Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Aaahhhh...zo sneu krampjes (voor jou) maar helemaal voor de kleine. Heb je al wat gevonden wat hij fijn vind tijdens de krampjes?
    Hier 's nachts dus wel een goede slaper, maar overdag niet echt. Altijd met veel moeite, maar ja. Denk dat het overdag minder erg is dan 's nachts. Hoop dat hij snel minder last krijgt van krampjes en beter gaat slapen.

Gelukkig weer een goede poepluier net. Was al bang te moeten stoppen met de nitriton vanwege verstopping. Maar dat hoeft dus niet. Het gaat echt goed met het spugen en drinken. Door de andere fles en dikkere voeding drinkt ze een stuk rustiger.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik merk wat poepluiers wel dat hij nu meer flesvoeding krijgt. Nu poept ie ongeveer eenmaal per dag, soms een dag niet...met alleen borstvoeding had hij wel 3-4 poepluiers per dag..Vandaag heeft hij bijvoorbeeld nog niet gepoept.

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @liesben: hier was t juist andersom, met bv soms vijf dagen geen poepluier en nu elke dag!

@vlinder: beetje lange naam he.. :D

Wat vinden jullie dan van de m&m mama's? Of wie heeft er nog inspiratie? M

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja joh kon zo snel niks anders bedenken hihi :D

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nou, vanmorgen had ie weer een flinke poepluier hoor...en hoe :D:$

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Misschien een beetje 'domme' opmerking. Maar waar staat m&m voor?

Hier gaat het lekker. Spugen is echt heel erg verminderd. Heel soms nog een mondje. Wel hoor/zie ik weleens wat omhoog komen en dan slikt ze het weer door. Zelden moet ze hierbij huilen.
    Slapen overdag is wisselend. Vanaf de middag is ze veel wakker. Ook eigenlijk altijd na de één na laatste fles wil ze niet in haar bedje slapen. Vaak wel op schoot. Dus dan zit ik of m'n man met haar op de bank lekker tv te kijken.
    's Nachts slaapt ze super. Vanaf vorige week half zes - vijf uur - half zes - half acht - kwart over zes - half acht - ...
    Niks te klagen dus.

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik vind mmmmama's wel een leuke subtiele titel...

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Miirrr, leuke naam inderdaad.
    Zal ik 'm dan maar openen?

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden...snap best wel dat jullie een mama topic willen openen hoor...al vind ik het hier ook niet erg om over kale hoofdjes poepluiers te lezen...;)

Hier een heerlijk week-end gehad...de kindjes veel gevoeld en de kinderwagen besteld...Eigenlijk wilde we er eentje van Teutonia, maar hij paste niet in de kofferbak...en dat terwijl we toch een Audi A6 hebben...:$ dus een grote kofferbak maar jammer genoeg niet hoog genoeg...
    Dus hebben we er eentje van Trends for Kids genomen...die was ongeveer net zo duur en is ingeklapt duidelijk kleiner...onwennig gevoel hoor tijdens de proefrondjes door de winkel met zo`n grote wagen...;)over 4 maandjes is het zover...

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    M&M als in medische molen mama's maar de naam van miiir vind ik leuker! Zeehondje, als jij m wilt openen, prima, ik zit nu sowieso met m'n iPhone dus dat is niet handig :D

Jaaaa nikita, eindelijk n wagen gekocht! Leuk he! :)

Enne, we blijven hier wel spieken hoe t gaat met jullie hoor :)

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb daarnet de allereerste echte lach van oor tot oor gekregen van Eelco.....*smelt*

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, ja, dat is natuurlijk een grotere wandelwagen dan een enkele!

Hier volgens mij nu ook echte lachjes hoor, zal morgen even een foto uploaden dat ze lacht naar papa. Hij gaat dan met zijn vinger over haar mondje/lippen. Dit vind ze erg leuk!

Nieuw topic geopend bij de mama's. Maar ook ik blijf hier meeschrijven/lezen hoor!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/317256-mmmamas.html#post11395520

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik blijf ook hier meelezen en schrijven!
    Hoop dat de zwangere dames meer actief worden als wij ze niet overspoelen met ons babynieuws...

Ik ga meteen het nieuwe topic uit-checken!

14. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    vind het ook wel rustig hier...zal jullie mmmama´s wel missen...maar misschien lees ik af en toe wel stiekem bij jullie mee...vind het babynieuws ook hartstikke interessant...

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dat mag natuurlijk altijd Nikita!!!

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoi!!!

Ik ben even niet geweest, omdat ik mn plekje niet kon vinden hier op t forum nu ik zwanger ben. :)
    Ik kon t zelf nog altijd niet geloven, en had nogal moeite om te genieten.

Vandaag hebben we weer een echo gehad, en t was PRACHTIG!!!!
    Eerst een uitwendige echo geprobeert, maar door mijn overgewicht
    :)-> 88 kg, 1.65 mtr) was het niet erg duidelijk, dus dan maar een inwendige.
    En wat zagen wij?!
    Een complete baby, met armpjes, beentjes, een hoofdje, en met een superduidelijke hartslag! :$
    Was duidelijk te zien en te horen.
    Vruchtzak en navelstreng gezien, en dit zag er ook allemaal goed uit.

Baby is van kruin tot stuitje 3 cm op t moment, en heeft nog een klein stompje over van t staartje.
    Toen ik moest lachen omdat ik m zo mooi vond, zwom hij weg, en bewoog hij met zn armpjes.
    Ik ben 1 dag terug gezet, dus ipv vandaag 10 weken, ben ik morgen 10 weken zwanger!

We zijn er helemaal blij mee, echt geweldig om te zien!
    Nu gaat t genieten pas beginnen voor mijn gevoel, nu er een complete baby in mijn buik zit, die kan bewegen met armpjes en beentjes, en die weg kan draaien...
    Deze bevestiging lijk ik echt nodig gehad te hebben. :)

Iedereen een dikke knuffel, en nu kom ik hier wel meer kletsen, dat beloof ik ECHT!!!

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh Brabbel, wat fijn!
    En zo gaaf hè om te zien dat het echt al een mensje is nu?!
    Goed dat je nu kan gaan genieten. Doe dat volop, want de tijd gaat zo snel (ik mus het soms nog weleens hoor, het zwanger zijn).

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hai lieve meiden,

Ik ga ook meelezen bij de mmmama's hoor!
    Hoop over 2.5 maand ook lekker mee te kunnen gaan schrijven haha! :)
    Vind het geweldig om te lezen hoe de mama's van hun kleintjes genieten en hoe goed het allemaal gaat!

Ik heb even wat minder gereageerd omdat ik erg druk ben met werk en de babykamer. Daarnaast gaat het huishouden ook gewoon door en lopen hier ook nog 2 honden die mijn aandacht willen, dus had echt even geen tijd om uitgebreid te reageren.

Brabbel wat fijn dat alles goed was, maar hoe kan je nu een dag terug zijn gezet als je precies weet wanneer de bevruchting was? Wij werden een dag vooruit gezet, toen zei ik al meteen dat dat helemaal niet kon en inderdaad, bij de volgende echo's bleek het tot op de dag precies te kloppen.

Nikita, wat leuk een kinderwagen!!!
    Die van ons wordt over een maand geleverd, ik kijk er nu al naar uit om er trots achter te mogen lopen haha!
    Gaat alles verder goed met je?

En hoe is het met Koolmees en Jessie?

Hier gaat in principe alles goed, ik heb alleen enorm veel last van harde buiken. Als ik fiets, als ik een beetje flink doorloop, als ik van een stoel opsta, als ik een volle blaas heb en zelfs als ik gewoon op de bank zit... Soms zijn ze nu ook pijnlijk en verkrampt het echt, dus ik ga morgen het ziekenhuis bellen want ik vind het echt geen fijn gevoel en ook het idee dat mijn buik zo onrustig is vind ik naar.
    De kleine heeft er naar mijn idee gelukkig geen last van, die maakt nog net zoveel duikelingen als toen mijn buik rustiger was haha!

Ook heb ik sinds maandag prachtige steunkousen vanwege het vocht in mijn benen.
    Erg charmant, maar niet heus haha! ;)
    Morgen moet ik naar de podoloog vanwege mijn doorgezakte voet, ik ben benieuwd!

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    brabbel wat goed!!! Heel fijn dat je nu kan genieten hoor, de zwangerschap is zo bijzonder en natuurlijk ook met vervelende kwaaltjes en de nodige onzekerheid die wij mmm meiden wat meer hebben dan anderen, maar probeer ook vooral lekker te genieten van dit wondertje dat in jou groeit. Als ik nu naar Annelynn kijk kan ik me al haast niet meer voorstellen dat ze in mijn buik heeft gezeten...

Doortje wat lastig he, dat vocht! Ik had het ook vreselijk, begon bij mij ietsje later, denk rond de 32 weken... alle middeltjes geprobeerd maar uiteindelijk hielp er weinig echt. Hopelijk helpen de steunkousen. En 1 voordeel; je bent niet in de zomer hoogzwanger dus misschien is het wel lekker warm :D:D. Sterkte ook met die doorgezakte voet, bleegh je hebt wel pech zo zeg....

Ben ook benieuwd hoe het met de rest is, het is hier maar rustig...;)

Heb trouwens nieuwe foto's in mijn album geplaatst, voor wie ze wil zien, dan moeten we even vriendjes worden :)

20. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Brabbel...wat goed en nu lekker hier meekletsen hé...het is rustig hier sinds de mmmamie`s een eigen topic hebben...
    Hier trouwens de 12 weken ook nog inwendig gehad...

Doortje...ow jeetje meid...harde buiken...hier gelukkig nog geen last van gehad...maar zodra mijn buik ook maar een beetje gloeit of trekt ga ik meteen liggen...gelukkig kan ik dat ook want werk maar halve dagen...;) en dan vocht in je benen....hier ook nog geen last van...maar wel sinds een paar dagen rugpijn en pijn in mijn heupen...zeker ´s nachts...het inslapen wordt nu al moeilijker...

Josjo...ga nu je foto`s bekijken...

Hier morgen de 2e 20 weken echo...tot gister keek ik er super naar uit...vandaag had ik weer wat buikpijn en wordt ik toch weer zenuwachtig hoor...ben benieuwd of ze op die afdeling nog wat anders doen als de gewone gyn.
    Daarna mijn ouders bezoeken voor een week, manlief is ook op reis voor zijn werk...dus niemand die me mist thuis...alleen zal ik jullie wel missen...over 1,5 week ben ik er dan weer....

Deel Deze Pagina