Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Oow dan ben ik helemaal benieuw..;) Vind het wel echt een hele leuke naam..:)

2. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    kaaat; fijn dat je wat meer gerustgesteld bent. Die eerste weken duren best lang he? Vond ik tenminste wel.. heb jij nu ook meer echo's? De meesten hier hebben er volgens mij 3 tot de 12 weken echo?

Miiir: ja ik ben gaan werken, heb diclofinac gekregen en dat is echt n paardenmiddel dus ik voel me goed genoeg en kan ook weer vanalles. Alleen lang op n bureaustoel zitten is wat minder...

Werken gaat goed, maar ik mis mijn meisje wel zeg.. na 16 weekjes samen is het echt even afkicken...

Gisteren belden ze van het kdv, om kwart voor vijf dat ze van de fles van 15.00 uur nog steeds niks had gedronken. Nou maak ik me niet snel zorgen, ze ziet er gezond genoeg uit, een keer overslaan is niet zo erg, komt ze alleen misschien savonds/snachts vaker... maar aangezien ze toch nog niet doorslaapt. :D

Zeehondje, was dat misschien bij jullie ook, dat ze wat minder had gedronken overdag? Of ze zit net in een overgang dat ze meer wil drinken per fles? Zou gewoon eens proberen meer aan te bieden anders..? Maar wat n luxe dat het jou opvalt dat ze 1 keer wel komt zeg ;) Annelynn is dus al bijna 4 maanden en nog elke nacht rond 3 uur en daarna 6.00 / 6.30... ach ja, het gaat er vanzelf een keer vanaf he :)

koolmees: wat leuk, foto?? Sowieso, waar blijven hier de foto's?? ik vind dat er wat buiken geshowd moeten worden hoor! :):)

Liesben, hoe was het bij het cb?

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Kaat, fijn dat het zo goed gestegen is meid! Dat geeft een goed gevoel :)
    Ik heb gister de echo gehad en het was prachtig! Echt al een mensje en het lag lekker te bewegen! Bijzonder hoor..

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo, Eelco zit al 6 ons (!) boven zijn geboortegewicht! Hij woog 4120 gram. Lengte 55 cm (was 51).
    De consultatiearts was razend enthousiast over hem.
    En ik? Ik glom van trots.
    Nog wel gesproken over afbouwen bv, en ze zei meteen dat dat geen probleem was.
    Ik ben zo opgelucht en blij nu!
    En zo trots op mijn mannetje...zo trots!

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Liesben wat fijn dat het zo goed gaat!! Kan me voorstellen dat je enorm trots bent! Geniet ervan!

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Kaat, wat een mooie stijging zeg van je hcg-waarde! Jammer dat je nog even moet wachten op de eerste echo.

Joekie, zo leuk hè om nu te zien dat het een echt mensje is in je buik.

Liesben, daar zou ik ook trots op zijn!
    Wat fijn dat jullie het allebei zo goed doen :D

Zo, net pas weer thuis (08.15 uur weggegaan). Eerst naar garage, daarna naar opa en oma. Alle kleinkinderen samen op de foto, echt leuk.
    Rond 12.00 uur de fles van oma gehad, maar ze was daarvoor eigenlijk al heel de tijd wakker geweest. Viel dus in slaap tijdens de fles. Heel rustig heeft ze 'm toch opgedronken.
    Nu in bed gelegd, ze slaapt nog niet, hopelijk gaat ze dat wel doen want ze is echt moe. Maar door die vele nieuwe indrukken en geluiden weer deze ochtend is ze erg onrustig.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi meiden,

Daar ben ik weer eens.
    Heb een erg drukke week achter de rug, afgelopen weekend hadden we ons huwelijksfeest, zondag heb ik hier grondig schoongemaakt en maandag en dinsdag heb voor het eerst sinds juni weer 2 volledige dagen gewerkt. Ben nu wel kapot, maar vond het fijn om weer lekker mijn eigen klas te draaien.

Gisteravond ook voor het eerst naar zwangerschapsgym geweest. Er zouden 10 cursisten zijn, maar we waren met zijn zessen. De zevende kwam zich wel even voorstellen, maar komt volgende week pas meedoen omdat ze gisteren niet kon. Waar ik heel erg verbaasd over was, is dat van de 6 er 2 meiden waren die m.b.v. ivf zwanger waren geraakt, 1tje van een tweeling, en ik dan met icsi.

De les op zich vond ik niet heel bijzonder, we hebben het vooral over de bekken gehad en wat oefeningen gedaan die ik bij de fysio ook al eens gedaan had. Maarja, misschien is het ook wel gewoon niet echt iets voor mij. Volgende week ga ik wel weer hoor, maar meer omdat ik me zo goed mogelijk op de bevalling wil voorbereiden en bang ben dat ik anders niet goed weet wat me te wachten staat. Zal je zien dat het een keizersnede wordt met onze kleine dwarsligger! ;)

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Josjo ja vind de weken heel erg langzaam gaan..:( Maja moet veel werken dus de tijd gaat wel voorbij..
    Ik weet niet hoeveel echo's ik krijg ik hoop dat ik tussen de aankomende echo en me 12de nog wel 1 krijg ja, maar weet niet hoe ze dat doen heb ik nog niet gevraagd..

Joekie oow wat lijkt me dat toch speciaal idd.. Whaa zwijmel..

Liesben kan me je trots heeeel goed voorstellen.!

Zeehondje ja ik zie het bij me nichtjes als ze zo een drukke dag hebben moeten ze het ook allemaal weer verwerken he..

Doortje wat speciaal idd, is het percentage toch best hoog..

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    liesben: wat fijn dat het zo goed gaat! Daar mag je zeker trots op zijn! Genieten he :)

Zeehondje: wat leuk met alle kleinkinderen op de foto. Hoe ging dat met Sophie? Werd die door een van de andere kids vastgehouden? Is logisch dat ze daarna wat moeilijker slaapt, hier ook als ik flink op pad ben geweest... maar Sophie slaapt al wel door he? Kijk daar ben ik dan weer jaloers op :). Ik hoop echt dat dat hier gauw ook gaat gebeuren...

Sjoerd heeft wel al 2 nachten de eerste nachtvoeding gedaan dus ik krijg wel al ietsje meer slaap gelukkig. Al houd ik het ook wel vol als het moet hoor, het is helaas niet anders..

Doortje: inderdaad bijzonder, nog 1 met ivf op zo'n klein clubje! En de ene les is ook interessanter en leerzamer dan de ander hoor... ik vond het pas leerzaam in n later stadium als je alle verschillende manieren van puffen hebt geleerd, of wat je allemaal kan verwachten bij de bevalling etc...

Hier derde dagje werken. Heb vannacht geen diclofinac nodig gehad maar ga er denk ik zo nog wel 1 nemen.. op n bureaustoel zitten is gewoon niet echt heel goed merk ik.. maar goed, na vandaag heb ik weekend, jippie! Heb mijn meisje echt gemist... :(

10. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    Hallo meiden,

Nou eindelijk heb ik de tijd om een hele lange reactie te schrijven.
    Nou zou jullie eerst ff in het kort doorgeven wat hier speelde en waarom ik ff er niet was..
    Me vader is in het zkh opgenomen en is erniste ziek geweest krabbelt weer op en ik heb erg last gehad van stress steken en harde buiken en moet nu dus heel rustig aan doen.. heb wel nog last van me banden maar het gaat nu langszaam beter..
    Probeer ook echt rustig aan te doen maar heb echt al heel onzeker er door gevoeld. Maandag onze 20 weken echo ben blij als we die gehad hebben. Stiekum wel een beetje nerveus voor hadden jullie dat ook?

@Mirrr thanks meis, Gefeliciteerd je bent al bevallen zie ik alles goed gegaan en hoe is het nu mama te zijn?
    eindelijk genieten?

@Zeehondje jeetje jij ook al GEFELICITEERD.. Lees dat je gebroken nachten hebt aah.. gaat het wel goed verder?

@ Koolmees dank je wel, ik ben ook bij de jonge gezinnenbeurs geweest ik vond er niet heel veel aan hoor...jij wel is je foto mooi geworden ? kijken kijken:)

@ lafemmenakita: hoe is die met je meis? Spannend he die 20 weken echo wil je weten wat het wordt? wij niet ...

@ Doortje gefelciteerd met jullie huwelijk:)

Sorry als ik nog meiden vergeten ben maar ga weer proberen mee te kletsen

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Doortje, ik weet niet meer of ik je eigenlijk al wel heb gefeliciteerd met je huwelijk! En anders bij deze alsnog, haha.
    Echt super mooie foto's, vooral de foto's waarbij je je mooie buik ziet!

Kaaat, ze is gelukkig nog gaan slapen. Wel heel onrustig, elke keer hoorde ik een kreuntje tussendoor.
    Wij waren met 11 meiden bij de zw.gym, waarvan er drie (inclusief ik) in de mmm hadden gezeten. Wij via een escape-iui, ander meisje via iui en nog een ander meisje via ivf (zij waren al bezig met adoptie).
    Bij ons was het theorie, maar ook actief (op muziek bewegen en daarna op matjes). Vooral de ademhalingstechnieken vond ik fijn.

Josjo, ze slaapt nog niet door hoor, was vorige week één keertje toevallig blijkbaar (wakker om half zes toen). Ze krijgt nu rond 22.00 - 22.30 uur de laatste fles en wordt dan rond 04.00 uur wakker. vannacht ook om 04.15 uur en vanmorgen dus pas om 08.45 uur weer wakker.
    Sophie lag inderdaad op schoot bij nichtje van 2 jaar. Later toen neefje van 4 jaar uit school was hebben we nog een foto gemaakt, toen heb ik haar zelf maar vastgehouden, want ze zakte een beetje weg, haha. Was een beetje zielig.
    Fijn dat het iets beter gaat met de pijn. Oh werken, vorige week had ik zoiets van dat ik wel weer zou willen werken, maar dat gevoel wordt nu wel steeds minder (denk omdat het steeds lekkerder gaat met Sophie overdag, met slapen enzo).

Ik vind het echt fijn dat ik haar steeds beter leer kennen. Hierdoor is het veel rustiger voor haar en vooral ook voor mij. Mijn gevoel in ieder geval. Net bijvoorbeeld na de fles lekker met haar op schoot gespeeld en daarna even onder de speelboog. Na een tijdje ging ze een beetje piepen, nam haar op schoot en daar kwam de gaap. Dus in bed gelegd en ze was best snel vertrokken.

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden...
    Hier gelukkig de laatste dagen geen enge steekjes meer gehad...al was het gister onrustig in mijn buik omdat ik niet goed naar het toilet kon...
    Gelukkig voel ik de kindjes nog erg goed...grappig dan een paar dagen het ene kindje meer, dan een paar dagen het andere...Bij de volgende echo gaan we goed opletten wie er nu precies links en wie er rechts ligt...
    Soms voel ik de kindjes duidelijk tegen mijn buikwand trappen, maar soms ook diep van binnen...dat is soms erg akelig...alsof er iets verschuift-verzakt diep in mijn buik....denk dat ze dan tegen mijn darmen trappen ofzo...en zeker gister toen ik niet naar het toilet kon was het soms vervelend...

Koolmees wat goed dat je je zo goed voelt...hier eigenlijk ook al....ben eindelijk niet meer zo moe, neem soms de tijd voor een dutje, maar voel me verder goed...ben ook weer begonnen met breien en haken, en daar had ik de eerste 3 maanden echt helemaal geen zin in...

Kaaatje, herkenbaar zeg die wachtmodus...soms hang ik er nog in hoor...leef nog altijd een beetje van echo naar echo, maar het wordt minder...;) de eerste 12 weken zijn gewoon echt het ergst...

Joekie...leuk hé die echo´s als het echte mensjes worden...het gaat zo snel...

Liesben...wow Eelco is een dapper en sterk kereltje als ik dat zo lees...kan me voorstellen dat je super trots op hem bent...

Zeehondje...wat leuk zo`n familie foto...en het klinkt alsof jullie samen jullie draai aan het vinden zijn...fijn hoor...

Doortje....vind het goed hoor dat je naar de zwangerschapsgym gaat...hier wordt het waarschijnlijk ook een keijzersnede, maar ga ook...gewoon om alles gedaan te hebben...en het hoort er toch een beetje bij....( manlief begint nu al te lachen als ik zeg dat hij ook mee moet...)

Josjo...fijn dat je al week-end hebt na vandaag...lekker even bijkomen...zal wel een hele omstelling zijn nu je weer bent gaan werken...

Mistery, wat vervelend zeg dat je vader zo ziek was....altijd eng als het niet goed gaat met je ouders....en jij al zoveel last van harde buiken??
    Hier gelukkig nog niet, maar doe het ook echt rustig aan hoor...
    Wij weter ondertussen al wat het wordt...de dokter was bijna zeker de vorige keer....( 1,5 week geleden nog een echo gehad )
    Een jongen en een meisje...:D:D
    Bij een beebje wilden we het ook niet weten, maar nu met 2 is het gewoon stukken makkelijker kopen als je weet wat het is...
    wij hebben over precies een week de 20 weken echo...:(soms kijk ik er naar uit, maar soms vind ik het ook weer doodeng hoor...

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Spannend zal het altijd blijven meid!

Hier wat nieuwe foto's in m'n fotoalbum geplaatst.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Mistery, had jou berichtje helemaal gemist. Wat een heftige tijd heb je idd gehad zeg. Gelukkig gaat het weer beter met je vader.
    En jij lekker rustig aan doen nu ja. Komt goed meis.
    20 weken echo blijft toch een beetje spannend altijd ja. Ookal hebben wij als mmm-meisjes vaak al meerdere echo's gehad waarop al verschillende organen enzo op te zien zijn geweest. Bij ons was het tijdens de echo vooral spannend. Hij heeft echt 20 minuten naar het hartje gekeken. Uiteindelijk lag ze er gewoon niet goed voor om het goed te zien. Was dus gewoon goed gelukkig.
    Succes en ook veel plezier hoor!

Ga zo naar een oud-vriendin. Weer contact via Hyves gekregen. Zij is bijna uitgerekend.

15. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Kaaat: Wat fijn dat het hcg zo goed is gestegen, op naar de 1e echo!
    @Josjo: Een foto heb ik wel, maar zet ik hier liever niet zo openbaar neer. Als je me je mailadres stuurt, kan ik wel een fotootje doorsturen? En blij dat de werkweek er nu op zit? Geniet van je weekend!
    @Joekie: Wat fijn dat de echo zo leuk was! Foto? ;)
    @Liesben: Je klinkt ook trots en groot gelijk, geniet ervan!
    @Zeehondje: Leuk alle kleinkinderen samen op de foto. En wat een mooie fotos, knappe meid!
    @Doortje25: Wat een prachtige trouwfotos en wat heb je een mooie buik!
    @Mistery: Hier was ik ook zenuwachtig voor de 20 wk echo, toen die goed bleek te zijn leek het echt alsof er een last van m'n schouders viel. Jeetje jij hebt wel een moeilijke tijd achter de rug. En wat betreft de foto, zie mijn reactie aan Josjo hierboven ;)
    @LafemmeNikita: Ik lees dat je nu zeker weet dat het een jongen en een meisje is, wat leuk! En nu gaan shoppen! :D

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Koolmees wat lief dat je op iedereen reageert. Maar hoe gaat het eigenlijk met jou?!

Zeehondje: grappig: ik was al benieuwd naar nieuwe foto's, zat laatst nog te kijken..
    Ik zie Woezel en Pip overal terugkomen: tis te hopen dat Sophie het een leuk thema vindt, anders heb je een probleem hahaha! Ik heb trouwens ook al een een aantal maxicosi-foto's, alleen één verschil: Fee slaapt binnen drie seconden in als ik haar erin zet, hahaha!
    Ben je er al aan gewend om alleen voor Sophie te zorgen, zonder haar papa erbij?

Ik herken wat je zegt dat het fijn is dat je steeds beter kunt inspelen op de subtiele dingen die je baby aangeeft. Ik voel al aankomen wanneer ze moe wordt en hoor ook erg goed het verschil tussen de huiltjes die ze geeft. Gelukkig is Fee een makkelijke baby en huilt ze hooguit 10 minuten per dag! En dan ligt het er eigenlijk vooral nog aan, hoe snel haar mammie haar 's nachts gaat halen om te voeden... Want tja, ben 's nachts niet altijd even snel ;) .

Nikita: 20 weken echo is altijd wel een beetje spannend. Maar laten we even afspreken: als daar blijkt dat alles goed gaat, ga je gewoon alleen nog maar genieten. Voordat je het weet, is je zwangerschap dan alweer voorbij... ;) Lukt het met breien?

Mystery: jee wat vervelend allemaal! Ik hoop dat je vanaf nu wat meer kunt ontspannen!
    En jij ook bijna de 20 weken echo!

Ik was er vreemd genoeg niet zo heel nerveus voor. Ik had gewoon een soort van oer-instinct dat het allemaal wel goed zou zijn. Ik was vooral zenuwachtig om erachter te komen of mijn kindje inderdaad een meisje was. Ik was daar namelijk zó van overtuigd, dat ik bang was erg teleurgesteld te zijn als het ene jongen bleek te zijn. Maar gelukkig wás het ook een meisje.
    De zenuwen waren bij mij het grootste in de eerste tien weken (Vooral ook veel ongeloof..) en in de laatste 8 weken: omdat ze toen een afwijkende groeiecho had en ik vermoedde dat ze misschien Down zou hebben (ik had een verhoogde kans bij de combinatietest).

Josjo: ik kan me voorstellen dat je je meisje gemist hebt!

Ik ben gisteren een halve dag gaan werken, maar heb Fee gewoon meegenomen. Volgende week ga ik voor het eerst een half dagje werken zonder haar, dan komt oma oppassen. Zie het nu al niet zitten! Maar tja, Fee is dan ook nog geen 4 weken oud...
    Ik werk sinds vorige week ook weer thuis: een uur of 12 per week ongeveer. Dat vind ik minder erg, hoewel het wèl lastig timen is. 's Avonds ben ik eigenlijk gewoon te moe, dus probeer zo veel mogelijk overdag achter de computer te kruipen. Dat betekent dus de helft van de tijd met één hand typen ;) .

Kaaat: de eerste weken van mijn zwangerschap dacht ik ook nog niet in weken, maar in dagen! Want die weken die schoten inderdaad niet op... Ik dacht de eerste maanden iedere dag: vandaag ben ik wéér een dagje meer moeder... En daar werd ik dan heel vrolijk van.. :)

(helpt ook tijdens de bevalling om zo te denken, trouwens hahaha)

Doortje: haha dat is nog eens wat anders dan een huewelijksreis: je huis schoonmaken :D !!

Ik vond de zwangerschapscursus, ondanks dat ik al veel wist, toch wel erg nuttig, zeker tijdens mijn bevalling kon ik terug grijpen op een aantal tips die ik toen oppikte.
    En komende donderdag gaan we met een aantal dames theetje drinken! Daar was het me óók een beetje om te doen: contacten opdoen met andere nieuwe mama's. Leuk!

Liesben: Die Eelco van je is een toppertje! En.. hoe bevalt het om wat minder met kolven en voeden bezig te zijn?

Ik vind het voeden ook wel een hele opgave hoor. Fee is een rustiger drinker, dus die doet er gerust, met dutjes tussendoor, drie kwartier over per voeding. Dat is dus zeven keer drie kwartier... Ik probeer haar wel wakker te houden, maar dat lukt niet altijd even goed. Voeden is ook wel saai, zeg! Ik zet er de tv vaak maar bij aan... De twee nachtvoedingen doe ik gewoon in bed, op mijn zij. Dan tukken mama en dochter allebei een beetje tussendoor :D !

Ben wel blij dat ze niet rond 3 en 6 uur komt zoals Annelyn, vind 1 uur en 4 uur toch wat christelijkere tijden op één of andere manier.
    (vannacht was t half 1 en half 4. De laatste keer had ik haar al teruggelegd, maar bleef ze huilen en toen ik haar vervolgens weer aanlegde, dronk ze de andere borst nog helemaal leeg... Hm, deze ontaarde moeder had te veel liggen tukken en niet opgelet wat haar kind dronk ;) ....

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Miirrr, volgens mij gaat het hartstikke lekker met jullie twee! Fijn om te lezen.
    Hier gelukkig ook niet veel gehuil op een dag. Eigenlijk alleen als ze honger heeft en inderdaad als ik haar dan na het verschonen even in de box leg om het flesje klaar te maken kan ze aardig wat geluid maken, haha.

Hier vanmorgen (05.00 uur) tussen de fles door, bij het boeren, ook een golf(je) melk mee. En de fles daarna (08.30 uur) deed ze dat weer en wilde ze de fles niet eens meer leegdrinken. Dit is echt al lang niet gebeurd. Maakte me wel een beetje zorgen. Wilde ook niet echt lekker gaan slapen. Dus maar uitgebreid gewassen en lekker bij mij op schoot een beetje liggen dommelen.
    Daarna bij de fles van 12.00 uur ging het gelukkig goed. Ik hoorde ook lekker geknetter in d'r broek. Niet alleen lucht, dus gelijk maar even gaan verschonen. En wat een kleine viezerik is ze zeg. Inderdaad volle luier. Had gelukkig al een schone eronder gelegd. Haal de vieze luier weg, pak een paar doekjes en hoorde weer geknetter, haha, poept ze weer aardig wat. Gelukkig in die luier. Ik alles schoonmaken en haal die luier dus ook weg. Dacht dat ze nu wel klaar zou zijn. Niet dus! En nu poepte ze dus op het aankleedkussen. Wat een gedoe, maar ik vond het eigenlijk wel grappig :D
    Hierna voelde ze zich volgens mij wel beter. Leggen liggen slapen tijdens het wandelen en nu ligt ze nog in de wagenbak. Hoor alleen afentoe gekreun.

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zeehondje, ik zie bij jou ook een foto van Sophie met speentje..Speentjes zijn hier geen succes, hij gooit hem er binnen 10 seconden weer uit. En mama's pink schijnt veel lekkerder te zijn ;)

Mirr weer een beetje aan het werk. Respect hoor!
    Ik loop hier een beetje op mijn tandvlees..Eelco kwam om 01:00, en om 04:30 uur..en sindsdien is hij wakker. En huilt hij. Krampjes. zo zielig. Toch mama's hutspot van gisteren? Alhoewel ze zeiden dat je eigenlijk alles kan eten, heeft hij hier vlgs mij toch echt last van.
    Ik kolf nu 5 maal per dag ipv 6 maal. Heb wel meteen al last van stuwing, met name links. Heb hem vanmiddag maar voor het eerst een keer kv gegeven, in de hoop dat hij daar niet zo'n last van heeft. Hij is nu zo'n 5 minuten geleden in slaap gevallen. Ik denk dat ik er zo even naast kruip...
    Oh nee, hij is al weer wakker....

19. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    #3399 La femme Nikita, 11 nov 2011
    Laatst bewerkt: 11 nov 2011
    H! meiden...
    Gister heeft manlief voor het eerst gevoeld dat er leven in mijn buik zit...
    Het ging weer behoorlijk tekeer in mijn buik, dus ik kijken of ik mijn buik zag bewegen...en ja hoor...dus manlief zijn hand erop en een paar minuten schrikken we op en trek hij zijn hand weg en begint te stralen...:D Haha....was zo grappig zijn reactie, hij vond het maar doodeng...
    Kun je nagaan hoe ik me soms voel...kan me soms al moeilijk concentreren op mijn werk als het feest is in mijn buik.
    Vandaag na het werken had ik wel wat last van mijn buik...voelde mijn BM erg `aanwezig´ in mijn buik, bij elk schokje of bochtje dat ik nam in de auto of lopend deed het zeer...denk zelf dat het aan een te strakke ( onder- ) broek lag, want thuis andere kleren aangedaan en het ging meteen beter...
    ow en soms voel ik de kindjes ook al boven mijn navel...bij de vorige echo kwam mijn BM al tot aan mijn navel dus denk wel dat dat nu 1.5 week later kan...

Zeehondje...wat een leuke foto´s weer...:)
    Leuk hé op hyves oude bekenden terug vinden...soms heb ik er een grote hekel aan, vooral aan FB, maar zou de contacten toch ook niet willen missen...haha...wat kan jouw kleine meid poepen zeg...:)

Koolmees...helemaal zeker zijn we nog niet hoor....de dokter zei de vorige keer dat hij bijna zeker is....mijn eigen gevoel zegt dat hij gelijk heeft en we hebben dus idd. al wel roze en blauw gekocht...

Mmiiir...afgesproken...;)als de echo goed is donderdag gaan we zaterdag meteen de kinderwagen bestellen...soms denk ik ook wel dat alles goed gaat komen hoor...maar durf op de een of andere manier van te voren nog niks te kopen...misschien meer bijgeloof...zul je net zien, gaan we nu iets groots kopen en dan komt er iets engs uit de echo ofzo...maar soms krijg ik toch ook gewoon de kriebels hoor...ze mogen dan wel trappen en doen op het moment...maar dat wil niet zeggen dat ze niks engs kunnen hebben...en dan denk ik soms weer van....als er iets uitkomt hoop ik op z´n minst dat ze het kunnen behandelen ofzo...
    Krijg trouwens 2x een 20 weken echo...de eerste bij mijn gyn. en dan nog een keer in de FA kliniek bij zo´n prenatale dokter ( sorry, geen idee hoe dat heet in het nederlands;)) Breien lukt goed...heb een hartstikke leuk setje gevonden en het truitje is bijna af...één schoentje heb ik ook al uitgeprobeerd...misschien zie je ook iets leuks:
    http://hobby.blogo.nl/2010/02/17/breipatronen-baby-kleding/
    Ik brei het manteltje in ribbelsteek en het mutsje en de schoentjes...
    ( website is alleen heel er langzaam)

Liesben...ondanks alles klinkt het also Eelco en jij het samen goed doen hoor...hopelijk heb je tijd vandaag nog even een tukkie te doen...

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Leuk is dat he Nikita, als de papa ook een keertje leven voelt? Mooi momentje!

Ik heb net even een uurtje getukt..met Eelco op de borst. Hij was inderdaad weer wakker geworden. Volgens mij was hij zo moe dat hij overstuur raakte en daardoor niet kon slapen. Bij mama viel hij al snel in diepe slaap, en mama dus ook. Zo lekker.
    Nu lijkt ie wakker te worden, maar het is ook etenstijd voor hem. Dus maar flesje maken en hopen dat ergste krampjes nu voorbij zijn!

Deel Deze Pagina