Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @liesben: groot gelijk meis dat je verder gaat afbouwen. De allerbelangrijkste eerste moedermelk heeft Eelco ook gehad nu en het moet wel te doen zijn he. Pijnlijke tepels is eigenlijk nooit goed, dan zou ik ook afbouwen... Fijn dat je het als team kan doen, ook in de nachten he? Ik snap dat soort vaders ook echt niet en ben blij dat ik niet met zo'n man getrouwd ben :D:D

goede tip, waspoeder, alleen wij hebben alleen vloeibaar haha dat zal ik er maar niet overheen gooien he? Trouwens overgeven is hier nog niet gebeurd hoor. Beetje melk terug geven wel en dat ruikt ook zo maar dat is echt niet erg hoor :)

Ben ook de bv aan het afbouwen en we zijn van hypoallergeen naar gewoon overgestapt. Volgens mij begint dat nu zijn vruchten af te werpen in de vorm van langer slapen... vannacht 2.30 (Sjoerd gedaan) en daarna 7.00 maar meer omdat ik voor mijn werk haar nog even wilde zien en daar werd ze wakker van :D, kon ik wel ipv meteen op het werk kolven nog even zelf voeden. Ik zat er van te genieten want ik realiseer me dat het de laatste weken zijn... misschien zelfs nog maar 1 week :), ga het toch wel missen hoor. Nooit gedacht dat ik daar zo'n muts in was haha maar het is echt iets waar ik afscheid van moet nemen....

mistery, wat fijn een goede 20 weken echo! Dan voel je je toch een stuk geruster he? Ik denk dat wij mmm meisjes toch wel iets meer last hebben van onzekerheid over hoe het gaat, maar bij mij was dat na de 20 weken echo wel een stuk beter. Het is nooit weggegaan, maar het werd wel minder..

Nikita: hoe gaat het nu bij jou dan met de onzekerheid? Al wel wat beter geloof ik he?

oh my god wat verveel ik me dooooooood op mijn werk zeg! Miiir: heb jij niet nog een leuke baan voor mij? :D. Er is gewoon geen werk, ja wel wat klussen, maar geen dagtaak. Ik voel me hier zo overbodig.... dan was ik liever thuis hoor...

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, ik werk op een basisschool en heel soms komt het wel eens voor dat een kind midden in de klas spuugt. Vandaar de tip.

Hier geen tevreden meisje helaas. Het spugen blijft. Vaak pas 2 á 3 uur na de voeding. Net na het wandelen had ik haar even in de bak laten liggen. Even snel de was uit de droger gehaald en hoorde haar toen huilen. Had ze dus weer gespuugd. Zat op de mouw van haar jasje, op de doek onder haar hoofd en een natte plek aan de zijkant van de wagenbakbekleding. Dat is dus wel met een beetje kracht gegaan.
    Denk dat ik morgen de ha bel voor een afspraak.

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    zeehondje, al bij de ha geweest? Zou het verborgen reflux kunnen zijn misschien? Hoop het niet hoor, aan de andere kant, als je het weet kan je er ook iets tegen krijgen. Zo zielig als die kleintjes veel spugen...

Het is maar stil hier dames. Soms kan ik niet meer bijhouden wat er allemaal is geschreven en nu is het maar muisstil... denk dat iedereen of is werken, of onder een dekbed ligt verstopt? :D

Heb een gesprek gehad met mijn manager en ik krijg vanaf volgende week meer werk. Voor vandaag verveel ik me dus nog wel maar ach, bijna weekend... (nog 1,5 uur). Heb wel wat dingen te doen hoor, maar het zijn saaie klussen en zo lang er geen druk achter zit werkt dat dus niet bij mij... maar ik krijg het weer druk, mag ook weer een beetje het land in, dus wat meer combi achter de pc/in de auto en op pad, fijn! Heb dat wel gemist....

Hier iets vreselijk ergs... een collega is zwanger van nr 4 (binnen 5 jaar tijd :$) en nu heeft haar man verteld dat hij al een jaar een ander heeft waar hij ook verliefd op is en het nu niet meer weet.... oh wat lijkt me dat erg zeg!! Ik kan daar echt verdrietig om worden. Die kleine jochies maar ook zij, hoogzwanger en alleen maar ellende en in tranen, zielig vind ik dat....

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, fijn dat je weer wat meer werk gaat krijgen. Als je je zo verveelt wil je liever thuis zijn natuurlijk.
    En dat verhaal van je collega, wat erg lijkt me dat inderdaad. Ookal kiest hij straks voor haar en z'n gezin, nog lijkt het me als vrouw dan heel moeilijk om weer dezelfde gevoelens voor 'm te krijgen.

Nog niet bij de ha geweest. Het gaat sinds gisteravond best goed. Wel nog een beetje spugen, maar alleen kleine beetjes (mondjes teruggeven zeg maar). Ze heeft vanmorgen niet veel geslapen, maar nu ligt ze al bijna 2 uur in haar bedje te slapen! Ze wordt soms wel even wakker, maar dommelt dan weer weg. Ging net even filmen, d'r ogen op een kiertje. Dacht dat ze wel wakker zou worden, niet dus.
    Zo een vriendin op visite.

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    zeehondje, weet niet of je het al gebruikt, maar nutriton al geprobeerd?

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sinds maandagavond mee begonnen ja. Vandaag nog niet noemenswaardig gespuugd. Denk dat het gaat werken nu.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Zeehondje, zijn wij de enige overgeblevenen hier? ;)

Joehoe?

Fijn dat de nutriton helpt. Als ze het ook in bed heeft kan je her hoofdeinde nog wat hoger zetten, in het andere forum zit n meisje die dat ook doet en die twee handelingen samen werken super bij haar.

Hier n supersupersupernacht gehad!! Het was 22.30, 5.30, 8.00 heeeeeeerlijk geslapen!

Zo voor het eerst naar babyzwemmen, ben benieuwd!

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik ben er ook nog hoor!

Wil alleen niet te veel posten omdat dit toch eigenlijk een "zwangere dames" topic zou moeten zijn.. :)

Afgelopen maandag ben ik met Fee naar het consultatiebureau geweest. Ze is niet zo hard gegroed als jouw meissie, Zeehondje. Maar goed genoeg, ze volgt de curve met gepaste afstand: ze is wat kleiner dan gemiddeld maar groeit wel genoeg.
    Ze weegt nu iets meer dan 3600 gram (geboortegewicht 3200 gram, maar ze was nogal veel afgevallen in de eerste week. De afgelopen drie weken is ze meer dan 200 gram gegroeid, dus prima.

Ook alle ontwikkelingsdingetjes waren goed, maar ach, daar maak ik me ook écht geen zorgen over!

Ze huilt wel wat meer, lijkt meer last te hebben van haar darmpjes. Ze zit soms erg te persen, loopt dan helemaal rood aan en gaat vervolgens heel boos huilen. Ik denk dat het lucht is, aangezien ze nog wel gewoon regelmatig poept.

Verder alles goed hier! Ik zie er tegenop om komende maandag voor de eerste keer naar kantoor te gaan zonder mijn meisje. Ben de afgelopen weken en ook deze week wel een paar keer naar kantoor geweest, maar dan ging ze mee...

Dus de komende dagen nog maar even flink van haar genieten!!

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    He dames, ik zie dat ik jullie verwaarloosd heb.. laatste berichtje van 6 november.. sorry!! Zusje is inmiddels bevallen van mooie en gezonde zoon en ik heb vakantie en ben bezig met de babykamer. Vanmiddag 3D echo, ik zal wat foto's plaatsen en ook wat uitgebreider op iedereen reageren!!

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wij hoop vol rond 23:00 uur een "grote" fles aan Eelco gegeven. Bijna 165 ml kv (150+5), ik had dit overlegd met consultatiebureau. 's Nachts komt meneer namelijk om de 3 uur, dus we hoopten dat hij wat langer door zou slapen.
    Jammer, 02:15 uur en 05:15 uur. Man van de klok ;)

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Liesben ik hoop dat Eelco snel wat langer doorslaapt.
    Hier heeft het tot 4 maanden geduurd zoiets eer dat hij een voeding oversloeg en dat was die van 0:00 dan ipv bv die van 3:00

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach, waarschijnlijk heeft hij het gewoon nodig, dus is het niet erg. Hij krijgt 6 voedingen per dag. Maar overdag is het om de 4 uur, soms zelfs 5 uur. En snachts dus om de 3 uur. Maar hij groet er lekker van, en dat is het belangrijkste :)

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Heey meiden, hier ben ik weer evenjtes ;)

het gaat supergoed. Sinds 2 weken slaapt Stacey door.
    vandaag voeding gaan halen voor hongerige baby's want ze lust het aardig, soms teveel dus gaan we dit even proberen. ;)

@Liesben, ik kreeg van het cb de tip om haar eerder de late fles te geven, zodat ze nog niet in haar diepe slaap zit maar daarna haar lange-diepe slaap doet. Maar Ze was toen 2,5 maand.
    Het komt vanzelf dat hij wat langer gaat slapen straks, hij is nog zo klein en heeft het blijkbaar nodig.

@Zeehondje, als de nutriton werkt vooral blijven gebruiken. Als je merkt dat ze last krijgt van het spugen enzo echt ga naar de ha.
    Ik denk aan verborgen reflux, Stacey heeft het ook en sinds ze de medi heeft gaat het veel beter en blijf ook de nutriton gebruiken.
    Drinkt ze wel haar flesjes goed leeg??

@Hier, in januari ga ik een klein beetje weer onder het mes.... Ze gaan dan bindweefsel weghalen. Bij de knip is het lelijk gehecht en na een ontsteking blijft het nu heel pijnlijk op sommige punten. vd week bij de gyn geweest en die gaat het bindweefsel wegsnijden en open laten zodat het hopelijk zonder hechting mooi van binnenuit geneest.... Zie er best tegenop maar liever dit dan dat ik altijd die pijn hou en ons sexleven op het allerlaagste pitje blijft staan. :( Ik wil wel amar het doet zo'n pijn :( De pijnlijkste plek zit nl precies bij de ingang van mijn vagina....
    Als ze dat bindweefsel weg gaan halen doen ze gelijk ook een echo ivm de endometriose. Gewoon een check of er geen nieuwe cysten zitten. Ik slik de pil nu al bijna 3 maanden aan een stuk door maar heb een flinke doorbraakbloeding die nu al 1,5 week duurt en weer zoals voorheen, zwaar en pijnlijk, dus wil de gyn een check doen.

Stacey is alweer 3 maanden en zo'n lief vrolijk dametje :D
    Ze begint nu heerlijk te brabbelen en begint nu alles in haar mondje te stoppen hihi :)
    Ze heeft nu ook haar duimpje gevonden dus die speen kan de deur uit:)

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, hoe schattig!

Au, lijkt me inderdaad erg pijnlijk. Maar hopelijk wordt de pijn snel minder na de ingreep.

Het gaat inderdaad goed met de nutriton en ze drinkt haar flesjes (bijna) altijd leeg.
    Maar soms na een flesje of later erna zie je haar veel slikken en raar doen met haar mondje/tongetje. Ik moet zo zelf naar de ha (assistent) voor m'n vit. B12 injectie. Gelijk maar even vragen dus.

15. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Meiden....gister 2X helemaal goed gekeurd bij de 20 weken echo...:D:D
    Helemaal blij natuurlijk en morgen gaan we dus de kinderwagen bestellen.
    Volgende week nog een keer een 20 weken echo bij de afdeling prenatale geneeskunde in de FA kliniek, maar dat is alleen maar puur voor de zekerheid. Gyn. was dik tevreden....beiden liggen nu met hun hoofdjes naar beneden en trappelen vrolijk in het rond...was moeilijk voor bepaalde metingen en de foto´s....alleen zoonlief staat er mooi op...dochterlief verstopte zich liever...( zie album )
    Toch blijf ik de zwangerschap eng vinden hoor...ben super blij en opgelucht en zeker zolang ik de kindjes voel ben ik super tevreden, maar zal stiekem toch blij zijn als we ze over een maand of 4 veilig in onze armen kunnen houden...
    Verder gaat het goed hier....nog altijd geen harde buiken, maar wel bandenpijn en rugpijn....Denk dat ik volgende week ga beginnen met zwangerschapszwemmen, van de dokter mocht het gewoon en een beetje beweging zal goed voor me zijn...ondertussen al bijna 9 kilo aangekomen...:D

Zeehondje.....THX voor de tip i.v.m. overgeefsel, al hebben wij net als Josjo vloeibaar wasmiddel...maar misschien een klein reisdoosje kopen ofzo...;)

Josjo....het gaat beter met de onzekerheid hoor...maar zoals hierboven geschreven blijf ik het wel eng vinden, dit hele zwangerschaps gebeuren...geniet wel van alles...alle pijntjes, kwaaltjes en kilo´s die erbij komen....ook van de al behoorlijk stevige trappen die de kleintjes uit kunnen delen...en zeker als mensen naar mijn buik staren of er alweer een jas en broek te klein wordt...;)
    Jij nu lekker week-end en vanaf volgende week weer hard aan de bak...dan gaat de tijd idd. sneller ja....
    Wat een erg verhaal zeg van die collega van je.....heb er geen woorden voor...
    hihi...het was idd. rustig hier de afgelopen dagen...ik had niet veel te vertellen, was de dagen aan het aftellen tot de echo van gister...

Zeehondje...gelukkig helpt de Nutriton...ben benieuwd wat het is dat je ziet aan Sophie...

Mmiiiir...ow, spannend zeg en een grote stap je eerste werkdag...geniet nog maar van het week-end samen...

Jessie....super dat het zo goed gaat met je...

Liesben...goh...Eelco hou je idd. ´s nachts wel bezig ja...maar....zolang hij het goed doet neem je het er natuurlijk graag bij...alhoewel je denk ik van je eerste doorgeslapen nacht errug gaat genieten....;)

Vlinder, kan me voorstellen dat je even op je tanden gaat bijten en dat litteken een beetje weg laat snijden...kan me voorstellen dat dat niet prettig is...en hopelijk geen vervelende endo cystes etc...
    Stacey is een prachtig meisje hoor...

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vlinder, wat een droppie!
    Eelco doet ook verwoedde pogingen zijn duim te pakken, maar dat valt niet mee ;). Speentjes blieft meneer niet, mama's pink is daarentegen niet te versmaden...jammer dat die niet 24 uur per dag beschikbaar is.

Nikita, wat fijn dat de echo goed was! Heerlijk voor je!

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @nikita: super zeg, wat fijn, een goede echo! Het is toch echt n superspannend moment altijd. Ik kan me voorstellen dat het spannend blijft hoor, zeker met n tweeling maar hoop toch dat het steeds wat beter wordt met de onzekerheid, was bij mij wel :)

@jessie: ja schande! Nee hoor, lekker aan het klussen en vakantie vieren. Genieten! Hoe was de 3D? Ik vond dat echt super, hadden het bijna niet gedaan maar het was echt gaaf om te doen. Heb nu ook 2 fotootjes in haar fotoalbum geplakt (jawel, ben er aan begonnen :D)

@miiir: je hebt gelijk, laten we gauw een topic openen dan, iemand een idee voor een naam? De mmm mama's zou kunnen maar van mij mag die mmm stempel er nu ook wel af :D. Werken, tja, het is echt wennen, de eerste week vond ik het ergst maar het wordt echt beter hoor ....:);)

@zeehondje: fijn ja dat het helpt. Ik ben benieuwd wat de ha er van vond...

@liesben: hier precies hetzelfde, vanalles geprobeerd maar tot gisteren altijd ergens rond 3 uur, soms iets eerder. Ik zeg tot gisteren, want ik heb EINDELIJK een keertje wat langer geslapen, tot 5.30, toen kwam ze voor het eerst :D en vandaag voor het eerst rijstebloem proberen, ik ben benieuwd! Volgens mij kan je proberen wat je wil, maar blijkbaar hebben onze ukkies die voeding nog nodig... Ook al geprobeerd om overdag juist wat vaker te geven in de hoop dat hij dan voldoende voeding heeft gehad en minder nodig heeft snachts? Of ik kreeg de tip om snachts steeds iets minder in de fles te doen, maar ja ik gaf bv haha wat willen ze nou, dat ik zo lang mogelijk bv geef of niet?;)

@vlinder: he gats, niet fijn dat het alsnog moet. Bij mij was het op het begin ook pijnlijk, dachten we ook dat het niet goed gehecht was maar het is nu wel goed gelukkig... sterkte! Mooie foto, raakt stacey haar haren nu ook kwijt? Bij ons is bijna alles vervangen door nieuw en nu is ze blond :):)

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Nikita, super dat de echo goed was!! Weer een stapje dichterbij.:)

@Zeehondje, wat je schrijft over het slikken en raar doen met tongetje klinkt mij echt als (verborgen) reflux. Kaart het aan bij de ha. ;)
    Wat zei de ha??

@Josjo, ja ze heeft nu een kale baan op haar hoofdje hihi maar de haartjes die terugkomen blijven donker. mag best want haar oogjes blijven ligt. Donker haar met lichte ogen WAUW!! :D
    Wordt het alsnog blond of donkere ogen is dat natuurlijk ook helemaal mooi :D
    Hoe is het gegaan met de rijstenbloem??

@Nieuw topic, "aanstaande mama's uit de MMM zijn nu mama's" misschien een idee????

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #3439 zeehondje, 19 nov 2011
    Laatst bewerkt: 19 nov 2011
    Had dus een afspraak bij de assistent, ha was al weg. Maandag bellen voor een afspraak.

Hier ook de bovenkant/voorkant van het hoofdje al bijna helemaal kaal.

Vanmorgen gezellige ochtend in bed gehad met z'n tweeën ;).
    Maakte me wel een beetje zorgen, want Sophie sliep dus nog om half acht! Terwijl ze rond half twaalf is gaan slapen. Wow!

Het nieuwe topic kunnen we dan openen in het gedeeltje "mama's".

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Na vannacht ben ik helemaal jaloers zeehondje...tot 07:30 uur lesapen, wow! Wel heerlijk voor je!
    Hier was het 01:30 uur, 04:30 uur...en daarna bal. Huilen, krampjes...zo zielig. En toen alles over was (de krampjes dus) was het tegen 08:00 uur en had meneer weer honger ;)

Deel Deze Pagina