Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Mmiiiiiir: Het gaat inderdaad prima hier, van genieten zolang dat nog zo is :) Fijn dat Fee geen slijmaanval meer heeft gehad!!
    @Zeehondje: Je verveelt je in ieder geval niet met zo'n kleintje ;)
    @Kaat2000: Wat kan de tijd dan toch veranderen, groot gelijk dat jullie vieren dat het nu goed gaat!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Josjo, hoeveel dagen ga je werken vanaf volgende week? Geniet nog even van het laatste weekje!

@Miirrr, applaus voor je senior die zei dat je nog niet mocht komen. Je ben net bevallen gekkie (ik snap dat het met een eigen zaak anders ligt.. en meen zelf ook nog steeds dat ik graag weer aan het werk ga na mijn verlof straks)! En fijn dat er geen slijmaanval meer is geweest!

@Koolmees, echo bij Fontys, daar was ik ook over getipt, maar ja, natuurlijk hartstikke laat met daar werk van maken en aangezien we nog een echobon hadden van 50 euro gaan we die maar (ruimschoots) opmaken.

@Kaat, heftige herinneringen dus aan deze dag vorig jaar. Heerlijk dat jullie nu met z'n 3-en van elkaar kunnen genieten!

Hier, aan het wachten op telefoontje van mijn zusje dat ik weer tante ben geworden. Aangezien zij vandaag is uitgerekend en ik nog precies 100 dagen mag (tot uitgerekende datum) leek het me wel een extra mooie datum voor haar om te bevallen.. maar helaas, nog niets gehoord. Ik hoop voor haar dat de kleine niet wacht tot de volgende "mooie" datum 11-11-11 ;)

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    koolmees: fijn dat alles weer goed was en wat leuk, zo'n extra echo! Hoe kwam je daar bij terecht?

Miiir en jessie: ik ga 3 dagen werken, di, wo, do. Heerlijke lange weekenden dus!

miir: die slaapjes klinken prima! Hier hebben we nooit echt n vast ritme vanaf het begin gehad dus nu probeer ik allerlei schema's maar slapen is nog niet echt haar hobby vrees ik... dus supergoed als je dat er in houdt, dan leert ze dat dat haar slaapmomenten zijn. Hopelijk lukt het hier ook n keer een ritme te krijgen. Doorslapen zit er nog steeds niet in, ze komt echt nog 2 keer snachts (rond half 3 en zes uur), wel vermoeiend hoor,... ;)

Zeehondje: dat is nou precies de reden waarom de meeste kersverse moeders bijna niet hun rust nemen smiddags. Het is echt superdruk, voor zo'n kleintje zorgen. Zeker ook omdat je nog zoveel leert iedere dag. En in mijn geval sliep Annelynn alleen de eerste 3 weken veel, ws omdat ze dus te vroeg geboren was, maar daarna steeds max 3 kwartier overdag :(

kaat, wat goed dat jullie die dag gevierd hebben en dat als vaste feestdag hebben gebombardeerd! Ik denk dat als je zoiets overkomt, je pas echt beseft hoe makkelijk het ineens voorbij kan zijn en hoe belangrijk het is zo intens te genieten van elke dag.... En L al bijna een half jaar, wauw, wat gaat dat rap he!!

Jessie spannend, hopelijk gebeurt het toch vandaag...! Ach en de 11e vd 11e is ook n leuk getal toch? Valt dit jaar op n vrijdag toch? Zullen wel n hoop bruiloften zijn in brabant en limburg haha

Vandaag is A een dagje naar oma, jee wat is het raar in huis zonder haar...... ik ga zo naar mijn vriendinnetje om een fietskar en box (voor bij oma) op te halen. Krijg ik gratis, hoe lief!! Ik wil haar toch wel iets geven, dus ik ben nog op iets aan het broeden. Misschien een dagje met haar en 3 kids naar burgers bush ofzo had ik bedacht? Of ik neem haar mee naar de sauna een dagje verwennerij? of zoiets... iemand nog leuke ideetjes?

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haaaaaaaaaaaaaaaai ik had een krabbel van Loesie :)

Sorry meiden, ik lees nog wel maar post eigenlijk de laatste tijd niet veel meer op het forum....

Lezen doe ik ook snel hihi.

Beetje druk, ben weer aan het werk en als mijn ventje thuis is dan ga ik niet achter de pc. Hij werkt 5 ploegen en nu ik ook weer aan het werk ben lopen we vaak langs elkaar heen bij de deur....

Stacey doet het iig supergoed, vanmorgen toevallig naar het cb geweest en ze weegt nu 5900 gram :D
    Ze is supervrolijk en lacht veel, ze ligt ook vaak lekker te 'kletsen' op haar manier in de box hihi.

IK moet er weer vandoor, sorry.

liefs

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden...
    Blèh, was de afgelopen dagen verkouden, maar nu lijkt het ergste weer voorbij gelukkig....Verder niet veel te melden...eigenlijk gaat alles verder goed hier...;)

Koolmees, altijd leuk een extra echo...;)en jij dus ook nog geen harde buiken...

hihi Mmiiir, ik kan me er helemaal niks bij voorstellen hoe het wordt na de geboorte van onze wondertjes....maak me over de zwangerschap zoveel zorgen, maar voor de tijd na de geboorte ben ik ( nog;)) echt relaxed en kijk er erg naar uit...ga het allemaal maar over me heen laten komen...;)
    ( ben alleen dus bang voor van die enge dingen als stoppen met ademhalen, en schuim uit de mond e.d....)
    Gelukkig heeft Feetje dat niet meer gehad...

Zeehondje...hé, jij hebt zo`n zitak van Doomooo, heb er ook al naar zitten kijken...erg leuk...jullie vinden samen jullie ritme wel hoor...daar ben ik zeker van...

Kaat, wat een prachtig idee van dat te vieren op 2 Nov. toch een soort van 2e verjaardag hé voor je mannetje...

Jessie...wat leuk zeg ad tje zusje op het punt staat te bevallen...hebben de neefjes en nichtjes altijd een speelkameraadje in de familie...

Josjo...wat leuk je kleintje een dagje bij oma...zal de oma geweldig vinden, maar jij mist haar zeker wel....wat lief van je vriendin ook...vind die ideetjes die je had al erg leuk hoor...ik zou er blij mee zijn...;)

Vlinder super dat het zo goed gaat...maar jammer dat jij en manlief elkaar maar zo weinig zien....idd. dus wel de tijd voor elkaar nemen...ZP kan wachten....;)

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Heej meiden,

Ik kom even snel langs waaien, lees vanavond alles bij!

Ben dinsdag getrouwd, het was geweldig!
    Foto volgt snel!

Vanochtend bij de vk geweest en weer goedgekeurd.
    Moet maandag bloed laten prikken voor mijn hb en omdat ik rhesus c negatief ben, hoop dat alles gewoon goed is!
    Over 4 weken gaan we de bevalling al doorspreken, spannend!
    Over 5 weken heb ik een groeiecho en ook pas weer een controle-afspraak, maar als er iets is mag ik altijd bellen.

Nou tot vanavond, dan reageer ik even wat uitgebreider!

7. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Doortje...proficiat met jullie huwelijk....was zeker weten een prachtige dag, en hopelijk alles goed gegaan...

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, fijn dat alles goed gaat!

Doortje, gefeliciteerd. Was vast een hele bijzondere dag.

Nikita, zitzak doomoo geleend van schoonzusje. Ze vind het best lekker om erin te liggen.

Vanmiddag naar school (werk) geweest. M'n ouderschapsverlof geregeld en haar natuurlijk even geshowd. Langs m'n nieuwe klasje (die ik vanaf januari ga krijgen) en langs m'n oude klasje van vorig jaar geweest. Kreeg van twee kinderen gewoon nog een cadeautje, terwijl ik aan het einde van vorig schooljaar al zoveel had gehad! En lieve tekeningen.
    Enkele ouders waren er ook nog even en veel collega's natuurlijk. Iedereen vind dat ze een prachtig meisje is en daar ga ik natuurlijk niet tegenin, haha.
    Wel vermoeiend trouwens, voor haar en voor mij. Ik heb al twee dagen hoofdpijn. Heel de zwangerschap geen last van gehad en daarvoor was het altijd na een nachtje slapen wel over. Nu dus al vanaf gisternacht...bah!

9. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Jessie80: En ben je al tante geworden? Spannend!!!
    @Josjo: Ik had het gelezen hier op het forum en in de vakantieperiode een mail gestuurd om me aan te melden. En wat leuk dat je die fietskar hebt gekregen!!
    @Vlinder3: Leuk wat te horen en wat fijn dat Stacey het zo goed doet!
    @LafemmeNikita: Fijn dat het zo goed gaat bij jou!
    @Doortje25: Alsnog gefeliciteerd met je huwelijk! Fijn dat alles goed was bij de vk!
    @Zeehondje: Wat leuk een bezoekje aan je werk, wat leuk ook die cadeautjes!

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    ff snel, want ik heb lange werkdagen erop zitten:

Doortje GEFELICITEERD met je huwelijk,misschien een foto?! ;)

Kom zaterdag ff terug lezen en reageren, want heb er na mn lange werkdagen weinig fut voor sorry.
    Verder alles goed, geen bijzonderheden, dus dat is goed he?!

Iedereen een dikke knuffel! :)

11. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Hier vanmorgen weer opnieuw een hele leuke echo bij de Fontys gehad, opdracht voor de studentes was om het hartje zo goed mogelijk in kaart te brengen, daar hebben we dus extra lang van kunnen genieten. Voor de liefhebbers staan er weer foto's in mijn album.
    En wie wil kan ik ook een link naar een filmpje sturen van vanmorgen (zet ik hier liever niet zo openbaar neer).

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Heej meiden,

Nog geen echte update van mij hier, ik ben druk, druk, druk!
    Maar zondag heb ik als het goed is weer een beetje tijd over, dus vanaf dan ga ik weer gezellig mee schrijven!
    Ik heb wat trouwfoto's in mijn album gezet, hij is alleen zichtbaar voor vrienden dus als je nog geen vriend bent en wel de foto's wilt zien moet je me maar even als contactpersoon toevoegen!

Ik ga weer verder met The Voice kijken! ;)

Fijne avond voor jullie allemaal!

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook druk. Zit nu in de nachtdienst en begin een beetje in te kakken :)
    Heb ook weinig bijzonders. Voel me nog steeds bijzonder moe en laat (te) veel liggen in huis.
    Verder gelukkig geen misselijkheid.
    Dinsdag mogen we weer naar ons ukkie kijken ;)

14. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Zeeondje wat lief die verwennerij vd kids! Dat is nog eens gezellig op je werk komen hè? Wel balen van die hoofdpijn! Hopelijk wordt t gauw minder... Hoe gaat t met haar slaapjes overdag nu?

Doortje: heb je n verzoekje gestuurd!

Brabbel geeft niks, wat fijn dat je eindelijk geen fut meer hebt hahaha

Straks laatste cursusdag babymassage, leuk! Miiir jij wilde met zes weken al gaan toch? Het is echt superleuk in elk geval!!

En dinsdag weer aan het werk, brrr niet leuk!! Nou ja als ik weeën aal ben zal t best leuk zijn....?

Fijn weekend meiden!!

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Slapen overdag nog steeds niet in d'r bedje. Pas aan het einde van de dag, na de fles van vier of vijf uur ongeveer.
    Net de puckababy gaan uitproberen. Ze ligt in d'e bedje en we horen nog niks. Ben benieuwd of dit werkt en of ze vooral langer gaat slapen overdag.

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Josjo, inderdaad lekker zulke lange weekenden, heel veel succes dinsdag met je eerste werkdag! Zal wel vermoeiend zijn aangezien ze nog niet doorslaapt 's nachts.. 11-11-11 is inderdaad een populaire trouwdatum, maar niet alleen in de carnavalsgebieden las ik.

@Vlinder, leuk weer iets van je te horen. En fijn dat Stacey het zo goed doet!!

@Nikita, verkoudheid nu helemaal over? Vervelend kan dat zijn hè? Met de speelkameraadjes zit het wel goed. Mijn zusje is in juni bevallen, mijn andere zusje staat op het punt van (nog steeds!) en mijn schoonzus is vandaag 18 weken zwanger. Verder in de vriendengroep ook nog iemand uitgerekend in januari, iemand 3 dagen na mij, en dan nog eentje in maart :)

@Doortje, nogmaals gefeliciteerd en super dat je een geweldige dag hebt gehad. Ik heb de foto's al even bekeken, mooi hoor. Onze buiken schelen echt wel veel in formaat, terwijl we toch maar 4 dagen schelen :$ Hier afgelopen week ook een afspraak gemaakt bij de vk voor over 3 weken, terwijl het eerste deel van de zwangerschap om de 4 weken was.. en ingeschreven voor allerlei avonden, poeh dan besef je ineens dat het echt snel gaat!

@Zeehondje, leuk zeg die reacties van leerlingen, ouders en collega's. Hier ook wel het plan om halverwege mijn verlof de kleine te gaan showen en beschuit met muisjes te trakteren. Vervelend van hoofdpijn. Inmiddels wel over? Heeft Sophie gister beter geslapen in Puckababy?

@Brabbel, geen bijzonderheden is zeker goed! Na de lange weg is een rimpelloze zwangerschap je zeker gegund! En alweer bijna 8 weken.. jippie!

@Koolmees, leuk die echofoto's! Doe mij zo'n link naar het filmpje?!

@Joekie, spannend weer echo, is echt mooi om te zien hoeveel er verandert die eerste weken! Tot hoever in de zwangerschap moet je nog nachtdiensten draaien?

Hier gaat het verder goed, gister was buik wel een beetje pijnlijk nadat ik de studeerkamer had opgeruimd (zijn dat dan de harde buiken?), maar nu gaat het weer prima. Blij met passeren van 26 weken grens.. op naar de 28, en dan 32, en dan 37, en dan vast ook 40 ;)

17. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    Hey Meiden,

Na een lange tijd ben ik er weer ff wat tegenslagen gehad maar het gaat nu weer goed en ook met de zwangerschap ik ga even terug lezen bij jullie en op reageren.

digi knuffel

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jessie, dat zouden best wel eens harde buiken geweest kunnen zijn ja. Ik had ook nooit echt door dat ze hard werden, maar was dan een beetje zeurend gevoel, trekkerig, vermoeid. En na schoonmaken, opruimen, stofzuigen, enz. was het inderdaad vaker.

Mistery, hopelijk gaat het allemaal goed nu. Persoonlijke tegenslagen gehad of iets ivm de zwangerschap?

Gisteravond iets voor 22.00 uur laatste fles gehad. Rond 23.00 uur sliep ze (na wat tegenspartelen in d'r bedje+puckababy) en ze werd gewoon pas om 05.30 uur wakker!!!
    Flesje gekregen en weer tot 9.00 uur ongeveer geslapen.
    Om 10.00 uur weer in bedje en ze slaapt nog steeds (1,5 uur dus al).
    Volgens mij werkt die puckababy dus goed!!!!! Hopelijk is het geen toeval...

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wow...van 2300 tot 0530 uur slapen? Ik ben jaloers ;)
    Eelco komt ongeveer standaard elke 3,5-4 uur. Ach, hij zal het nodig hebben.
    Ik reageer snel weer wat uitgebreider, maar er staat bezoek zo voor de deur. Wilde even laten weten dat alles goed gaat :D

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier weer ff een berichtje van een hele drukke sloppy

Met Suzannah gaat het heel erg goed. Ze groeid als een idioot :D En dat terwijl ze echt op minimale inname zit!
    Het is, nu de medicijnen goed zijn ingesteld, een heel makkelijk en tevreden meisje. Zo tevreden zelfs dat ze al op 4 voedingen zit en de laatste op 19uur krijgt en de eerste pas weer om 7uur! Hoe makkelijk wil je het hebben.

Verder een hele schokkende beslissing genomen........we willen toch proberen voor een 3de :D Bij mij was die wens er altijd al maar bij sloppyman nog niet. Het is niet zo dat we direct de pil de deur uit doen en een afspraak bij het VU mkn.......maar over 6mnd gaan we de pil de deur uit gooien :D

Deel Deze Pagina