Daar ben ik weer eventjes....De uitslag van oma was even schrikken....Ze heeft een hersentumor.... Vrijdag krijgt ze verdere onderzoeken om te kijken of er uitzaaiingen zijn en dan volgt natuurlijk het moeilijkste, hoelang ze nog heeft???? Oooh mijn lieve omaatje, ze was eindelijk weer zi van het leven aan het genieten en nu dit weer. Houd het dan nooit op!!!! Ze halen er veel te veel weg uit onze fam en zeker met die slopende rotziekte.... Pffff, toen mama belde om het te vertellen kreeg ik een flashback naar het moment dat mama vertelde dat papa dood zou gaan.... Ik zit er even doorheen en ga zo even naast mijn ventje liggen, die heeft nachtdienst gehad en ligt nog in bed.
@vlinder: wat een vreselijk rotbericht zeg! Is inderdaad een vreselijke ziekte ja. Is je vader al lang geleden overleden? De mijne ook alweer 7 jaar geleden a.s. 15 feb, maar vooral nu je zwanger bent, is dat extra zwaar vind ik... heel veel sterkte, hopelijk heeft je oma niet te veel pijn... @Sky: wat een cool buikje, gaaf he, dat het ineens gaat groeien! vind het nog steeds zo'n rare gewaarwording....! @sloppy: al naar de vk of de gyn in het zkh gebeld? Ben benieuwd wat ze zeggen...... hopelijk krijg je een nieuwe echo en kijken ze dan wat beter. Ik duim voor je! X
meiden...wat gaat het goed met jullie allemaal hier... Lees hier nog altijd stiekem mee, want hoop mezelf ds snel weer bij jullie aan te kunnen sluiten... Wil even Vlinder sterkte wensen...lieverd wat een verschrikkelijk nieuws, en ik hoop dat je oma nog even bij je mag blijven, maar dat ze ook niet teveel pijn zal krijgen. ♥♥
@Josjo, mijn vader is september dit jaar alweer 10 jaar overleden, 1 dag na zijn 45e verjaardag. Het gaat redelijk met oma, ze dachten eerst aan en lichte tia maar die bloeding is dus het gevolg vd tumor....Afwachten hpe of wat na vrijdag maar ik geloof dat ze het niet ziet zitten om aan chemo en operatie's te gaan beginnen. Ze is over de 80 en is al echt zo oud geworden de afgelopen 2 jaar. Ook heeft ze gezien hoe het bij mijn vader is gegaan, operatie van 9 uur, bestraling maar haalde niks uit. Maar ja eventjes afwachten....
Lieve Vlinder, Heel veel sterkte, jeetje wat een rotbericht zeg! En het maakt volgens mij niet uit hoe lang het geleden is dat je vader is overleden, zo'n bericht zet je weer even terug in de tijd met alle emotie's. Nogmaal heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je hier van je af kan spuien en dat dat een beetje helpt. Liefs Sas
@Barleus: Mooie echo's hoor!! @Vlinder: Ohh dat is wel heel slecht nieuws! Ik heb vandaag niet gebeld. Megan en ik zijn samen ziek en sloppyman moest van morgen om 8uur al weg en komt vanavond om 19.15 pas weer thuis Megan is hangerig en moe en geeft over........en ik heb het zelfde.
@femme: ja hopelijk kom je je gauw bij ons aansluiten, ik zag dat je misschien in feb tp hebt? Ik hoop het voor je meis, hou je ons op de hoogte? Het maakt ook niet uit hoe lang het geleden is, vroeg het uit interesse Kan je soms zomaar op de meest onverwachte momenten weer ineens heel heftig verdriet van hebben hè? Maar hoop in elk geval ook dat je oma niet teveel lijdt en nog eventjes blijft en als het kan de geboorte van de kleine kan meemaken, zou mooi zijn! Sterkte in elk geval met alles.... @sloppy, bah niet fijn dat jullie ziek zijn...beterschap daar....! X
Hoi lieverds. Dank voor jullie lieve berichtjes. Er speelt voor mij nu een film af die ik liever niet nog eens had gezien. Ik lag gisteren in bed en kreeg even de volle lading van alles hoe het toen bij papa is gegaan. Vrijdag ga ik samen met mama er naartoe. Dan komt de dokter langs om de uitslagen van de onderzoeken van donderdag door te nemen en hoe of wat nu verder. Ik weet wel dat ik altijd voor hun klaar zal staan en haar zoveel mogelijk probeer te betrekken bij mijn zwangerschap. Zodat ze mijn buikje kan zien groeien enz. Verder weet ik nog niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan maar dat komt denk ik wel zodra we vrijdag weten hoe en wat.
@Vlinder: Het lijkt me heel erg wat je nu moet door maken! Heel veel sterkte! Hier net het ziekenhuis gebeld en aangegeven dat ik me niet lekker voel bij de echo die ik gehad heb en dat ik me nu zorgen maak of alles wel goed is met mijn kindje. De verpleegkundige die ik aan de lijn had begreep het heel goed. Het klopte dat een echo met 10wkn heel snel gedaan word omdat het kindje nog te klein is om alles goed te zien. Ik vertelde ook dat ik bij het mkn van de afspraak helemaal niet leuk werd ontvangen. Het is niet mijn keuze van ziekenhuis maar verplichting ivm mijn zwangerschap en bevalling van Megan dat ze me daar onder controle willen houden. En dat het dan wel fijn is dat ik positief behandeld word, en daar was ze het ook mee eens. Het zit me meer dwars als dat ik dacht, en dat begreep ze helemaal. Ook omdat de manier waarop wij zwanger worden gepaart gaat met veel emoties is het heel belangrijk dat we in een warm bed terecht komen bij hun op de afdeling.... We mogen bij onze afspraak van 14-2 aankaarten dat we graag nog een extra echo willen om onze onzekerheid weg te nemen. Ze kon niks beloven maar ze ging er wel vanuit dat hier niet heel moeilijk over gedaan zou worden. Nu maar duimen. Ik merkte ook tijdens het gesprek hoe vervelend ik het vind dat ik in het ziekenhuis onder behandeling moet blijven.... Ik heb mijn zwangerschap helemaal niet ervaren als zwaar (mijn bevalling hou ik maar voor me) maar hun dus wel en dat maakt me best een klein beetje bang... Ik ben niet iemand die klaagt. Ik ben zo blij om zwanger te zijn dat ik alles erbij neem wat er bij hoor. Dat verteld me nog meer dat ik zwanger word en daar word ik blij van. Daar waar een ander baalt dat het zo moet, zie ik het positieve en word ik blij. Maar ik heb de hele zwangerschap over gegeven en ik moest zelfs bijna opgenomen worden. En nu geef ik nog meer over als toen. Het is dus heel belangrijk dat ze me in de gaten houden. Maar leuk vind ik het niet............. sorry voor mijn lange bericht maar ik moet het echt even kwijt, ik ben zo verdrietig nu. (en misselijk )
@sloppy: nou ik kan me jouw gevoel goed voorstellen hoor! Gelukkig begreep de verpleegkundige je wel en ze zal het ongetwijfeld noteren in jouw dossier en misschien ook wel op de agenda van hun vergadering zetten? Het is toch een klacht die je had en ze willen natuurlijk ook voorkomen dat dat vaker gebeurt.. En het dubbele gevoel dat het heus wel goed is om in het zkh te lopen maar dat je het liever nu zoals andere zwangeren via de vk had gehad snap ik ook zeker! Geeft ook een beetje een gevoel alsof die hele mmm wat op de achtergrond raakt zodra je naar de vk mag en alles vanaf dan hetzelfde zou zijn als bij de rest.. hopelijk wordt je niet opgenomen en zal die misselijkheid nog wat zakken.. mijn collegaatje is al vanaf ruim voor de 20 weken thuis en moet nu zelfs al sinds okt plat liggen en is in maart ergens uitgerekend. pff dat lijkt me echt heel zwaar. En over klagen gesproken; ik heb dat met de vermoeidheid. als ik die vergelijk met sommige anderen dan heb ik het gewoon best heel heftig. En als ik het daar over heb bedoel ik dat niet om te klagen, maar het is wel erg zwaar. Zo is dat met jouw misselijkheid ook, en dat is denk ik nog veel zwaarder dan de meest heftige vermoeidheid... tuurlijk klaag je niet, maar af en toe van je afpraten dat het echt heel heftig is kan wel een beetje helpen. En daar zijn wij hier ook voor toch, om af en toe even van je af te kletsen wat je overkomt. Gewoon doen dus! @vlinder: snap precies wat je voelt als alles van je vader weer aan je ogen voorbij flitst, dan kan je weer zo intens verdrietig zijn he! Sterkte vrijdag en de komende tijd, laat het verdriet maar komen, dat moet er toch uit (hoe cliché dat ook klinkt...) Liefs, Jolande
@Josjo: Bedankt voor je lieve woorden! Vermoeidheid is ook heel erg hoor, ik hoop dat het snel over is! Zo en die collega van jou, dat lijkt met ook heel heftig hoor! Ik denk dat ze mij zouden moeten vastbinden
Oeps weer gezakt naar de 2e pagina. Sloppy lieverd, ik hoop zo dat het snel beter met je gaat, zodat je niet opgenomen hoeft te worden. Is Megan inmiddels al opgeknapt? Hier gaat het wat rustiger. Ik kan niet meer doen dan afwachten tot de uitslag vrijdag van oma. Tja en het leven gaat door he. Ik heb me net bezig gehouden met ons geboorte bord wat in de tuin komt. Ik wilde hem zelf maken en had ineens een superleuk idee en het is ook echt superleuk geworden en ben gewoon trots op mezelf. Ik ga hem hier niet plaatsen ivm met meelezers, die zien het vanzelf in de tuin staan over 6 maanden. Er staat natuurlijk nog geen naam ofzo op maar wil het bord ook voor mezelf houden haha. Lekker vroeg maar had het ineens in mijn hoofd. Mijn schatje mag het dan binnenkort uitzagen zodat ik hem kan schilderen enzo.
@vlinder: je maakt me wel nieuwsgierig, maar leuk in elk geval, lekker crea bea kan je zijn met een kleine op komst he? Ik zie trouwens nooit op welke pagina we staan, ik klik altijd op gebruikersinstellingen en dan zie ik of er nieuwe berichten zijn in dit forum en door wie de laatste is geschreven. Scheelt in elk geval zoeken in alle berichten waar we staan Hier vandaag ietsje minder last van vermoeidheid, maar nog wel erge hoofdpijn helaas. Vanavond nog maar eens zo vroeg gaan slapen, misschien helpt dat...nog een half uurtje werken pff dat is te doen he haha en dan lekker even op de bank mete en dekentje, oogjes dicht en dan haalt Sjoerd lekker eten voor vanavond ... wel sporten vandaag maar wil het niet afzeggen, vind het toch wel belangrijk om in beweging te blijven.. Zit nog wel enorm te twijfelen wat voor soort zwangerschapsgym oid ik wil gaan doen over een maandje of 2/3. Iemand ervaringen al of weten jullie al wat je gaat doen? Of misschien wel niets? X
Met Megan gaat het weer helemaal goed gelukkig Hier heel erg ziek! Ik heb vannacht eindelijk wat kunnen drinken en vandaag het ik niet overgegeven, maar wat hakt een virus er in zeg. Ik voel me een dwijl! Ik heb de heledag op mn bed gelegen en heel veel geslapen. Ik dat zelfs geen zin in een film kijken of zo. Megan was op het kinderdagverblijf, dus dat kwam goed uit. Nu maar hopen dat ik morgen echt weer de oude ben!
Lieve Sloppy, blij te lezen dat je iig al wat binnen kan houden. Hopelijk gaat het nu alleen maar de goede kant uit. Fijn dat Megan al beter is, dan kun jij rustig aansterken. @Josjo, hihi nieuwschierig?? Ik heb er nog geen foto van gemaakt dus kan ook geen pb sturen. Hij staat nu alleen nog maar op een houten plaat getekend. Mijn man vind hem ook super geworden dus dit gaat gewoon ons geboortebord worden. Oja we hebben ook een meisjes naam!! Een jongensnaam stond zo vast hier, daar waren we gelijk allebei helemaal weg van. Een meisjesnaam koste iets meer moeite maar sinds gisteren hebben we hem!! We hoorden een naam en keken elkaar aan en zeiden "Ja dat is de naam". Ik weet iig zeker dat het allebei geen namen zijn die de omgeving van ons verwachten, leuk leuk leuk.
@sloppy; ziek zijn is bleeeh!! Volgens mij heb je er nu omdat je zwanger bent ook meer last van. Hopelijk knap je gauw een beetje op, beterschap meis! @vlinder: wauw, ook al een naam??? oh wij hebben een hele lijst namen maar ik vind er zoveel leuk, dwz, voor een meisje is het echt makkelijk om een hele lijst op te schrijven maar voor een jongen vinden we dat toch moeilijker... nou ja, het hoeft er maar 1 te worden he en tijd zat natuurlijk... Hier gaat het mwah, denk dat mijn bloeddruk niet helemaal in orde is. Gisteren was ik een paar keer duizelig terwijl ik wel genoeg eet op een dag (ik eet bijna voor twee zelfs haha) en met sporten gebruik ik altijd een hartslagmeter. Nu is je hartslag tijdens de zwangerschap altijd een stukje hoger als normaal, maar gisteren bleef ik er zo ver onder wat ik normaal heb, snapte er niks van. De sportlerares vroeg al of ik misschien last had van een lage bloeddruk (normaal ben ik ongeveer 115/65 dus al niet hoog). En heb ook al steeds hoofdpijn.. Straks even bellen, maar bel ik nou de vk of de huisarts? ik denk eerst maar de vk? Die heeft afgelopen donderdag ook bloed afgenomen.. Moet zeggen dat ik elke dag wel tegen het werken op zie nu hoor pff vind dit best zwaar! Misschien morgen maar een dagje vrij nemen... Fijne dag meiden!
Ik zou eerste de vk even bellen Josjo. Mijn bloeddruk is altijd net tegen de lage kant aan en ik moet de vk bellen zodra ik duizelig word oid. Pfffff, hier zit weer wat tegen.... Ik kreeg een tijdje mijn hoek keukenkastje niet goed dicht en dacht dat het deurtje misschien wat verzakt was. Ik ging vd week even goed kijken en zag dat het zeiknat was en de onderste plank volgezogen was met vocht.... Nu hebben we in dat kastje een hoofdkraan voor de buitenkraan achter en die is dus een hele tijd langzaam aan het lekken geweest. Net de verzekering gebeld en we zijn ervoor verzekerd dus gelijk Bruyzeel gebeld en daar komt binnenkort een expert van kijken om de schade te bepalen. We denken zelf dat heel het kastje vervangen moet worden en het deurtje. Alleen het is precies het hoekkastje en ons aanrechtblad is op maat gegoten en flink vastgekit op de keuken dus ben heel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, we zullen zien. Iig heel blij dat het verzekeringswerk is.
Laat morgen weer van me horen hoor meiden, lig weer eens met hoofdpijn op bed Hoop dat het morgen beter gaat.
@Josjo: Ik zou de VK even bellen hoor voor de zekerheid! @Vlinder: zo nu al namen Wij waren er bij Megan ook al snel uit. Nu voor een meisje weten we het al maar als het een jongen word dan word het moeilijker...Eerst maar eens horen wat het word Gelukkig is het verzekering werk van je keuken! Ben ook benieuwd hoe ze dat bij jullie gaan doen. En je bent al crea bezig geweest! Leuk hoor, ben benieuwd naar het eind resultaat Hier al weer een beetje meer opgeknapt. Ik heb alleen geen enkele eet lust en ik zit nu al onder mijn start gewicht van voor de zwangerschap....... Maar goed ik drink wel en als ik wat eet let ik erop dat ik wat gezond eet.. Verder weinig te melden