Jah ik ben er ook nog Brabbel fijn dat alles goed is meid!! Geniet ervan! Hier alles ook goed met de kleine. Gisteren nog even met de angelsound naar het hartje geluiserd in bed Vorige week is helaashelaas mijn lieve papa overleden en begraven dus vandaar dat ik een tijd hier niet ben geweest. Hij was al een tijd ziek maar het is toch moeilijk te bevatten dat hij nooit meer terug zal komen...
Nikita, toch veel plezier bij de tweede 20 weken echo! En daarna lekker 'op vakantie'. Laat je lekker verwennen zou ik zeggen. Joekie, jeetje meid, en dat schrijf je hier zo even 'klakkeloos' op. Wat heftig. Ookal was hij al een tijdje ziek, het blijft een klap lijkt me. Heel veel sterkte meid.
Joekie, gecondoleerd, wat een verdriet, sterkte..... Vanaf wanneer hoorde je t hartje met de Angelsound? Ik heb m nl al klaar liggen..... La Femme, ben jij ook wat steviger-forser?? Omdat jij de 12 weken ook inwendig heb gehad. Dat is wel een nadeel bij mijn (flinke) postuur, dat t niet op de buik kon, nou ja jammer dan he?! Liever een duidelijke inwendig, dan een wazige op de buik. En jij een BOY+ GIRL wat leuk!! Ja, 2 meisjes, of 2 jongens was ook leuk, maar nu heb je van ieder wat. Geniet er van bij je ouders! Josjo, nu begin ik EINDELIJK te beseffen dat ik een kindje in mn buik heb. Dat had ik eerst niet. Eerst zien,dan geloven..... Maar nu ik armpjes en beentjes zie, besef ik me, dat ik een medebewoner heb, haha! Ik ben nu de aankomende maanden altijd samen met mn kind, en die groeit op mij verder.... Hoe appart, en bijzonder is dat toch. En idd als ik dalijk aan mijn dikke buik gewend ben, komt hij-zij er al weer uit..... ZIN IN! Doortje, wij hadden de eerste keer met de assistente verkeerd geteld kwamen we later achter, vandaag 1 dag verschil. Ach, die ene dag..... Zeehondje, ja moet genieten, wie weet is dit mn eerste en laatste zwangerschap, dus ik ga nu echt genieten voor 10! Maar als ik zie wat een mooi prachtig meisje jij er voor terug heb gekregen, denk ik: Is t al JUNI!? Hhaha, nee, eerst ff buikgenieten. Vraag aan alle dames: Wat MOET ik nog regelen? En wat KAN ik al regelen? Ik moet de verloskundige nog gaan bellen, , oepsie, heb er lang mee gewacht. KDV is niet nodig. Wat is nog meer ECHT nodig?! Ik ben nu in een compleet andere wereld dan voorheen, en ben de weg kwijt, dus please HELP! En wat kan ik alvast gaan kopen, of bijhouden? Iemand tips voor een mooi 9maandendagboek? Buikfoto's maken we al elke week.... Hmmm, iemand nog ideen?! Iedereen een knuffel!
Meiden, ben ik ook weer eens! Te lang geleden, I know.... Brabbel, ikhad echt schik om jou mailtje, je 'klinkt' een beetje als een warrige zwangere Tja, wat te regelen, kraamzorg kan al, verzekeraar ivm kraampakket, meer heb ik eigenlijk nog niet geregeld... Meid, wat heerlijk dat je eindelijk 'geland' bent en dat het besef er nu echt is!! @la Femme, ben benieuwd naar je 2e 20 weken echo, moet goed zijn toch aangezien het de 2e is?? We zullen je missen volgende week! @Joekie, ook van mij gecondoleerd met dit grote verlies! Kom later nog even verder tikken...
Thanks! Een mooiere titel kan ik me op t moment niet wensen: "zwangere" Okee Kraamzorg en verzekeraar ga ik nog doen!! Ik ging net ff op mn gemakje met de Angelsound aanklooien, onder t mom van: ach t zal wel te vroeg zijn, en ik te dik,haha! Maar ik hoorde net echt een hartje aan de linkse kant van mn buik. Heel duidelijk en normaal, niet te snel niet te langzaam. Hoe bijzonder is dat?! Ik ga zometeen mijn man verrassen met dit mooie nieuwtje, die zal t geweldig vinden!!
Brabbel ik had em met 8.6 wk in huis en gelijk geprobeerd. Met succes want er was duidelijk een hartje te horen! Leuk toch hè! Ik heb kraamzorg geregeld, de zorgverzekeraar gebeld ( die stuurt me een kraampakket toe in de zevende maand) Hoorde gelijk alles over aantal uren kraamzorg en vergoedingen. Heb me ingeschreven bij kinderdagverblijf en had met zeven weken de eerste afspraak bij de verloskundige. Het kopen doe ik zo af en toe. Ik heb nu een kinderwagen en wat rompertjes en ander klein spul. Ben nog niet gericht bezig zeg maar..
Brabbel: ik had een g maanden kalender, van SIS&SIS. Er is ook voldoende ruimte om vanalles te schrijven, maar er worden ook veel tips gegeven zoals bijvoorbeeld wat je allemaal moet regelen en hoe het met je kindje gaat in die week. Ik vond het echt een leuke kalender... Ennuh: wat dacht je van het kopen van de eerste schattige babykleertjes! Ik heb van de zomer een kort broekje gekocht. Kwam ik pas achter toen ik het Fee aan deed en ligt nu dus ergens onderin een laatje, om kado te geven aan een zomerbaby hihi..
Ha dames, met het schaamrood op de kaken kom ik me hier weer eens melden.. ik zie al iets staan van topic voor de moeders onze ons.. en de hoop dat de zwangere daarna terugkomen.. daar heeft het niets mee te maken hoor, ben gewoon druk geweest met van alles en nog wat en even wat minder op zp! Maar vanaf morgen ga ik weer werken, dus dan heb ik vast weer meer tijd Oké, ik ga nu even goed lezen en reageren!
@Nikita, wat fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was! 2x spannend natuurlijk.. En ik kan me heel goed voorstellen dat je het eng blijft vinden hoor.. ook ik heb best nog wel van die momentjes, zeker als ik me bedenken dat mijn zus onlangs zonder enige aanleiding met 32w is bevallen. Maar goed, hun ukkie doet het supergoed, en er is natuurlijk helemaal geen reden om te denken dat ik dit jaar nog mama ga worden. En bij een tweeling is het natuurlijk nog allemaal net wat spannender, maar goede begeleiding als ik het zo hoor, dus gaat vast goed komen! En jullie dus kinderwagen gekocht. Wij ook vorige week vrijdag.. dus je loopt prima op schema met dat soort dingen of wij heel erg achter @Brabbel, volgens mij was mijn eerste echo (8w5d) bij de vk ook nog een inwendige. En dat had niets met overgewicht te maken (voor zwangerschap 74 kg bij 1.81 meter), maar gewoon dat het dan beter zichtbaar is. En helemaal niet gek toch dat je die bevestiging nodig had. Zelfs na die echo's kon ik het maar met moeite geloven hoor.. dat er echt een kindje in MIJN buik aan het groeien was.. wacht maar tot je hem of haar gaat voelen, dan kan je er niet meer omheen Wat je moet regelen.. eh, vk is wel handig ja, kraamzorg ook (zeker als je een voorkeur hebt voor bepaalde organisatie), verder hebben wij ook alleen kdv geregeld in die eerste maanden hoor. Laat je niet gek maken door winkels die zeggen dat je met 15 weken het kamertje al besteld moet hebben.. wij hadden toevallig tijd met de 16 weken (gezien het werk van mijn man wist ik dat we meteen na de 20 weken echo weinig tijd zouden hebben, anders hadden we gewacht) en hebben toen meubeltjes gekocht, de kinderwagen hebben we pas vorige week gekocht (en daar zat tot onze schrik ook ruim 6 weken levertijd op). Ik heb een 9 maanden dagboek van Kikker, klik. En wat gaaf dat je de baby zelf met de angelsound hebt gehoord! @Doortje, jij dus ook druk met de babykamer! Foto? Vervelend dat je zoveel last hebt van harde buiken. Wat zeiden ze in het ziekenhuis? Ook vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt.. je moet er wat voor over hebben hè @Joekie, gecondoleerd met het overlijden van je papa. Wat ontzettend verdrietig meid. Dikke knuffel! @Sportmama, zwaai! Hoe is het met je? @Mama's, ik zal eens kijken in jullie "eigen" topic! Over mij: hier 2 weekjes vakantie gehad. Daarin de kinderkamer van kleur voorzien, enkele deuren geverfd, een paar dagen weggeweest in eigen land (Limburg) en de meubeltjes in elkaar gezet. Ik zal een foto van de kinderkamer in mijn album zetten.. een foto van de 3D echo staat er al. Afgelopen week nog wel even stress. Na de prachtige 3D echo op vrijdag waaruit bleek dat het hoofdje en beentje prima op de lijn liggen en het buikje ietwat mager is, vond de vk (die mij voor het eerst zag) op maandag dat mijn buik en dus de baby achterbleven in groei. En een 3D pretecho is nou eenmaal geen medische echo, dus ik moest dinsdag naar het ziekenhuis voor een groei-echo. En ondanks dat je weet dat het er de vrijdag ervoor allemaal goed uitzag, schrik je dan toch. En dan heb je ook nog zo'n yoga-juf die op zo'n beschuldigend toontje vraagt "je werkt nog fulltime hè, je weet dat je voldoende moet rusten, dat rust goed is voor het kindje?" Dus.. ik ben de laatste maanden goed gegroeid (zo'n 9-10 kilo nu), de laatste weken zegt iedereen dat mijn buik zo goed aan het groeien is en ik voel me goed, is het dan zo gek dat ik nog fulltime werk met 28 weken..? Maar goed, gelukkig voelde de gyn dinsdag 1x aan mijn buik en zei meteen "prima op schema".. Daarna met de echo hetzelfde beeld als 4 dagen eerder, alleen dan weer gegroeid natuurlijk. En wat bleek, ook met de 20 weken echo was het buikje al "mager", dus blijkbaar is dat gewoon de lijn die onze uk volgt! Over 2 weken nog wel een extra echo, want met 1 echo kan je geen groei meten, maar goed, maak me nu echt geen zorgen meer..
Ik schaam me ook diep dat ik hier al een tijd niet meer ben geweest SORRY! @ Zeehondje,Hoe is het met jou en je kleine meid? @ Sportmama,Jij ook zwanger super zeg gefeliciteerd! Wij hebben elkaar weleens op een ander topic gesproken. @ alle mama's hopelijk is het met jullie en je kleintje ook allemaal goed! Ik zit inmiddels al een hele tijd thuis i.v.m bekken en rugklachten dus dat is minder kan en mag bijna niets meer! Gelukkig gaat alles goed met ons kleintje dat is het belangrijkste! Fijne avond allemaal!
Leuk dat alle zwangeren weer actief worden nu wij mama's opgehouden zijn met het "bevuilen" van dit topic met nieuws over onze kleine schatjes...! Jessie; mooi kamertje hoor! Leuk die stoerige meubeltjes met die vloer en dat frisse groen. Nog wel een beetje kaal, maar goed, is ook niet af... Groeiecho-verhaal: ook mij hebben ze toen behoorlijk bezorgd gemaakt... Echt vervelend is dat. Blij om te lezen dat het een storm in een glas water was....!
Jessie, fijn dat alles zo goed gaat. En lekker fulltime blijven werken als je je er goed bij voelt toch? Heb ik ook gedaan totaan mijn verlof, gewoon vijf dagen in de week. En nu dus de groeiecho's maar zien als leuke extra echo's! Want zo te lezen gaat het gewoon allemaal goed met jullie kleine uk. Leuke kleur en meubeltjes! Char, jeetje wat balen dat je zoveel last hebt. Doet de rust je goed? Hier alles goed, lees maar in het mmmama's topic, haha.
Ja, ik vind het ook wel leuk dat er weer wat meer zwangeren actief worden Morgen ben ik 12 weken! Hoera!! Vandaag vertel ik het mijn werk en dan mag daarna iedereen het weten
Hai Dames, Meld me hier ook maar weer eens.. Mama's ga zkr ook met jullie meelezen, maar toch leuk dat jullie een apart topic hebben.. Brabbel oow wat mooi dat het al helemaal compleet was, k ben ook zo benieuwd naar mijn volgende echo.. Nik weet nog steeds niet welke wagen je hebt, k ben nieuwsgierig.. Liesben oow de eerste lach, wowwie ook al weer zo een speciaal moment.. Josjo ik ga je een uitnodiging sturen en dan even foto's spieken.. Doortje oow harde buiken lijkt mij niet fijn nee, vooral voor jou niet.. Zal zo wel verder lezen hoe het in het ziekenhuis was.. Joekie gecondoleerd, wat heftig zeg.. Een vraagje over de Angelsound, vanaf wanneer hoorde je het hartje, ik twijfel om hem aan te schaffen want miss maak ik me daardoor alleen nog maar gekker, maar het lijkt me wel super.. Morgen 12 weken leuk hoor en dan wordt het wereldnieuws..!! Brabbel ik heb me al wel aangemeld bij de verloskundige, maar voor de rest ook nog niet.. Ben vandaag bij unive geweest voor verzekering ten aanzien van koophuis gelijk even gevraagd naar de kraamzorg enzow ga niet aanvullend verzekeren want dan betaal ik meer aan de verzekering dan wat ik aan eigen bijdrage bij ben.. Voor de rest hier al wat pakjes in de huis voor de rest wachten we tot de 12 weken.. Oowja heb ook al wel een 9 maanden boekje.. En maak om de 4 weken foto's want er veranderd nog niet zoveel.. Even tussendoor een vraagje.. Wie wil er thuis of in het ziekenhuis bevallen en waarom.? Ik zou wel thuis willen, manlief wil het liefst in het ziekenhuis omdat hij van Curacao kom en het daar normaal is, nou wil ik dat best doen voor hem, maar ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat en waarom.. Jessie lkkr vakantie gehad en geklust aan de babykamer, leuk hoor.. Klinkt allemaal goed, gaat hard nu de weken of niet.? Char heavy zeg dat je thuis zit.. Vind je het zelf vervelend of heb je jezelf erbij neergelegd en doe je zoveel of weinig als je kan.. Nou hier alles goed.. Vorige week eerste echo gehad, zie ook album.. Alles goed prachtig knipperlichtje gezien.. Nu aanstaande donderdag intake verloskundige dus ben benieuwd en hoop een datum te krijgen voor mij volgende echo.. Krijgen donderdag ook de sleutel van ons eerste koophuis, dus tot de 12 weken druk druk druk met huis en feestdagen enzow, dus hoop dat de tijd gaat vliegen.. Zal hier zkr vaker gaan komen of het iig proberen..
Zoo sorry voor de vele enter, dat was niet express.. Haha is wel een heel lang verhaal zo maja de enter hoeven jullie niet te lezen..
Is indd alleen maar leuk en gezellig om hier weer actief te worden! @ Zeehondje,Zal zeker eens gaan mee lezen bij het mmmama's topic hoor ik immers over een paar maandjes ook bij! Goed om te horen dat alles goed gaat! @ Kaat,Ik ga in het ziekenhuis bevallen ook omdat mijn vriend dat ook een erg prettig gevoel vind en na de ICSI behandelingen gingen de artsen daar ook wel vanuit,En nu vind ik het zelf ook wel een fijn idee....Vind wel jij moet bevallen dus doe ook waar jij het prettigst bij voelt he? Over de Angelsound ik heb hem van iemand geleend en ga hem nu weer terug geven want ik had erg de neiging om steeds naar het hartje te gaan luisteren als ik mijn kindje even niet voelde.... @ Doortje,Hoe is het? Nog last van harde buiken? @ Joekie,Gefeliciteerd je bent vandaag 12 weken! Leuke reacties gekregen zeker? Ik neem wel rust maar valt niet mee,Ben normaal een enorme hyper actief bijtje die altijd van hot naar her rende dus dit valt best zwaar...Maar ik moet wel want mijn klachten worden niet minder maar erger en raak steeds meer oververmoeid en heb zelfs te horen gekregen van de gyn. dat ze me anders over een tijdje gaan opnemen als het zo blijft zodat ze me goed in de gaten kunnen houden.....Kreeg dus echt even flink op me donder want ik heb natuurlijk alles over voor mijn kindje! En daar gaat alles goed mee super goed zelfs! Dus nu moet ik niet meer overbelasten en echt rust nemen want wil niet het ziekenhuis in...Tenminste pas als ik ga bevallen....
Heej meiden! Leuk dat iedereen weer wat actiever is, gezellig! Mama's waar is dat topic van jullie want ik kan hem niet vinden! Brabbel hoe voel je je nu, kan je nu echt genieten van je zwangerschap? Je moet de kraamhulp een beetje op tijd regelen, anders krijg je straks misschien niet de uren waar je recht op hebt! Joekie, gecondoleerd met het overlijden van je vader... Wat ontzettend verdrietig! Ontzettend jammer dat hij jouw zwangerschap niet meer verder mee kon beleven. Kaat, ik moet in het ziekenhuis bevallen. Dat is omdat ik een medische indicatie heb vanwege een zeldzame chronische, neurologische ziekte. Daarom ben ik ook bij de vk op het ziekenhuis onder controle. Als ik geen medische indicatie had, moest het ook omdat we op 2 hoog wonen, maar dan nog zou ik het denk fijner vinden om in het ziekenhuis te bevallen. Als er iets mis gaat, heb je meteen alles bij de hand, maar aan de andere kant ken ik inmiddels genoeg mensen bij wie dat niet opging en het nog helemaal mis is gegaan. Thuis is wel knusser, maar al die zooi lijkt me ook niets haha! Als laatste reden is het omdat mijn man erg tegen de bevalling opziet en absoluut niet wil dat ik thuis beval haha! Jessie, wat een gedoe met die groeiecho zeg! Gelukkig is alles goed met jullie kleintje! Vind het wel naar dat een vk je zo op de kast kan jagen terwijl er helemaal niets aan de hand is! Petje af dat je nog fulltime werkt, ik weet wel dat als alles voorspoedig loopt het prima kan, maar ik houd 2 dagen op het moment al niet vol... Als de babykamer hier wat verder is gevorderd zet ik een foto neer, beloofd! Heb jij al foto's? Kaat, wat fijn dat alles goed is! En spannend hoor, de sleutel van jullie nieuwe huis! Moet er veel gebeuren qua verbouwen? Char wat heftig zeg, ik weet precies hoe het is om thuis te moeten zijn en rustig aan te moeten doen terwijl je nog zoveel wilt doen! Maar alles voor de gezondheid van jullie kindje hè, dat is toch het allerbelangrijkste! Hier ook oververmoeid en morgen is dan ook mijn allerlaatste officiële werkdag voor de bevalling... Had vandaag mijn functioneringsgesprek en die was heel positief, maar op het laatst vroeg mijn baas hoe het met me ging. Toen ik aangaf erg moe te zijn, vertelde hij dat hij dit al een tijdje in de gaten had en daarom met iemand van het bestuur overlegd had of ik nu al kon stoppen. Erg lief, maar ik moest wel even slikken. Mijn man vindt ook dat ik moet stoppen en mijn collega's ook, maar ik ben nog maar zo kort eigenlijk pas weer aan het werk! En dit is juist zo'n leuke tijd, wel druk, maar ook heerlijk met al die kinderen die nog geloven. Maarja, maandag doe ik samen met mijn duo-collega nog de Sinterklaasdag en dan geef ik het stokje dus over... moeilijk zeg! Mijn vk zal er wel blij mee zijn, zeker ivm. die harde buiken. Ik weet overigens ook dat ze niet alleen door de drukte komen, heb namelijk ook een blaasontsteking. Vanochtend toch even mijn urine laten testen bij de huisarts, bleef zo'n pijn in mijn buik houden, en heb nu dus een antibioticakuurtje. Ik wilde zo ontzettend graag zwanger zijn, dus nu zal ik het weten ook haha! Er blijft me weinig bespaard!
@ Doortje,Wij komen elkaar ook overal tegen he? Wel gezellig hoor! Het topic van de mmmama's is bij het bevallen forum ik moest ook even zoeken