Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lekker dat jullie even samen hebben kunnen slapen.
    Huilt Eelco ook bij de krampjes?

Sophie is vaak best druk en trapt en maait dan met haar armpjes. Ze spant zich dan ook helemaal. Een beetje kreunen soms. Maar niet huilen. Na een paar minuten is ze dan weer rustig, ontspannen, vallen haar ogen bijna dicht. Maar na weer een paar minuten begint ze weer druk te doen. Ik twijfel of dit krampjes zijn?

Nikita, gaaf dat je man de kleintjes ook heeft gevoeld, bijzonder!

2. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Mmiiiiir: Hier gaat het prima, ik merk dat het me steeds beter lukt om te genieten nadat de 20 wk echo achter de rug was. En ik voel me goed :) En respect voor hoe je het werken nu al oppakt :)
    @Liesben: Hoe is het nu met Eelco, nog last van krampjes?
    @LafemmeNikita: Bijzonder he als je man het ook kan voelen? Hier ook sinds een week of 2 en erg grappig om dan zijn reactie te zien :D
    @Zeehondje: Zo te lezen gaat het met jullie wel heel goed toch? :)

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nee vannacht geen krampjes...
    Wel spugen na de fles van 0200, omdat hij te gulzig dronk en mama niet goed oplette...het kwam zijn neus uit. Waardoor hij overstuur raakte, en nog harder ging snotteren en er (taai) slijm uit zijn mondje..wat weer leidde tot nog meer spugen :(
    Toen alles weer gekalmeerd was, om 05:30 uur, besloot meneer dat het tijd was voor zijn volgende fles :D
    Nu ligt hij, na een badje, prinsheerlijk te slapen in de box.

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ow jeetje Liesben...klinkt als een vermoeiende nacht...

kom even mijn buikje met jullie delen:D

Bekijk bijlage 198323

zeker van voren ziet hij er enorm uit...van de zijkant ( zie album ) valt het nog wel mee vind ik...

gisteravond even een schrikmomentje...had opeens een wel heel erg nat slipje...en dan schiet het toch door je hoofd of het geen vruchtwater kan zijn...gelukkig heb ik uitgevonden dat je met van die PH testhandschoenen kunt testen wat het is, dus dat hebben we vanochtend meteen gedaan...en gelukkig alles ok.

fijn week-end verder...♥

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jaaaaa buikfoto's, leuk!
    Mooi ook hoor.

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wow mooie buik hoor Nikita!!! (had je hem net ingesmeerd? Hij glanst zo... :) ). En wat leuk dat NikaMan je kindjes ook gevoeld heeft!! (ik kan me daar niets bij voorstellen want Fee is natuurlijk helemaal alleen van mij, maar het moet heel bijzonder zijn om dit soort momenten te delen...)

Liesben: jeetje wat een nacht heb jij gehad...
    Ik was vannacht al aan het balen: Fee drinkt niet echt lekker door tijdens de voeding om 4 uur. Ze valt als een blok in slaap, is niet meer wakker te krijgen om nog wat meer te drinken. En als ze dan 5 minuten in haar eigen bedje ligt komt ze erachter dat ze eigenlijk toch wel honger heeft...
    Zo duurt die nachtvoeding al snel veel te lang naar mijn zin...

En vanmorgen om 6 uur was ze klaarwakker. Dus na 4 uur heb ik maar weinig geslapen. Maar ze viel vanmorgen om half negen in slaap, dus zojuist nog drie kwartier liggen nadutten op de bank.

Eigenlijk mijn eigen schuld, doordat ik gisteren ná haar middagdutje lang ben gaan wandelen met haar. Dus ze heeft gisterenmiddag gewoon te veel geslapen, tja, dan zou ik ook gaan spoken 's nachts!

Ik was vannacht best even aan het balen, maar als je dan dat koppie ziet (of ze nu huilt of niet), dan is dat echt zó over... Tis zo'n schatje!

Overigens heb ik wèl het advies gekregen om niet te veel uien en bonen te eten omdat Fee daarvan meer last van haar darmpjes zou krijgen... Raar dat jij weer een ander advies gehad hebt...
    Heeft je man ook af en toe "nachtdienst"? Lijkt me ideaal namelijk, al is het maar één keer per week. En ook overdag een goede dut terwijl papa zich met de kleine bezighoudt moet lekker zijn. Zeker omdat Eelco flesjes krijgt en nu eens per dag kv, zou dat moeten kunnen toch?

Koolmees: fijn dat het je beter lukt te genieten...!
    Je bent al bijna 24 weken meid, je kindje is al levensvatbaar! (maar: het kleintje moet nog maar lekker een héle tijd blijven zitten..)

Zeehondje: wat je beschrijft over Sophie, zo gedraagt Fee zich precies als krampjes heeft, soms huilt ze ook even een minuutje of zo, heel boos. Het beste helpt dan om haar op haar buik te leggen op mijn buik: lekker warm. Op haar buik in de box werkt ook heel goed.

Overigens geeft Fee heel vaak wat melk terug nadat ze gedronken heeft. Soms echt wel een behoorlijke hoeveelheid. Maar ze lijkt er geen last van te hebben en volgens de kraamzorg was dat een teken dat ze voldoende binnen heeft gekregen, dus ik maak me daar eigenlijk nooit zorgen over....

Die Fee lijkt een echte "buikligger" te zijn, dat vindt ze echt fijn! Ze kan ook al heel goed haar hoofdje optillen en om haar heenkijken, echt superknap! Volgens mij is ze daar eigenlijk nog wat jong voor, maar ze was eigenlijk al heel sterk toen ze net geboren was (volgens de verpleegkundigen en de kraamzorg). Waarschijnlijk omdat ze heel goed voldragen was...
    Fee gaat ook al lachen! Ik moet wel een heel clownsrepertoire uit de kast halen maar het resultaat is stralende oogjes en een wijdopen grijns!

Vandaag is Fee vier weken oud. Tja vier weken geleden ging ik nu ongeveer de rolstoel in voor een helse rit door het ziekenhuis, van het geboortehuis naar de afdeling verloskunde... En om 11 over 2 vanmiddag, vier weken geleden, werd ze geboren...

Wat is het leven toch een feestje geweest, de afgelopen vier weken... :D:D:D:D:D:D

(en nu snel nog even aan het werk. Oeps, te laat, ze is weer wakker!)

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Miirr, die adviezen verschillen echt enorm. Ik heb 2 verschillende kraamverzorgsters gehad en die zeiden allebei al wat anders (niet alleen op gebied van bv hoor, maar algemeen)...Nog maar los van het ziekenhuis waar ze weer wat anders zeiden :)

Zo, hier een goede nacht gehad! Om 0200 flesje, die hij niet helemaal opdronk. Valt ook niet mee met zo'n snotneus :)
    Toen om 0515 weer, en daarna sliep bij weer tot 0730 uur.
    Nu even snel ontbijten en douchen dan is het weer tijd voor badje en flesje..
    Vanmiddag moeten we naar het ziekenhuis voor de echo van ijzn hartje, vind ik heel spannend! Duimen jullie mee?

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Fijn dat Eelco een goede nacht heeft gehad Liesben (en jij dus ook).

Wij ook een goede nacht gehad!

Gisteren een hele drukke en ontregelde dag: 's morgens was ze op een gegeven moment ontroostbaar, dat is ze echt nooit dus ik was heel verbaasd. Wat bleek: blijkbaar had ze te weinig gedronken (mama had niet goed opgelet en niet gemerkt dat ze blijkbaar meer gedut en gesabbeld dan gedronken heeft) en ze had dus gewoon honger...! Dus in plaats van twee, kreeg Fee gister in de morgen drie voedingen.

's middags naar een hele drukke verjaardag. Fee dacht: mooi niet!! Ze heeft zo ongeveer de hele tijd liggen pitten, inclusief de rit heen (van bijna een uur). Dus: middagdutje van 12.00 tot 14.00 geslapen, daarna gevoed, daarna in de auto en dus weer geslapen, tot ongeveer 4 uur (inmiddels allang op de verjaardag), daarna was ze een half uurtje wakker (verbaasd om zich heen gekeken: wát een herrie!) waarna ze wéér ging slapen!
    Ik ben vervolgens nog even voor een "pitstop" bij mijn ouders langs geweest, die in de buurt van de verjaardag woonden. Daar hebben we allebei gegeten en is ze twee uur wakker geweest. Vervolgens weer drie kwartier terug in de auto (weer alleen maar geslapen). We waren om ongeveer half negen thuis, waarna ik haar dus gevoed heb.

En.... doorgeslapen tot vier uur!!! De knappert! En daarna ging ze gewoon weer slapen, tot vanmorgen kwart voor zeven (normale tijd dus)

Nog meer goed nieuws... Fee lacht!! Echt: mijn ouders hebben het nu ook gezien. Ach ik vond haar al zo leuk en schattig, maar nu ze lacht ben ik helemáál weg van haar!!! :D:D:D

Vandaag ga ik met haar naar het consultatiebureau, ben benieuwd!

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Alles leek redelijk tot goed!
    Er zit een heel klein gaatje tussen de 2 boezems in, maar daar hoeft sowieso niets aan gedaan te worden. Dat heeft trouwens iedere pasgeborene, maar dat moet sluiten. Maar bij 5% van de bevolking gebeurd dit niet.
    Er was een hele kleine twijfel over de grootte van de rechterzijde van het hartje..dit leek in eerste instantie iets vergroot, maar later weer niet. De cardioloog durft er eigenlijk zijn hand voor in het vuur te steken, maar om alle twijfel weg te nemen moet Eelco over 2-3 maanden nogmaals voor echo. Dan kijkt er een kindercardioloog uit het UMCU mee. Maar vooralsnog is hij gewoon goedgekeurd! Hij vond Eelco er ook goed uitzien wat betreft kleur en levendigheid. En die stoere knul van ons heeft niet gehuild, maar zich gewoon heel netjes gedragen!

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Liesben, kan me voorstellen dat je het spannend vind. Ik duim mee dat alles goed is!!!
    Oh wat fijn dat alles er zo goed uit ziet! Krijg altijd weer kippenvel als ik goede verhalen lees hier. En alleen maar beter toch dat er nog een keertje voor de zekerheid gekeken wordt?!

Miirrr, oh wat een slaperd zeg! Hier gister ook een drukke dag gehad en ze wilde dus echt niet slapen. Alleen als ze bij iemand op de arm lag, haha. 's Avonds thuis na de fles nog niet willen slapen (heel kort steeds en dan weer huilen). 23.30 uur dus nog een fles gegeven en toen sliep ze om 05.30 uur nog, heerlijk!
    En glimlachen, leuk! Ik heb het idee dat ze ook echt glimlacht, hoe kan je nou het verschil zien of het spiertrekkinkjes zijn of een echte lach?

Hier vanmorgen ook voor het eerst naar het cb.
    Gewicht 4 kilo (geboortegewicht 3 kilo).
    Lengte 55 cm (bij geboorte 50 cm)
    Hoofdomtrek 37 cm (?)
    Echt zo stom, was ik het groeiboekje vergeten. Had het al in mijn tas zitten, maar heb het er blijkbaar weer uitgehaald toen ik een wikkeldoek erin ging doen. Konden ze dus niks erin schrijven. Ga volgende keer wel vragen of zij het erin willen zetten. Toch leuker als zij het noteren dan ik.
    Daarna ruim een half uur met haar in een doek zitten wachten. Ze liepen een beetje uit. Gelukkig had ik d'r speen mee en kon ik haar redelijk rustig houden.
    Bij de arts was ook alles goed. Even advies gevraagd voor het spugen. Het kan inderdaad zo zijn dat ze te veel drinkt. Dat ze dus doordrinkt terwijl ze eigenlijk al genoeg heeft. Ook kan ik nutriton gaan proberen.
    Ze gaf trouwens aan dat ze al naar vijf voedingen mag! Hopelijk gaat ze de nachtvoeding dus binnenkort overslaan, ben benieuwd. Zeker met die nutriton trouwens, want daardoor schijnen ze voller te zitten en dus langer te kunnen slapen...
    Vanmiddag is m'n broer met de twee kleintjes geweest (2,5 jaar en 3 maanden). Was gezellig. S. heeft alleen maar boven gelegen en geslapen. Twee keer hoorden we een kort huiltje en daarna was het weer stil. Aan het einde bleef ze huilen en gingen we met z'n allen even kijken. Bij haar bedje wat staan kletsen en ze viel weer heerlijk in slaap, haha. Die lage mannenstemmen werken slaapverwekkend!

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    koolmees: je kan je fotoalbum ook prive maken, dan kunnen alleen mensen die vriendjes met jou zijn de foto's zien?

zeehondje: wat n gekak haha erg grappig! Dat wat jij omschrijft kunnen zeker krampjes zijn hoor. Inderdaad kan op het buikje liggen helpen, of wat warms zoals een kruik of jouw hand op haar buikje.

nikita: hoe gaaf he, als hij het voor het eerst voelt...! en die buik, wow maar jij hebt er dan ook twee ukkies in zitten he? van de zijkant is ie ook gewoon groot hoor haha

liesben: wat fijn dat alles op t eerste oog er goed uit ziet. En ook fijn dat ze voor de zekerheid nog n keer kijken over een paar maanden he?

miiir: alweer aan het werk, knap hoor! ik vond er nog niet veel aan vorige week... en wat n slaapkopje zeg, heerlijk! die 1 en 4 uur klinken ook wel heftig hoor, tenminste, ik neem aan dat je haar ook rond 22/23 uur voedt?

op het andere forum is iemand wiens man na 3 maanden pas de eerste luier heeft verschoond en hij kreeg er nog applaus voor ook. Het is toch ernstig? en van n ander meisje heeft haar man het nog nooit gedaan. ze ging voor het eerst een paar uur de deur uit en toen ze terugkwam bleek dat die kleine al uren huilde om een poepluier. ik had die vent de deur uit geschopt hoor, kan me daar echt kwaad om maken!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Huh, een vader die z'n eigen dochter/zoon niet of pas als het echt moet verschoond?! Belachelijk inderdaad.
    Mijn man kan echt niet tegen poep (moet bijvoorbeeld kokhalzen als hij de poep in de kattenbak ziet). Hij was dan ook erg bang voor de poepluiers van ons meisje. Maar hij doet het gewoon en het gaat hartstikke goed. Van je eigen kind kan je toch wat meer hebben denk ik!

13. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    het wordt nog erger, zij was even de stad in, kwam thuis, zit hij helemaal in de stress met zn kind op schoot die gespugd heeft en mama kan het opruimen! Ik kan daar echt niet tegen hoor, dat soort verhalen.... dit is toch niet normaal?

zeehondje, wat fijn dat alles goed was. die 37 cm is wel goed toch? Wat stom dat ze een half uur uitliepen... met zo'n wikkeldoek lukt nu nog prima maar bij ons is het eigenlijk al te klein geworden. Komt ook omdat ze haar beentjes altijd strekt en flink beweegt haha :D die blijft niet meer braaf in n doek gewikkeld liggen hihi.

Volgende keer de prikjes denk ik? Hier volgende week alweer de derde keer, wat gaat dat hard he? Annelynn is vrijdag gewoon alweer 4 maanden :$

14. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    Hoi Meiden,

We hebben de 20 weko ego gehad en eindelijk een babykamertje gevonden.. Alles was oke en en vonden alles helemaal goed in orde bij de baby ben zo trots en gelukkig nu hebben we het gevoel eindelijk te mogen genieten. ik heb ook het babytje gevoelt heel duidelijk tegen mijn hand aan schoppen.. We wilde niet weten wat het word dus dat is nog een verassing..
    Hoe is het verder met jullie meiden?

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo Josjo, dat gaat zeker snel zeg. Ik vind het ook snel gaan hoor, Sophie is alweer een maand. Zat al te denken 'over 11 maanden wordt ze al weer een jaar!'. Haha.
    Die 37 cm is gemiddeld inderdaad, maar weet even niet wat het bij de geboorte was, vandaar het vraagteken.

Mistery, wat fijn dat de echo helemaal goed was. En ook een kamertje uitgezocht en de kleine gevoeld. Super.

Sinds gisteravond nutriton gaan gebruiken. Bij de eerste drie flessen niet gespuugd. Vanmorgen wel een beetje gelijk na haar boertje. Maar ik denk dat ze een beetje te veel had gedronken, dus als het hierbij blijft ben ik helemaal blij.
    En ze heeft om 22.30 uur de laatste voeding gehad en vanmorgen om 05.30 uur hoorden we haar wakker worden toen de wakker van manlief ging. Ik ga duimen dat ze dit ritme blijft behouden (tweede keer dat ze om half zes wakker wordt).

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Klinkt goed Zeehondje..
    Eelco komt standaard (alsof hij een ingebouwde klok heeft :D) om 02:00 en 05:15 uur..
    Terwijl hij na de fles van laat in de middag vaak 5 uur of zelfs iets langer slaapt..

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hij gaat dus 's middags al in zijn 'nachtmodus'.
    Ja, hoe zou je dat kunnen opschuiven?

18. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Mistery...wat goed zeg een prachtige 20 weken echo...:D

Mmiiiir, wat leuk dat Feetje al echt aan het lachen is...zo bijzonder...en ze klinkt als een vrolijk meid hoor...

Liesben...wat fijn dat Eelco het zo goed doet...en zolang alles in orde is, en die extra echo alleen maar voor de zekerheid is, maakt het niet uit, toch, als er een keertje extra naar hem wordt gekeken.
    Hmmm...zou zo ook niet weten hoe je Eelco zijn ritme kunt veranderen zodat hij ´s nachts wat langer slaapt...misschien alleen maar een beetje geduld, en dat het over een tijdje vanzelf gebeurd...

Zeehondje...jouw meid doet het ook uitstekend zo te lezen....ongeloofelijk zeg dat die 3 beebjes van jullie ( Zeehondje, Liesben en Mmiiir ) alweer een maand oud zijn...

Josjo...jeetje zeg, wat een verhaal van die vaders...hier kijkt manlief er al naar uit...nou ja...tot hij de eerste poepluier ruikt denk ik...;)

Denk dat het net is zoals Zeehondje zegt, van je eigen kinderen is het makkelijker...( zelf ben ik een beetje bang voor overgeefsel, maar daar moet je gewoon door denk ik...neus dicht en opruimen maar... )

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Haha, overgeefsel kan ik ook niet zo goed tegen. Zeker niet voor het geluid dat het maakt. Als mijn man vanwege z'n migraine soms boven de pot hangt dan heb ik mijn oren dicht of zet de muziek hard aan.
    Opruimen moet je doen door het waspoeder overheen te gooien. Hierdoor kan je het makkelijk opvegen en ruikt het ook nog lekker :D

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Bizar he, hoe sommige "vaders" in het ouderschap staan?
    Hier staat papa elke nacht op om flesje te maken, werken of niet. Ik verschoon Eelco dan, en geef het flesje van 0200 ook. De fles van 2200 en 0530 uur geeft papa meestal. Voor een poepluier meer of minder draait hij zijn hand niet om.

Ik heb besloten om morgen het kolven en dus de bv nog wat verder af te bouwen. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, met dat gekolf. Mijn borsten en tepels doen enorm zeer, de produktie loopt terug. En Eelco lijkt het verschil niet te proeven ;)
    Het gevolg zal in eerste instantie wel zijn dat ik meer pijn (want stuwing) krijg, maar dat gaat wel over.

Deel Deze Pagina