Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #3861 mmiiiiir, 3 feb 2012
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
    Welkom Murphy!

Zoals je kunt lezen qua reacties op Chybou, zijn je onzekerheden hier héél herkenbaar!!!!

Maarruh.. wel gaaf... En ik hoop je over 8 maanden te zien in ons clubje van mmmama's....

2. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Dank je, mir!

Ja, Chybou, jouw verhaal komt me idd wel erg bekend voor.
    Jij durft trouwens wel zeg, een mooie banner én een afspraak gemaakt met mvm.
    Zover ben ik helaas nog niet, durf nog geen mvm, al wil ik het wel heel graag. Heb zoveel pregnyl gebruikt, eigenlijk is het de hoogste tijd om eens een beetje terug te plassen!
    Misschien durf ik over een paar dagen...

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Welkom Murphy! En van harte gefeliciteerd!!
    Ik hoop dat je blijdschap het snel gaat winnen van de onzekerheid en dat je MvM durft te bellen. En zo'n mooie banner gaat maken.. en als klap op de vuurpijl op ons mooie lijstje durft ;) (zie post #3842)!

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Welkom Murphy en gefeliciteerd!!!
    Precies wat iedereen hier zegt we kennen allemaal die onzekerheid en die angst dus we slepen je er wel doorheen!

Zo wat sneeuwt het toch hard he? Voorzichtig doen allemaal he?

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ja, het is nu hier ook begonnen met sneeuwen.. en ik moet naar een verjaardag. Nou ja, gewoon rustig rijden!

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier worden de vlokjes ineens enorme vlokken ligt echt al een flink laagje sneeuw op ons dakterras...En onze hond vind het geweldig!
    Voorzichtig rijden dan he? En veel plezier op de verjaardag natuurlijk! ;)

7. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hier nog geen sneeuw, maar er lag wel al een laagje vanaf maandag. Begint te bewolken, dus er zal nog wel een laagje bijkomen.
    Net nog even met gyn. gebeld. Mag maandag even langskomen om te kijken waar de bruine ellende vandaan komt. Kan misschien ook wel een infectie zijn door de utro. Maar het kan ook nog steeds een miskraam worden, volgens haar...lekker opbeurende gedachte, zo voor het weekend!

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat is indd niet echt iets wat je wilt horen,Maar dat bruine verlies kan overal vandaan komen kan ook oudbloed zijn en indd wat jij zegt van de utro komen...Hoor je best vaak...Fijn dat je maandag langs kan komen...Al zit er nog een weekend tussen...Bah die onzekerheid zo herkenbaar!

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Pff ik vind dat wel een beetje stom, dat ze dat zegt van die miskraam...

Kans op miskraam hou je altijd. Net als de kans dat er een vliegtuigonderdeel op je hoofd valt....

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gefeliciteerd!!!!!!!!

11. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Eindelijk ook eens de tijd om op jullie te reageren!

@LafemmeNikita: Vervelend die pijnlijke vingers, hoe gaat het daar nu mee?
    @Chybou: Dikke knuffel voor je onzekerheid, op naar een mooie echo en dat de onzekerheid dan langzamerhand maar minder gaat worden (hoewel heel herkenbaar)! En goed dat je MvM hebt gebeld!
    @Brabbel1988: Gefeliciteerd met de goede 20 wk echo, weer een mijlpaal, geniet ervan!!
    @Char1983: Spannend bij jou dus!! Ik ben benieuwd wanneer het zover is :)
    @Doortje25: Wat een mooie fotos van jullie mooie meisje!!
    @Jessie80: Oh wat spannend ook bij jou, ik ben benieuwd of je kleintje inderdaad nog even blijft zitten of jullie gaat verrassen :)
    @Murphy: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!!! En sterkte met alle onzekerheid!

Hier voortaan wekelijks een afspraak bij de vk/gyn en afgelopen woensdag weer een groeiecho gehad. De baby lag qua groei nog steeds voor, maar weer in verhouding iets minder dan de 2 keer daarvoor. Op zich wel een positief teken. Het lijkt er ook op dat mijn suikerwaarde inmiddels net laag genoeg is en dat ik geen insuline hoef te spuiten. Misschien dat ik de test binnenkort nog een keer moet herhalen. Maar echt duidelijkheid daarover en over het wel/niet inleiden en wanneer heb ik nog niet. Ik hoop dat de vk me daar dinsdag meer over kan vertellen. Dit weekend ga ik de ziekenhuis tas klaarmaken en gaat het bed omhoog en verder zijn de belangrijkste voorbereidingen klaar en wordt het echt afwachten :D

12. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Bedankt allemaal voor de felicitaties!
    Tja, Mir, da's wel een verfrissende kijk op de zaak, er kan idd net zo goed een vliegtuigonderdeel op m'n hoofd vallen...whahaha. Die kans zit er ook dagelijks in. Maar daar maak ik me toch ook zelden druk om...

Jullie zijn allemaal al een stuk verder in jullie zwangerschap of zelfs al bevallen, zie ik. Vind het wel leuk om met jullie mee te lezen. Want ik rekende mezelf ondertussen wel tot de experts van de mmm, van het vervolg weet ik volgens mij nog heel weinig...

13. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Zwanger!

Februari Mama's:
    10 februari: Jessie80: verrassing!
    17 februari: Char1983: verrassing! (weten het zelf wel)
    28 februari: Koolmees: verrassing!

Maart Mama's:
    31 maart: La femme Nikita: jongen + meisje

April Mama's:
    1 april: Mistery: verrassing!

Mei Mama's:
    11 mei: Cashewnoot: verrassing!
    16 mei: Sportmama: Tweeling verrassing!

Juni Mama's:
    12 juni: Joekie: jongen
    20 juni: Brabbel1988: jongen

Juli Mama's:
    4 juli: Kaaat: meisje

Bevallen!
    Josjo: 18-07-2011 - bevallen van DOCHTER Annelynn.
    Sloppyslayer: 04-08 bevallen van een DOCHTER Suzannah Joann.
    Norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van DOCHTER Senna.
    Vlinder: 17-08-2011 bevallen van DOCHTER Stacey.
    Liesben: 11-10-2011 bevallen van een ZOON Eelco.
    Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van DOCHTER Sophie Jasmijn.
    Mmiiiiir: 16-10-2011 is DOCHTER "Fee" geboren.
    Doortje25: 25-01-2012 bevallen van DOCHTER Naomi.

Welke behandeling?
    Brabbel1988: 10x IUI, 1 IVF mislukt, ICSI> TP2, zwanger van 1! 4 cryo's over. 1e kindje, 1e zwangerschap.
    Cashewnoot: 1e ICSI,1e kindje, 1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje
    Doortje25: ICSI, 1e zwangerschap
    Char1983: 1x ICSI,1x cryo tp,1e kindje
    Jessie80: 3x clomid, 2x o.i., 1e zwangerschap
    Joekie: 6x IUI, 2e ICSI, 1e tp
    Josjo:6x iui, 1x IVF
    Kaaat: 2e ICSI, 1e tp
    Koolmees: 4x clomid, 3 x o.i., 1e zwangerschap
    La femme Nikita: 3e IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Mistery: 2 x icsi
    mmiiiiir: IVF met 2 TP (eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    norwegian-sky: 2x ICSI
    Sloppyslayer: 1ste IVF 2de zwangerschap
    Sportmama: 2e IVF, 2e kindje
    Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui

Afspraken, echo's:
    Jessie80: 06-02-2012 controle vk (39w3d)
    Koolmees: 07-02-2012 afspraak vk
    Kaaat: 09-02-2012 20 weken echo en afspraak vk
    Koolmees:15-02-2012 afspraak gyn
    La femme Nikita: 16-02-2012 afspraak gyn (33+5 wk)

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #3874 mmiiiiir, 3 feb 2012
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
    Murphy: ik las in het hoekje van Annedore, die ik nog ken uit het Geertgen topic, dat je zwanger was en dat je haar hoekje gebruikte om je blijdschap te delen omdat je contact met veel anderen was kwijt geraakt. VAndaar mijn berichtje over dit topic.

Zoals je uit de lijst die Koolmees heeft geupdated kunt opmaken, zijn er in dit topic dames uit verschillende fasen van het traject. Inderdaad ook al een aantal die al mamma zijn.
    De mamma's hebben ook een eigen topic ("mmmama's") maar zijn hier ook nog actief. Wij kunnen bijvoorbeeld advies geven over de bevalling, stel dat iemand daarnaar zou vragen...

Het mmmama-topic vind ik net zoals dit topic erg fijn, juist omdát er dames in actief zijn uit verschillende fasen. Je kunt elkaar dus "uit ervaring" raad geven. Josjo en Vlinder en een andere mmmama, Peppers (die wat later is aangesloten en nooit actief is geweest als aanstaande mamma uit de mmm) hebben bijvoorbeeld een baby die net wat maandjes ouder is, dus kunnen mij weer advies geven. etcetera etcetera perpetuum mobile...

Kortom: ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen!

PS: Doortje, je bent meer dan welkom: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/317256-mmmamas.html

15. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Super zeg dat je je hier mag melden. Oh, wat je vol ongeloof naar dat streepje hebben gekeken na al die jaren!
    Welkom en gefeliciteerd. Want, ook al is het vroeg, het eerste stapje is gelukt, je bent zwanger!

:p Ik durf helemáál niet! Haha... Dit is een blufbanner! Maar ik dacht goed voorbeeld doet goed volgen. Als ik positief ben misschien blijft dat innieminnie mensje in mij dat ook wel.
    Daarbij heb ik gelezen dat ik voorlopig nog wel bang blijf. Dus kan ik net zo goed wél nu een banner maken. Want nu zie ik elke dag dat ik inlog dat ik weer een dagje verder ben. Weer een dagje dichterbij dat gewenste kindje. Weer een dagje waarin het goed is gegaan :)

@Vliegtuigonderdeel... Hahaha! Briljant! :D

Wat betreft MvM. Ik heb me gisterenmiddag aangemeld met de gedachte dat de afspraak waarschijnlijk niet voor maandag is. Ik ben ook nog niet gebeld voor een afspraak, dus voor maandag wordt het niet. Maandag ben ik 6 weken en ik voel me nu al schuldig dat ik niet 'terugplas'...

Ik denk dat de roze en bruine rommel van de Utro komt. Ik heb het ook vooral na het inbrengen. Ik streek de bollekes nu iets minder hoog op :cool:
    Nu ik dat weet ben ik er een stuk relaxter onder. Daarbij, hebben ze me hier verteld dat 70%! van de vrouwen hier last van hebben. ;) Ik doe gewoon lekker mee aan dit gemiddelde.

Ik heb zo'n last van mijn darmen! (Even zeuren hoor) Ik heb er gewoon echt buikpijn van. En een herrie dat ze maken. Het is hollen en stilstaan hier. Dat schijnt heel wonderlijk, allebei ongeveer tegelijk te kunnen. Soms steekt en krampt het echt ongelofelijk. Dus ga ik me zorgen maken of het echt wel mijn darmen zijn en of dit wel goed gaat.

16. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ja, Chybou, wat herkenbaar! Voel ik niks, maak ik me zorgen, voel ik krampjes/steekjes maak ik me ook zorgen.....
    Maar ja, tegelijkertijd: hoe blij ben ik dat me nu zorgen mag maken om dat kleine mensje in mijn buik!

Mijn arts dacht overigens dat ik misschien wel een infectie heb door de vele bollen en inlegkruisjes ( ben hier erg gevoelig voor) dus dit weekend gebruik ik hooguit een keer per dag bollekes.

Hmm, ga toch eens nadenken over die banner. Heb er altijd al een willen hebben, dus dit is mijn kans!
    MvM stel ik uit tot na een (hopelijk!) goede echo. Dan ben ik hooguit zeven weken en kan ik nog behoorlijk veel terugplassen.

Ja, Mir, ik ken jouw naam ook nog van het Annedore topic, idd. Sommige namen komen me ook wel bekend voor van het vruchtbaarheidsbehandelingen-gedeelte.
    Volgens mij is het hier best gezellig!

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @sneeuw, ja het ging ineens best wel hard sneeuwen.. en ongelofelijk ook wat een verschil in strooien tussen de verschillende gemeentes, echt niet normaal! Maar gelukkig heelhuids op verjaardag en weer thuis gekomen!

@Murphy, pff lekkere gyn heb jij.. alsof jij zelf niet kan bedenken dat het een miskraam kan worden. Maar gelukkig heeft het vliegtuigonderdeel van Mir je helpen relativeren ;) En voor ons is het juist super dat er weer nieuwe meiden zich hier aansluiten! En jij en Chybou zitten natuurlijk wel in hetzelfde "stadium" dus dat gaat helemaal goed komen in dit topic :)

@Koolmees, gelukkig daar ben je weer! Fijn dat je baby minder voor lag (hier juist eentje die minder achter lag).. en super dat je suikerwaarde laag genoeg was! Jij ziet dus om de week de gyn of de vk begrijp ik? Succes met het pakken van je tas! Hier gisteravond dan toch eindelijk dat setje schone kleding voor mij ingepakt.. heb je nog wel genoeg plannen voor de komende weken? Want alleen maar afwachten gaat ook vervelen ;)

@Mir, nog maximaal 3 weken.. dan kom ik me melden ;)

@Chybou, een blufbanner, haha! Maar goed gedacht hoor.. jouw positieve energie kan alleen maar goed zijn voor het kindje. En last van de darmen.. goed zo.. zwangerschapskwaaltje nummer 2 volgens mij (na vermoeidheid).. laat maar lekker rommelen. Is een goed teken!

Hier, vandaag beddengoed uitgewassen en dan denk je toch.. zou het voorlopig de laatste keer zijn dat ik het zelf doe.. maar goed, we zullen zien! Ik ga maar eens aan de lasagne beginnen..

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik had in het begin ook krampjes en steekjes!! Hoort erbij hoor!
    En bloedverlies had ik ook in de eerste 10 weken..
    Zowel oud als vers. (kleine beetjes vers hoor)

Geniet ervan en maak de stap met je banner haha!!

Hopelijk gaan de eerste 3 maand een beetje vlot voorbij en heb je nu snel een mooie echo met een kloppend hartje!!

Komen jullie (chybou) nu ook gezellig op de lijst?? ;)

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Go Murphy, go Murphy :D

20. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Neeee, ik durf ech nie op die lijst!!!

(maar ga wel een banner maken....stapje voor stapje...)

Deel Deze Pagina