Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Chybou héél erg gefeliciteerd! Volgens mij ken ik Jou nog van één of ander topic.... Die onzekerheid gaat nooit weg hoor, je gaat je alleen om andere dingen zorgen maken. En je went aan het je zorgen maken. Toen Fee zich vanmorgen om 5 voor 7 niet gemeld had, ging ik ook meteen weer uit van het ondenkbare... Maar hoe vaker dat onterecht blijkt te zijn hoe ontspannender je met je eigen zorgen omgaat. Of zoiets ....

Nog geen bevallingen na Door vooralsnog... Pff spannend... Wie gaat zich de komende tijd bij de mmmama's aaansluiten....?

Joekie: mooi zo die lijst....

2. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    @ doortje gefeliciteerd..

wij zijn net een lang weekend weg geweest ben gesloopt was heerlijk maar ging ff snel kijken hoe het was dus woensdag na dat de kraamhulp geweest is schrijf en lees ik bij...

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Bedankt voor alle lieve reacties. Ook fijn om te lezen dat mijn onzekerheden en angsten herkenbaar zijn.
    Ik geloof ook wel dat ik/we ze nog even zal hebben. Eindelijk ben je op dit punt, dat is zo bijzonder en kostbaar, dat wil je niet meer kwijt.
    Elke fase zal wel nieuwe onzekerheden met zich mee gaan brengen. En ik geloof ook dat Miiirrr helemaal gelijk heeft, als de kleine eindelijk in je armen ligt breekt er weer een tijd van andere zorgen aan. (Waarom doen we dit eigenlijk?... Grapje hoor!)
    Gelukkig lees ik ook dat het minder wordt en dat je er beter mee leert omgaan. Anders zou je echt knettergek worden.

Ik ben een tijd actief geweest in het Geertgen topic (Mir volgens mij ken ik jou daar van) ook heb ik veel meegeschreven in de IVF/ICSI 'ronde nummer zoveel' en wie IVF/ICSI/TP in 'noem een maand' topic's.

Hier rommelt het sinds vrijdag met wat bruin/roze verlies. Het is niet veel en het wordt ook niet erger. Het hoeft niets te betekenen. De testen blijven knalpositief! Toch wordt ik er (net als van heel veel andere dingen) heel onzeker van. Mijn nuchterheid is ver te zoeken.
    14 februari hebben we een afspraak voor de eerste echo.
    Als deze helemaal goed is voeg ik me ook toe aan het mooie lijstje wat ik voorbij heb zien komen.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Chybou, ik kan me voorstellen dat je onzeker wordt van bloedverlies!!
    Het kan iets zijn, het kan niets zijn...
    Ik heb het ook veel gehad in de eerste 10 weken van mijn zwangerschap en gelukkig was het hier niets. Soms wat oud bloed, soms ook helder.. Vond het doodeng! Gelukkig was er niets aan de hand! Hoop dat het bij jou net zo is!

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier trouwens de 21 weken wave :)

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Fijn om dit te horen. Je leest de akeligste dingen en ik ben ook maar gestopt met Googelen. Bij mij is het oud bloed. Niet helder rood. Soms naar het bruine, soms meer naar het roze. Allemaal heel waterig en vermengt met de Utrobollen. (Mooi plaatje en ja, als ik het zo lees studeer ik er te veel op!) Ik probeer mezelf nu voor te houden dat als het echt foute boel is het meer zou zijn en ik buikpijn zou hebben.

Ik hoop ook dat er, net als bij jou, niets aan de hand is. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dit een beetje eng vind.

21 weken! Hoera! Weer een mijlpaal! :D

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn fert arts moest er om lachen en wuifde het allemaal weg.. Daar komt 75% van de vrouwen mee dat ze oud bloed verliezen.. Dat gaf mij wel weer moed. Zolang je geen buikpijn hebt of echt stolsels gaat verliezen is er niks aan de hand zei hij!
    Zoals jij het verteld lijkit het dus onschuldig.. Maar het blijft rot!

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    75% Dat is heel veel! Dit is precies wat ik moest horen! Dank je wel.
    Geen buikpijn, geen bloed = Niets aan de hand! :D

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Ook ik hier bruinverlies gehad hoor in t begin.. Je hebt ook net pas een punctie ondergaan toch kan best, kan heel goed dat t daar van is..:)

Joekie hoera voor de 21 weken.! :)

Mistery tot morgen..;)

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Precies Chybou niet te druk maken hoor! Al deden we dat allemaal maar echt veel vrouwen hebben er last van in het begin.

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    chybou, oh meis, die onzekerheid... en hoe fijn is het dan als hier iemand zegt dat 75% vd vrouwen het heeft :D naar dat soort antwoorden zoek je dan he? En het zegt niks maar het stelt gewoon toch gerust, fijn is dat :)

jessie: ze kijkt gebiologeerd naar buiten, maar dat doet ze ook als er geen sneeuw is haha. Wij hebben een meisje die graag naar buiten en om zich heen kijkt. Heeft ze lange tijd leuker gevonden dan naar papa of mama kijken :( hihi. Het leukste is zelf met haar armen over de rugleuning van de bank hangen en kijken naar buiten naar de tuin. Vraag me niet wat ze allemaal ziet maar kan ze uren doen :)

jaaa joekie, 21 weken! de tweede helft is aangebroken!

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Chybou, mooie dag voor een echo 14 februari! Manlief en ik hebben zojuist besloten dat dat toch wel mooie geboortedag zou zijn voor onze uk. Allebei de opa's en oma's en hebben elkaar die dag 40 jaar geleden leren kennen..

@Josjo, beter toch dat ze naar buiten kijken zo leuk vindt, zou wat zijn als ze nu al het liefst voor de tv zat ;)

@Joekie, hoera voor "echt op de helft" mijlpaal!

@Mistery, welkom terug. Ik ben benieuwd of jullie kraamhulp wel het kamertje wil keuren.. hier stelde het niet zoveel voor die intake.

Hier waardeloos geslapen, man was pas laat thuis, verschillende keren wakker geworden door alarm in de stallen, en vervolgens werd hij niet eens meer wakker van z'n wekker vanochtend.. nou ik wel! Maar goed, nu even douchen, dan naar vk, en dan maar even een uurtje op de bank voordat vriendinnetje thee komt drinken. Verder vanavond laatste les zwangerschapspilates, volgende week is manlief jarig en de week daarop hoop ik eigenlijk toch wel..

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Tot 2 keer toe mijn hele rea weg!
    Heb potverdrie een kwartier zitten typen de eerste keer, en de tweede keer was ik ook al bijna klaar.

Dan maar kort:

Chybou, ik herken t zeker.
    Ik heb bij mn man nog ff een potje moeten huilen omdat hij zo blij was en ik steeds zo terughoudend en zo.
    Gelukkig vanaf de 12-13 weken echt kunnen genieten.

Joekie 21 weken,jeej ik wave mee!
    En ik ga door voor mezelf, ik morgen 20, op de helft.....
    Nette lijst!

Josjo, Joekie en ik hebben al jongentjes, maar idd mogen er altijd meer bij hier, aangezien jullie bij de bevallen mmm alleen maar meisjes hebben, op Eelco na dan he? TOCH?!

Koolmees, wat voor een kaartje ik ben benieuwd!
    Mistery, lekker een weekendje, waar ben je heen geweest?
    Succes morgen!
    La Femme, hoest met de vingers? HA nog gebeld?

Hier, de laatste loodjes van de verbouwing, nu alles schoon maken!
    Joepie, echt geen zin in!
    Iemand een idee wanneer nesteldrang om de hoek komt kijken??
    Heb t nu wel nodig denk ik...
    Beeb kamer is in ieder geval al gewit en en ligt grijs/zilveren vloerbedekking in.
    Volgende week kamertje/kinderwagen spul bestellen...

Vandaag de 20 weken echo gehad, en gelukkig zag onze uk er goed uit voor zo ver ze nu konden zien.
    Alles erop en eraan, hart,nieren, hersenen, enz allemaal goedgekeurd gelukkig!
    Ook is t nog steeds geen meisje, dat is ook wel prettig om te weten. ;) :D
    We maakten er vd week allemaal grapjes om, maar t zal je maar gebeuren dat t ineens toch een meisje blijkt te zijn, oei oei oei!
    Dan ben ik wel ff in schock!

Maar gelukkig zat er nog steeds iets tussen de beentjes, dus t was duidelijk genoeg!
    Knuffel voor iedereen, en tot vd week!

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Kaat: Ik heb geen punctie gehad. Mijn partner Lieve heeft de punctie gehad. Maar je theorie is best goed. Ik denk dat een punctie ook oud bloed op kan leveren.
    @Char: Bij jou schiet het mooi op! Al 37 weken zie ik! Fijn om te horen dat jullie allemaal je druk maakten in het begin. Om één of andere reden wordt ik hier wat rustiger van omdat dit er gewoon bij hoort.
    @Josjo: Om één of andere reden is het fijn om van vrouwen te horen, die zelf deze behandeling hebben gehad, dat het allemaal goed is gekomen en er bij hoort. Als ik de verhalen van vrouwen lees die op de 'normale' manier zwanger zijn geworden dan voelen die verhalen als niet helemaal van toepassing of zo.
    @Jessie: 14 feb. is zeker weten een mooie geboorte dag! Hahaha... Jammer dat je er zelf geen invloed op hebt. Wij vonden het ook een hele bijzondere datum voor een eerste echo. Hopen dat we, heel toepasselijk voor de datum, een hartje zien <3!
    @Brabbel: Zeker heel herkenbaar. Ik had een vriendinnetje op Babtybytes die zei; 'Chy wees blij dat je zwanger bent, er zijn zo veel vrouwen die dat ook willen en nog nooit zijn geweest. Hier doe je het voor, dit is het eerste goede stapje in de richting van een leven met zijn drietjes. Je moet blij zijn, voor jezelf, voor Lieve, voor mij en alle andere vrouwen die dit ook willen, maar ondanks alle inspanningen niet zwanger zijn' Heb even een paar tranen moeten wegvegen toen ik dat las. Ze heeft gelijk. Helaas kan je blijdschap niet afdwingen.
    Super dat de echo helemaal goed was! :D

Inmiddels ben ik er wat rustiger onder. Het helpt om jullie verhalen te lezen. Ik vind rust in de gedachte dat mijn angsten heel normaal zijn, dat een beetje 'oude rommel' verliezen er bij hoort en dat het echte genieten nog komt. Dank jullie wel!

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @ brabbel1988 Fijn dat de verbouwing klaar is! Nu lekker aan de poets!! ;)
    En een hele opluchting weer dat de 20 weken echo ook helemaal oké is!! Gelukkig is het een jochie gebleven haha:D

16. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden, ben maandag toch even naar de harts geweest voor mijn handen en deed onet of ik niet had gegoogled...Hij zei ook meteen dat het van de zwangerschap komt en met het vasthouden van vocht te maken heeft. Heb geen tintelingen maar echt pijnlijk en stijve gewrichten...bloeddruk was verder in orde...maar google stelde me meer gerust als de harts...hij vond 2,5 week tot de volgende afsrpaak best wel erg lang, en zei ook meteen naar het ziekenhuis wanneer het erger wordt of ik onzeker ben...haha...dat ben ik natuurlijk nu al, en tsja...wanneer wordt het nu erger hé...of vanaf wanneer moet je je zorgen maken...nou ja...we wachten maar af...gister was het stukken beter met de pijn, maar vandaag is het weer erger...nou ja...nog ongeveer 6 weken...het aftellen is begonnen hoor...;)

* zwaait naar Kaaat*...C U somewhere else...&#9829;;)

Mistery...lekker, jij dus ook nog een week-endje weg gedurfd...waar was je en hoelang moest je reizen??
    Wij mrogen dus naar NL, 8 uur auto...hopelijk blijft alles rustig...( behalve de beebjes...die mogen trappen...;))

Chybou...tsja...zeker met wat bloedverlies kunnen de weken tot de eerste echo lang zijn...maar aan dat wat de meiden hier al hebben geschreven heb ik niks meer toe te voegen...probeer maar alvast zoveel mogelijk te genieten en te dromen...

* Nik doet de 21 weken wave voor Joekie...;)*

Josjo...jullie meid kun dus al amper wachten tot ze buiten mag gaan spelen...;)

Jessie...wat vervelend zeg van die alarmen in de stallen...en ik heb het al
    over aftellen, maar ik doe het nog in weken...jij zeker al in de dagen...;)

Brabbel...proficiat met de 20 weken echol...en nog altijd een jongen dus...;)Nu lekker gaan inkopen...:D

17. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Sorry ff ego hoor!

Vanochtend naar het zh geweest en een gesprek met de gyn. gehad,Ik heb een slaappilletje meegekregen zodat ik (hopelijk) een keer goed kan slapen.Als dat niet zo is dan willen ze me alsnog opnemen. Kindje ligt er al helemaal klaar voor en de gyn. vind dat ik een buik en kindje heb van 40 weken dus die denkt ook samen met een andere gyn. dat het niet lang meer zal duren en zeker niet overtijd zal lopen al kan dat altijd natuurlijk. Weer afwachten dus! Pffff.... Sorry kom zo even terug om verder te lezen en te reageren dikke knuffel!

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hey meiden, hier een berichtje van een hele trotse mama!
    Ik ben heerlijk aan het genieten van ons moppie, ze is over een paar minuten gewoon alweer een week oud!
    Het gaat heel goed met haar, ze is ontzettend zoet en huilt alleen als ze krampjes heeft. Daar heb ik nu cinababy voor gehaald, hopelijk werkt dat een beetje want het is wel heel zielig!

Ik hoop de komende tijd weer wat meer op zp te komen, maar de afgelopen week heb ik de laptop niet aangeraakt hihi! Blijf jullie wel volgen hoor en zal binnenkort vast ook weer wat actiever gaan meeschrijven.

Dikke kus voor jullie!

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Brabbel, zo zuur hè als je hele rea foetsie is.. daarom hier tegenwoordig vaak typen in word en daarna copy paste.. Nesteldrang.. ik weet niet.. sommige vrouwen krijgen er volgens mij nooit last van ;) Hier ook niet extreem hoor, wel dat je op een gegeven moment dingen klaar wilt hebben maar dat ik bijvoorbeeld nog steeds geen setje "schone kleding om het ziekenhuis te verlaten" in mijn vluchttas heb zitten, kan me dan weer niets schelen.. Super dat je 20 weken echo helemaal goed was, is toch verschrikkelijk spannend (vonden wij tenminste).

@Chybou, blijdschap kan je inderdaad niet afdwingen.. en echt dat komt vanzelf. Je zult zien dat het steeds echter wordt.. door misselijkheid, moeheid en natuurlijk dat kloppende hartje op 14 februari!

@LaFemme, gelukkig wel wat gerustgesteld over vingers.. maar vervelend blijft het! Ik ben het trouwens even kwijt, maar krijg jij nou sowieso keizersnede? Wat is daarin beleid bij jullie? Ik moet zeggen dat ik nog wel in weken tel hoor.. als mensen het nu vragen zeg ik dat ik over anderhalve week ben uitgerekend.

@Char, goed slapen.. dat klinkt heerlijk.. maar wel vervelend natuurlijk dat je er een pilletje voor nodig hebt. Maar ze hebben dus nog niets gezegd over inleiden en wanneer dan.. mmh.. gelukkig ben je door MMM getraind in afwachten ;)

Hier alles goed, vandaag extra groei-echo gehad (toch nog, vk van gisteren vond dat wel verstandig terwijl vk van vorige week zei dat het niet veel toevoegde) en kleintje doet het erg goed nu mama niet meer werkt en dus elke dag wat meer rust neemt.. geschat gewicht nu al iets boven de 6 pond. Dus lekker afwachten totdat de bevalling gaat beginnen. Ik ben er van overtuigd dat ik over tijd ga, maar ik denk dat ik over 2 weken toch wel ongeduldig begin te worden hoor.. als er dan nog niets rommelt..

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Doortje, wat leuk om weer wat van je te horen! Terecht dat je trots bent hoor! En wat fijn dat Naomi het zo goed doet. Lekker genieten...

Deel Deze Pagina