Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Char wat fijn dat de echo goed was! Oh een flinkerd, leuk! Volgens mijn moeder komen jongetjes meestal eerder, dus wie weet hoef je niet zolang meer geduld te hebben!

Nou mijn tas is gepakt hoor haha!
    Kwam er net alleen alweer achter dat ik nog wat dingetjes vergeten ben...

Op het zh was alles hetzelfde, bloeddruk nog steeds te hoog, klein spoortje eiwit in mijn urine maar dat mag en mijn bloed was in orde. Na overleg met de gyn mocht ik weer naar huis en nu moet ik as donderdag weer terug. Het blijft spannend dus!

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik heb trouwens een tip voor de ziekenhuisbevaldames:

Neem het mutsje dat je kindje daar krijgt mee naar huis. Andere mutsjes zijn namelijk al snel te groot in het begin, en ze slapen de eerste dagen / weken met muts omdat ze zichzelf nog niet helemaal goed warm kunnen houden.

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    fijn doortje haha. Toen ik mijn tas had ingepakt, had ik m minder dan een week later nodig ;):D

char: fijn weer een goede echo. oh ik vind het zo heerlijk spannend worden hier!

goede tip van miir, ook leuk als aandenken. En die van ons was al meteen best vies dus heb ik een nieuwe gevraagd, was ook geen probleem :) en echt mutsjes, zijn zoooo leuk! Ik (lees Annelynn) had er wel 15 ofzo! hahaha

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden,
    Even een paar dagen lang alleen maar meegelezen en niet gereageerd.
    Heb ook niet veel te vertellen, alles gaat hier rustig zijn gangetje...;)
    En doe het ook rustig aan...buik groeit vrolijk verder en de kindjes trappelen vrolijk verder...dan een paar dagen het ene wat meer dan het andere...gelukkig is het zo dat altijd als ik op het punt sta mezelf zorgen te maken over het andere beebje dat juist weer begint te trappen...
    Dus hopelijk is alles bij de gyn. volgende week nog altijd in orde, dan ben ik weer helemaal easy...;)
    Zondag doen we een buikfotoshooting...ben al benieuwd, maar zal wel moeilijk worden...moet mijn wallen goed wegwerken want slapen, zeker het in slaap vallen, is zoooo moeilijk...weet echt geen houding meer te vinden, op mijn zij lukt vaak niet, of het trekt gigantisch in mijn buik, of één van de kindjes, vaak het onderste, begint super druk te trappelen alsof het geen plek meer heeft...en op mijn rug gaat ook niet goed dan krijg ik vaak niet genoeg lucht...en krijg nu echt wel rugpijn hoor, zeker ´s avonds...mijn stuitje...AUAUAU...

Joekie...vandaag de 20 weken echo...spannend...

Char...wat leuk een babyshower...en jullie kleintje is dus al helemaal groot en sterk voor de grote wereld...spannend hoor...

Jessie...lekker aan het genieten van je verlof dus als je om 11h nog moet douchen...;)

Josjo...ow jeetje zeg, dat met de sleutels en de auto...maar kan iedere moeder gebeuren toch...gelukkig is alles goed afgelopen...

Doortje...wat maak je het spannend met al die krampjes...hoe gaat het nu met je?? Tas ondertussen al ingepakt?? Na het laatst week-endje weg heb ik ons kleine koffertje ook maar alvast beneden laten staan...maar inpakken heb ik nog niet gedaan...heb hopelijk ook nog een paar weken...

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    En Doortje, tas al ingepakt?
    Ik had 'm ook pas laat in orde gemaakt en op het laatste moment, toen ik dus met weeën al rondliep nog snel wat dingetjes erin gestopt, haha.
    Fijn dat je elke keer toch weer lekker naar huis mag en de bloeddruk dus niet super zorgwekkend is.

Char, bij ons zagen ze ook al heel snel dat ze lange benen had/heeft. En dat heeft ze nog steeds!
    Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken.

Mutsje, wij kregen geen mutsje van het ziekenhuis. Of misschien was dit omdat we zelf een mooi mutsje hadden met naam erop?!

Nikita, hou de pijn in je stuitje wel goed in de gaten hoor. Misschien even naar vragen of het niet te erg al is. Heeft volgens mij met je bekken te maken.
    Wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Flinke laag poeder dus op je gezicht straks bij de shoot.

Hier gaat alles super goed. We hebben een lange meid. Twee dagen geleden naar de kidnerarts voor controle (alles goed, hoeven niet meer terug). Dus bij 3 maanden en een beetje gewogen en gemeten. 5560 gram (gemiddeld) en 64 cm (+2 lijn!).
    We merken ook wel dat ze qua lengte maat 62 nodig heeft, maar vaak zijn deze dan nog veel te wijd.
    Ga zo weer wat foto's in m'n album zetten.

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    THX Zeehondje... ga het volgende week zeker tegen de dokter zeggen van de pijn...
    En een prachtige lange hollandse slanke meid hebben jullie dus...:D

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nikita, wat fijn dat het zo goed gaat met je, behalve het slapen dan...
    Inderdaad wel even melden van de pijn!

Zeehondje, een lange dame dus, leuk!
    Nog even en ik kom gezellig met jullie meeschrijven in het mama-topic! :)

Mijn tas is ingepakt hoor hihi, moet alleen nog ff mijn joggingsbroek wassen en erbij doen, dan is hij helemaal klaar!

Hier vandaag weer een middagje ziekenhuis gehad.
    Bloeddruk was nog steeds hetzelfde (90), bloed was goed en mijn urine ook.
    Heb ook nog even naar ons meisje mogen kijken, ze lag lekker te slapen!
    Alles zag er goed uit, ze heeft nog voldoende vruchtwater en wordt geschat op 6 pond.
    Ze heeft een klein hoofdje (fijn! ;)) en de verloskundige was erg verbaasd over haar lange benen hihi!
    Maar die heeft haar vader ook, moest er wel om lachen!

Nu moet ik 24 uur urine opsparen en morgen weer op controle. Ik verwacht niet dat het dan anders zal zijn, ze willen me eigenlijk ook nog langs de neuroloog sturen vanwege mijn ziekte (narcolepsie), maar ik denk niet dat hij wat voor me kan betekenen. Het zal wel gewoon zwangerschapshypertentie zijn en als dat stabiel blijft denk ik niet dat ze verder iets zullen doen, behalve het goed in de gaten houden. Wel ga ik vragen of ze me dan met 40 weken willen inleiden als ik nog niet ben bevallen, want ik ben bang dat ik straks anders te ziek ben om het op eigen kracht te doen.

Ga nu lekker mijn bed in, ben doodop!

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Komt ie dan eindelijk.. mijn reactie op iedereen van zo'n beetje de afgelopen 3 weken.. :)

@Char, hoe is nu met de pijn? Ook alweer bijna 36 weken jij.. dus dat schiet heel erg op! Zwangere vrouw met smetvrees? Oh oh, hoe gaat dat zijn als je echt nesteldrang krijgt.. Jij krijgt dus een groot kindje, gaan ze het kindje ook eerder halen, of is dat niet nodig?

@LaFemme, info-avond van het ziekenhuis inmiddels gehad? En leuk kamertje wordt het al!

@Joekie, leuk hè dat inkopen? Ik zie dat jij 20 weken echo hebt gehad vandaag.. Alles goed?

@Kaaat, morgen geslachtsbepaling.. spannend.. wat zegt je voorgevoel?

@Brabbel, had ik je al gefeliciteerd met jongetje in je buik? Anders hierbij nogmaals!!

@Doortje, de 37 weken voorbij inmiddels! Wat leuk dat je nog even zwanger bent samen met je zus. Hier ook even met beide zussen zwanger geweest.. mijn jongste zusje beviel met 32w4d en toen was ik 7w4d :) Vervelend dat je bloeddruk zo hoog is.. gelukkig gaat met de kleine nog alles goed, maar nu dus verplicht aan het rusten.. hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Ik lees het al, niet veel veranderd en met jullie meisje gaat nog alles goed.. gelukkig!! Ik ben benieuwd of ze aan je verzoek gaan voldoen, maar met 40 weken inleiden is helemaal zo raar niet toch.. dan is je kindje er in principe klaar voor!?

@Mmiiiiir, ja ik spiek regelmatig bij jullie.. raar hoor.. dat ik daar over maximaal 5 weken ook mee mag praten!

Hier draag ik nog steeds mijn ringen, van vocht vasthouden weinig last dus. Kleine is inmiddels ingedaald dus dat is fijn om te weten. En morgen 37 weken! Maar hij/zij mag nog wel even blijven zitten hoor! Nu wel last van een rommelende buik, weet niet zo goed wat het is.. zal wel bij het voorwerk horen :) Of gewoon mijn darmen zijn, Indiase curry gegeten vandaag.. hoop dat ik er niet zo ziek van word als de vorig jaar april, toen heb ik de hele nacht boven het toilet gehangen.. Kleine begint nu weer lekker druk te worden trouwens.. grappig gevoel is dat toch :)
    Verder nog een heerlijk weekendje weg gehad, was in Overijssel terwijl wij in N-Brabant wonen, dus dat was nog wel een eindje rijden. Zaterdag nog heerlijk ruim 8 km gewandeld! Maandag is mijn verlof dus ingegaan en het bevalt goed. Ik doe lekker rustig aan en probeer 's middags echt wel even te rusten. Morgen laatste 2 deuren verven en dan kan volgende week de poetsdrang beginnen. Vandaag ook de klossen gehaald voor onder het bed en 2 pakjes muisjes (roze met wit en blauw met wit)! En de box is dan eindelijk ook geleverd.. morgen ook maar eens die beruchte tas inpakken ;)

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jessie wat spannend allemaal!! Je bent er helemaal klaar voor lees ik wel ;)

Ik heb inderdaad de 20 weken echo gehad. Gelukkig was alles helemaal goed en de kleine liet meteen al zien dat het een HIJ is!!

We zijn bijzonder blij dat alles helemaal goed is. Toch even spannend zo'n APK keuring!

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat fijn Joekie!! Ik vond het ook erg spannend die 20 weken echo!

En wat leuk jij ook een jongetje net als Brabbel.. ik ben benieuwd of het weer zo in groepjes van hetzelfde geslacht gaat zijn. Dat zou betekenen dat mijn gevoel dat ik een meisje krijg klopt.. want Doortje krijgt ook een meisje.. moet Char alleen even verklappen of zij ook een meisje krijgen ;)

11. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    :) Sorry dames, dat ik pas nu weer wat van me laat horen. Ik lees dat jullie al eerder gevraagd hebben hoe het met mij en de baby gaat. :)

Deze week was mijn eerste verlofweek en daarvoor heb ik het druk gehad met werkdingen afronden. Ik heb wel meegelezen, maar niet de puf gehad om te reageren. Ik had me voorgenomen om dat vanaf deze week meer te doen, maar deze week is niet helemaal relaxed begonnen.
    Omdat de baby voorligt qua groei heb ik eerder een suikertest moeten doen, waarvan de waarde toen goed was. Bij de groeiecho die daarop volgde was de baby in verhouding niet nog harder gaan groeien, dus dat leek allemaal positief. Afgelopen maandag is voor de zekerheid de suikertest nog een keer herhaald en nu blijkt toch dat ik zwangersschapssuiker heb :( Donderdag heb ik een afspraak met een dietist om te kijken of we de waarde met aangepaste voeding omlaag kunnen krijgen en anders moet ik misschien nog insuline gaan spuiten :( Waarschijnlijk wordt ik met 38/39 weken ingeleid om te voorkomen dat de baby te groot wordt en moeten we daarna in het ziekenhuis blijven, omdat de suikerwaardes van de baby in de gaten gehouden moeten worden. Dit was behoorlijk schrikken, omdat ik dacht dat de bevalling nog wel een hele tijd op zich zou laten wachten, maar vooral ook omdat het ook risico's voor de baby met zich mee kan brengen.
    Ik heb verschillende doe-/regeldingen bewaard tot aan mijn verlof, dacht tijd genoeg te hebben, maar ga er nu maar eens wat meer vaart achter zetten ;)

Ondanks alles voel ik me zelf nog goed: ik slaap redelijk goed en heb behalve meer moe vrijwel geen klachten. Ik beloof beterschap en ga hier de komende weken weer meer meeschrijven en ook meer op jullie reageren, beloofd! :p

12. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Zwanger!
    Doortje25: 06-02-2012 - meisje

Jessie80: 10-02-2012 - verrassing!
    Char1983: 17-02-2012 - Weten het zelf wel
    Koolmees: 28-02-2012 - verrassing!
    La femme Nikita: 31-03-2012 - jongen + meisje
    Mistery: 01-04-2012
    Cashewnoot: 11-05-2012

Sportmama: 16-05-2012 - tweeling
    Joekie: 12-06-2012

Brabbel1988: 20-06-2012
    Kaaat: 04-07-2012

Bevallen!
    Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van dochter Lotte.
    Norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van dochter Senna.
    Vlinder: 09-08-2011 - 17-08-2011 bevallen van dochter Stacey
    Josjo: 18-07-2011 - bevallen van dochter Annelynn.
    Sloppyslayer: 04-08 bevallen van een dochter Suzannah Joann
    Liesben: 11-10-2011 bevallen van Eelco.
    Mmiiiiir: 16-10-2011 is "Fee" geboren.
    Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van Sophie Jasmijn.

Welke behandeling?
    Brabbel1988: 10x IUI, 1 IVF mislukt, ICSI> TP2, zwanger van 1! 4 cryo's over. 1e kindje, 1e zwangerschap.
    Cashewnoot: 1e ICSI,1e kindje
    Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje
    Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap
    Jessie80: 3x clomid, 2x o.i., 1e zwangerschap
    Joekie: 2e ICSI, 1e tp
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Kaaat: 2e ICSI, 1e tp
    Kaat2000:2xIUI, 1e zwangerschap
    Koolmees: 4x clomid, 3 x o.i., 1e zwangerschap
    La femme Nikita: 3e IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Mistery: 2 x icsi
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    Sportmama: 2e IVF, 2e kindje
    Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui

Afspraken, echo's e.d :
    Char1983: 17-01-2012 uitgebreide groeiecho
    Joekie: 19-01-2012 20 weken echo
    Kaaat: 20-01-2012 16 weken echo geslachtsbepaling bij dr. Papa
    Jessie80: 23-01-2012 controle vk
    Koolmees: 26-01-2012 afspraak dietiste
    Koolmees: 01-02-2012 groeiecho
    Koolmees: 07-02-2012 afspraak vk
    Koolmees: 14-02-2012 afspraak gyn

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Zit hier weer te spieken... Spannend hoor, ben benieuwd wie en wanneer er geboren gaat worden de komende maand...!!

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Doortje wat spannend bij jou zeg, bijna 38 weken.. Tas nu wel ingepakt dus..:)
    Hoop dat er vandaag ook niet uit je urinetest komt en dat ze idd willen inleiden met 40 weken..!

Josjo wow wat eng en zenuwslopend dat jullie meisje vast zat in de auto..:( En brullen mag op zo een moment hoor.. En een slechte moeder ben je heus niet anders zou je er niet naast staan te brullen..

Char grote beeb dus..:) Werd jij nou ook ingeleid of kijken ze het aan bij jou.?

Joekie een babyboy wat leuk..!!! Mijn voorgevoel zegt ook een jongen, nog even en we weten het..:)

Mmiiiirr spannend he hier..:) En goede tip van t mutsje..:)

Nik heb je elders al gesproken, dus een hele dikke knuf hier..!!

Zeehondje wat gaat ze hard he en wat groeit ze goed..! Leuk.!

Jessie lkkr aan t genieten van je verlof.! Goed zo en goed je rust pakken idd.. En lkkr bezig zijn met alle voorbereidingen..:)

Wat een verhaal Koolmees, fijn dat je je goed voelt maar minder van de super en ws inleiden.. Dus nu in je verlof ook nog alles versneld regelen.? Ben je er wel relaxed onder of raak je ervan in de stress.?

Hier alles goed voel me baarmoeder echt groeien deze week.. Pijnlijk, maar heerlijk..:D Zometeen de echo idd en heb er zo een zin in, ik stuiter lkkr verder tot het 2 uur is..:)

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat balen Koolmees, heel veel sterkte.

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi hoi....

Ons kindje is indd een flinke! Maar ze gaan me tot nu toe niet inleiden omdat ze het kindje ook weer niet TE vinden...Dus even afwachten...Volgende week een afspraak met onze gyn. dus zullen dan wel horen hoe of wat.

Jeetje ik vind het ook spannend worden hoor wie o wie zal de volgende zijn die gaat bevallen! Ik ben er klaar voor iig! Hihi

Ik ga zo even op mijn gemak terug lezen en even goed reageren op iedereen....Dus tot straks!

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Balen Koolmees, en ook dat er nog zoveel bij komt kijken, kindje ter controle in ziekenhuis blijven enzo.. dat hoor je allemaal liever niet. Hopelijk gaat het allemaal meevallen!

Hier vandaag 37 weken, jippie, weer een mijlpaal! :) En de laatste deuren zijn geverfd.. en da's ook heel wat waard. Dus zo even opruimen, douchen, enveloppen ophalen en dan doet Jessie verder niets meer vandaag! We hebben ook al het bed omhoog gezet en ik heb kleertjes voor de baby, toiletspullen en nachtkleding en bevalhemd voor mezelf in tas gedaan samen met papieren vk en kraamzorg. Daar moet dan nog schone kleding voor mezelf bij maar dat is het wel toch? En natuurlijk fototoestel en oplader.. misschien ook maar meteen even doen..

18. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Vergeet niet een maxicosi mee te nemen, Jessie. Ennuh: even oefenen met in de auto zetten..

Een euro voor een rolstoel eventueel.
    Zo'n kraambroekje is ook wel fijn, die zit als het goed is in je kraampakket (als je die gekregen hebt?).
    Kraamverband past namelijk niet in gewoon ondergoed helaas.

Ennuh: telefoon niet vergeten! Die kun je natuurlijk niet inpakken...

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb ook wat voor mijn vriend ingepakt voor het geval dat we in het zh blijven slapen.

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ow en ik kreeg als tip om dextro en lippenbalsem mee te nemen en wat te snoepen en drinken voor mijn vriend.

Deel Deze Pagina