Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh wat spannend Sloppy en inderdaad een grote beslissing, maar wel gaaf!

Liesben, hier kwam ze normaal 's nachts na zo'n 5 uur na de avondvoeding. Maar een ritme is er echt nog niet, dus misschien was het eenmalig, haha.

2. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wauw zeehondje, ook ik ben jaloers! De puckababy heeft A nooit gewild, echt krijswerk :( maar de pacco verdraagt ze wel. Ze gaat er alleen helaas niet langer van slapen... Komt meestal nog tussen 2-3 en dan weer tussen 6-7.30, maar ach, net als eelco zal zij t ook wel nodig hebben..

Ik ga vanaf vandaag de nachten bv afbouwen. Voelt als afscheid nemen maar met n fles kan ik steeds minder geven in de hoop dat ze uiteindelijk niks meer nodig heeft en met de borst lult dat niet. Nu ik weer ga werken is het toch ook wel fijn als sjoerd en ik de nachten kunnen delen :D

Sloppy, heftige beslissing, zeker na je heftige zwangerschap... Maar wel superleuk! Heb jij nog embryo's of moet je wel weer de hele santekraam opnieuw met punctie e.d.? Wij hebben er nog vier :(...

We zijn bij oma, fijne zondag allemaal!!

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Josjo: Wij hebben nog 7 cryotjes over en als het niet lukt dan gaan we niet voor een volgende punctie.....want we hebben 2 hele mooie meiden en als een 3de ons gegunt is dan met die cryotjes maar niet met hormonen ed want dat zou ik te zwaar vinden met 2 kleintjes over de vloer.
    Ja en de BV afbouwen is niet leuk maar wel prettig dat je de nachten dan kan delen...
    Suzannah krijgt al geen nacht voedingen meer.
    Ik heb het echt heel luxe hoor........
    Haar schema:
    -7.00 fles
    -11.00 fles
    -15.00 fles
    -19.00 fles
    Klaaaaar :D
    We hebben het in overleg gedaan met de KA omdat het heel vroeg is voor 4 voedingen maar omdat ze zo'n last van haar darmen heeft is het voor haar prettiger om veel tijd tussen de voedingen te hebben. Dan krijgen haar darmen meer rust.
    Vandaag dacht is dat ze helemaal uit schema zou gaan omdat ze nu bij Megan op de kamer slaapt en die was om 6.15uur al wakker!!
    Dus had suzannah haar eerste voeding om 6.45.....
    tweede voeding om 10.30 en nu had ze op 14.30 weer gemogen maar ze slaapt nog heel diep..........dus lekker laten liggen...
    hahahaha ik heb er bijna geen omkijken naar aan dat kleintje :D

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heerlijk toch dat ze zo goed slaapt en eet!

Ik ga waarschijnlijk toch aan de pil voor een jaar ofzo. Zien het biet zitten om met condooms te gaan klooien, haha.
    Omdat bij ons geen reden is gevonden voordat we zwanger raakten vind ik het wel een beetje eng. Misschien lag het daar wel aan? Maar heb ruim 10 jaar de pil geslikt en dat ga ik dus echt niet nogmaals doen. Een jaartje moet kunnen denk ik.

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Spannend Sloppy...een derde. Wij houden het bij 1. Zeker nu Eelco Down blijkt te hebben, en gezien mijn leeftijd. Dus ws gaat er bij manlief een knoop in :D

Hier drinkt Eelco 6 flessen per dag, hij krijgt nu ongeveer 140 ml per fles. Ik kolf nog steeds 6 maal per dag (tussen 0600 en 2200 uur) en dat gaat goed, ik red nog steeds volledige borstvoeding. Ik heb wel al een pak KV (hypoallergeen) in huis, voor het geval dat. Woensdag moet ik naar het consultatiebureau, ik ben heel benieuwd hoeveel hij gegroeid is!

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @liesben: ohh ik heb helemaal gemist dat eelco down heeft. Wat goed dat je het kolven zo volhoud. Ik vond het heel intensief (heb het bij Megan gedaan)
    Toen Suzannah in het ziekenhuis lag was er een jongetje naast haar ook met down en dat was een heerlijk knulletje....maar die mankeerde ook van alles. Is eelco verder gezond?
    Ach en we moeten maar zien of een 3de lukt hoor.....als het lukt is het heel fijn maar ik ga niet nog een keer IVF doen.

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ga van de week wel met het consultatiebureau overleggen en het kolven iets afbouwen. Ik merk dat het heel veel energie kost, iets te veel naar mijn zin.

8. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    meiden, even snel voor ik naar mijn werk moet...

herkent iemand een soort van kleine ( en lichte ) steekje- pijngolfjes rond het schaambot??

Heb dit sinds vrijdag, en het wordt ook niet echt erger gelukkig...maar erg prettig voel ik me er niet bij.
    Maakt niet uit of ik zit-lig, hoest-nies of iets aan het doen ben....
    Af en toe voel ik gewoon lichte pijn ( geen echt steek, meer een klein pijngolfje) links helemaal onder in mijn buik, denk rond het schaambeen, maar is moeilijk te bepalen...

Denk niet dat ik me echt zorgen moet maken, want het is volgens mij ver weg van de kindjes, baarmoeder en zelfs de bmmond...maar had ze liever niet....ook voel ik de kindjes nog wel gewoon volgens mij...al zijn ze de ene dag drukker als de andere...en rommelen de ene dag mijn darmen er meer bij als de andere...;)

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    sloppy wat heerlijk klinkt dat zeg! Ik krijg haar niet naar minder dan 6 voedingen helaas.... ga vandaag wel overstappen op gewone nutrilon, tot nu toe hypoallergeen maar de gewone is wat zwaarder, misschien helpt dat... en over 1,5 week mag ze rijstebloem, wellicht dat dat ook wat doet voor de nachten, ik hoop het!

Nikita: alles wordt weker he, schaambot / bekkenbodem. Ik had het in elk geval ook en je hoeft je er geen zorgen over te maken. :) maar prettig voelt t niet nee...:)

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nikita, kan heel goed zijn dat je inderdaad last hebt van het verweken van allerlei onderdelen :D

Achossie, Eelco is verkouden..Vannacht kwam er in één keer snot uit zijn neusje en ook slijm uit zijn mondje. Hij klonk echt even als een zeehondje...En hartverscheurend huilen! Ik heb hem wat neusspray gegeven (niet leuk mamma!!!). Gelukkig was hij snel te kalmeren. Hij drinkt zijn flessen gewoon leeg en heeft geen koorts. Hij lijkt nu ook al iets minder snotterig, vooral als hij zich erg kwaad maakt (als de fles te lang op zich laat wachten :D) klinkt hij erg vol in zijn neusje. Maar ik vond het vannacht zo zielig! Doet echt pijn aan je moederhart dan.

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh liesben, dat is vervelend he? Hier al 3 keer verkouden, nu ook weer, zielig! Vooral snachts hebben ze daar dan erg veel last van he.... en idd die otrivin is erg herkenbaar. Ik zeg dan altijd; wat n rotmama heb jij he? :D

ben net door mn rug gegaan en ben benieuwd of ik haar uit bed krijg getild.. ze is weer wakker dus ik zal het zo maar eens gaan proberen :(

12. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @ Liesben: RESPECT dat je nog steeds alles kolft!!
    Ik had afgelopen donderdag een groot probleem. Diepvries kapot. Alle maaltijden die vrienden van me gekookt hebben, heb ik gewoon opnieuw ingevroren. Maar met de kolfmelk durfde ik dat toch niet aan.. Was alles bij elkaar wel 10 flesjes, in één klap weg. Balen... :x

Hoe gaat het nu met Eelco? Al een beetje bijgekomen van het gesnotter??

Ik vind trouwens dat Eelco véél drinkt! 140 ml, dat haalt Fee echt nooit... Maximaal 80-100 ml... (maar goed, ze krijgt hooguit één flesje per dag, als ze mijn tepel zó aan het mishandelen is dat ik er genoeg van krijg. Meestal is dat tijdens de nachtvoeding omdat ze dan niet wakker genoeg is om echt goed door te drinken... )

Ik ben benieuwd hoeveel Eelco al gegroeid is, ga je ook meteen effe wegen als je langs het cb gaat?

@ Josjo: jeetje wat rot, door je rug gegaan! Misschien helpt een goed warm bad? Ennuh, kun je nou morgen wel werken?! :D;)

@ Nikita: rustig aan meissie, niet opnieuw stressen... ;) Ik denk inderdaad dat het gewoon je bekken is!!

@ Sloppy: dapper hoor, na zo'n lastige zwangerschap, om voor een derde te gaan! Hebben jullie al bedacht wanneer?
    (ik denk ook dat ik nog wel een tweede wil, maar moet eerst kijken hoe het bevalt om te werken en moeder te zijn tegelijkertijd, daarvoor is het nu nog véél te vroeg, Fee is pas net drie weken hahaha!)

@ Zeehondje: leuk dat jij ook goede ervaringen hebt met inbakeren! Hoewel Fee meestal gewoon om 4 uur komt nadat ze om 23.00 de laatste voeding gehad heeft... Maar ach, of je nou om 4 uur of om 5 uur eruit moet, maakt eigenlijk ook niet uit...

@ Misterey: welcome back!! Hoe gaat het met jou en je buikje? Voel je je kleintje iedere dag? Al meubeltjes uitgezocht? En.. bijna 20 weken echo voor jou, he? Vind je het spannend?

@ Jessie: nou zo te horen gaat het prima met jou! Heb zelf nooit last van harde buiken gehad, dus tja, weet niet wat t was..

@ Joekie: morgen weer echo, ik ben benieuwd!!

Tja ik heb verder niet zo veel nieuws. Fee was gisteren "jarig": drie weken oud! Verder ben ik zaterdag voor het eerst "ver weg" gegaan met haar: haar neefje werd 7 jaar. Ik vond het op één of andere manier best spannend om de snelweg op te gaan met haar, heb dus heel voorzichtig gereden (in plaats van dat gescheur dat ik normaal doe hahaha!).
    Vandaag ben ik met Fee naar de AH geweest. Voor de eerste keer zo'n speciaal winkelwagentje met zo'n ding erop voor de MaxiCosi. Waar je allemaal niet van genieten kunt als je een baby hebt!! :D

13. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden....THX, jullie denken dus eigenlijk hetzelfde als ik...;)
    Nog 1,5 week tot de 20 weken echo, en wilde hier eigenlijk de gyn. niet voor bellen....Vandaag weer heel veel aktie in mijn buik....dus neem aan dat het goed zit...sinds gister ook rugpijn...dus tsja...dan weten jullie het wel...;)

Doortje...proficiat...en aanvraag is vestuurd..... I ♥ trouwfoto`s...;)

hmmm.....heb een Déja-vu als ik jouw berichtje lees, volgens mij had ik al gereageerd, maar vind mijn berichtje niet meer terug...:(
    Leuk een extra lange echo...:D

Joekie...morgen weer echo....leukleuk...:D

Josjo...heb ook al gevonden waar ze hier babymassage aanbieden...ga er denk ik ook heen...;)

Zeehondje...altijd leuk om te horen dat iedereen je meisje zo mooi vind...en leuk die kadootjes...hopelijk vind ze snel d`r draai overdag...

Jessie...jij noemt nogal wat grenzen zeg...die wist ik nog niet eens...ben gewoon al blij met elke week die om is...;) Doe maar rustig aan hoor als je denkt harde buiken te krijgen...

Mistery...lang niet gezien....gelukkig alles nu weer goed met je...

Liesben....fijn om te lezen dat het goed gaat, maar ocharme ...verkouden...

Sloppy....een derde...leuk hoor...;):D En wat fijn dat jullie kleine meid het nu zo goed doet...lekker genieten...en slapen...;)

Mmiiiir, jeetje zeg dat is balen als de vriezer opeens kapot is...en nee horo....we proberen niet te stressen hier...logisch nadenken helpt al veel...;) Ja...kan me voorstellen dat je van die kleine dingen zoals in de AH kunt genieten...:D

zo...ga maar eens een proeflapje breien...heb een leuk patroon voor een truitjes gevonden...;)

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Mirr, ik neem eigenlijk aan dat ze standaard wegen op het CB?
    Wat de hoeveelheid drinken betreft..is soms lastig. Als een kindje uit de borst drinkt weet je nooit wat ze drinken natuurlijk. Ach, ik ga er maar van uit dat als hij tevreden is, het genoeg is. Hij drinkt zijn fles zo leeg, in ongeveer 15 minuten, dus teveel is het zeker niet in zijn ogen :D
    Ze zeggen in elk geval dat je met bv nooit teveel kan geven. En bv is lichter verteerbaar dan fv.

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Liesben: oh, het is je "vaste" afspraak...
    Je loopt natuurlijk ook een weekje op mij voor... Ik dacht dat je een keer extra ging...

16. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Doortje25: Ik ga je zo een verzoekje sturen, ben benieuwd naar de fotos!
    @Joekie: Veel plezier vandaag!
    @Josjo: Klinkt leuk babymassage, ga ik onthouden ;)
    @Zeehondje: Wat fijn dat de puckababy zo goed werkt!
    @Jessie80: Ik ga je zo een berichtje sturen met de link. Is je zusje inmiddels bevallen?
    @Mistery: Fijn dat het weer goed gaat met je en met de zwangerschap.
    @Liesben: Fijn dat bij jullie ook alles goed gaat. Succes bij het cb morgen!
    @Sloppyslayer: Wat fijn dat Suzannah het zo goed doet en wat leuk dat jullie voor een 3e gaan!
    @Mmiiiir: He wat balen van die diepvries, komt altijd op het verkeerde moment.
    @LafemmeNikita: Op naar de 20 wk echo, gaat vast goedkomen, hoewel ik het snap en hier ook vooraf best wel zenuwachtig was.

Hier gaat het prima, ik merk dat ik volop energie heb en mensen zeggen ook dat ik er goed uit zie. Afgelopen zondag zijn we naar de Jonge Gezinnen Beurs geweest waar ik mijn buik heb laten beschilderen, wel grappig :) De dag op zich was wel vermoeiend, maar ik merk toch dat ik nu meer energie heb dan voordat ik zwanger was. Heerlijk :D

17. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    lady's lees mee maar moet nu de deur uit maar ga vanmiddag heerlijk jullie bijlezen en er voor zitten om terug te schrijven..

digi knuf

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fijn dat je zoveel energie hebt Koolmees. Had ik ook in het midden van de zwangerschap. Heerlijk!

Hier een mindere nacht gehad. Ze kwam opeens om 03.15 uur. Flesje van 100cc gegeven. Maar ze wilde niet meer gaan slapen. Paar keer terug geweest. Speentje gegeven. Op schoot genomen. Niks hielp. Ook ging ze huilen, normaal alleen wat kreungeluidjes en dan valt ze in slaap.
    Manlief uiteindelijk haar in ons bed genomen en toen nog maar een flesje aangeboden twee uur later. En weer bijna 100cc op!
    In bed gelegd en slapen binnen een paar minuten.
    Vanmorgen om half tien pas weer wakker (half zes in slaap gevallen).

Zo kraamvisite, dus ze ligt in de wandelwagenbak. Maar daar slaapt ze dus niet hè.

19. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Hai Dames,

Was ik weer eens. Mijn Hcg was gestegen van 61 naar 2200 in een week, dus ben er weer iets geruster op en probeer het steeds meer te geloven..

Sportmama wat leuk dat je ook een tweeling krijgt.:)

Zeehondje, ik weet ook niet meer welk topic, wel dat mijn cryo niet was gelukt en jij toen zwanger was en nu dus al bevallen, zo leuk.! Oow beeb showen op werk, ik kijk er nu al naar uit..:)

Josjo succes met werken weer..:(
    Wat lief dat je spullen van je vriendin krijgt, ja een saunaatje en dan samen is wel leuk toch..:)

Koolmees ik hoorde ook over Fontys ja, dan doen ze gratis een echo of meer, zodat de studenten er van leren toch.? Lijkt me wel cool, jij extra kindje kijken en zij leren er iets van..

Mmiiiir wat een onwijs leuke naam Fee zeg en wat fijn dat je baas je nog extra thuis laat werken, zo 1 willen we er allemaal wel..

Kaat wat mooi zeg dat jullie elk jaar die dag vrij nemen.! Heel bijzonder.!

Jessie wat speciaal dat je samen met je zus zwanger bent, is ze al bevallen, zal zo even verder lezen miss heb je het al wel geschreven.. Oow er zijn er veel in je omgeving zwanger, leuk leuk leuk.

Doortje heel erg gefeliciteerd met je huwelijk.!

Joekie hoe is het nu.? :)

Slopper hoe is het met jou.? En voor een derde, wowwie wat leuk zeg.! Ja als het net al de laatste keer gaat dan zit je goed, leuk hoor.!

Nik 17-11 al 20 weken echo, je gaat echt heel hard hoor..:)

Sorry als ik mensen vergeten ben en over het drinken enzo, wil graag meekletsen maar weet er nog niet zoveel van he..;)

Mijn eerste echo is de 23ste over 2 weken en ben dan precies 8 weken, dus nu alsnog weer een beetje in de wachtmodus tot dan..:)

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    (Fee is niet haar echte naam, Kaaat....) ;)

Deel Deze Pagina