Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dank jullie wel voor jullie lieve woorden.

Ik ga mijn abbo op dit topic opzeggen, maar I'll be back!

*kuss*

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He Sportmama,heb het indd al gelezen en vind het zo erg voor dr wij kletsen toen geregeld op het topic toen we nog met de behandelingen bezig waren waar jij ook zat,Toen ik zwanger bleek ben ik eigenlijk niet lang meer gebleven op dat topic...Vond het zo fijn dat ze zwanger was van een tweeling en nu jeetje wat oneerlijk allemaal zeg!

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Char nog gefeliciteerd met jullie ondertrouw!
    2012 beloofd een prachtig jaar voor jullie te worden!!!

Nikita, zo’n slangetje is gewoon los verkrijgbaar bij de Baby-Dump!
    En ook bij de Prenatal geloof ik.
    Neutral kan je hier gewoon bij de supermarkt halen, ik weet niet hoe dat in Duitsland is.

Ben erg nieuwsgierig naar jullie namen!
    Mijn beste vriendin heeft haar kindje ook een Scandinavische (Russische) naam gegeven, vond het origineel en leuk gevonden!
    Wij hebben een Japanse naam, alleen weet niemand dat ie Japans is volgens mij haha!

Katalaya, ik vind het zo erg voor je!
    Had het zo anders voor je gehoopt en gedacht ook…
    Heel veel sterkte meis en een hele dikke knuffel!

Kijken jullie naar Serious Request van 3fm?
    Het glazen huis staat hier in de stad en ben gisteren even wezen kijken, hoewel ik normaal nooit zo van die dingen ben vond ik het wel even leuk om van dichtbij te zien.
    Wat een happening wordt daar ieder jaar van gemaakt!

Ook heb ik gisteren een bellypaint gehad, dat vond ik ook superleuk!
    Hier een foto, wel al een beetje vervaagd want toen had ik mijn truitje er alweer overheen gehad.
    Bekijk bijlage 208935

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Lieve Katalaya, ik ken het gevoel zo goed en vind het zo erg voor je....ik hoop dat het vandaag weer beter met je gaat en dat je het snel achter je kunt laten....je klinkt in ieder geval super sterk...wel vervelend van je `voorgevoel `, hopelijk kun je dat de voglende keer achter je laten...ik kon het bij mijn volgende zwangerschappen niet en ben echt heel lang onzeker geweest...en stiekem nu nog altijd...maar zie nu dat je het waarschijnlijk niet mer zul lezen...in ieder geval wachten we hier op je hoor...♥

Doortje...wat een mooie tekening op je buik...waar kun je zoiets laten doen?? THX voor de tips i.v.m. een slangetje, en ga echt eens kijken voor Neutral de volgende keer dat ik boodschappen doe.
    Hoe gaat het trouwens met jouw onzekerheid nu??

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Als eerste Katalaya wat ontzettend verdrietig en hard zeg.! Ik wens jou en je man heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies en hoop je idd snel hier weer te zien.! Dikke knuffel.!

Joekie oow wat leuk dat mams mee gaat..:) Zou toch leuk zijn als ze al wat kunnen zien, het is mogelijk..:)

Jessie hoe was het bij de vk?

Oow ik kijk er nu al naar uit om alle beebskleertjes te wassen, leuk leuk leuk..

Nik ben echt super benieuwd naar jullie namen.. Is wel leuk als het niet heel veel voorkomt toch.. Al zijn sommige namen die veel voorkomen ook wel erg mooi..:)
    En ja morgen ben ik pas helemaal gerust, maar dat had je elders ook al wel begrepen.. Al heb ik er wel vertrouwen in hoor, moet mezelf gewoon niet gek maken.. Maar ook daar weet je alles van..;)

Doortje super cool je buik joh.! Ga ik ook zkr laten doen en het miss wel gebruiken voor het geboortekaartje heb al wel wat ideetjes.!:) En ben ook wel heel benieuwd naar jullie naam, je maakt het wel heel spannend..:) Gelukkig hoef ik daar niet nog heel lang op te w88..:)

Nou hier is me vakantie van februari iig goed gekeurd nu me plan voor de rest van mijn vakantie dagen na mijn verlof nog.. Ik hoop dat ik er volgende week iets over hoor, maar denk pas erna, want ja veel mensen zijn er volgende week niet op kantoor dus ja..:)

Zal hier miss nog wel komen maar iig alvast hele fijne kerstdagen..!!!

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Doortje, wat een mooie buikschildering zeg!!!
    Vorig jaar hadden we ook afgesproken om dit jaar langs te gaan bij serious request, omdat het lekker dichtbij is. Maar ja, met een kleintje daar gaan staan zien we toch niet echt zitten. Dus nu maar via de tv volgen, is ook leuk.

En zo'n slangetje moet ik ook maar eens aan gaan schaffen dan, haha. eerlijk gezegd wist ik niet dat je die speciaal daarvoor los kon kopen.

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    nou, ben eens gaan kijken op duitse site`s....en daar wordt je ook niet echt wijzer van...er word in forums regelmatig gevraagd naar welk wasmiddel je moet gebuiken voor babykleding, maar zoiets als Neutral wordt nergens genoemd.

Alleen dat je erop moet letten dat het niet te sterk ruikt en beter is een color wasmiddel omdat in het andere, bijv. voor witte was. bleekmiddel zit.

Ook kun je de kleertjes een keer extra spoelen als je onzeker bent...
    Het heeft ermee te maken dat je zeepresten aan de kleertjes uitslag kunnen veroorzaken bij de baby´s.
    Daarom ook geen wasverzachter...dat laat ook iets achter in de kleding waarop de gevoelige babyhuid kan reageren.

Dus dat weten we ook weer...;)

Denk wel dat ik de volgende keer als ik in NL ben gewoon 1 of 2 flessen Neutral mee ga nemen...:D

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nikita, mijn vriendin vertelde vandaag dat ze Persil Sensitive gebruikt.
    Die heeft nog wel een fris geurtje, Neutral is helemaal zonder geur.
    Heb nu al Neutral in huis, maar als het op is ga ik denk over op de Persil, want ik houd ervan als het zo lekker fris gewassen ruikt. Is op hypoallergene basis, dus net zo goed als Neutral. Misschien kun je Persil wel in Duitsland krijgen!

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Even snel ego.. Later of morgen meer..

Lieverds de echo was prachtig.. Lkkr aan het bewegenN maagje al een beetje gevuld wat erg goed was want dat betekend dat het werkt.. En beeb lag met de beentjes gestrekt voor de foto komt niet vaak voor dat ze de beentje al helemaal strekken maar mijne deed niet anders :D Staan 2 nieuwe fotos in me album..

Lieverdjes allemaal een super fijne kerst.! Kussjess

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goeie tip Doortje ga ook eens voor de persil kijken!

Kaaat fijn dat de echo goed was! Zo geweldig he dat bewijs dat het heerlijk aan het bewegen is! Geniet ervan!

Voor het geval dat ik hier niet meer kom...

Iedereen hele fijne feestdagen en een heel mooi 2012 toegewenst met onze mooie wondertjes!

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Kaat, wat heerlijk dat de echo goed was!
    Super dat de kleine het zo goed doet en je het al lekker hebt zien bewegen!

Jullie ook allemaal een hele fijne kerst toegewenst!

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Katalaya, wat verschrikkelijk voor jullie!! Een hele dikke knuffel en ik hoop dat we je heel snel weer terug mogen begroeten hier..

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @all, ben nog steeds een beetje in shock door berichtje van Katalaya wat ik nu pas las.. maar toch even nog reacties op jullie!

@Sportmama, ook al zo'n naar berichtje.. kan me voorstellen het je enorm bezighoudt. Dikke knuffel!

@Kaaat, is het gelukt met je verlof? Om het zo te regelen zoals jij graag wilde? Ik heb nog zoveel vrije dagen dat ik waarschijnlijk een heel eind kom dit jaar zonder ouderschapsverlof op te nemen. Ik ga op papier dus niet minder werken, maar in de praktijk van 40 naar 32 uur. En met babykamer en kleertjes bezig zijn is inderdaad erg leuk! Klinkt lekker, Curaçao! En jippie voor weer een goede echo!!

@Char, gefeliciteerd met je ondertrouw! Heb je er nog iets speciaals van gemaakt? Of alleen even snel langs het gemeentehuis? Hier is het kaartje inmiddels ook gekozen, van Belarto, laten we drukken bij plaatselijke drukker waar we ook trouwkaarten hebben laten maken. Vandaag heb ik de aanvraag voor offerte en proefdruk de deur uit gedaan. Hier geen info avond in het ziekenhuis, maar wel begin januari een avond bij de vk over de bevalling.. ik ben benieuwd!

@Josjo, bij de Ikea dus ook leuke dingen voor de kleine? Ik ga volgende week nog shoppen met mam voor de laatste dingen.. scheelt dat we het geslacht niet weten, anders was ik denk ik ook doorgeslagen ;)

@Koolmees, leuk je weer eens te zien hier! En bedankt voor complimenten! Jij hebt dus een baby die voorligt op schema.. hier eentje die ietsje achterligt.. maar niet zorgwekkend gelukkig. Hopelijk is bij jullie de 32 weken echo ook alleen maar een geruststelling!

@Kwaaltjes, hier begint buikje nu echt te groeien, maar ik besef me heel goed dat er genoeg meiden zijn die met 25 weken al zoveel "last" hebben van hun buik als ik nu! Afgelopen weken wel veel last gehad van bandenpijn, heel raar dat je dat kunt voelen als spierpijn in bovenbenen, dat wist ik dus niet.. verder is slaappatroon wat onregelmatig, maar meestal val ik wel weer in slaap als ik even naar de wc ben geweest.. en nu in de vakantie mooi elke middag een uurtje op de bank.. bevalt ook goed ;)

@LaFemme, ik heb de kleertjes gewoon gewassen met een kort programma. Je kan je eigen wasmiddel gebruiken, maar inderdaad beter om geen wasverzachter te gebruiken.. nou doe ik dat nooit, dus maakte voor mij niet uit!

@Doortje, fijn zo'n goede echo! Is inderdaad grappig dat ze dan kunnen schatten wat het gewicht is. Was bij ons met 31w4d 1800 gram. Hebben ze ook geschat wat geboortegewicht zal zijn? Hoe was de partneravond bij de gym? En wat een leuk kamertje zeg! Ik ben erg benieuwd naar jullie Japanse naam! En leuk dat je bij het glazen huis bent geweest.. hier vandaag plaatje aangevraagd.

@Namen, hier worden het echt Nederlandse namen, daar waren we het snel over eens.. gelukkig inmiddels ook over welke namen het precies worden.. Zijn er ook nog dames die aan doopnamen doen? Wij wel, maar die waren snel gekozen..

@Zeehondje, alweer bijna beginnen dus.. wennen! Is dat 2 januari al, of nog een weekje later?

Met mij gaat het verder prima! Donderdag naar de vk geweest en zij was tevreden, een consult uit het boekje. Daarna de box uitgezocht en naar Scheveningen gereden voor Wicked. Voor alle musicalfans: het is een aanrader! Hebben jullie dat nu ook, dat je regelmatig terugdenkt aan kerst vorig jaar.. wij zaten toen vast in Dublin (sneeuw..), eerste ronde met clomid 50 had niet tot eisprong geleid en toen kwam ook nog mijn zusje met het goede nieuws dat ze zwanger was (wat natuurlijk ook goed nieuws was, maar wel rauw op ons dak viel aangezien hun zoontje pas 9 maanden was en ik het dus nog niet verwacht had).. wat kan er dan toch veel veranderen in een jaar..

Voor iedereen, geniet van deze speciale kerst met dat kleine wonder in je buik! Fijne feestdagen!

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Doortje, 9 jan. weer beginnen.
    En ik denk zeker ook terug aan vorig jaar. Ook nieuwjaarsdag zal ik nooit vergeten. Toen vertelde broer dus dat ze zwanger waren van de tweede. Gelukkig konden wij twee maanden later toen ook feestvieren.

Allemaal fijne dagen gewenst!

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wauw!!! Errug mooi zeg!!!

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Iedereen hele fijne dagen meiden!!
    Voor ons de laatste met zijn tweeen :) Heerlijk idee!

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zo meiden...allemaal een fijne kerst gehad...
    Wij wel hoor, ondanks dat het heel rustig was en manlief veel moest werken...Gister was hij vrij en hebben we het babykamertje helemaal leeg gehaald( was nog een halve rommelkamer;))...volgende week gaan we het kamertje halen en dan kunnen we het meteen opbouwen...;):D
    Aan de muren zullen we niet veel doen, ze zijn egaal wit en we hangen wel een poster ofzo op...we gaan in de zomer verhuizen dus echt veel zin heeft het niet daar veel energie in de steken...

Doortje...THX, ga Persil Sensitive ook onthouden...

Kaaatje...zie ons andere topic i.v.m. je echo...;) Lekker genoten van de kerst en dat je het goede nieuws kon vertellen??
    We hebben het geprobeerd met een wc- rolletje...maar manlief hoort niet veel...even dacht hij iets te horen, maar we hebben geen idee hoe de kindjes liggen op het moment...in verschillende forums staat inderdaad dat je het vanaf week 26-27 moet kunnne horen, maar op een verloskundige website las ik ook pas vanaf week 32...dus we maken ons geen zorgen en proberen het gewoon nog een paar keer...

Jessie...hier ook een onregelmatig slaappatroon, en slaap ook regelmatis ´s middags even...ben echt blij dat ik maar halve dagen werk...
    En jullie hebben ook de namen? Je weet niet wat het wordt hé, dus een jongens en een meisjes naam paraat?
    Wij denken ook vaak terug aan de kersts van afgelopen jaar...waren idd. niet zo leuk...dit jaar hebben we er ook niet veel aangedaan maar dat was onze eigen keus, we kijken gewoon al teveel uit naar kerst volgend jaar.

Joekie...hier dus ook een heerlijk idee...laatste `rustige´ kerst...dat zeiden ze in de zomer op de FA afdeling al tegen ons...;)

18. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Zwanger!
    Doortje25: 06-02-2012 - meisje

Jessie80: 10-02-2012 - verrassing!
    Char1983: 17-02-2012 - Weten het zelf wel
    Koolmees: 28-02-2012 - verrassing!
    La femme Nikita: 31-03-2012 - jongen + meisje
    Mistery: 01-04-2012
    Cashewnoot: 11-05-2012

Sportmama: 16-05-2012 - tweeling
    Joekie: 12-06-2012

Brabbel1988: 20-06-2012
    Kaaat: 04-07-2012
    Katalaya: 03-08-2012

Bevallen!
    Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van dochter Lotte.
    Norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van dochter Senna.
    Vlinder: 09-08-2011 - 17-08-2011 bevallen van dochter Stacey
    Josjo: 18-07-2011 - bevallen van dochter Annelynn.
    Sloppyslayer: 04-08 bevallen van een dochter Suzannah Joann
    Liesben: 11-10-2011 bevallen van Eelco.
    Mmiiiiir: 16-10-2011 is "Fee" geboren.
    Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van Sophie Jasmijn.

Welke behandeling?
    Brabbel1988: 10x IUI, 1 IVF mislukt, ICSI> TP2, zwanger van 1! 4 cryo's over. 1e kindje, 1e zwangerschap.
    Cashewnoot: 1e ICSI,1e kindje
    Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje
    Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap
    Jessie80: 3x clomid, 2x o.i., 1e zwangerschap
    Joekie: 2e ICSI, 1e tp
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Kaaat: 2e ICSI, 1e tp
    Kaat2000:2xIUI, 1e zwangerschap
    Katalaya: 5xIUI, IVF1+cryo, IVF2 = 1e zwangerschap, 3jr mmm
    Koolmees: 4x clomid, 3 x o.i., 1e zwangerschap
    La femme Nikita: 3e IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Mistery: 2 x icsi
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    Sportmama: 2e IVF, 2e kindje
    Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui

Afspraken, echo's e.d :
    Joekie: 27-12 echo 16 weken, 17-01 20 weken echo
    Char1983: 28-12 controle gyn. nu iedere 2 weken.
    La femme Nikita: 30-12-11 prenatale echo + 02-01-12 controle gyn
    Doortje25: 30-12 Controle vk
    Sportmama: 02-01-12: 20 weken echo + geslachtsbepaling
    Brabbel1988: 4-01-2012: Geslachtsbepaling Jan de Koning
    Koolmees: 04-01-2012: Groeiecho
    Koolmees: 11-01-2012: Afspraak gyn
    Brabbel1988: 11-01-2012: VK
    Kaaat: 12-01-2012 VK
    Kaaat: 20-01-2012 16 weken echo geslachtsbepaling bij dr. Papa

19. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Thanx voor alle lieve berichtje.. Ja een echo is tog het mooist wat er is..:) Ben nu al verslaafd.!

Jessie wat fijn dat je nog niet zoveel last hebt van de kwaaltjes.. Dat je iig nog kan slapen en bandenpijn wel al, lijkt mij pijnlijk ja..
    Oow Wicked is dus echt leuk, ik wil ook.! Hou echt wel van musicals en Scheveningen is sowieso leuk.!
    Ja fijn he zoveel vakantie dagen.. Ja ik hoor het denk ik volgende week.. Ik werk nu 36 en wil sowieso terug naar de 28 en dan op 0 uren basis om de zondag op de groep blijven werken.. Maar die 28 is dus 3 om 4.. En dan wil ik tot het einde van het jaar verlagen naar 2 om 3.. Deze week ben ik er 2 dagen dat de rest er niet is, dus zal sowieso nu nog niets horen helaas..
    En ja Curacao, whaaa zoveel zin in.!!:)

Joekie hebben ze gister iets kunnen zien van wat het wordt.??

Nik jammer dat je manlief nog niets gehoord heeft met het wc rolletje, nou nog even afwachten, het zal vast gaan lukken.. Vrijdag alweer een echo, misschien dat je dan weet hoe ze liggen dat jullie het idd beter kunnen horen..

Fijne dag!

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoi allemaal!!!
    Iedereen fijne dagen gehad?
    Hier wel, weer goed verwend, met cadeaus, lekker eten, en veel liefde en aandacht voor elkaar!

Ik lees nog steeds mee,maar op de een of andere manier komt er steeds niks van t posten.....
    Maar ik heb ook niet zo veel te vertellen eigenlijk.....:)
    Alles gaat goed, geen klachten ofzo, dus tja......

Iedereen een dikke knuffel!! :)

Deel Deze Pagina