Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @ Char: Ja, vandaag alles aan iedereen verteld op het werk. De rest wist het allemaal al. Nu hoef ik nergens meer geheimzinnig over te doen ;)

Jij moet effe aan jezelf gaan denken hoor!! Denk om de kleine!. Opgenomen worden is ook niks :(
    Sterkte ermee ;)

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
  3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mirr, wij willen het liefste even wachten met kleertjes kopen tot we t geslacht weten.
    Anders kopen we zo meteen heel veel unisex kleertjes, en hebben we de helft niet kunnen aandoen bij de beeb.
    Zou jammer zijn natuurlijk.
    Jessie, welkom terug!
    Hoe komt t dat je minder ga werken?
    Lichamelijk zwaar werk wat nu te veel word, of andere reden?
    Ik ga nog ff je foto’s spieken…..
    En de echo, wat leuk, lijkt me zo bijzonder!
    En fijn dat je nu gerust gesteld ben, soms dan weet je t ff niet meer he?
    Char1983, Wat naar dat je nu al thuis zit zeg!
    Doe t rustig aan, dikke knuffel!
    Joekie, :D GEFELICITEERD!!! :D
    Je bent vandaag 12 weken!!!
    En hoe reageerde je werk op t geweldige nieuws?
    Kaat, ik wil thuis bevallen, en waarom?
    Ik wil die viezigheid niet in huis hebben. :)
    Sorry, beetje rare gedachte gang, maar al die viezigheid, en de placenta in je container, BRRR!!!
    Het zou die week maar 30 graden worden, IIEEEEEELLLLL!!!!! :$
    En natuurlijk de geruststelling dat alles in het ziekenhuis aanwezig is, als er iets HEEL erg mis zal gaan met mij of de beeb.
    Doortje, hoe ik me nu voel? Ja, echt zwanger! :D
    Na de laatste echo, heb ik echt in de gaten gekregen dat er een beebje in mij groeit.
    Nu kan ik ook zonder angst/schuldgevoel over t kamertje na gaan denken, en over de toekomst met de beeb.
    Maandag de laatste dag, spannend zeg!
    Maar idd alles voor een goede gezondheid van jou en de beeb.
    We horen nl op 2 plaatsen een hartslag, dus dat kan niet van de beeb zijn.
    Zou t dan toch van mij zelf zijn?
    Dikke knuffel, Brabbel!

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Als je je eigen hartslag hoort kan je deze makkelijk tellen. Die van je kleintje gaat echt een stuk sneller, bijna niet bij te houden (+/- 140 pm). Ik moest aan het begin ook lang zoeken steeds en vond het best eng hierdoor.
    Succes!

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik had indd ook dat we met de Angelsound even goed moesten zoeken en dat duurde echt even,Ik werd er ook zenuwachtig van hoor.Maar wat Zeehondje ook zegt je eigen hartslag gaat minder snel als die van je kindje. Succes!

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabbel,
    Ik ben inderdaad 12 weken :) Lekker gevoel hoor haha

Over de angelsound.. Ik had de eerste keer één hand in mijn hals om mijn eigen hartslag te voelen en dan kon ik vergelijken m,et het geluid wat ik hoorde.
    Nu weet ik waar ik moet zoeken want ik hoor het hartje altijd op dezelfde plek.
    Tip: Als je richting je lies beweegt hoor je heel duidelijk je eigen rustige hartslag. Als je dan weer gaat naar de plek waar je denkt dat de baby zit moet je wel goed verschil kunnen horen want die gaat een stukkie sneller als die van jou!
    Succes meid!! Je moet er effe handigheid in krijgen!

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabbel, je schrijft dat je thuis wilt bevallen maar uit je berichtje waarin je het verklaard maak ik op dat je het ziekenhuis bedoeld? ;)
    Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen. Nu opent er bij ons ziekenhuis in maart een kraamhotel. Zit aan het ziekenhuis vast en daar is het mogelijk om in huiselijke sfeer te bevallen op de manier zoals jij het wilt.
    Ik zit te denken aan een bad bevalling en evt afmaken op de baarkruk.
    In ieder geval niet in bed. Dat is zo'n onnatuurlijke houding om te bevallen!
    De baarkruk vond ik altijd maar raar, maar ook mijn partner zal het wel een fijne houding vinden denk ik.
    Kan hij mooi achter me zitten en hoeft ie niet te zien wat voor ravage er daaronder wordt aangericht :D

Eén van jullie ervaringen hiermee?

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik wil NIET thuis bevallen, haha!
    Woordje NIET miste in mn zinnetje, snorry! :) :D

9. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Alles goed met de zwangeren dames?
    Ik koos ook het ziekenhuis uit om te bevallen, alles heb ik toen gewoon op het bed gedaan dat vond ik wel prettig. Uiteindelijk werd het natuurlijk een ks dus het was maar goed ook dat ik in het ziekenhuis was.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Char, wat vervelend zeg dat je al een tijd thuis zit, maar ja, je lichaam geeft toch echt aan dat je het rustig aan moet doen.. en wat je zegt, als het met de kleine maar goed gaat! Heb je wel fysiotherapie?

@Babykamer, er komen nog allemaal gave stickers met jungledieren tegen de muur, dus met die aankleding komt het wel goed!

@Joekie, hoera 12 weken vandaag! Welkom bij de eerste mijlpaal (nou ja, die test en eerste echo waren natuurlijk ook behoorlijke mijlpalen..) ;) Ik zou even navragen hoe je vk of gyn denkt over de baarkruk, want volgens mijn zw-yogo-juf kan je in het ziekenhuis sowieso niet op de baarkruk bevallen en doen sommige vk's het ook niet ivm de houding van de vk!

@Waar bevallen, hier ook nog twijfel.. eerst wist ik zeker dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen. Redenen: 50% van de vrouwen die bevalt van de eerste moet alsnog naar het ziekenhuis, pijnbestrijding bij de hand, met persweeën in de auto lijkt me niet best en ook omdat je toch best verhalen hoort over dat het tijdens of net na de geboorte misgaat en dan heb je in het ziekenhuis wel alles bij de hand. Waarom ik nu dan toch twijfel.. omdat mijn gevoel zegt dat als alles goed gaat, thuis toch wel de fijnste plek is.. Manlief maakt het niets uit, die legt de beslissing echt bij mij. Maandag weer vk, ik kan me voorstellen dat ze er dan eens over gaan beginnen, of we er al over nagedacht hebben.. Haha, lees nu over placenta in container.. hier meerdere keren per week nieuw leven (melkveebedrijf) en ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht waar dan de nageboorte blijft.. ik denk eigenlijk in de mestput?!

@Kaaat, wat super dat je een mooi knipperlichtje zag op de echo. Nu aan meer mensen vertellen, of wacht je tot de 12 weken? En gefeliciteerd met jullie huis!

@Doortje, ik ga er denk ik ook nog wel wat van zeggen hoor.. natuurlijk moeten ze je doorsturen als ze het niet vertrouwen, maar ik vraag me echt wel af hoe terecht dit was. Ik heb inmiddels foto's van de kinderkamer in mijn album staan. Wat jammer zeg dat je nu weer moet stoppen met werken, maar als je al aangeeft dat 2 dagen eigenlijk al te zwaar zijn, en als je leidinggevende het ook aan je ziet, en je ook nog veel harde buiken hebt, dan is het natuurlijk wel beter. En blaasontsteking, altijd naar!!

@Brabbel, ik ga niet minder werken hoor.. nou ja, wel minder dan de week voordat ik vakantie kreeg want dat was dan wel weer erg druk, maar voorlopig nog gewoon 40 uur. Na mijn verlof ga ik terug naar 32 uur. Over het hartje horen, het hartje van je baby klopt veel sneller dan je eigen hart, in jouw stadium geloof ik wel meer dan 160 slagen per minuut, dus dat verschil hoor je zeker (zou niet goed zijn als je eigen hart zo snel slaat in rust)! Het kan overigens zo zijn dat je het hartje op 2 plekken hoort, want je kan aan de buik en rugzijde van de baby zitten. Misschien eerst bij je man luisteren hoe een "trage" volwassen hartslag klinkt?

Hier gaat het verder goed. Gisteren partnerles van de yoga gehad, dus manlief weet nu alles van verschillende ademhalingen, pershoudingen en massages :) Ukkie was wel even onder de indruk denk ik, want gisteravond was hij/zij behoorlijk rustig, maar dat wordt vandaag voldoende gecompenseerd!

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Char ik zou het ook heel moeilijk vinden om zo rustig aan te doen, maar je weet waar het voor is he, hopelijk geeft dat je toch een beetje rust..

Doortje blaasontsteking is nooit fijn en al helemaal niet als je zwanger bent..
    We moeten haast niets doen aan het huis.. Alles verven, maar dat mag ik niet dus manlief en paps gaan aan de slag en 1 vloertje moet vervangen worden en dan kunnen we erin.. De tuin doen we in het voorjaar..

Joekie wat fijn dat het nu iedereen het weet.! Lijkt me zo gaaf.. Hier op het werk al wel veel mensen want die wisten waar ik mee bezig was, maar prive nog haast niemand... Alleen naaste familie maarnog geen vriendinnen kijk er echt naar uit om het ze te vertellen..:)

Brabbel ik zou het ook moeilijk vinden denk ik om de juiste hartslag te vinden, ga er tog wel 1 bestellen denk ik..

Jessie wat leuk samen naar yoga..:) En ga je ook zo uitnodigingen ben benieuwd naar je kamertje..

Wat lief dat jullie allemaal op mijn vraag over het ziekenhuis of thuis bevallen hebben gereageerd.. Mijn moeder is van ons alle 4 thuis bevalle en heb daarom denk ik altijd onbewust in mijn hoofd gehad dat ik dat ook zou doen en helemaal niet bij nagedacht over de voor en nadelen.. Nu wel wat meer en bij ons ziekenhuis is ook een kraamhotel en dat lijkt mij wel wat..:)
    En over de placenta op Curacao is het normaal dat je de placenta begraaft in de tuin waar je bent geboren, of waar je het eerst woont, dus dat willen wij ws ook gaan doen.. Vind het ook wel wat viezig maar wel iets moois..

Fijne avond allemaal..!

12. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hallo allemaal, ik kom weer eens wat vaker typen hoor, we hebben sinds kort een laptop, ideaal!
    Het gaat heel goed met me. Minder moe als voorheen. Ben een weekendje naar Wenen geweest met collega's en zelfs dat gesjouw door de stad ging met goed af. De baby's doen het super. De gyn was hardstikke tevreden afgelopen dinsdag tijdens de controle. Mijn dochter was mee en vertelde 's middags in geuren en kleuren op school dat ze 1 baby zag gapen en 1 zag duimen....

Ik lees hier veel over de angelsound. Ik heb hem niet en ga hem denk ik ook niet aanschaffen. Maar ik heb natuurlijk meer controles waardoor ik hem niet echt mis. Lijkt me wel een bijzonder ervaring!

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met La Femme is? Hoop dat ze gauw weer een xtje komt posten!

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He Sportmama! Zie dat je zwanger bent van een tweeling gefeliciteerd!

14. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    :) Ik zie dat het weer te lang geleden is dat ik hier heb gepost :)

Maar hier gaat het prima. Inmiddels een 3d-echo gehad met hele mooie plaatjes en een mooie DVD voor later, voor de geinteresseerden: zie mijn album. Verder begonnen met de babykamer (van de muursticker staat ook een foto in mijn album), ook de meubeltjes zijn inmiddels binnen en moeten nog in elkaar gezet worden.
    Hier is vandaag het kraampakket van de zorgverzekering binnen gekomen, met heel veel gaasjes, verbanden, etc. :p
    Deze week heb ik een groeiecho gehad, waaruit bleek dat het hoofd en de buik 2 wk voor lag, ons kleintje komt dus niet veel tekort :D Volgende week heb ik een afspraak bij de gyn en wordt er meteen bloed geprikt, nu maar hopen dat het gewoon een stevig kindje is en er geen suiker ofzo speelt. Maar dat wachten we maar even af.
    Verder gaat het hier prima, ik voel me nog steeds goed en hoop dat dat nog even zo blijft.
    Zo te lezen gaat het hier met iedereen in z'n algemeenheid wel goed, fijn! Ik blijf meelezen en ga proberen om toch eens wat vaker wat te posten en dan ook persoonlijker naar jullie te reageren ;)

15. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    koolmees, fijn dat alles goed gaat! Ik heb je een vriendschapsverzoekje gestuurd want ik ben erg benieuwd naar je foto´s.
    Char, jazeker, het zijn TWINS!!! In het begin moest ik wel aan het idee wennen maar nu voelt het zo goed! Het gaat gelukkig ook heel goed met de kleintjes en met mij! Fijn om te lezen dat het met jou ook goed gaat.
    Iedereen, een fijn Sinterklaasweekend gewenst!!

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bedankt Sportmama!

Jullie ook allemaal een fijne Sinterklaas en een goed weekend!

17. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Sportmama: als het goed is kun je nu de foto's zien!

Ook vanuit hier een fijn sinterklaasweekend toegewenst :)

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hallo dames daar ben ik weer met een updatje!

Ik heb GELUKKIG! Nergens last van.
    Alles gaat goed hier, incl. hormonenbuien, en vergeetachtigheid….
    Aankomende maandag heb ik intake gesprek bij de gyn, en dan donderdag de nekplooimeting.
    We wilde deze wel laten doen, want stel dat ons kindje Down heeft, of iets dergelijks, moet je je er toch op voorbereiden vinden wij.
    Het is en blijft ons kindje vinden wij, ongeacht Down of wat dan ook.
    Dus ik ben benieuwd, stiekem is t wel erg spannend natuurlijk, maar ook leuk om weer ff ukkie te mogen bekijken.....

En ik moet me nog steeds :) (schaam) :) aanmelden bij de verloskundige…..
    Ik vergeet t steeds, of ben te laat met bellen.

Mijn Angelsound had ik pas geleden geprobeerd, toen dacht ik t hartje te horen, nu blijkt t die van mezelf te zijn. :( Bummer!

Namen heb ik al die tijd een lijstje van bijgehouden, en nu is mijn man ook actiever geworden in namen zoeken, en bijhouden.
    We hebben voor een meid, en jongen al een naam, maar deze hebben beide nog niet de "wow!" factor.....
    In het nieuwe jaar gaan we met t kamertje beginnen, en dan gaan we met ongeveer 16-18 weken alles bestellen!
    Zin in!!!!!

Aankomende week als de Sint t land uit is, gaan de kerstkaarten hier meteen op de bus.
    We hebben in de kaart een tekstje gezet over onze zwangerschap.
    Ik ben volgende week 12 weken zwanger, dus dan wil ik niet al te lang meer wachten met vertellen!
    Ben benieuwd hoe iedereen zal reageren!
    Veel mensen weten t al wel, maar dan weet echt IEDEREEN t, en mag er vrijuit over gesproken worden.
    Toch wel spannend als ik eerlijk ben.... :)

Hoe staat t er voor met de buikjes van iedereen?
    Ik moet zeggen dat ik best behoorlijk groei. :)

Iedereen een goed weekend!!

19. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Brabbel1988: spannende week dus volgende week, duimen voor een mooie uitslag! Fijn dat het zo goed met je gaat, op naar alle verdere voorbereidingen.
    Hier hebben we ook nog geen namen bedacht, wel al een beetje over nagedacht, maar wordt toch wel tijd dat we ons er wat meer in gaan verdiepen :)

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Brabbel,Wij wilden eerst ook de nekplooimeting laten doen uiteindelijk na een gesprek met onze gyn. toch niet gedaan.
    Maar snap jullie reden heel goed hoor als het toch zo is dan kan je er wel op voorbereiden. Hoop natuurlijk op een goede uitslag!
    Wat een leuk idee trouwens om het op de kerstkaarten aan te kondigen! Daar komen vast hele leuke reacties op! Ik vond het ook erg moeilijk om langer dan 12 weken me mond te houden,Waardoor de meeste mensen die heel dichtbij ons staan het al vrij snel wisten.

@ Koolmees,Valt ook niet mee om een mooie passende naam te kiezen voor je kindje...Wij wisten het gelukkig al een tijdje wat we wilden...En wie weet dat ineens DE naam voorbij komt en dat jullie denken JA dat is hem!

Deel Deze Pagina