijn lief, fijn dat jullie meeduimen,en aan me denken.
    Wil even mijn gevoel met jullie delen:

Ik heb vandaag heel hard gehuild bij mn man. :)
    Hij is steeds zo blij/gelukkig/enthousiast, en ik.............
    Nou ja, de afgelopen 3,5 jaar heb ik nergens van kunnen genieten, en t lijkt wel dat ik mezelf dit geluk niet gun.
    Ik heb nog geen gevoel van intense blijheid.
    Ik vind dat zo zwaar, moeilijk, en verdrietig tegelijk,voor mezelf, en mn man.
    Ik ben totaal niet ondankbaar, maar ik kan t mezelf nog niet toestaan om te genieten van dit geluk, aangezien er (voor mijn gevoel) nog geen bevestiging is.

Hoop echt dat t morgen over is, en dat de bevestiging morgen genoeg is om me over die streep te trekken.

Ik hoop niet dat jullie het me kwalijk nemen dat ik dit post. :( :)
    Ik zit er ook echt even mee in mn maag.......

xxx Brabbel

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Liesben lieve schat, dat hoef je niet te overleggen hoor meis, als je je zo voelt ga je toch morgen meteen kv halen? Hypo allergeen benadert de bv het beste, is wel vijf euro duurder per pot... En als je door te combineren langer bv kan geven juichen ze dat alleen maar toe hoor! Annelynn krijgt vanaf dag 1 door omstandigheden kv en heb n week of twee ooit volledig bv gegeven maar de rest vd tijd al beide. En daardoor geef ik nog steeds bv en hou ik t vol :)

Sterkte meis, hoop dat je je gauw beter voelt, maar denk niet dat je faalt hoor, je doet t super volgens mij en al zou je volledig kv geven, dan nog, is tegenwoordig best hartstikke goed spul...

Dikke knuf en trusten!

En ps, brabbel morgen veel succes, hopelijk kam t genieten voor jou daarna beginnen...

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Miiirrr, bah wat eng zeg. Ik vind het al eng als ze zich verslikt en moet hoesten. Moet je nagaan.
    Ik zou idd even het cb bellen hoor.

Koolmees, fijn dat alles goed gaat meid. En bijzonder hè, als je de kleine voelt?!

Brabbel, heel begrijpelijk. Door onze vroege miskraam twee maanden eerder was ik ook veel minder 'blij'. Veel terughoudender. Na de eerste echo met kloppend hartje bouwde het geluksgevoel steeds meer op. Maar ik ben eigenlijk heel de zwangerschap best onzeker gebleven hoor. Daar kan je niks aan doen.

Hier vandaag voor het eerst heel de dag alleen met onze kleine meid. Vond het gisteravond best spannend. Maar het gaat goed hoor.
    Alleen natuurlijk precies als je de was wil gaan doen of een boterham wil eten dan wordt ze wakker. Of je bent net haar aan het verschonen en er wordt gebeld.
    Dat is allemaal nieuw voor me, maar ik denk dat het snel went en dat die andere dingen maar even blijven liggen dan.
    Morgen de gehoortest. Moeten naar het cb (helaas doen ze het niet thuis tegelijk met de hielprik). Da's dan ook gelijk de eerste keer dat we daar naartoe gaan.

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ff snel, moet weer weg want moet nog enorm veel doen voor morgen, maar...

Brabbel hoe was de ECHO???
    Ik ben zooo benieuwd!
    Hoop dat alles goed is en je in ieder geval 1 hartje hebt zien kloppen!

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    zeehondje: spannend! maar het went idd hoor. de eerste weken heb ik werkelijk niets in het huishouden gedaan haha.

miiir: getsie, zou ik ook niet gerust op zijn hoor.... ben benieuwd wat ze zeggen bij het cb..

brabbel, ben benieuwd! hopelijk is alles goed!

hier heeft mijn meisje net voor het eerst 150 cc gedronken, fijn! zou dit het begin zijn van dooslapen ook snachts...? duim duim.

ben nog steeds benieuwd hoe het nou met vlinder is, zou ze niet meer meekletsen?

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    JJJJJJJJAAAAAAAA!!!!!!!!

Wij hebben t hartje vandaag gezien/gehoord!

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

wat ontzettend fijn brabbel, eindelijk he? :D en nu genieten he!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh Brabbel, wat fantastisch!!!!!!!!!!!

Ik maak uit je berichtje op dat het er eentje is?

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Brabbel, wat heerlijk!! Fantastisch meid! Ik hoop voor jullie dat je nu wat meer durft te gaan genieten! Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal in je zwangerschap, op naar de volgende :)

Doortje, morgen trouwen toch? Een hele fijn dag gewenst!!

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lief lief lief!!!

En t is er idd 1, er was wel ergens een restantje van de tweede te zien.
    Het was wel n moeilijke zei de arts, want hij lag helemaal tegen de baarmoederwand aan, en de tweede keer moeilijk te vinden, haha!
    Kan ook niet anders he?!
    Heeft 3,5 jaar op zich laten wachten, en 2 van zulke ouders, tja, 1+1=2 he?! ;) :p

Nu over 3 weken weer op naar de volgende controle, nu al zin in!

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Even kort,

Brabbel, GEFELICITEERD!!!!!!!! Nu is het een stuk echter he?! Ik heb woensdag weer een echo, ben er wel weer aan toe na 3 weken!!!!

Miir, heel herkenbaar wat Fee heeft...precies hetzelfde als wat S ook heeft gehad. Hij bleef er ook echt in en kon je ook echt met die paniekoogjes aankijken! Krijg nog tranen in mijn ogen als ik eraan denk.
    Wij legden hem altijd ietsjes schuin, zodat het slijm minder snel achterin zijn keeltje kwam en bij hem bleek het dus uiteindelijk door de koemelkallergie te komen. Ook toen we gingen provoceren kwam gelijk die slijmvorming weer terug! Heel eng!

We zijn er ook een paar keer mee naar de huisarts en huisartsenpost geweest en die dokter zei dat hij nog nooit gehoord had dat er een kindje aan overleden was...ja, klinkt fijn natuurlijk, maar als je dat ziet, schrik je je rot!

Succes!

Josjo, hoop dat jullie meisje snel door gaat slapen met meer voeding!!!!

Vlinder kwijt ja?!?

S is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden!!!! We hebben een superdag gehad! Hij is schandalig verwend!

Ik ga even een eindje terug lezen!

Liefs

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabbel wat fijn dat alles goed is!! Nu lekker genieten!!!

18. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden....
    Gister weer echo gehad en alles helemaal goed...
    Dokter is bijna zeker dat het een jongen en een meisje wordt.
    Absolut dat wat mijn gevoel ook zei en wat we stiekem hebben gehoopt...:D:D:D
    Het is en blijft alleen moeilijk om ze goed in beeld te krijgen, het is zo vol daar van binnen.
    Gister lag er ook eentje een beetje in mijn bekken gepropt, maar is er gelukkig weer uitgekomen...en ze lagen vrolijk te spartelen...geen foto`s dus deze keer...maar hopelijk de volgende keer weer...Ze liggen zoals 69...optimaal dus....het jongetje met zijn hoofdje naar beneden en het meisje met de voetjes...zo hebben ze het meeste plek.
    Ook kon de dokter al een paar dingen bekijken voor de 20 weken echo...maag, blaas en rugje...maar hartje en wat andere dingen waren nog te klein...Over 2,5 week voor de grote baby APK dus...spannend...

Dokter ging er eigenlijk wel vanuit dat ik al wel eens een harde buik heb gehad...volgens mij niet...soms spant hij wel heel erg, vooral ´s avonds nadat ik gegeten heb en dan is hij ook erg hard en soms lijkt het wel alsof ik voel dat mijn buik of bm op wordt gerekt, een soort van gloeien of ongiepijn richting aan de zijkant ( precies daar waar je je handen in je zij zet) maar dat is alles...Meer meiden hier die geen of pas laat harde buiken hebben gekregen??? Je hoeft het schijnbaar niet te voelen...

THX meiden trouwens voor jullie info i.v.m. met die adapters en onderstellen voor maxicosi´s...Van het week-end gaan we weer in een andere winkel kijken en misschien dat we dan een beslissing kunnen nemen, we zijn er nog altijd niet over uit...

Liesben lieverd...volgens mij doe je het geweldig hoor en je hoeft je helemaal niet slecht te voelen als je een combinatie van kv en bv doet...kan me voorstellen dat je niet 9 uur per dag kun kolven en dat hoeft ook helemaal niet...

Mmiiiir, wat ben jij goed zeg in breien zonder patroon...Heb je knoopjes aan de nek gemaakt, of gewoon een ronde hals??
    Ow jeetje zeg...dat is schrikken...ben ook als de dood voor zulke momenten, maar schijnbaar moet daar ieder beebje door...mijn oma heeft bij mij ook wel eens in mij mond lucht geblazen omdat ik niet door wilde ademen...:(

Joekie...doe maar rustig aan hoor als je nog zo moe bent...

Zeehondje...die kleintjes hebben ook behoorlijk wat te verwerken hé op drukke dagen...kan me voorstellen dat ze dan wat moeilijker slapen...en wat spanennd de eerste dag alleen...

Koolmees, wat goed dat het zo goed met je gaat...babykamer inrichten wat spannend...over een paar weken is het bij ons ook eindelijk zover...

Brabbel...wat een prachtig nieuws...en hier nog zo eentje die moeilijk kon genieten in het begin hoor...zelfs na de 12 weken echo vond ik het nog moeilijk...vraag de meiden maar hier...;)nou gaat het eindelijk beter...ook omdat mijn dokter elke zegt dat ik echt moet gaan genieten....het is zo voorbij deze bijzondere periode...

Loesie...wat leuk dat je zwanger de verjaardag van je eerste hebt kunnen vieren..

zo, ga de lijst weer eens zoeken...:D

19. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zwanger!
    mmiiiiir:10-10-2011 - MEISJE!
    Liesben:15-10-2011 - JONGETJE!
    Zeehondje: 15-10-2011 - MEISJE!
    Nana33: 28 -10-2011 - MEISJE!
    Doortje25: 06-02-2012 - MEISJE!
    Jessie80: 10-02-2012 - verrassing!
    Char1983: 17-02-2012
    Koolmees: 28-02-2012 - verrassing!
    La femme Nikita: 31-03-2012 - waarschijnlijk JONGEN+ MEISJE
    Mistery: 01-04-2012
    Cashewnoot: 11-05-2012
    Sportmama: 15-05-2012 - tweeling
    Joekie: 12-06-2012

Bevallen!
    Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van dochter Lotte
    norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van dochter Senna
    Vlinder: 09-08-2011 - 17-08-2011 bevallen van dochter Stacey
    Josjo: 18-07-2011 - bevallen van dochter Annelynn
    Sloppyslayer: 04-08 bevallen van een dochter Suzannah Joann

Welke behandeling?
    Cashewnoot: 1e ICSI,1e kindje
    Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje

Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap

Jessie80: 3x clomid, 2x o.i., 1e zwangerschap
    Joekie: 2e ICSI, 1e tp
    Josjo: 6x iui, 1x IVF

Kaat2000:2xIUI, 1e zwangerschap
    Koolmees: 4x clomid, 3 x o.i., 1e zwangerschap
    La femme Nikita: 3e IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Mistery: 2 x icsi
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    Sportmama: 2e IVF, 2e kindje
    Vlinder3:
    IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui

Afspraken, echo's e.d :
    Koolmees: 11-10-2011 20 wk echo
    Cashewnoot: 17-10-2011 2e echo
    Joekie: 18-10-2011 1e echo
    Sportmama: 23-10-2011 controle gyn + echo
    Jessie80: 01-11 controle vk
    Koolmees: 02-11-2011 afspraak gyn
    La femme Nikita: 17-11-2011 : 20 weken echo

Hoop dat dit de laatste lijst was....meiden....even nakijken aub...

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, wat fijn dat alles zo goed gaat!!!

Hier tweede dagje alleen. Vind het erg zwaar eigenlijk. Merk nu pas dat ze overdag niet veel slaapt en zeker niet in d'r eigen bedje. Telkens na 10 minuten of een kwartiertje wordt ze wakker. Dan kan ik d'r stil krijgen in haar bedje (met speen bijvoorbeeld), maar na een kwartier is ze weer wakker.
    Heb haar net voor het eerst echt 10 minuten laten huilen. Maar ze ging echt overstuur huilen, met zo'n trillinkje. Op de stoel in m'n armen genomen en ze was zo vertrokken. Weer in bedje gelegd, maar ze zal zo wel weer wakker worden.
    Hoop dat dit in de loop van de dagen beter gaat...
    Ze is trouwens geslaagd voor de gehoortest. Moest helaas alleen, manlief kon een afspraak niet afzeggen/verzetten. Voor het eerst dus ook alleen met d'r in mijn eigen auto weer gereden. Ging goed gelukkig.

Deel Deze Pagina