Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Nog even over die bv: gaat lang moet altijd vanzelf... Ik ben de enige op het mmmama's topic die (nog) bv geeft. Maar je kunt er wel echt op rekenen dat ieder kraamzorg jr hierbij helpt tijdens de kraamtijd...

Gemene trapjes, nu al, nikita? Dat worden sterke beebjes...! :D

(leuk dat er weer gezellig gekletst wordt hier, nu wij weg zijn...! Gaat ook weer over zwangerschap zoals het hoort.... Maar kom vooral eens langs op ons mama-topic! Gezellig om contact te houden......)

2. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Katalaya welkom! Geeft niks hoor als het nieuws nog niet geland is;), heel herkenbaar!
    La femme, ik zag de foto van je kinderwagen. Mooi en lichtgewicht dus? Ik weet nog niet wat we willen maar ik onthoud je tips! Ow, als ik dat zo lees dan staat me nog wat te wachten met bewegingen in de buik. Hier alleen 's avonds wat plopjes dus nog redelijk rustig vergeleken bij jou!
    Hier verder alles goed, sinds vorige week kan ik echt alleen nog maar positiekleding aan dus ben aan het shoppen geslagen...
    Meiden, hierbij ein-de-lijk een buikfoto van mij!!! Met nieuw tuniekje:

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even fotootjes bekeken. Mooie buiken en kamertjes/aankopen!
    Aan het begin miste ik m'n mooie zwangere buik heel erg. Dat is nu gelukkig al een stuk minder. Anders had ik heel snel weer zwanger 'moeten' worden, haha!
    Geniet ervan zou ik zeggen, voor je het weet blijft er alleen nog maar een 'blubber' buikje over :D.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh, wat een mooie foto's zie ik voorbij komen!! Ik heb nog niet echt een zwanger buikie dus moet nog even wachten :)

Morgen 14 weken! Heerlijk hoor, weer een week verder!

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Mmiiir, is dat eigenlijk lang dat jij borstevoeding geeft?? Ik vind het wel meevallen...hop zelf de eerste 3 maanden borstvoeding te kunnen geven...maar ja, heb dan ook nog geen ervaring en dit is puur gebaseerd op dat wat ik in boekjes lees..;)

Sportmama...lekker buikje krijg je al...:D

Zeehondje...heb jij een blubberbuikje dan??

Joekie...lekker hé...weer en weekje verder...tel ze hier ook nog af hoor...

Hier wordt het slapen erg moeilijk...ok. het was ook wel volle maan de afgelopen dagen...maar heb ´s avonds van die restless legs en dat is echt vervelend...verder kan ik moeilijk ademen in sommige posities of doet de buik zeer...op het moment slaap ik soms met 4-5 kussens om me heen...
    2 onder mijn hoofd, 1 tussen mijn knieen, 1 half onder en tegen mijn buik, en gister avond vond ik uit dat het ook heerlijk is dan nog een kussen tegen mijn rug te leggen...helemaal ingebakerd dus...als dan de benen niet zeer doen slaap ik heeeeerlijk....;)
    Volgens mij merk ik ook echt wel de verschillende karakters van de beebjes... Onze meid is net zo`n druktemakertje als ikke...zij trapt er de hele dag vrolijk op los...onze boy is veel rustiger...tot vanochtend was ik weer eens bezorgd om hem omdat ik hem bijna een hele dag niet had gevoeld...en hij trapt ook veel zachter en minder gemeen dan zij...maar vandaag voelde ik ze volgens mij weer allebei...:)

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik vind het ook niet lang hoor! Voorlopig ga ik gewoon door. In januari wordt het misschien 50/50 omdat ik dan ga werken. Maar ik kolf al een tijdje vooruit, dus ik hoop in ieder geval 3 maanden vol te maken, liefst langer.

Het is wel veel meer gedoe dan flesjes! Zeker met een tweeling... Ik ben per voeding toch wel drie kwartier zoet, met een flesje is het maar een kwartiertje. Maar ik heb er geen hekel aan hoor!

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    @Nikita; wat bijzonder dat je dat verschil kunt voelen! Weet je zelf wie waar ligt, of is je dat verteld?

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, dat vroeg ik me ook af ja. Hoe weet je nou welke van de twee je voelt? Ze kunnen toch ook opeens gedraaid zijn ofzo?

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    mooie foto's meiden! Enne Katalaya: proficiat meid! Fijn dat het nu eindelijk zo ver is he? lekker van genieten!

Nikita, oei, nu al moeite met slapen.... ik sliep ook vaak met voedingskussen, heerlijk! Heb dat ding vooral tijdens de zwangerschap gebruikt en niet echt met voeden...en voor je restless legs: kussen onder het matras aan je voeteneind, dat ligt trouwens sowieso heeeerlijk :D

Over voeden gesproken, heb dat 4 maanden en 1 week gedaan. Wilde het 3 maanden en heb het dus nog langer kunnen doen. Voelde ook goed omdat ze 4 weken te vroeg was, heb het eigenlijk dus vanaf de uitgerekende datum iets meer dan 3 maanden gedaan :)

hier verder alles goed, de eerste paar keer omrollen is n feit (trots!) en ze sabbelt aan fruit en groentehapjes, heel komisch! Oh en n kerstkaart gemaakt met haar er op. We hebben 2 foto's gebruikt maar 1 staat in mijn album. Als de kaart klaar is zal ik wel n voorbeeldje komen spammen :D

10. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Josjo...nog een kussen dus...arme manlief...hij heeft al bijna geen plek meer in bed...;) Hoop dat het moeilijke slapen met de volle maan te maken had en dat het nu dus weer langzaam beter zal gaan...

meiden...het is vaak wel gissen hoor wie nu hoe ligt...Maar juist na een echo weet ik het natuurlijk zeker...
    Maar sinds 17 weken ligt het jongetje rechts en het meisje links...denk dat ze niet meer kunnen verplaatsten, lijkt me sterk dat ze met vruchtzak en al nog van plek kunnen wisselen en dat ze dus alleen nog maar kunnen draaien in hun eigen vruchtzak...zeker het meisje doet dat denk ik...dan voel ik haar een paar dagen van onder tegen mijn blaas en darmen, dan weer van boven...jongetje voel ik heel veel boven rechts in mijn buik, soms tegen mijn ribben...als ik iets in het midden voel vraag ik altijd aan mijn buik wie het is...;) Het is wel grappig om zo tegen je kindjes te praten...al zal ik er af en toe best wel naast zitten met wie ik denk te voelen...;)

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Inderdaad erg leuk om zo contact te hebben met je kleintjes!!
    Spannend hoor, dat er gewoon twee kindjes komen!!

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoi hoi!
    Sorry voor de lange afwezigheid, maar man, de vermoeidheid begint toe te slaan hier!
    In het weekend om 19.00 naar bed gegaan, om 00.30 eruit om te plassen, 03.00 terug erin, en doorgeslapen tot 11.00!!!!!!!!:$ :$
    Niet meer normaal toch????

Maar goed, ff snel bijgelezen over Katalaya's testmoment, over kinderwagens, namen die ik niet mooi zal vinden :cool: ;), en veel meer.....
    Maar mijn hoofdje vind t de laatste week ook erg leuk om voor vergietje te spelen, dus erg veel meer is er niet blijven hangen, snorry,daarvoor.

Hier alles lekker, zie bovenstaande.....
    Vandaag afspraak gemaakt met Jan de Koning uit Ochten voor de geslachtsbepaling bij 16 weken. :D
    Zin in!!!

Afspraak gehad week bij de vk, allemaal erg goed, beebje goed gehoord, en alles was goed, behalve t gewicht. :)
    Mag niet te veel aankomen omdat ik al overgewicht heb.
    Ook heb ik al een zwangerschapsstreep,t is een lichte, maar t is er wel echt een!!!!
    Hoe gaaf is dat wel niet!!!!!!
    Ik is blij met streep! (En mijn man snapt er niks van! :cool:)
    Ook heb ik enorme striea,(of hoe schrijf je dat?!) op de voorkant van mn buik...
    Vroeger schommelde ik ook heel erg met gewicht, en daardoor had ik al wat strepen, maar nu is t helemaal erg geworden....
    So be it, alles voor ukkie!

Van de week nog aanmelden voor kraamzorg, en dan is alles gedaan....

Begin januari met de bazen rond de tafel over verlof praten.
    Hier nog een buikfoto, en tot ziens dikke knuffel voor iedereen!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even een fotootje;
    In m'n bed wilde ik niet slapen, maar ik was toch wel erg moe -->

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh, ik wilde deze hier eigenlijk helemaal niet plaatsen, haha. Verkeerde topic :D. Ach, wel leuk toch?!

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jazeker!!! :)

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Zwanger!
    Liesben:15-10-2011 - JONGETJE!
    Nana33: 28 -10-2011 - MEISJE!
    Doortje25: 06-02-2012 - MEISJE!
    Jessie80: 10-02-2012 - verrassing!
    Char1983: 17-02-2012
    Koolmees: 28-02-2012 - verrassing!
    La femme Nikita: 31-03-2012 - waarschijnlijk JONGEN + MEISJE
    Mistery: 01-04-2012
    Cashewnoot: 11-05-2012
    Sportmama: 16-05-2012 - tweeling
    Joekie: 12-06-2012
    Kaaat: 04-07-2012

Bevallen!
    Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van dochter Lotte
    norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van dochter Senna
    Vlinder: 09-08-2011 - 17-08-2011 bevallen van dochter Stacey
    Josjo: 18-07-2011 - bevallen van dochter Annelynn
    Sloppyslayer: 04-08 bevallen van een dochter Suzannah Joann
    Mmiiiiir: 16-10-2011 is "Fee" geboren.
    Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van Sophie Jasmijn

Welke behandeling?
    Cashewnoot: 1e ICSI,1e kindje
    Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje

Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap

Jessie80: 3x clomid, 2x o.i., 1e zwangerschap
    Joekie: 2e ICSI, 1e tp
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Kaaat: 2e ICSI,
    Kaat2000:2xIUI, 1e zwangerschap
    Koolmees: 4x clomid, 3 x o.i., 1e zwangerschap
    La femme Nikita: 3e IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Mistery: 2 x icsi
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    Sportmama: 2e IVF, 2e kindje
    Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui

Afspraken, echo's e.d :
    Cashewnoot: 17-10-2011 2e echo
    Joekie: 18-10-2011 1e echo
    Sportmama: 03-11-2011 controle gyn + echo, 02-01-12: 20 weken echo + geslachtsbepaling
    Jessie80: 22-12 controle vk
    Koolmees: 04-11-2011 echo Fontys, 26-11 pret-3D-echo, 30-11 groeiecho, 01-12 controle gyn
    La femme Nikita: 17-11-2011 : 20 weken echo

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Met weer nieuwe mensen erbij dacht ik: het lijstje weer eens opzoeken! Ik moest wel ver zoeken hoor.. bericht 3335! Werken jullie 'm allemaal weer bij?

Ik kom vanavond nog wel even terug voor reacties op iedereen..!

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zwanger!
    Nana33: 28 -10-2011 - MEISJE!
    Doortje25: 06-02-2012 - MEISJE!
    Jessie80: 10-02-2012 - verrassing!
    Char1983: 17-02-2012
    Koolmees: 28-02-2012 - verrassing!
    La femme Nikita: 31-03-2012 - waarschijnlijk JONGEN + MEISJE
    Mistery: 01-04-2012
    Cashewnoot: 11-05-2012
    Sportmama: 16-05-2012 - tweeling
    Joekie: 12-06-2012
    Kaaat: 04-07-2012

Bevallen!
    Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van dochter Lotte
    norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van dochter Senna
    Vlinder: 09-08-2011 - 17-08-2011 bevallen van dochter Stacey
    Josjo: 18-07-2011 - bevallen van dochter Annelynn

Sloppyslayer:
    04-08 bevallen van een dochter Suzannah Joann
    Liesben: 11-10-2011 bevallen van Eelco
    Mmiiiiir: 16-10-2011 is "Fee" geboren.

Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van Sophie Jasmijn

Welke behandeling?
    Cashewnoot: 1e ICSI,1e kindje
    Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje

Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap

Jessie80: 3x clomid, 2x o.i., 1e zwangerschap
    Joekie: 2e ICSI, 1e tp
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Kaaat: 2e ICSI,
    Kaat2000:2xIUI, 1e zwangerschap
    Koolmees: 4x clomid, 3 x o.i., 1e zwangerschap
    La femme Nikita: 3e IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Mistery: 2 x icsi
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    Sportmama: 2e IVF, 2e kindje
    Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui

Afspraken, echo's e.d :
    Cashewnoot: 17-10-2011 2e echo
    Joekie: 18-10-2011 1e echo
    Sportmama: 03-11-2011 controle gyn + echo, 02-01-12: 20 weken echo + geslachtsbepaling
    Jessie80: 22-12 controle vk
    Koolmees: 04-11-2011 echo Fontys, 26-11 pret-3D-echo, 30-11 groeiecho, 01-12 controle gyn
    La femme Nikita: 17-11-2011 : 20 weken echo

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Zoals beloofd ;)

@borstvoeding, nee, ik denk inderdaad ook wel dat de kraamhulp heel veel kan betekenen en uitleggen rondom de borstvoeding, maar vind het ook vooral leuk zo'n avond.. al was die eerste avond wel heel erg belerend, afgelopen keer was leuker! Ik zou ook graag in elk geval de eerste 3 maanden bv geven en zit te denken om bijvoorbeeld wel 1x te kolven per dag als ik weer ga werken.. maar goed, eerst maar eens zien hoe het gaat!

@La Femme, het schijnt echt wel te kunnen hè een tweeling voeden op bv. En dat het bij je moeder niet lekker liep zegt niet zoveel, als ik iets begrepen heb van de infoavonden is dat wij allemaal in een tijd geboren zijn dat er snel werd gezegd "stap maar over op de fles".. en nog steeds hoor. De kleine van mijn zus is net 4 weken oud en zij kreeg vorige week al te horen op het CB dat ze anders maar een voeding moet vervangen door kunstvoeding, zoveel werk anders voor haar (ze kolft de helft van de voedingen om zekerder te zijn dat haar zoontje genoeg binnenkrijgt).. dus iemand die hartstikke gemotiveerd is om bv te geven, krijgt ook nu nog gewoon zo'n advies! We grappig hoor, dat je je kids zo goed uit elkaar kunt houden.. ik vind het af en toe al moeilijk genoeg om te interpreteren wat ik nu weer voel..

@Sportmama, begint ook al een mooi buikje te worden zeg.. en die plopjes, dat is inderdaad nog maar het begin. Maar wel iets waar je lekker van kan genieten :)

@Joekie, pas maar op, de weken gaan steeds sneller.. tenminste de tijd tussen 20 en 30 weken is echt omgevlogen wat mij betreft!

@Josjo, wat een leuke foto's in je album. Ik zag trouwens net het geboortekaartje, maar je zou echt niet zeggen dat ze 4 weken te vroeg was met haar 3500 gr en 50 cm!

@Brabbel, zo dan was je toe aan een weekendje bijslapen! Hopelijk ga je je nog wel wat beter voelen, want daar is het 2e trimester voor hè.. Fijn dat bij vk alles goed was. En het is inderdaad beter om niet teveel aan te komen, maar ze zullen je daar ook wel in begeleiden toch? Tenminste hier kan je via de vk ook afspraak maken met diëtiste om je verantwoord te laten eten tijdens de zwangerschap.. En met bazen over verlof praten, verwacht je problemen? Hoeveel dagen/uren wil je weer werken na je verlof, weet je dat al?

@Zeehondje, ook al was het dan het verkeerde topic, het is een dropje hoor!! Mag je vaker spammen..

Met mij gaat het oké. Gisteren even een instortavond na 3 dagen werken en 2 avonden weg, maar avondje bank heeft me goed gedaan. Bij de gyn was dinsdag alles in orde. Qua buikje zit onze uk nog steeds onder het gemiddelde, maar wel tussen de lijntjes en duidelijk gegroeid over de afgelopen 3 weken, dus we hoeven niet meer terug naar de gyn! Toch weer hele geruststelling :) Hij/zij werd nu geschat op bijna 1800 gram en bij de geboorte op ruim 6 pond.. prima toch?!

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jessie: Thx over de foto's :D enne ze was 45 cm en 2910 bij geboorte, weet niet waar die andere getallen staan?

Nikita, niet al die kussens EN n voedingskussen in bed :D je man moet ook nog naast jullie drieën en al die kussens passen he :D ;)

Brabbel, ik zie niet echt overgewicht op die foto hoor...? Mooi buikje al hoor en geweldig ja, die streep! :)

Deel Deze Pagina