Als allereerste allemaal een super mooi, stoer, leuk en gezond 2012 toe gewenst.! Het mag nog net toch.? Joekie hadden ze kunnen zien wat jullie verwachten op de echo.? Oow en babypark heel groot, is ook bij mij dichtbij, eerdaags maar even langs.. Wat heb je al veel spulletjes in huis, dan wordt het ook echter of niet.? Soms geloof ik het nog steeds niet hoor.. Jessie oow sooo cool in NYC wowwie..! En jij ook goed geslaagd tijdens het shoppen dus.. Char ja het lijkt mij ook fijn om iig al luiers en voeding in huis te hebben, maar begrijp ik nu dat je zkr weten geen borstvoeding gaat geven of niet.? En Brabbel weet je al iets.? Jullie ook verbouwen.. Wij zijn net over, maar willen de tuin en keuken nog doen voordat de kleine er is, de rest is helemaal naar wens, dus zullen ook nog wel in de puin zitten.. Beetje jammer.. Doortje wat ga je hard nu zeg, wowwie.! Wat een leuk idee om de dvd te laten zien en dat ze zo het geslacht weten.. Bij mij gaat mamsie mee, want manlief kan helaas geen vrij krijgen en heb me 20 weken echo al 3 weken erna dus we vonden het niet heeeeeel erg, wel erg jammer natuurlijk.. Maja.. Nik en geplande keizersnee, snap dat je het eng vind maar is idd ook wel weer lkkr.. Oow Char ga zo ff je foto's bekijken.. Hier alles z'n gangetje, begin echt beetje bij beetje te groeien, heerlijk..
@ Kaaat,nee ik ga geen borstvoeding geven nooit geen goed gevoel bij gehad en ze zeggen dat het dan ook niet gaat lukken. Ik heb je vriendenverzoek geaccepteerd.
EEN JONGETJE!!!! Leuk meis!! Ik heb ook een voorgevoel van een jongetje.. Ben benieuwd!! Geniet ervan!!!!
Brabbel ik had al zo een vaag vermoeden na het zien van je avatar en banner.. whihi Super leuk zeg een jongetje.!! Joekie wanneer heb je DE echo dat ze t kunnen zien.. Ik heb ook sterk een voorgevoel voor een jongen, maar de meeste om mij heen denken toch echt een meisje.. We shall see.! Char dieprespect dat je die beslissing nu al hebt gemaakt.. Mijn moeder heeft ons alle 4 geen borstvoeding kunnen geven, want t kwam gewoon niet en mijn zus die al 2 kleintjes heeft kwam t ook niet voldoende op gang dus k weet dat ik er rekening mee moet houden dat t niet zal lukken, maar laat dat helemaal over me heen komen.. Maar vind je besluit echt heel knap.!
@ Brabbel,Een jongetje gefeliciteerd super leuk! @ Joekie,wanneer weten jullie wat het word? @ Kaaat,Bedankt ik wist altijd al dat ik geen borstvoeding wilde geven ook door verschillende andere redenen,Vriendinnen om me heen hebben het geprobeert maar lukte bij geen van alle maar vind het wel knap dat ze het hebben geprobeerd. Het gaat bij jou gewoon goed komen joh! Niet te druk over maken hoor! Betekend niet als het bij andere niet lukt dat dat bij jou ook niet gaat lukken. Hier word straks een nieuwe keukenvloer gelegd en jeetje wat is het hier een rommel is niet goed voor een zwangere vrouw met smetvrees hihi....
Wij hopen het te horen bij de 20 weken echo...Die heb ik 17 januari. Spannend hoor!! Ik heb een vermoeden van een jongen en mijn vriend ook maar we moeten het toch maar gewoon afwachten!
Brabbel....proficiat....leuk hoor...nu kun je lekker los gaan met kopen... Zo leuk om te kopen als je weet wat het wordt... Joekie en Kaaat, jullie denken bij jullie ook een jongetje...na al die meiden een paar maanden geleden is het nu tijd voor de jongens dus.... Zal onze meid het druk krijgen, gelukkig heeft ze een broertje om haar te beschermen... Ik ben de laatste dagen al 2 keer aangesproken met dat het waarschijnlijk dan wel bijna zover zal zijn... En dan staan de mensen vol verbazing te kijken als ik zeg dat het pas in Maart zover is, maar dan wel met tweelingen...Zal echt eens een nieuwe buikfoto spammen...hij wordt nu idd. wel erg groot, en je voelt ook echt dat er beebjes achter zitten, vreemde bobbels zijn er te zien, en zelfs als ze niet trappen maar je je hand op mijn buik legt, voel je gewoon dat er leven onder zit...
Char ja idd ik ga me er ook zkr niet druk om maken hoor ben k ook veels te nuchter voor, k zie t wel.. Lkkr in de troep dus, vervelend.!! Wanneer zijn ze klaar? Haaaai mama's leuk dat jullie weer even langskomen.! Joekie jij de 17 aan de beurt! Ben je al zenuwachtig.? K nie egt maar wel echt benieuwd en excited.!! Nik ben heel erg benieuwd naar je buik en als je wat dichterbij woonde kwam ik zkr even voelen aan je 2 beebs.!
Hoi meiden, Brabbel, wat gaaf een zoon!!! Nu kun je heerlijk losgaan met shoppen, zo leuk! Nikita, wat grappig dat mensen denken dat je er al bijna bent haha! Maar logisch ook, jij hebt immers 2 beebjes in je buik dus die is extra dik! Char, ik moet zeggen dat ik op dit moment juist weinig puf heb om het huis schoon te houden en me er ook niet aan kan storen... Terwijl ik normaal gesproken een onwijze poetsmuts ben. Lees altijd van die schoonmaakdrang die hoogzwangere vrouwen hebben, maar bij mij is het juist alleen maar minder geworden hihi! Over borstvoeding, dat ga ik ook niet geven. Allereerst omdat ik een borstverkleining heb gehad op mijn 17e en het zeer waarschijnlijk niet mogelijk is, maar ook omdat het me op de een of andere manier niet prettig lijkt. Is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik denk dat het me meer stress op zal leveren dan ontspanning, dus heb ook bewust voor kunstvoeding gekozen. Ben ik ook groot op geworden! Gisteren ben ik weer bij de vk geweest, ik moet nu elke week vanwege het termijn, maar ook vanwege mijn bloeddruk. Die was nog steeds iets te hoog, maar niet hoger dan vorige week. Ook had ik niet meer eiwitten in mijn urine dan vorige week, dus ben ik voor deze week weer goedgekeurd! De baby ook, haar hartje klopte mooi stevig en regelmatig en ze ligt er al helemaal klaar voor zei de vk, dus dat is mooi! Gisteravond verschrikkelijke krampen in mijn rug gehad, de hele dag zeurde het al, maar 's avonds werden het echt duidelijk sterker wordende en weer afzakkende krampen. Zal wel bij het voorwerk horen! Toen de vk aan mijn buik zat trok mijn baarmoeder ook meteen samen hihi, de vk voelde het ook meteen! Nadat ik bij de vk was geweest ging ik even bij mijn moeder langs waar mijn zus ook was. Dus ik vertelde dat ik net bij de vk was geweest, toen zei mijn zus dat ze daar ook net was geweest... Ik wordt in augustus weer tante, zo gaaf! Kunnen we nog ff snel samen een buikfoto maken haha! Gisteren was het trouwens nog precies een maand tot de uitgerekende datum, ik vind het nu wel spannend worden! Fijn weekend meiden!!!
@ Nikita,ik ben ook erg benieuwd naar je buik! Ondanks dat ik er echt maar 1 in mijn buik heb zitten voel ik ook precies hoe hij ligt zo leuk voel je ineens een kontje omhoog komen hihihi @ Kaaat,Goed zo! Gelukkig is de rommel hier alweer weg nadat de vloer erin lag hebben mijn schoonmoeder en schoonzusje alles opgeruimd en gepoetst zo lief! Dus alles is weer netjes @ Doortje,Ow jij mag natuurlijk al iedere week komen is wel heel fijn denk ik he? Ben benieuwd wanneer jullie kleintje gaat komen,maar het is wat ze zeggen voorweeen en dat ze klaar voor de start ligt zeggen natuurlijk nog niets.Mijn kleintje ligt ook al zo goed als klaar en heb ook echt last van voorweeen en harde buiken.Gewoon afwachten dus.... Indd wat jij zegt van flesvoeding worden kindjes ook groot van! Dus ben ook tevreden met mijn besluit.
Het wordt zeker spannend nu!!! Nog een weekje dan mag ze echt komen, iedereen in mijn omgeving denkt dat ze over 2 weken komt. Zou wat zijn, dan is mijn vader jarig haha! Ik durf er zelf niets over te zeggen, maar ga gewoon van zeker nog 4 a 5 weken uit. Al zegt mijn gevoel stiekem iets anders... maarja dat is ook wat je hoopt natuurlijk! Overtijd lopen kan natuurlijk ook nog, maar denk niet dat ze het op het zh zover laten komen, ben vrij duidelijk geweest dat ik niet over de 41 weken heen wil gaan... De kraamzorg is vandaag geweest en ook van de kraamzorg mag ze komen, alles is goedgekeurd en ze vond het kamertje erg mooi. Ze zei: 'Ik hoef niet meer te vragen wat het is haha!' Gisteren hebben mijn vriendinnen en zus+schoonzus een babyshower voor me georganiseerd. Het was een verrassing, zo leuk en lief! De kleine is weer erg verwend! Donderdag heeft mijn beste vriendin een fotoshoot van mij en mijn buik gemaakt. Het was een experimentje, ze heeft pas een nieuwe spiegelreflex en vindt het ontzettend leuk om te doen... Nou dan ben ik graag proefpersoon hihi! Hierbij 2 foto's: Bekijk bijlage 213430 Bekijk bijlage 213431 Mir, hoe is het met Feetje? Ben je alweer veel aan het werk en is het een beetje te regelen allemaal?
Hai meiden... Hier een mama2be die een druk week-end heeft gehad en dat voelt ook... Zaterdag vroeg op om met een geleend busje naar Ikea te rijden en het kamertje te halen, vervolgens dat naar huis slepen en busje terug brengen... Eind van de middag alles klaar en staat alles in het babykamertje, konden manlief en ik natuurlijk niet wachten om te beginnen het op te zetten Dus zaterdag avond stond het meeste er al, zondag de rest afgemaakt. Arme manlief hij heeft wat gesleept afgelopen week-end, maar weigerde alle hulp van vrienden, `mijn kindjes zei hij`, ik wil dit voor ze doen... zo lief... En vanochtend dan weer werken...en dat voel ik nu wel hoor...ben weer zo moe de laatste tijd, krijg wel erg dikke vingers nu en denk dat ik mijn ringen maar eens af ga doen, en viel gister gewoon bijna flauw...had dit zaterdag in de IKEA ook al gevoeld, maar bij lange na niet zo erg, en daar was het warm en druk...maar zondag ochtend werd ik echt even niet goed thuis terwijl ik zat...ben meteen op bed gaan liggen, want alles draaide voor een moment en begon ook zo zwarte vlekken te zien...beetje eng allemaal...weer niet goed of ik voor al deze kwaaltjes de dokter moet bellen, precies een week geleden was alles nog tiptop in orde... Rugpijn heb ik ook weer vrij erg gekregen de afgelopen dagen, soms tintelt het raar in mij hiel, alsof er een zenuw knel zit ofzo... Weet allemaal niet goed wat er bij hoort en wat niet...kindjes voel ik verder wel goed, al zit er verschil in de dagen hoor, sommige dagen trappen ze erg wild en hard, andere dagen is het meer een soort van kriebelen, en soms is het ook meer een soort van duwen... Meiden, zal zodra we een nieuwe buikfoto hebben ook wat foto`tjes in mijn album plaatsten van dingetjes die ik gebreid heb, en natuurlijk het kamertje...al is het nog niet af hoor... Char...bij jullie thuis weer alles rustig en schoon?? Hier ook wel eentje die best wel smetvrees heeft hoor, maar af en toe ben ik ook gewoon te moe om iets te doen... Doortje, wat ga je lekker hard zeg...en wat bijzonder nog even samen zwanger met je zus...leuke foto`s van jouw en je buik...over 2 weken doe ik ook een buikfoto shoot met een bekende... Super leuk een babyshower trouwens...
Ja, ik werk weer inderdaad. Fee gaat op dinsdag en vrijdag een hele dag naar het kdv en op woensdag een halve dag. Dat betekent dat we woensdagmiddag en donderdag de hele dag samen doorbrengen, en maandag als dat kan. En de weekenden natuurlijk!! Als ik moet werken dan komt oma op maandag, zoals gisteren het geval was! Met Fee gaat het top! Mijn vrolijke meisje is echt heel gemakkelijk en tevreden: ze huilt eigenlijk zo goed als nooit, lacht veel en slaapt op de momenten dat dat moet! (na de late avondvoeding van 23.00 slaapt ze tot 5 en soms zelfs tot 6). Nog heel even en ze snapt wat ze met haar vingertjes kan denk ik. Ze bestudeert ze nu al eindeloos lang. Dat ze ermee naar voorwerpen kan slaan snapt ze al, erop sabbelen gaat ook steeds beter. Maar dingen pakken? Misschien dat ze dat vandaag op het kdv geleerd heeft...!
He meiden! Ik zie dat er nog niemand bevallen is gelukkig.. hier laatste week werken en ook nog elke avond wel iets, dus weinig tijd om te kletsen, sorry! Dit weekend weg met studievrienden, al vermoed ik dat mijn activiteiten bestaan uit boekje lezen op de bank en spelletjes doen.. maar vanaf maandag verlof en dus alle tijd om goed te reageren op iedereen!! Vandaag echo gehad en kleine ligt nog steeds met hoofd naar beneden en rug links, dus dat is mooi. Wel met gezicht duidelijk richting mijn buik, dus dat moet nog ff veranderen tijdens de bevalling.. Verder is het nog steeds geen grote baby, nu net geen 5 pond, als ik vol draag ruim 6 pond, dus geen reden tot bezorgdheid, want dat was 3 weken geleden bij de gyn ook al de verwachting!
Hoi Hoi! Nee nog niemand bevallen zo te zien,had gekund natuurlijk sommige zijn al rond 36/37 weken...Ben wel benieuwd hoor wie er als eerste hier zal zijn! @ Jessie,lekker even een weekendje weg,blijf je in de buurt of ga je ver weg? Zal indd vast geen drukke boel worden voor jou maar even weg is altijd wel lekker natuurlijk! @ mir,Fijn dat je zo'n gemakkelijk tevreden kindje hebt! @ Nikita,Ik kan mijn ringen ook niet meer aan...Dus ook maar af gehouden.En ja alles is weer lekker opgeruimd en schoon hier heerlijk! Maar jij hebt ook last van smetvrees dus? Ik ben er vaak ook veelste moe voor hoor maar probeer het dan in etappe's te doen,Heb een hond dus als ik maar even haar zie liggen spring ik het liefst al omhoog om het op te ruimen (al scheelt het dat ik niet meer kan springen dus het met mate gaat) Doe jij het wel rustig aan? Want als je te veel doet kan je ook heel duizelig van worden had ik ook last van en jij hebt er wel 2 dus dat is dubbel zo zwaar. Ik neem vaak wel zoete snoepjes mee scheelt veel als je ineens heel duizelig word. Is je bloeddruk nog gemeten? Vandaag hebben we een drukke dag gehad eerst vanochtend naar het spreekuur in het zh bij de verloskundige alles was weer goed kindje weer iets gedaald en ligt heel goed. Ze was erg tevreden...dus wij ook Heb wel gevraagd naar een uitgebreidde echo vond ze eigenlijk niet nodig maar omdat we dat zo graag willen krijgen we er toch 1 volgende week. S middag zijn we weer terug gegaan naar het zh voor een gesprek over het bevallen ect. kon helaas niet achterelkaar en moest weer met iemand anders. Veel info gekregen dus wel fijn ook over mijn klachten gehad en dat ik snel benauwd heb en ga hyperventileren en daar gaan ze goed rekening mee houden. Vanavond hadden we een partnerles bij de babyopkomstcursus en dat had eigenlijk niet gehoeven want kregen weer dezelfde info te horen....Alleen kreeg mijn vriend tips hoe hij me kan ondersteunen tijdens de weeen en bevalling.